Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!
Це одна їз найпопулярніших в нашій країні дихальних практик. Вважається, що таке дихання є чудовим засобом для лікування багатьох захворювань, особливо захворювань органів дихання, серцево-судинної і нервової систем.
Вже багато років, дихальну гімнастику по Стрельникової, я застосовую у своєї роботі з дітьми. Комплекс вправ розробила в доступній, ігровій формі під назвою «Пригоди носика». Діти 5-6 років з легкістю засвоюють методику виконання вправ дихальної гімнастики.
Насамперед, потрібно сказати, що дихальна гімнастика Стрельникової базується на вдиху. Саме його треба тренувати з самого початку. Тому, якщо ви виконуєте вправи, то необхідно вдихати різко і енергійно. При цьому вдих повинен бути сильним, але коротким.
Повітря потрібно вдихати через ніс. Це потрібно робити активно і шумно. Видихати повітря необхідно плавно через рот. Якщо для вдиху необхідні зусилля, і навіть енергетичні витрати, то видихати треба довільно.У гімнастиці Стрельникової сам вдих, а також рух, який ви виконуєте, повинні складати одне ціле. Їх необхідно проводити одночасно, а не по черзі.
Дуже важливим, також у методиці, є ритм, який повинен бути подібним до кроку маршу.
Кількість повторів для дітей 8-12разів, для дорослих до 32 разів і більше.
На думку фахівців, дихальна гімнастика ефективна тим, що:
- Поєднується з усіма циклічними вправами:ходьбою, бігом, плаванням;
- Відновлює функції органів, зруйнованих хворобою;
- Є відмінною профілактикою хвороб, доступна всім людям;
- Після перших занять об’єм легенів значно збільшується
- Не потребує особливих умов - спеціального одягу
- Гімнастика показана і дорослим і малим
Унікальний оздоровчий метод - дихальна
гімнастика Стрельникової для дітей дошкільного віку - це ефективна техніка
позбавлення від різних недуг, а також важливий процес у формуванні правильної
артикуляції.
Стрельникова
розробила власну систему дихання, завданням якої є:
- створення оптимальних умов для надходження кисню в клітини і тканини;
- розвиток дихальнихм’язів;
- корекція різних патологій і лікування мовнихрозладів;
- зміцнення голосових зв’язок та імунітет у дитини в цілому;
- збільшення витривалості;
- прискорення обміннихпроцесів в організмі.
Навчіть
дітей правильно дихати — і вони стануть більш енергійними і здоровими, рідше
хворіти простудними або вірусними захворюваннями. При виконанні корисних вправ
з раннього віку у дітей:
- формуються навички управління тілом та емоціями;
- покращується робота шлунково-кишкового
тракту, нервової, дихальної системи, серця і судин;
- зменшується частотність простудних захворювань;
- знижується ризик виникнення інфекційних уражень легенів та астми;
- лікується заїкання, сутулість, остеохондроз;
- закривається питання з нетриманням сечі під час сну.
Робити
забавні вправи за авторською програмою Олександри Миколаївни можна і поодинці,
і в групі. Вам не потрібний спортивний інвентар або великий
зал для тренування.
Спочатку,
дихальні вправи розроблялися для відновлення співочого голосу. З часом пацієнти
помітили, що покращився не тільки стан зв’язок, але і здоров’я в цілому.
Рекомендується
робити дихальну гімнастику при таких захворюваннях:
- хронічний гайморит, риніт, бронхіт;
- астма і туберкульоз (крім відкритоїформи);
- заїкання та інші розлади мовногоапарату;
- набряк легенів;
- пневмонія;
- аритмія;
- діабет;
- епілепсія.
Діти
з ослабленим імунітетом вже через тиждень відчують позитивний результат від
тренування
Основні
правила
Під час виконання дихальних вправ важливо дотримуватись
таких правил:
- розминка,
як гра. На думку Стрельникової розтягнуто вдихати повітря легеням - марна
дія для мовного апарату. Вдих робити раптовим, сильним, емоційним. Нехай дитина
не боїться дивного звуку, виданого при активному та енергійному диханні. Для
цього запропонуйте їй вигадати, що вона знаходиться в
лісі при пожежі, що кругом дим і гар. А ще вона повиннапринюхуватися
до запахів, наче собака, що напала на слід. Для активного вдиху допоможе повна
концентрація і штучно викликане почуття тривоги.
- регулярність. Заняття ні в якому разі не можна виконувати мимохідь. Це повинна бути повноцінна оздоровча зарядка для легенів. У разі, якщо дитина нездужає, вправи все одно не варто припиняти. Як раз в цей період вони найбільш ефективні. Проте перерви між підходами повинні бути значно довшими
- думати тiльки про вдих носом. Тренувати тільки вдих. Вдих – шумний, різкий короткий (як плеск в долоні)
- видих здійснюється після кожного вдиху самостійно(бажано через рот). Не затримувати і не виштовхувати видих. Шумного видиху не повинно бути
- вдих виконувати одночасно з рухами. Не повинно бути видиху без руху, а руху – без видиху.
