Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 7 грудня 2021 р.

Праця у природі та самообслуговування у групі раннього віку ЗДО

Праця у природі та самообслуговування у групі раннього віку ЗДО

Ткач Валентина Сергіївна,
вихователь Грейгівського ЗДО «Веселка»

Щоб дитина не стала тільки споживачем духовних та матеріальних благ, важливо змалечку прилучати її до праці. Малюк має переконатися: саме в праці створюються всі життєві блага та пізнаються найважливіші життєві цінності: обов’язок, гідність, совість, чесність, щастя. Коли дитина бачить результати своєї  праці, вона усвідомлює себе творцем. 
Йдеться про формування шанобливого ставлення до праці людей, виховання вже маленьких дітей переконання, що праця – це важка  справа, яка за жодних  умов не може бути легкою. І саме тому все що здобувається власними силами  викликає почуття гордості та самоцінності власного «Я».

Дидактичні ігри як засіб мовленнєвого розвитку дітей раннього віку

Дидактичні ігри як засіб мовленнєвого розвитку дітей раннього віку

Лукашевич Тетяна Артеміусівна, 
вихователь Грейгівського ЗДО “Веселка” 

Формування та становлення мовного розвитку у перші роки життя дитини впливає на все її подальше життя. Своєчасне і повноцінне оволодіння мовленням є першою важливою умовою становлення у житті дитини здорової психіки та гармонійного розвитку. Своєчасне - це розпочате з перших хвилин життя дитини, повноцінне - значить достатнє за об'ємом мовленнєвого матеріалу, яке спонукає дитину до оволодіння мовленням в повній мірі його можливостей на кожному віковому періоді. Розуміння мови оточуючих і особисте активне мовлення супроводжує усі діяльності дитини. Адже від рівня розвитку мовлення дитини залежить успішність забезпечення цілей,  її комунікації з іншими учасниками взаємодії.

Сюжетна гра як засіб розвитку мовлення та соціалізації дітей раннього віку


Сюжетна гра як засіб розвитку мовлення та соціалізації дітей раннього віку

Гроза Тетяна Ярославівна,
групи раннього віку
ЗДО №65 м. Миколаєва

Однією з актуальних проблем в педагогіці і світі в даний час є проблема соціального розвитку дитини. 
Адже саме в дошкільному віці відбувається становлення людини, здатної гармонійно і ефективно адаптуватися до мінливого соціального середовища. Соціальний розвиток дитини полягає в процесах соціалізації та індивідуалізації, відбувається занурення дитини і в предметний світ, і в соціальний простір відносин через спілкування з близькими, оточуючими людьми, з однолітками.

Емоційний розвиток дітей раннього віку засобами театральної діяльності

Емоційний розвиток дітей раннього віку засобами театральної діяльності

Трофімова Марія Станіславівна
вихователь ЗДО №118 “Соколятко”
м. Миколаєва

Працюючи в закладі дошкільної освіти  вже близько п'ятнадцяти  років, я звернула увагу на те, що театральна діяльність розвиває емоційну сферу дошкільників, допомагає розвитку комунікативних здібностей, засвоєнню нових вимог і правил, корекції особистісних рис дітей. За допомогою театру діти морально і емоційно збагачуються, пізнають навколишній світ, себе та інших людей, реалізують творчий потенціал.
У наш час розвитку емоційної сфери дитини приділяється не так багато уваги, на відміну від її інтелектуальному розвитку. Сучасні умови суспільства, нестабільність в сімейних відносинах, недостатнє спілкування і увага з боку батьків призводять до загострення чутливості дитини, підвищення рівня тривожності, ускладнень в спілкуванні, труднощів у вираженні своїх емоцій.

