Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників 5-го, 6-го років життя
Останнє десятиліття ми, вихователі, працюємо з поколінням «Альфа», дітьми цифрової ери, які вже в три роки оперують телефонами, планшетами та іншими гаджетами, їхній світ цінностей значною мірою підвладний онлайн-соціалізації. Тому ми маємо оновлювати форми організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, спрямувати його на задоволення потреб дитини та формування життєвої компетентності та розвитку базових якостей особистості.
Відтак з 2020 року я активно впроваджую технологію «пластилінова мультиплікація» в освітню роботу з вихованцями закладу, адже що як не мультфільми справляють великий вплив на формування дитячого світогляду. Крім того, дошкільнята з пасивних споживачів мультпродукції, стають активними учасниками створення мультфільму, за час створення фільму, дитина може побувати в ролі сценариста, актора, художника, аніматора і навіть монтажера. Тобто, вона знайомиться з різними видами творчої діяльності, отримує багато нової цікавої інформації.
Пластилінова мультиплікація - прекрасний механізм для розвитку творчих здібностей дитини, пізнавального інтересу, а також можливість визначити, до якого виду діяльності дитина має більше схильності. Існує велика кількість способів виготовлення мультиплікаційних фільмів. Це і мальована мультиплікація, і комп'ютерна графіка, і різні види анімації - пластилінова, лялькова, предметна Проте мене найбільше зацікавила пластилінова анімація, яка створюється шляхом покадрової зйомки пластиліновий об’єктів. Адже ліплення - один з найбільш продуктивних видів образотворчої діяльності і для дітей дошкільного віку гра з дрібними іграшками, пластиліновими персонажами є дуже цікавою. Крім того в ліпленні синхронно працюють дві руки і координується робота двох півкуль. Ліплення з пластиліну сприяє розвитку дрібної моторики, яка в свою чергу, впливає на розвиток мови, пам'яті і мислення. Розпочала впровадження даної анімації у середній групі. Почали зі знайомленням дітей зі зразками пластилінових мультфільмів, варіантами та особливостями їх створення, професіями людей, які займаються створенням пластилінової анімації. Далі, побачивши зацікавленість дітей, склали перспективний план роботи (Додаток 1), обравши програмові (освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина») казки, ми перейшли до створення нашого першого пластилінового мультфільму.
Створення анімаційного пластилінового фільму передбачало наявність наступних етапів:
1.Визначення загальної ідеї мультфільму. Спочатку обговорювали сценарій майбутнього мультфільму. Всі, нами створювані, пластилінові мультфільми можна умовно розділити на три групи: - екранізація відомих літературних творів; - ремейк (оновлення, нова версія) мультфільму, казки, пісні і т.д .; - авторські мультфільми, зняті за сюжетами, вигаданими дітьми.
2. Розробка сценарію мультфільму. Обговорення сюжету майбутнього мультфільму, розкадровка. Придумування сценарію - це розвиток творчого мислення, зв'язного мовлення, пізнавального інтересу дошкільнят. В ході спільної роботи над мультфільмом діти міркували про послідовність дій, характер кожного героя, його образ, придумували діалоги між персонажами (озвучують як діти, так і педагог).
3. Виготовлення персонажів і декорацій для сцен. Даному етапу відводилося багато часу. Діти розподіляють, яких персонажів буде кожен ліпити. При виготовленні героїв діти освоювали та закріплювали різні способи (скульптурний, конструктивний або комбінований) і прийоми ліплення (розкочування, скочування, сплющування, прищипування, скручування і т.д.).
Проте ліпили не лише дошкільники, активно залучала батьків, які, до речі, проявляли високу активність, залюбки разом зі своїми дітьми створювали пластилінових героїв. Виготовляємо, або відшукуємо необхідний фон (фон використовуємо переважно паперовий) В процесі спільної продуктивної діяльності ми розучували з дітьми сценарій, етюди, вчилися за допомогою голосу показувати настрій і характер героїв.
4. Покадрова зйомка мультфільму. Дуже кропіткий етап роботи. При всій простоті цієї техніки дітям необхідно постійно контролювати свої дії: переставляти фігурки персонажів на потрібну відстань, прибирати руки з кадру, робити безліч кадрів тощо.
5. Монтаж. З'єднання кадрів в мультфільм за допомогою комп'ютерної програми або застосунку на телефоні. Даний етап проводиться без участі дітей (монтує або вихователь або батьки).
6. Озвучування мультфільму. Разом з дітьми підбирали музику, шумові ефекти, розподіляємо ролі і озвучуємо мультфільм. При роботі над музичним рішенням з'являється уявлення про музичної композиції, природі звуку, музичних інструментах. На даному етапі в індивідуальній роботі відпрацьовували виразність мови, темп і тембр голосу. Дитина набуває акторські навички, вчиться передавати голосом характер і настрій героїв.
7. Остаточна обробка мультфільму.
8. Спільний перегляд і презентація батькам та іншим дітям. Батьки стали нашими активними помічниками і учасниками, а також зацікавленими глядачами.
Наш перший мультфільм: https://www.youtube.com/watch?v=gwKjyZZK36E
Використання даної технології в роботі з дошкільнятами дало хороші результати у всіх видах діяльності дітей групи: у них активізувалася пізнавальна мотивація; вони краще взаємодіють, проявляють ініціативу; підвищилася мовна активність дітей; розвинені фантазія, творче мислення, уява; покращилася загальна і дрібна моторика, координація. Крім того створення нового пластилінового мультфільму – це завжди багато позитивних емоцій. Проте ми не зупиняємося на досягнутому і на наступний навчальний рік будемо продовжувати поповнювати нашу скарбничку пластилінових мультфільмів.
Мультиплікація (анімація) - вид кіномистецтва, твори якого складаються з низки зображень (фотографічних або створених на комп’ютері), що фіксують послідовні фази руху (або зміну форми) об’єктів - персонажів, дійових осіб фільму.
Пластилінова анімація (англ. clay animation) - вид анімації, який створюється шляхом покадрової зйомки пластилінових об'єктів з модифікацією (цих об'єктів) в проміжках між кадрами.
Немає коментарів:
Дописати коментар