Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 10 червня 2021 р.

Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

 Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

Кудрявцева Наталя Віловна
ЗДО №12 “Кораблик”
м. Миколаїв

Серед важливих завдань дошкільної освіти - забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й вдосконалення особистості дитини й виконує  роль своєрідного регулятора та розвитку дитячого організму. 

Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.

вівторок, 8 червня 2021 р.

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Атаманчук Віктор Васильович
Привільненський ЗДО «Дзвіночок»
с. Привільне

Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.

Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”

Фізкультурна розвага   з дошкільнятами із використанням технології     В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри” 

Тищенко Ольга Василівна, інструктор з фізкультури
ДНЗ № 133 м. Миколаїв

Всім відома педагогічна істина: розвиваючий ефект буде вище, якщо матеріал використовувати в системі. Так з’явилась ідея створення технології інтелектуально-творчого розвитку дітей «Казкові лабіринти гри» В. Воскобовича.
Майже всім педагогам відомо ім’я В’ячеслава Воскобовича -  винахідника, інженера-фізика за освітою, який створив більш ніж 50 посібників для розвитку розумових та творчих здібностей дітей.

понеділок, 7 червня 2021 р.

Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

 Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

Гаврилюк Агнеса Іванівна
фізінструктор ДНЗ №53 м. Миколаїв

Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.

Ранкова гімнастика  один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Коробань Тетяна Петрівна, 
КДН № 15 " Горобинка" м. Вознесенськ

У Базовому компоненті дошкільної освіти передбачається формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини, виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього. 

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Дурягiна Iрина Андрiiвна,
інструктор з фiзвиховання
ЗДО №6 “Ягiдка”, ПГТ Баштанка, Миколаївська область

Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів, здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явище природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я.

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Ільїна Світлана Михайлівна,
інструктор з фізичної культури
ЗДО №2 м. Очакова

В останні роки велика увага приділяється нетрадиційним оздоровчим системам.  Особливе місце серед них посідає оздоровча система йоги. Йога поєднує всі сфери людського буття: духовне, психічне  і  фізіологічне. В індійській філософії йоги існує думка, що тіло людини є здоровим доти, поки гнучким і здоровим є її хребет.

Мовленнєвий розвиток старших дошкільників з використанням творів В.О. Сухомлинського

Мовленнєвий розвиток  старших дошкільників з використанням творів Василя Сухомлинського

Єрмолаєва Марія Олегівна
вихователь закладу дошкільної освіти
Комунальний заклад Центр розвитку дитини «Гармонія»
м. Южноукраїнськ, Миколаївська область

Однією з найгостріших проблем українського суспільства на сучасному етапі його розвитку є падіння рівня моралі, втрата духовних орієнтацій, нездатність людей до самопізнання, відсутність потреби у самовдосконаленні, саморозвитку. Втрачаються такі цінності, як добро, любов, краса, гідність, вірність своїй країні, знецінюються звичаї і традиції, надбані багатьма поколіннями. Проблема формування людяності, духовних цінностей широко досліджувалася і розроблялася В. Сухомлинським. 

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку патріотизму

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку  патріотизму

Бірюкова Олена Михайлівна
Сухобалківський ЗДО «Чебурашка»
Мостівської сільської ради

Кожний народ має свою мову, свої традиції і звичаї, що виробилися упродовж багатьох століть. У кожного народу є свої національні святині, символи. Вихователь закладу дошкільної освіти має прищеплювати дітям повагу до державної символіки України. До державних символів належать: герб, прапор, гімн.

Національний прапор України – це символ державності та національної незалежності. Нині синьо-жовтий прапор проголошено Державним прапором незалежної України. Як пояснити дітям символічне значення кольорів прапора?

неділя, 6 червня 2021 р.

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю
Дроботун Лариса Василівна, 
вихователь ДНЗ №130
м. Миколаєва
Тема ознайомлення дошкільників з історією рідного краю як основою патріотичного виховання та формування життєвої компетентності дитини завжди була для мене актуальною.
З метою формування у дітей знань про історію рідного краю нами був розроблений перспективний план ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з рідним краєм та його історією (додаток 1). Роботу, яку ми запланували з дітьми та їх батьками.

субота, 5 червня 2021 р.