Вплив предметно-ігрового середовища на сенсорний розвиток дитини раннього віку

Вплив предметно-ігрового середовища на сенсорний розвиток дитини раннього віку  

Златовчена Людмила Іванівна
ЗДО № 12
м. Миколаїв

Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття та уявлень про предмети й явища навколишнього світу. Дитина з’являється на світ із готовими органами чуттів: у неї є очі, вуха, її шкіра наділена чутливістю, яка дозволяє відчувати предмети, тощо. Це лише задатки для  сприйняття навколишнього світу.

Сенсорне виховання - це основа пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, фізичного, естетичного виховання значною мірою залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто від того наскільки досконало дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. Чим менша дитина, тим більше значення в її житті має чуттєвий досвід.

Вплив розвивальних ігор на розвиток мовлення дітей раннього віку

Вплив розвивальних ігор на розвиток мовлення дітей раннього віку

Болтач Людмила Василівна
вихователь ЗДО №125
м. Миколаєва
 
Розвиток дитини починається з перших місяців життя.  Основною діяльністю дітей раннього  віку  - є гра, через яку і відбувається знайомство та сприймання навколишнього середовища.
Дитина  з раннього  віку знайомиться  з оточуючим світом та здатна діяти більш усвідомлено, тому цей період вважається сприятливим для розвитку та навчання. Розвиваючі ігри для дітей 1-3 років мають певну спрямованість - вивчення кольорів, форм,  наслідування звуків тварин, а це сприяє  розвитку  мовлення. Також в цей період слід пам'ятати про розвиток дрібної моторики. Для цього ідеально підходять пазли, кубики, пірамідки, застібки, ляльки, м’які іграшки та м’які книжки з малюнками, які також  мають великий   вплив на розвиток мовлення. Велику популярність на сьогодні здобули так звані "бізіборди," в яких компонуються завдання різного типу, закріплені на одній панелі.

понеділок, 6 грудня 2021 р.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку за допомогою ігрової діяльності

Сенсорний розвиток дітей раннього віку за  допомогою ігрової діяльності

Кухар-Онишко Валентина Григорівна
м. Миколаїв
ЗДО №93 «Ювілейний»
 
Раннє дитинство дитини характеризується постійним процесом пізнання навколишнього світу. Це нам дорослим все давно відомо і знайоме, а маленькі діти роблять найважливіші відкриття у своєму житті. Дитина пізнає світ за допомогою органів почуттів, ось чому йому мало побачити і почути, але потрібно ще помацати і навіть спробувати. У педагогіці процес освоєння навколишнього світу через відчуття і сприйняття називається сенсорним розвитком.

У дошкільній  педагогіці  дидактичні  ігри та вправи з давніх-давен вважалося основним засобом сенсорного виховання. На них майже повністю покладається  завдання  формування сенсорного розвитку дитини: знайомство з формою, розміром, кольором, простором, звуком. 

Роль дидактичної гри у формуванні особистості дитини раннього віку

Роль дидактичної гри у формуванні особистості дитини раннього віку

 Коваленко Ірина Анатолыъвна, 
вихователь Троїцького ЗДО

Особистість – це дитина з позитивним образом «Я». Навчання, виховання і розвиток дитини як особистості відбувається в діяльності. Тому я як педагог маю створити всі умови для різних видів діяльності. Для дітей раннього віку провідною стає предметна діяльність. З дітьми раннього віку, я тільки почала працювати, маю маленький досвід, але мені хочеться дізнатися і навчитися більше. Думаю, що гра – є основним видом діяльності дитини, у процесі якої розвивається символічна функція, уява, фантазія, формуються базові засоби особистості. Гра – це чарівна «скринька» за допомогою якої можна навчити малюка мислити, розуміти довкілля. Думаю, що в ранньому віці засвоєння нових знань у грі відбувається набагато успішніше ніж на заняттях. 

У нашому садочку достатньо іграшок, дидактичних ігор, та ігрового матеріалу для успішного освітнього процесу. Усі діти грають у «когось» або «у щось».

