Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.
Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.
Діти у захваті від квестів,адже вони так люблять розгадувати таємниці,йти до мети і отримувати в результаті такий бажаний приз.
Квест-пригоди поділяються на декілька етапів:
1)створення команд
2)розповідь історії,постановка ігрової мети
3)оголошення правил,вручення маршрутного листа
4)проходження маршруту за підказками,виконання завдань
5)досягнення мети,нагорода
Найголовніше в квесті - сюжет,на якому базується гра.Він повинен бути цікавим,заплутаним і непередбачуваним,включаючи основні рухи,які знайомі дітям.
1)Для квесту відводиться певний час.
2)Капітан відповідає за роботу команди.
3)Квест - це командна гра,усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
4)Правило "піднятої руки"(якщо хтось підняв руку,то всі повинні припинити розмови і уважно слухати)
5)Завдання легко пройти за допомогою кмітливості,спостережливості,витривалості та увазі.
Маршрут - це заздалегідь визначений шлях,перевірений педагогом на безпеку та який містить певні завдання.
-завдання-підказки
-відгадка загадки
-відповіді на додаткове запитання
-вікторини
Оцінювання може здійснюватися за такими критеріями:
-хто швидше дійде до фінішу
-хто отримає найбільшу кількість балів
-медалі
-овочі,фрукти
-книги
-сувеніри
-іграшки
-солодощі
-спортивний інвентар.
Розрізняють такі види квестів:
Лінійний - рішення одного завдання дає можливість вирішувати наступне.
Кільцевий - для декількох команд що стартують з різних точок.
Штурмовий - за допомогою контрольних підказок учасник сам обирає спосіб вирішення завдань.
У 2020/2021 навчальному році я почала використовувати квест-ігри з дітьми старших груп і зрозуміла,що дітям це дуже цікаво,ця технологія дає можливість непримусово закріплювати навички основних рухів (біг, ходьба, стрибки, лазіння, гнучкість, спритність тощо)
Виховується командний дух,чесність, наполегливість, дружнє ставлення один до одного.Квест-гра сприяє до самостійного застосування життєво необхідних рухових умінь і навичок,фізичних якостей,рухового досвіду в різних життєвих ситуаціях. Вирішуючи завдання квестів, у дітей здійснюється фізичний розвиток (спритність,швидкість,реакції,координаційна здатність),психічних(воля,цілеспрямованість,самоконтроль)якостей; вдосконалення моторного апарату.
Навчання у формі гри - гарна творча можливість цікаво та оригінально організувати життя вихованців.Квести дозволяють дітям відправитись у захоплюючу подорож,опинитися в таємничому світі загадок та пригод,відчути себе розвідниками,подорожуючими казковими героями,рятувальниками тощо.
Проводячи квести з дітьми старшої групи,я зрозуміла,що найдоцільніше використовувати лінійний вид у дошкільному закладі.Він дає можливість тримати усіх малюків у полі зору,шукати відповіді на запитання,діти не тільки самі вчаться та закріплюють основні рухові навички,а й навчають і допомагають один одному.Саме лінійний квест спонукає дітей виконувати завдання послідовно і до кінця.У майбутньому це дасть змогу виконувати будь-яку розпочату справу до кінця.
Заняття можуть проводитись як у приміщенні,так і на подвір'ї.Ось декілька прикладів таких квест-завдань.
Квест №1
Квест №2
Немає коментарів:
Дописати коментар