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Прокопенко Любов Миколаївна
вихователь Вознесенського НВК 
“ЗОНЗ I-III ступенів ДНЗ” №3

Існує дуже багато методик, які заключають в собі виховання за допомогою казки. Для себе я обрала методику Лариси Борисівни Фесюкової, яка так і називається -  “Виховання казкою”. Я обрала саме цю тему тому, що вона заключає в собі нетрадиційний підхід до кожного заняття.

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Охлопкова Ірина Броніславівна, вихователь 
Олександрівського ЗДО №2 «Калинонька»

Одне з найважливіших завдань виховання маленької дитини - розвиток її розуму, формування розумових умінь і здібностей, які дозволять легко освоїти нове. На вирішення цього завдання мають бути спрямовані зміст і методи підготовки мислення дошкільників до шкільного навчання, зокрема предматематичної підготовки. 

За своїм змістом ця підготовка не повинна вичерпуватися формуванням уявлень про числа і найпростіших геометричних фігурах, навчанням рахунку, складанню і відніманню, вимірах у найпростіших випадках. Не менш важливим, ніж арифметичні операції, для підготовки їх до засвоєння математичних знань є формування логічного мислення. Дітей необхідно вчити не тільки обчислювати і вимірювати, а й міркувати. 

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю 

Козаченко Олена Сергіївна, 
вихователь Малахівського ЗДО «Капітошка» 
Березанський район, Березанська ОТГ  

Формування географічних уявлень - складний і тривалий процес, який починається з моменту народження дитини і триває все життя. Прагнення до нових вражень, цікавість, постійне бажання спостерігати й експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як характерні для дошкільника риси поведінки. Особливе значення у вивченні географії дошкільниками має природа рідного краю. Адже, сформувати свідоме, правильне ставлення дітей до природи, її явищ і об'єктів можна тільки на прикладах, які вони спостерігають повсякденно, тобто діти можуть полюбити й навчитися берегти лише те, що безпосередньо їх оточує.

Морально-патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до Малої Батьківщини

Морально - патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до традицій Малої Батьківщини

Сухорукова Світлана Олександрівна
ЗДО №10 (ясла-садок) «Пролісок», м.Новий Буг

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, основою патріотичного виховання в  є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.

Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості).

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО 

Барсукова Валентина Миколаївна
Інструктор з фізичного виховання
ЗДО№6 " Світлячок"
м. Южноукраїнськ

    Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Золотарьова Лариса Геннадіївна 
ЗДО №99 «Ластівка» 

Дошкільний вік є відповідальним етапом дитинства. Проблема зміцнення здоров’я дітей залишається одним із головних завдань сучасного суспільства. Сьогодні фізичне виховання спрямоване, насамперед, на охорону та зміцнення здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухових умінь, навичок і фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.

Використання методики М. М. Єфименка «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Використання методики М. М. Єфименка  «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Годун Лілія Миколаївна, 
інструктор з фізкультури
ДНЗ № 123 «Синичка», м. Миколаїв

Робота з дітьми вимагає постійного вдосконалення наявних методик і розробок  нових технологій, що сприятимуть підвищенню інтелектуального рівня та покращенню їхнього фізичного розвитку.

Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

 Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

Фаріонова Інна Юріївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ 148 "Катруся" м. Миколаїв

Тема соціалізації дошкільників особисто для мене стала дуже цікавою, коли я побачила відносини дітей у групах дошкільного закладу. Сучасні діти часто дуже замкнені у собі, бо живуть у світі ігор та планшетів, їм більше нічого не цікаво і часто вразити чимось дошкільника занадто важко. Також мною було помічено, що діти іноді навіть не знають імен однолітків, що грають поруч із ними і ходять разом в одну групу протягом вже достатньої кількості часу. 

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки  

Кравченко Тетяна Анатоліївна, 
вихователь  КЗ ЦРД  «Гармонія»
м. Южноукраїнська

Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною. 

Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти

 Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти 

 Жуковська Вікторія Володимирівна 
Калинівський ЗДО " Казка " Березанської ОТГ

У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців. 

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

Яцкова Світлана Георгіївна 
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Проблема мовлення у всьому його видовому розмаїтті є актуальною в дошкільному віці. На сьогоднішній день існує безліч методик, технологій, за допомогою яких можна коригувати процес розвитку мовлення у дітей. Найважливішою умовою вдосконалення мовної діяльності дошкільнят є створення емоційно сприятливої ситуації, мовного середовища сприяє виникненню бажання активно розвивати своє мовлення і брати участь в мовному спілкуванні. Найближча, доступна і захоплююча діяльність дошкільнят-гра. Між грою і мовленням існує двосторонній зв'язок: з одного боку мовлення дитини розвивається і активізується в грі, з іншого сама гра вдосконалюється під впливом і збагаченням мовлення.