Використання оздоровчих технологій з метою активізації рухової активності дітей раннього віку

Використання оздоровчих технологій з метою активізації рухової активності дітей раннього віку

Тиньо  Сніжана Михайлівна,
вихователь Добренського ЗДО № 7 “Лелеченя”

Турбота про життя і здоров'я дітей – це найважливіша праця вихователя. Від стану здоров'я, життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, віра в свої сили. На сьогоднішній день найбільш актуальним  у роботі ЗДО є питання фізкультурно – оздоровчої роботи, основною задачею якої – є укріплення здоров’я , вдосконалення фізичного розвитку дитини, розвитку рухової активності. І починати цю роботу слід з дітьми раннього віку, оскільки фундамент здоров’я людини формується вже у ранньому віці. 

Театрально-ігрова діяльність як засіб мовленнєвого розвитку дитини раннього віку

 Театрально-ігрова діяльність, як засіб мовленнєвого розвитку дитини раннього віку      

Романенко Ольга Володимирівна, 
вихователь ЗДО №64 “Барвінок”,
м. Миколаїв 

Вивчення рідної мови починається з раннього віку сім’ї і вдосконалюється вже в закладі дошкільної освіти. Одним із продуктивних напрямів в дошкільному закладі з розвитку мовлення визнано театралізовану діяльність. Вона виступає як специфічний вид дитячої активності і є одним з найулюбленіших видів творчості малюків. 
Театр - це найкращий засіб спілкування людей. Все життя дитини насичене грою. У грі дитина не тільки отримує інформацію про навколишній світ, а й вчиться взаємодіяти з ним.

Дидактична гра як засіб сенсорного виховання дітей раннього віку

Дидактична гра, як засіб сенсорного виховання дітей раннього віку

Ткачук Валентина Володимирівна, 
вихователь ЗДО №2 Золотий ключик
 м. Снігурівка

У ранньому віці в дитини є потреба у грі і її потрібно задовольнити, тому що граючи, вона навчається і пізнає життя.                                                      
Я працюю підмінним вихователем в групі раннього віку за Освітньою програмою дітей від 2 до 7 років “Дитина” відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція). Під час опрацювання методичної літератури та програми, дійшла висновку, що ранній вік - найсприятливіший час для сенсорного виховання, без якого неможливе нормальне формування розумових здібностей дитини.

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор Марії Монтессорі

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор Марії Монтессорі

Олефір Ольга Олександрівна, 
вихователь ЗДО № 128 м. Миколаєва

У свою педагогічну роботу з дітьми раннього віку, я вирішила впроваджувати елементи методики італійського педагогі Марії Монтессорі, і поставила собі мету: створити необхідне розвивальне середовище для самовиховання, саморозвитку та самонавчання та напрацювати добірки ігор й вправ для формування сенсорно пізнавальної активності дітей. Тому впроваджую у роботу з дітьми систему сенсорних вправ Марії Монтессорі.
Ці  вправи розвивають почуття дотику, тактильні відчуття, навчаючи дітей бачити руками.

Створення сприятливих умов для сенсорного розвитку дитини раннього віку у групі ЗДО

Створення сприятливих умов для сенсорного розвитку дитини раннього віку у групі ЗДО

Мальченко Лариса Вікторівна,
вихователь  Висунського ЗДО №1
«Дзвіночок»

Сенсорне виховання дітей раннього віку – запорука щасливого майбутнього.  Головна мета дошкільної освіти в     Україні-створення сприятливих умов для особистісного ставлення дитини, забезпечення збалансованого розвитку, узгодженості у житті основних тенденцій до самореалізації, самозбереження, формування життєвої компетентності, розвитку ціннісного ставлення до навколишнього світу. 

