Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО
Проблема ефективного оздоровлення і фізичного розвитку малят постає дедалі гостріше. Попри всі досягнення медицини, все більше дошкільнят мають патологічну поставу, порушення опорно-рухового апарату, ослаблений імунітет, страждають на різноманітні хронічні захворювання.
Причиною цього є нинішня екологічна ситуація, нездорове харчування та ритм сучасного життя. Тому не просто актуальним, а неодмінним являється використання у педагогічному процесі здоров'язбережувальних технологій, створення не лише розвивального, а й профілактично-лікувального середовища у дитячому садку.
Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в малих українців свідоме ставлення до власного здоров'я.
З огляду на це одним із пріоритетних напрямків роботи нашого ЗДО є збереження і зміцнення здоров'я, формування здорового способу життя дошкільнят, активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки.
Зважаючи на це, перед нашим колективом постало ряд важливих завдань:
- створення сприятливих умов для рухово-оздоровчого простору;
- впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних технологій сучасності;
- організація фізкультурно-оздоровчої роботи на основі здоров'язбережувальних технологій.
Для вирішення основних завдань ЗДО звернувся до питання залучення різних, як стандартних, так і нестандартних здоров'язбережувальних технологій в практиці роботи з дітьми. На сьогодні в закладі склалася ціла система здоров'язбережувальних технологій, які практично реалізуються в роботі з дітьми з метою збереження та зміцнення їх здоров'я.
Здоров'язбереження – це складний процес, забезпечення якого передбачає виконання ряду умов.
Види здоров'язбережувальних технологій поділяються на
Профілактично-лікувальні технології:
Аромотерапія, електроаерозольна терапія.
Різні види самомасажу, ходіння по доріжках здоров'я, загартовуючі процедури тощо.
Оздоровчі технології терапевтичного спрямування:
пісочна терапія (сендплей);
музична терапія (релаксація);
ігрова терапія (для дітей, які потребують певних корекційних впливів).
Інноваційні оздоровчі технології:
- елементи художньої гімнастики;
- пальчикова гімнастика;
- дихальна та звукова гімнастики;
- психогімнастика (вправи, ігри, етюди, пантоміми);
- ігровий стретчінг
Нейрогімнастика - активізує фізичну активність дітей та стимулює розумову діяльність.
Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню і оновленню здоров'язберігаючого простору, який включає в себе:
спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням (понад 3х років);
фізкультурні куточки;
куточки здоров'я, масажери та ін.
Широко використовується нетрадиційне фізкультурне обладнання:
- різнокольорові сліди;
- художні доріжки;
- жорсткі килимки;
- природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки (намисто з каштанів);
- яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ
В систему роботи дошкільного закладу впроваджуються інноваційні технології з фізичного виховання такі, як: фітбол-аеробіка, стретчінг, степ-аеробіка, система вправ Пілатес на заняттях з фізкультури та в руховому режимі:
Використання м'ячів-фітболів дозволяє збільшити рухову активність дітей протягом дня.
Система вправ Пілатес - зорієнтована на баланс та гармонію всього тіла, в якій основний акцент спрямований на пластичність, розтяжку та планомірний розвиток усіх м'язів.
Дуже цікавий і дієвий вид аеробіки - степ-аеробіка. Це ритмічні рухи вгору-вниз на спеціальній платформі. Такі вправи розвивають рухливість у суглобах, формують склепіння стопи, тренують рівновагу, серцево-судинну, дихальну систему.
Стретчінг (розтяжка). Це комплекс вправ, призначений для того, щоб м'язи були еластичними, а суглоби гнучкими й рухливими.
Кожна дитина на заняттях знаходить фізичне і моральне задоволення, отримує заряд енергії та бадьорості, а також «море» позитивних емоцій.
Немає коментарів:
Дописати коментар