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Мазур Інна Сергіївна, вихователь
Баштанського ЗДО № 6 « Ягідка»

Я вибрала цю тему, тому що ще в давні часи древні китайці заявляли про те, що активні вправи за участі рук і пальців позитивно впливають на розвиток і діяльність головного мозку будь-якої людини. І діти – не виняток. 
Шнурування черевиків, застібання ґудзиків, збирання дрібних деталей – цей список можна продовжувати безкінечно. Всі ці дії передбачають акуратну і точну роботу пальців рук, якої важливо навчитися. Саме тому, розвитку дрібної моторики у дітей сьогодні приділяю особливу увагу. З цією метою я в дитячому садочку включаю в повсякденність різні вправи та ігри на розвиток у дітей дрібної моторики. Однак далеко не всі роблять це правильно. А значить, ця інформація буде для них корисною.

Використання‌ ‌усної‌ ‌народної‌ ‌творчості‌ ‌у‌ ‌роботі‌ ‌з‌ ‌дітьми‌ ‌ молодшого‌ ‌дошкільного‌ ‌віку

Використання усної народної творчості у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку

Кошева Інна Леонідівна, 
вихователь КЗДО №10 «Ластівка» м. Вознесенська 


Немає народу байдужого до материнської мови, до рідного слова, рідної домівки, рідної землі.

Фольклор (від англ. folklore), або усна народна творчість, - художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також світ думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії.

Використання артикуляційних та дихальних вправ для виховання звукової культури мовлення старших дошкільників

Використання артикуляційних та дихальних та вправ для  розвитку  звукової культури мовлення старших дошкільників

Пяточенко Ольга Михайлівна,
вихователь ЗДО №112 м. Микалаїв

Звукова культура мовлення - це складова частина мовної культури. Вона є необхідним компонентом для виховання повноцінної особистості дитини в цілому, так і виступає необхідною умовою для успішної підготовки до школи.

Дошкільний вік сенситивен для виховання звукової культури. Це обумовлено рядом причин: відбувається активне дозрівання мовних центрів у корі головного мозку, що відповідають за мову; відбувається анатомо-фізіологічне дозрівання артикуляційного апарату.

Казка як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Казка як засіб формування  художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Кравчук Світлана Василівна,
вихователь Баштанського ЗДО №6 «Ягідка»

Казка... Її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення. Тому для представлення досвіду роботи я обрала цю тему. Вважаю, що актуальність цієї теми в тому, що, мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Дана тема є актуальною ще тому, що мовна компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості, яка формується на етапі дошкільного дитинства.

Застосування мнемотехніки у середній групі ЗДО з метою заучування віршів

Застосування мнемотехніки у середній групі ЗДО з метою заучування віршів

Наливайко Валентина Валеріївна, вихователь
Єланецький ЗДО (ясел-садка) №1 “Ромашка”

Мнемотехніка (від грецької – пам’ять і мистецтво) – це спосіб покращення нової інформації шляхом створення асоціативних зв’язків за допомогою спеціальних методів і прийомів.
Основними мнемічними процесами є: збереження, забування, відтворення і впізнавання. Відомо, що пам’ять – найбільш тренований пізнавальний процес. Головна умова розвитку пам’яті – вправи і тренування. Адже саме на пам’ять у процесі навчання припадає особливе навантаження. Від рівня розвитку мнемічних процесів залежить успішність навчання.

Використання логічних блоків Золтана Дьєнеша для формування логіко–математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку

Використання логічних блоків З. Дьєнеша для формування логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку

Турта Інна Вікторівна
Таборівський ЗДО «Ромашка»

У сучасній педагогіці навчання дошкільнят математики пов’язується насамперед з якісними змінами в їхній розумовій діяльності. Сформоване логіко-математичне мислення повинно  базуватися на алгоритмізації (певній системі  правил) навчання,  яке веде до розв’язання завдання. Базовий компонент дошкільної освіти визначає одним з пріоритетних напрямків у роботі ЗДО саме логіко-математичний розвиток дошкільників, саме тому педагоги в дитячому садку мають організувати таку пізнавальну діяльність, яка б ставила дитину перед необхідністю спрямувати свої розумові зусилля на пошук нових знань і вмінь та вибіркове використання  їх для розв'язання нового конкретного завдання. 