Сенсорне виховання дітей раннього віку за технологією Марії Монтессорі

Сенсорне виховання дітей раннього віку за технологією Марії Монтессорі

Ільїна Олена Анатоліївна
ЗДО №3 «Ластівка» 
м. Нова Одеса

На початку ХХ століття набула поширення система дошкільного виховання, що була створена італійським педіатром і педагогом Марією Монтессорі. Вона розробила методи виховання дітей з розумовою відсталістю, а потім запропонувала застосовувати ці методи і у вихованні здорового підростаючого покоління. Чимало дитячих садків Європи вже понад сто років працюють за методикою М. Монтессорі. Ця технологія набула  популярності і в нашій країні.

неділя, 5 грудня 2021 р.

Вплив предметно-ігрового середовища на розвиток зображувальної діяльності в ранньому віці

Вплив  предметно-ігрового середовища на розвиток зображувальної діяльності в ранньому віці
Галицьких Надія Федорівна
м. Нова Одеса  
ЗДО № 5 “Зірочка”

    Працюючи з малятами, завжди пам'ятаєш, що все велике починається з малого. Ця тема мене найбільше зацікавила, так як з самого дитинства я люблю малювати і моє перше знайомство з олівцем відбулося  саме в дитячому садочку. Саме під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне. 

Театралізована діяльність - унікальний засіб мовленнєвого спілкування в ранньому віці

Театральна діяльність - унікальний засіб мовленнєвого  спілкування  в ранньому віці 

Крічко  Наталія Володимирівна
 ДНЗ № 68  «Ромашка»
м. Миколаєва

Занурення в світ театру в дитячому віці створює у свідомості людини визначені ідеали, які згодом несуть тільки позитивну енергетику, бо закладаються не примусово, як це іноді здається. Мистецтво несе людям насолоду, а це далеко не рівнозначно навчанню будь-чому. Виховання мистецтвом – це менш за все голе моралізування, наставляння, піднесення зразків, що варті наслідуванню. Виховний механізм його більш тонкий і не завжди так просто вловимий, однак, дуже “смачний” для сприйняття дитячим духовним світом, бо виховує дітей гра і саме життя, її умови, форми, моральна атмосфера, створені магічним.

Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності у розвитку творчих здібностей дітей раннього дошкільного віку

Використання  нетрадиційних  зображувальних  технік у розвитку творчих здібностей дітей раннього віку

           Ніконова Ірина Георгіївна
ЗДО «Веселка»
с. Галициново

Зображувальна діяльність дає дитині змогу відкрити й пізнати навколишній світ, сформувати уявлення про нього, виразити в малюнках своє розуміння світу і ставлення до нього. Із раннього віку діти намагаються відобразити свої враження про навколишній світ у зображувальній творчості. Для цього їм не потрібні фарби, пензлі, олівці. Вони малюють пальчиками чи долоньками на запотілому вікні, паличкою на піску, водою, розлитою на столі, інколи маминою помадою чи зубною пастою на склі тощо.

Сюжетно-рольова гра з лялькою як засіб соціалізації дітей раннього віку

Сюжетно-рольова гра з лялькою як засіб соціалізації дітей раннього віку

Кирилюк Наталія Василівна,
вихователь Новоінгульського ЗДО
Костянтинівської сільської ради
Миколаївського району 
Миколаївської області

Чому діти так люблять грати? Чим гра так приваблює їх? Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м'ячем, годинами зводити замки й мости, бавитися з лялькою?
Радість гри - це радість творчості. Вже в перших своїх іграх дитина відчуває задоволення від виконання задуманого. Багато ігор доставляють дітям радість від  потреби в русі, в наслідуванні. Малюкам подобається і сам процес спорудження будівлі з будівельного матеріалу або з самого піску, в той же час, помітна радість від результатів докладених зусиль, вияву самостійності, фантазії. Необхідно так організувати гру, щоб вона була радісною у всіх відносинах. 

Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Санько Світлана Андріївна
м. Миколаїв ЗДО №47
 
Формування у дітей сенсорних еталонів має велике значення в сенсорному вихованні. Засвоєння сенсорних еталонів – тривалий і складний процес, не обмежений раннім дитинством.
Знання сенсорних еталонів набувається завдяки користуванню предметами з різними властивостями для аналізу та виділення еталонів в різних ситуаціях, тобто використовування їх як «одиниць виміру». А ми починаємо знайомити малюка з сенсорними еталонами вже в ранньому віці.

пʼятниця, 3 грудня 2021 р.

Розвиток творчих здібностей в елементарній театралізованій діяльності

Розвиток творчих здібностей в елементарній театралізованій діяльності

Данилова Людмила Анатоліївна,
вихователь Богданівського ЗДО №1

Театралізована діяльність у дошкільному віці – один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дитини. Важливо з раннього дитинства заохочувати дитину до мистецької діяльності, зокрема театральної. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану  діяльність.

Вплив сенсорно-ігрового середовища на мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Вплив сенсорно-ігрового середовища на мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Трофименко Ганна Іванівна, 
вихователь ЗДО № 64

Я обрала цю тему тому, що вона мені цікава. В ранньому віці дітям подобаються яскраві різнокольорові іграшки, а також  подобається гратися з ними. В дидактичних іграх використовуючи різноманітний дидактичній матеріал я  намагаюсь розвивати мовлення дітей.

Сенсорний розвиток дитини – це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: її форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Він  становить фундамент її розумового розвитку. Чуттєве пізнання має виключне  важливе значення  у дошкільному дитинстві, яке є найбільш сприятливим періодом формування  і вдосконалювання діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про оточуючий світ.

середа, 1 грудня 2021 р.

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку


Святинчук Наталя Миколаївна,
вихователь ЗДО № 52, м. Миколаєва

Розвиток науково-технічного прогресу сприяє інтенсивному розвитку суспільства і вимагає все більш високої освіченості підростаючого покоління, готовності до пізнавальної та практичної діяльності в умовах що змінюються. Відтак ставиться завдання удосконалення освіти дітей на різних етапах їхнього розвитку, зокрема дітей раннього віку. Одним з найважливіших завдань у ранньому віці є сенсорний розвиток малят.

Природа як фактор розвитку дитини раннього віку

Природа як фактор розвитку дитини раннього віку

Кривошеєва Анна Петрівна,
вихователь  КЗДО «Казка»
Арбузинської  селищної ради
 
Природа – велика книга знань! Екологічне виховання та моральне виховання взаємозв’язані - це виховання доброти та милосердя, догляд, турбота за середовищем, дбайливе ставлення до природи.
На сьогоднішній день проблеми з  навколишнім середовищем набули важливого значення. Ось і стоїть питання про екологічне виховання у дітей раннього віку.
Щоб привити дитині чуйне ставленя до природи потрібно дорослим показати це на особистому прикладі. Заохочувати дитину до праці в природі та співпрацю з природою.

Обласний семінар «Формування соціальної компетентності особистості шляхом упровадження програми «Культура добросусідства» / Дошкільна секція

Обласний семінар «Формування соціальної компетентності особистості шляхом упровадження програми «Культура добросусідства» / Дошкільна секція
01 грудня 2021 року

Проблеми виховання громадянина, формування культури міжетнічного й міжконфесійного спілкування актуальні для всіх країн. Проте підходи до вирішення цієї проблеми неоднакові і значною мірою залежать від конкретних історичних і соціально-політичних умов, стану суспільства, його ідеології.

понеділок, 29 листопада 2021 р.

Сенсорні дидактичні ігри у складі освітнього середовища групи раннього віку ЗДО

Сенсорні дидактичні ігри у складі освітнього середовища групи раннього віку ЗДО


Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв,  ДНЗ №23

Чому я обрала цю тему? Тому що сенсорику вважаю однією з головних завдань розвитку дитини. Малюк тільки з’являється на світ, а різноманіття кольорів предметів та явищ відразу оточують його. Краса світу наповнює розумінням того, хто він у цьому світі, для чого. Сенсорне виховання йому допомагає відчути глибину фарб всього життя.