- всі вдихи – рухи виконуються в темпі стройового кроку.
- рахувати подумки, не вслух.
- вправи робити стоячи, сидячи, лежачи
- Олександра Миколаївна Стрельникова була переконана, що її авторська добірка вправ - це вірний шлях до здорового сну. Їх, бажано, виконувати вранці, протягом дня і за годину перед сном.
- Зараз
вже майже всі жінки приділяютьувагу здоровому способу життя. Одні ходять
в басейн, інші - на теніс, треті - на танці. Хтось бігає вранці, хтось відвідує
вечорами фітнес-клуби, хтось користується послугами масажиста. Але дихальною
гімнастикою, мабуть, мало, хто займається. А дарма! Адже це дуже простий і
водночас дуже ефективний спосіб, що допомагає забезпечити себе здоров'ям,
молодістю і довголіттям. Але наш
педагогічний колектив може похвалитися своєю наполегливістю та жагою до
оздоровлення. Уже майже 8років тренуємо дихання по системі Стрельникової і
отримуємо велике задоволення. Особливо ці впрви актуальні зараз в період
пандемії коронавірусу. Після хвороби такі вправи дають змогу швидко
відновитись.
- Перед вивченням вправ по системі Стрельникової, я пропоную дітям послухати казочку:
1. «Долоньки» . В.п. - о.с. Зжати перед собою кулачки, зробити різкий вдих носом; в.п. видихнути.(8-10р) т.д. "Жив був носик , він був дуже допитливий, тому що до всього принюхувався. Коли вранці він прокидався, то принюхувався, що ж там смачненького приготувала мама."
2. «Погончики» . В.п. - о.с. Згинання та розгинання рук перед собою (8-10р). "Потім він поспішав в умивальну кімнату, щоб вмитися і вдихнути запах квіткового мила"
3. «Повороти в сторони» . В.п. - о.с. Повороти
голови в сторони (8-10р).
"Біля хатинки, нашого носика, росли квіточки. Коли
відкривалося віконечко , дуже хтілося повернути носика вбік квіточок і
вдихнути їх солодкий аромат
4. «Нахили голови вперед» . В.п. - о.с. Нахили
голови вперед, назад.
«Може ви хочете пити» - запитав носик у квіточок. «Так» -
похилили свої голівки квіточки.(8-10р)
5. «Нахили голови в сторони» . В.п. – о.с. Нахили
голови із сторони в сторону (8-10р). "По
вулиці проїхав автомобіль і залишив після себе клуби пилу та диму. Принюхався
носик.
Запитав у квіточок, чи сподобався їм цей запах. «Ні» -
покачали головою квіточки"
6. «Насос» В.п. – о.с. ноги нарізно. Нахилитись
вперед, різкий вдих;в.п. видих.(8-10р)."Надвечір наш носик поспішав
на день народження товариша, тому вирішив поїхати на велосипеді, потрібно
підкачати колесо"
7. «Обхопи себе» . В.п. – о.с Робити
перехресні рухи руками, обхоплюючи себе за плечі (8-10р). "При зустрічі наш носик привітав товариша і
обійняв його"
8. «Рок-н-рол» . В.п. – о.с.Ліхтем правої руки
торкатися до колінця лівої ноги і навпаки(8-10р). "Гарно веселились друзі,
навіть, виконали таночок рок-н-рол."
9. " П’яточка за п’яточку» . В.п. – ноги
нарізно. Відставляти по черзі п’яточку за ніжку. "Ніжка за ніжку ховалися,
добре розважалися"
Поки ми слідкували за пригодами носика, байдики не
били, вдихали свіже повітря та набиралися здоров’я.
Дослід №1
Діти візьміть кожен пляшку, загляньте в середину.
Що там лежить? А в тебе щось у пляшці є? Зараз ми побачимо, хто ж ховається у
пляшці. Один, два, три, Невидимко, з пляшечки біжи! - опускайте пляшку у
воду. (Так,із пляшки виходять бульбашки) Що за Невидимка сидить у пляшці.
(Повітря). Поставте пляшечки, цей дослід ви можете показати вдома. Діти, всі ми
знаємо:
Нема без повітря життя – всі ми добре знаємо,
Без повітря у висоті пташка не літає,
Не горить вогонь в печі, не ростуть рослини,
Без повітря на землі все на світі гине.
Тож давайте перевіримо все оце, малята,
за повітрям зараз ми будем спостерігати.
Давайте перевіримо, чи все це так.
Дослід№2
Спробуйте глибоко вдихнути, закрийте долоньками рот і ніс. Як ви себе відчуваєте? Чому не можете без повітря?
Правильно, це кожна клітина нашого організму потребує повітря.
Немає коментарів:
Дописати коментар