У своїй групі я надаю великого значення важливому питанню – формуванню в дітей мотивації до пізнання, яка спрямовуватиме їхню пізнавальну активність, стимулюватиме розвиток почуттів й інтересів. Що цікавіша, емоційніша така діяльність, то ефективнішою вона є.

Малювання піною для гоління з метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності дітьми старшого дошкільного віку

Малювання піною для голінняз метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності  дітьми старшого дошкільного віку

Вердеш Надія Миколаївна,
вихователь Дільничного закладу дошкільної освіти

Вже декілька років я працюю з нетраційними техніками малювання. Адже малювання є одним з найбільш цікавих і захоплюючих занять для дітей дошкільного віку, це найдоступніший вид діяльності, який освоюється маленьким чоловічком. Ні читати, ні писати дитина ще не може, але вже із задоволенням вимальовує каракулі на папері. Направляючи і підтримуючи дитину в цьому занятті, можна домогтися дуже багато чого.

Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників 5-го, 6-го років життя

Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників  5-го, 6-го років життя 

Пізня Світлана Йосипівна
Дошкільний навчальний заклад
 ясла-садок - центр розвитку дитини
м. Первомайськ

Останнє десятиліття ми, вихователі, працюємо з поколінням «Альфа», дітьми цифрової ери, які вже в три роки оперують телефонами, планшетами та іншими гаджетами, їхній світ цінностей значною мірою підвладний онлайн-соціалізації. Тому ми маємо оновлювати форми організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, спрямувати його на задоволення потреб дитини та формування життєвої компетентності та розвитку базових якостей особистості. 

Застосування квест-технології з метою підготовки старших дошкільників до Нової української школи

Застосування квест-технології з метою підготовки старших дошкільників до Нової української школи

Савлюк Ольга Вікторівна,
вихователь
Миколаївського дошкільного 
навчального закладу №94 «Марійка»

Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.

Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини.

Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя

Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя

Рогаленко Олександра Анатоліївна, вихователь
Дошкільний навчальний заклад
 ясла-садок – центр розвитку дитини м. Первомайськ

Не земля в цілому, а край де народився і виріс, де світять зорі дитинства, - саме це потрібно кожній людині. Однією з форм вивчення рідного краю є краєзнавча робота.

Краєзнавство - це вивчення природи і природних багатства історії побуту та культури населення його господарчі діяльності вивчення й охорони пам’ятників. Предметом вивчення є місцевість, територія, що зветься «рідний край». Власне краєзнавство починається в дитячому садочку - це низка бесід, прогулянок, спостережень, екскурсій, ознайомлення дитини з батьківщиною. 

Ейдетика як засіб підготовки дітей до школи

Ейдетика, як засіб підготовки дітей до школи

Гордова Інна Вікторівна, 
вихователь Миколаївського ЗДО № 112


Однією з основних проблем сучасної дошкільної освіти є створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного й духовного розвитку кожного дошкільника, формування його життєвих компетентностей. У зв’язку з цим чи найважливіше завдання педагога полягає в тому, щоб створити умови для  самостійного розвитку, формування свідомої особистості дитини дошкільного віку.  

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Бєдова Наталя Олександрівна
ЗДО «Теремок»

Останнім часом в системі фізичного виховання дитини-дошкільника міцне місце зайняли спортивні свята, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Багаторічна практика роботи дитячих дошкільних установ показала значимість спортивних свят в активному залученні кожної дитини старшого дошкільного віку до занять фізичною культурою. Є чимало позитивних прикладів творчого підходу педагогічних колективів до їх організації та проведення. 

Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного віку.

 Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного вік  

Білецька Світлана Ігорівна, вихователька
ЗДО № 99 “Ластівка”, м. Миколаєва

Питання реалізації сучасних підходів у розвитку мовлення дітей дошкільного віку в дошкільній педагогіці є актуальним. Оволодіння мовленням як засобом пізнання і способом людського спілкування є найвагомішими досягненням дошкільного дитинства. Мови потрібно навчати, і таке навчання має бути спрямоване на формування мовної особистості. Серед доречних для дітей дошкільного віку методів розвитку мовлення у значній кількості досліджень  визначається моделювання.