четвер, 10 червня 2021 р.

Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

 Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

Кудрявцева Наталя Віловна
ЗДО №12 “Кораблик”
м. Миколаїв

Серед важливих завдань дошкільної освіти - забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й вдосконалення особистості дитини й виконує  роль своєрідного регулятора та розвитку дитячого організму. 

Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.

вівторок, 8 червня 2021 р.

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Атаманчук Віктор Васильович
Привільненський ЗДО «Дзвіночок»
с. Привільне

Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.

Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”

Фізкультурна розвага   з дошкільнятами із використанням технології     В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри” 

Тищенко Ольга Василівна, інструктор з фізкультури
ДНЗ № 133 м. Миколаїв

Всім відома педагогічна істина: розвиваючий ефект буде вище, якщо матеріал використовувати в системі. Так з’явилась ідея створення технології інтелектуально-творчого розвитку дітей «Казкові лабіринти гри» В. Воскобовича.
Майже всім педагогам відомо ім’я В’ячеслава Воскобовича -  винахідника, інженера-фізика за освітою, який створив більш ніж 50 посібників для розвитку розумових та творчих здібностей дітей.

понеділок, 7 червня 2021 р.

Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

 Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

Гаврилюк Агнеса Іванівна
фізінструктор ДНЗ №53 м. Миколаїв

Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.

Ранкова гімнастика  один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Коробань Тетяна Петрівна, 
КДН № 15 " Горобинка" м. Вознесенськ

У Базовому компоненті дошкільної освіти передбачається формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини, виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього. 

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Дурягiна Iрина Андрiiвна,
інструктор з фiзвиховання
ЗДО №6 “Ягiдка”, ПГТ Баштанка, Миколаївська область

Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів, здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явище природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я.

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Ільїна Світлана Михайлівна,
інструктор з фізичної культури
ЗДО №2 м. Очакова

В останні роки велика увага приділяється нетрадиційним оздоровчим системам.  Особливе місце серед них посідає оздоровча система йоги. Йога поєднує всі сфери людського буття: духовне, психічне  і  фізіологічне. В індійській філософії йоги існує думка, що тіло людини є здоровим доти, поки гнучким і здоровим є її хребет.

Мовленнєвий розвиток старших дошкільників з використанням творів В.О. Сухомлинського

Мовленнєвий розвиток  старших дошкільників з використанням творів Василя Сухомлинського

Єрмолаєва Марія Олегівна
вихователь закладу дошкільної освіти
Комунальний заклад Центр розвитку дитини «Гармонія»
м. Южноукраїнськ, Миколаївська область

Однією з найгостріших проблем українського суспільства на сучасному етапі його розвитку є падіння рівня моралі, втрата духовних орієнтацій, нездатність людей до самопізнання, відсутність потреби у самовдосконаленні, саморозвитку. Втрачаються такі цінності, як добро, любов, краса, гідність, вірність своїй країні, знецінюються звичаї і традиції, надбані багатьма поколіннями. Проблема формування людяності, духовних цінностей широко досліджувалася і розроблялася В. Сухомлинським. 

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку патріотизму

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку  патріотизму

Бірюкова Олена Михайлівна
Сухобалківський ЗДО «Чебурашка»
Мостівської сільської ради

Кожний народ має свою мову, свої традиції і звичаї, що виробилися упродовж багатьох століть. У кожного народу є свої національні святині, символи. Вихователь закладу дошкільної освіти має прищеплювати дітям повагу до державної символіки України. До державних символів належать: герб, прапор, гімн.

Національний прапор України – це символ державності та національної незалежності. Нині синьо-жовтий прапор проголошено Державним прапором незалежної України. Як пояснити дітям символічне значення кольорів прапора?

неділя, 6 червня 2021 р.

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю
Дроботун Лариса Василівна, 
вихователь ДНЗ №130
м. Миколаєва
Тема ознайомлення дошкільників з історією рідного краю як основою патріотичного виховання та формування життєвої компетентності дитини завжди була для мене актуальною.
З метою формування у дітей знань про історію рідного краю нами був розроблений перспективний план ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з рідним краєм та його історією (додаток 1). Роботу, яку ми запланували з дітьми та їх батьками.

субота, 5 червня 2021 р.

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Прокопенко Любов Миколаївна
вихователь Вознесенського НВК 
“ЗОНЗ I-III ступенів ДНЗ” №3

Існує дуже багато методик, які заключають в собі виховання за допомогою казки. Для себе я обрала методику Лариси Борисівни Фесюкової, яка так і називається -  “Виховання казкою”. Я обрала саме цю тему тому, що вона заключає в собі нетрадиційний підхід до кожного заняття.

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Охлопкова Ірина Броніславівна, вихователь 
Олександрівського ЗДО №2 «Калинонька»

Одне з найважливіших завдань виховання маленької дитини - розвиток її розуму, формування розумових умінь і здібностей, які дозволять легко освоїти нове. На вирішення цього завдання мають бути спрямовані зміст і методи підготовки мислення дошкільників до шкільного навчання, зокрема предматематичної підготовки. 

За своїм змістом ця підготовка не повинна вичерпуватися формуванням уявлень про числа і найпростіших геометричних фігурах, навчанням рахунку, складанню і відніманню, вимірах у найпростіших випадках. Не менш важливим, ніж арифметичні операції, для підготовки їх до засвоєння математичних знань є формування логічного мислення. Дітей необхідно вчити не тільки обчислювати і вимірювати, а й міркувати. 

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю 

Козаченко Олена Сергіївна, 
вихователь Малахівського ЗДО «Капітошка» 
Березанський район, Березанська ОТГ  

Формування географічних уявлень - складний і тривалий процес, який починається з моменту народження дитини і триває все життя. Прагнення до нових вражень, цікавість, постійне бажання спостерігати й експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як характерні для дошкільника риси поведінки. Особливе значення у вивченні географії дошкільниками має природа рідного краю. Адже, сформувати свідоме, правильне ставлення дітей до природи, її явищ і об'єктів можна тільки на прикладах, які вони спостерігають повсякденно, тобто діти можуть полюбити й навчитися берегти лише те, що безпосередньо їх оточує.

Морально-патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до Малої Батьківщини

Морально - патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до традицій Малої Батьківщини

Сухорукова Світлана Олександрівна
ЗДО №10 (ясла-садок) «Пролісок», м.Новий Буг

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, основою патріотичного виховання в  є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.

Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості).

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО 

Барсукова Валентина Миколаївна
Інструктор з фізичного виховання
ЗДО№6 " Світлячок"
м. Южноукраїнськ

    Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Золотарьова Лариса Геннадіївна 
ЗДО №99 «Ластівка» 

Дошкільний вік є відповідальним етапом дитинства. Проблема зміцнення здоров’я дітей залишається одним із головних завдань сучасного суспільства. Сьогодні фізичне виховання спрямоване, насамперед, на охорону та зміцнення здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухових умінь, навичок і фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.

Використання методики М. М. Єфименка «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Використання методики М. М. Єфименка  «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Годун Лілія Миколаївна, 
інструктор з фізкультури
ДНЗ № 123 «Синичка», м. Миколаїв

Робота з дітьми вимагає постійного вдосконалення наявних методик і розробок  нових технологій, що сприятимуть підвищенню інтелектуального рівня та покращенню їхнього фізичного розвитку.

Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

 Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

Фаріонова Інна Юріївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ 148 "Катруся" м. Миколаїв

Тема соціалізації дошкільників особисто для мене стала дуже цікавою, коли я побачила відносини дітей у групах дошкільного закладу. Сучасні діти часто дуже замкнені у собі, бо живуть у світі ігор та планшетів, їм більше нічого не цікаво і часто вразити чимось дошкільника занадто важко. Також мною було помічено, що діти іноді навіть не знають імен однолітків, що грають поруч із ними і ходять разом в одну групу протягом вже достатньої кількості часу. 