У працях К. Крутій розкрито використання моделей і схем для формування граматичної правильності мовлення, засвоєння дітьми службових частин мови, збагачення словника.

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування базових якостей особистості

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування  базових якостей особистості

Кібзун Галина Олександрівна, 
вихователь Миколаївського
 закладу дошкільної освіти № 94 «Марійка»

У дошкільному віці провідною діяльністю є гра (і саме сюжетно-рольова), яка на кожному етапі дошкільного віку визначає особистісне становлення, всередині якої виникають новоутворення та передумови для зародження наступних видів діяльності.
Гра як провідна діяльність відіграє визначну роль у розвитку психіки та особистості старшого дошкільника: в ній формуються довільна увага, пам’ять; розвивається розумова діяльність; вдосконалюється уява; фвідбувається подальший соціальний розвиток; розвиваються почуття; розвивається рольова регуляція поведінки.

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Толоконнікова Оксана Борисівна
ДНЗ № 142 «Зоряний»
м. Миколаїв

Роуп-скіппінг - індивідуальний або груповий вид рухової активності, який поєднує стрибки, акробатичні й танцювальні елементи з однією або двома скакалками. Роуп-скіппінг (англ. Rоре skipping) дослівно перекладають як «стрибки з пропуском мотузки під ногами». 
Вправи зі скакалкою сприяють формуванню правильної постави, вдосконалюють координацію рухів. Стрибки зі скакалкою зміцнюють серцево-судинну і дихальну системи, розвивають спритність і витривалість. Люблять вправи та охоче стрибають зі скакалкою і діти, і дорослі. Тому роуп-скіппінг посідає гідне місце в системі фізкультурно-оздоровчих заходів в закладах дошкільної освіти.

Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

 Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

Сінченко Людмила Михайлівна, 
інструктор з фізичної культури
ЗДО №118 "Соколятко" м. Миколаєва

Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.

Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.

Актуалізація рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Актуалізація  рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Мартиненко Ірина Петрівна, 
інструктор з фізичної культури   
ДНЗ №141 “Зірочка” м. Миколаєва

Освіта сьогодні вимагає використання технологій діяльнісного типу, які забезпечують формування в дітей провідних життєвих компетенцій.Важливе місце в цьому процесі належить ігровим технологіям і зокрема квестам. Цінність освітнього квесту полягає в його потужній мотиваційній складовій: освітня мета реалізується в захоплюючій ігровій формі з цікавим сюжетом, що містить елементи пошуку і відкриття. Визначальна риса освітнього квесту - домінування інтелектуальної й логічної складових.

Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

 Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

Бурлака Ольга Василівна,
 інструктор з фізичного виховання  
ЗДО № 101 «Дружба» м. Миколаїв

Майбутнє кожної людини у її власних руках. Очевидним є те, що виховання соціально-відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще, тим самим збільшуючи шанси на успішне майбутнє. Допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти – це основна місія «Афлатуна».

Особлива необхідність фінансового навчання постає все більш очевидною останніми роками.  Незважаючи на те, що ми живемо у світі з швидко перемінними економічними умовами, діти і дорослі у всьому світі мають дуже низький рівень фінансової грамотності, школи і вчителі  часто не мають можливостей для вирішення цієї проблеми. Внаслідок недостачі знань у сфері фінансів, діти та молодь стають жертвами соціально, екологічно та економічно нестійких моделей споживання. 

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Жукова Людмила Олександрівна
інструктор з фізвиховання
ДНЗ №143 “Чайка” м. Миколаєва
 
Останнім часом спостерігається доволі тривожна тенденція - старші дошкільники не граються разом, так, як колись гралися їхні однолітки. Дитячі контакти короткочасні, мало змістовні й непродуктивні. Колективні ігри дедалі частіше замінюються іграми наодинці, іноді навіть і не з іграшками, а з комп’ютером. У результаті маємо формалізацію дитячих взаємин, агресивність, суперництво, емоційну глухоту. Це не може не насторожувати дорослих, тому я обрала темою свого виступу саме виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку.
 Колектив - це група людей, об’єднаних суспільно значущими цілями, діяльністю, спрямованою на здійснення цих цілей, загальними інтересами, переживаннями, організацією, традиціями, відповідальністю один перед одним. Хоч групу дошкільного закладу лише умовно можна вважати колективом, про те навіть і тут наявні великі потенційні можливості для розвитку дітей на основі доступних їм моральних норм і правил. 

Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

 Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

Слюсар Наталія Михайлівна
інструктор з фізичного виховання
ЗДО №1 «Калинонька» смт. Врадіївка
Миколаївська область

 У будь-якому цивілізованому суспільстві немає більш важливої і головної цінності, ніж здоров'я дітей, а отже, пріоритет повинен бути відданий вирішення в першу чергу завдань, пов'язаних з дитячим здоров'ям.

Рух становить основу практично будь-якої діяльності дитини. Головна мета фізичного виховання в дошкільному освітньому закладі полягає в тому, щоб задовольнити природну біологічну потребу дітей у русі, добитися хорошого рівня здоров'я та фізичного розвитку дітей.

Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

 Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

Діденко Олена Вікторівна
ДНЗ № 59 «Перлинка м. Миколаєва

У системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільної установи існують різні форми організації розвитку та активного відпочинку дошкільнят. У своїй роботі ми прагнемо, щоб діти отримували задоволення від самої рухової діяльності, діставали насолоду від виконання фізичних вправ і досягнутих результатів у власному вдосконаленні.
Загальновідомо, що у дошкільному віці провідною є ігрова діяльність. У цьому зв’язку повноцінний особистісний розвиток дошкільника напряму залежить від оволодіння ним ігровою діяльністю на високому рівні, що у свою чергу передбачає сформованість ігрової компетентності дитини - дошкільника. Таким чином, важливим напрямом діяльності  ЗДО є розвиток ігрової компетентності дітей дошкільного віку. 

четвер, 3 червня 2021 р.

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименко

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименка

Гарматюк Лариса Андріївна, 
вихователь Миколаївського закладу дошкільної освіти № 94 
комбінованого типу «Марійка»

Працюю вихователем в інклюзивній групі. Враховую індивідуальні психологічні особливості моїх вихованців зацікавив Вагомим поштовхом у створенні умов для фізичного розвитку дітей моєї групи для мене стала авторська методика М. М. Єфименко, яка дала мені змістовну базу та основні аспекти оволодіння базовими фізичними навичками. 

Враховуючи те, що гра є провідним видом діяльності дошкільників, авторська методика фізичного виховання Миколи Єфименка передбачає впровадження тотального ігрового методу від самого початку заняття і до його кінця: «Педагог-дошкільник повинен слідувати правилу: граючи – оздоровлювати, граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати».

вівторок, 1 червня 2021 р.

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО 

Задирака Валентина Анатолівна, вихователь
Василівського ЗДО «Дзвіночок» Березанської селищної ради, 
Миколаївської області

Проблема ефективного оздоровлення і фізичного розвитку малят постає дедалі гостріше. Попри всі досягнення медицини, все більше дошкільнят мають патологічну поставу, порушення опорно-рухового апарату, ослаблений імунітет, страждають на різноманітні хронічні захворювання.

Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

 Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

Кошман Світлана Олександрівна
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Враховуючи, що в даний час діти перенасичені інформацією, необхідно, щоб процес навчання був для них цікавим, розвиваючим.

Спостерігаючи за своїми вихованцями, я звернула увагу, що в даний час все частіше в дошкільників спостерігаються такі проблеми, як: бідний словниковий запас, невміння узгоджувати слова в реченнях, порушення звуковимови, важко запам’ятовують вірші. У зв’язку з цим, актуальним стає необхідність удосконалювання сучасних методів і прийомів, використання більш ефективних науково-обґрунтованих шляхів розвитку пам’яті та зв’язного мовлення у дітей. Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.

Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

 Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

Антонова Тетяна  Валеріївна,
Вихователь ЗДО№132
м. Миколаїв

Творчість – як вітаміни: небагато треба, але якщо їх немає,хвороби і зміни в розвитку неминучі. Вчити творчості треба з самого малку,Технологія ТРВЗ для дошкільників – це технологія колективних ігор і занять з детальними методичними рекомендаціями. ТРВЗ покликана не заміняти основну програму, а максимально збільшувати її ефективність. 
Теорія Рішення Винахідницьких Завдань – це універсальна  організаційно – педагогічна і методична система, яка дозволяє поєднувати предметно – пізнавальну діяльність з методами активізації та розвитку мислення, я також творчого мислення навчальних і соціальних завдань.