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки  

Кравченко Тетяна Анатоліївна, 
вихователь  КЗ ЦРД  «Гармонія»
м. Южноукраїнська

Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною. 

Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти

 Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти 

 Жуковська Вікторія Володимирівна 
Калинівський ЗДО " Казка " Березанської ОТГ

У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців. 

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

Яцкова Світлана Георгіївна 
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Проблема мовлення у всьому його видовому розмаїтті є актуальною в дошкільному віці. На сьогоднішній день існує безліч методик, технологій, за допомогою яких можна коригувати процес розвитку мовлення у дітей. Найважливішою умовою вдосконалення мовної діяльності дошкільнят є створення емоційно сприятливої ситуації, мовного середовища сприяє виникненню бажання активно розвивати своє мовлення і брати участь в мовному спілкуванні. Найближча, доступна і захоплююча діяльність дошкільнят-гра. Між грою і мовленням існує двосторонній зв'язок: з одного боку мовлення дитини розвивається і активізується в грі, з іншого сама гра вдосконалюється під впливом і збагаченням мовлення.

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Мазур Інна Сергіївна, вихователь
Баштанського ЗДО № 6 « Ягідка»

Я вибрала цю тему, тому що ще в давні часи древні китайці заявляли про те, що активні вправи за участі рук і пальців позитивно впливають на розвиток і діяльність головного мозку будь-якої людини. І діти – не виняток. 
Шнурування черевиків, застібання ґудзиків, збирання дрібних деталей – цей список можна продовжувати безкінечно. Всі ці дії передбачають акуратну і точну роботу пальців рук, якої важливо навчитися. Саме тому, розвитку дрібної моторики у дітей сьогодні приділяю особливу увагу. З цією метою я в дитячому садочку включаю в повсякденність різні вправи та ігри на розвиток у дітей дрібної моторики. Однак далеко не всі роблять це правильно. А значить, ця інформація буде для них корисною.

Використання‌ ‌усної‌ ‌народної‌ ‌творчості‌ ‌у‌ ‌роботі‌ ‌з‌ ‌дітьми‌ ‌ молодшого‌ ‌дошкільного‌ ‌віку

Використання усної народної творчості у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку

Кошева Інна Леонідівна, 
вихователь КЗДО №10 «Ластівка» м. Вознесенська 


Немає народу байдужого до материнської мови, до рідного слова, рідної домівки, рідної землі.

Фольклор (від англ. folklore), або усна народна творчість, - художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також світ думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії.

Використання артикуляційних та дихальних вправ для виховання звукової культури мовлення старших дошкільників

Використання артикуляційних та дихальних та вправ для  розвитку  звукової культури мовлення старших дошкільників

Пяточенко Ольга Михайлівна,
вихователь ЗДО №112 м. Микалаїв

Звукова культура мовлення - це складова частина мовної культури. Вона є необхідним компонентом для виховання повноцінної особистості дитини в цілому, так і виступає необхідною умовою для успішної підготовки до школи.

Дошкільний вік сенситивен для виховання звукової культури. Це обумовлено рядом причин: відбувається активне дозрівання мовних центрів у корі головного мозку, що відповідають за мову; відбувається анатомо-фізіологічне дозрівання артикуляційного апарату.

Казка як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Казка як засіб формування  художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Кравчук Світлана Василівна,
вихователь Баштанського ЗДО №6 «Ягідка»

Казка... Її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення. Тому для представлення досвіду роботи я обрала цю тему. Вважаю, що актуальність цієї теми в тому, що, мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Дана тема є актуальною ще тому, що мовна компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості, яка формується на етапі дошкільного дитинства.