Страницы

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

 Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

Сінченко Людмила Михайлівна, 
інструктор з фізичної культури
ЗДО №118 "Соколятко" м. Миколаєва

Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.

Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.

Квест - це спортивно-інтелектуальне змагання,основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Діти у захваті від квестів,адже вони так люблять розгадувати таємниці,йти до мети і отримувати в результаті такий бажаний приз.
Квест-пригоди поділяються на декілька етапів:
1)створення команд
2)розповідь історії,постановка ігрової мети
3)оголошення правил,вручення маршрутного листа
4)проходження маршруту за підказками,виконання завдань
5)досягнення мети,нагорода
Найголовніше в квесті - сюжет,на якому базується гра.Він повинен бути цікавим,заплутаним і непередбачуваним,включаючи основні рухи,які знайомі дітям.

ПРАВИЛА
1)Для квесту відводиться певний час.
2)Капітан відповідає за роботу команди.
3)Квест - це командна гра,усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
4)Правило "піднятої  руки"(якщо хтось підняв руку,то всі повинні припинити розмови і уважно слухати)
5)Завдання легко пройти за допомогою кмітливості,спостережливості,витривалості та увазі.
Маршрут - це заздалегідь визначений шлях,перевірений педагогом на безпеку та який містить певні завдання.
Під час проходження квесту,дітям даються такі підказки:
-завдання-підказки
-відгадка загадки
-відповіді на додаткове запитання
-вікторини
Оцінювання може здійснюватися за такими критеріями:
-хто швидше дійде до фінішу
-хто отримає найбільшу кількість балів
У кінці гри діти обов'язково мають отримати призи,наприклад:
-медалі
-овочі,фрукти
-книги
-сувеніри
-іграшки
-солодощі
-спортивний інвентар.
Розрізняють такі види квестів:
Лінійний - рішення одного завдання дає можливість вирішувати наступне.   
Кільцевий - для декількох команд  що стартують з різних точок.
Штурмовий - за допомогою контрольних підказок учасник сам обирає спосіб вирішення завдань.

У 2020/2021 навчальному році я почала використовувати квест-ігри з дітьми старших груп і зрозуміла,що дітям це дуже цікаво,ця технологія дає можливість непримусово закріплювати навички основних рухів (біг, ходьба,   стрибки,  лазіння,   гнучкість,   спритність тощо) 

Виховується командний дух,чесність,  наполегливість,   дружнє ставлення один до одного.Квест-гра сприяє до самостійного застосування життєво необхідних  рухових умінь і навичок,фізичних якостей,рухового досвіду в різних життєвих ситуаціях. Вирішуючи завдання квестів, у дітей здійснюється фізичний розвиток (спритність,швидкість,реакції,координаційна здатність),психічних(воля,цілеспрямованість,самоконтроль)якостей; вдосконалення моторного апарату.

Навчання у формі гри - гарна творча можливість цікаво та оригінально організувати життя вихованців.Квести дозволяють дітям відправитись у захоплюючу подорож,опинитися в таємничому світі загадок та пригод,відчути себе розвідниками,подорожуючими казковими героями,рятувальниками тощо.

Проводячи квести з дітьми старшої групи,я зрозуміла,що найдоцільніше використовувати лінійний вид у дошкільному закладі.Він дає можливість тримати усіх малюків у полі зору,шукати відповіді на запитання,діти не тільки самі вчаться та закріплюють основні рухові навички,а й навчають і допомагають один одному.Саме лінійний квест спонукає дітей виконувати завдання послідовно і до кінця.У майбутньому це дасть змогу виконувати будь-яку розпочату справу до кінця.

Заняття можуть проводитись як у приміщенні,так і на подвір'ї.Ось декілька прикладів таких квест-завдань.

Квест №1

Тема

"Подорож стежинами здоров'я"

Мета

Зміцнення здоров'я дітей, закріплення основних рухів (стрибки, ходьба, підлізання, біг). Виховувати бажання дбати про своє здоров'я.

Місце проведення

Подвір'я

Тривалість

30 хв.

Сюжет

Злий вірус вирішив зачаклувати наш дитячий садок.Він захотів,щоб наші діти були слабкими, часто хворіли, перестали загартовуватися, не дотримувались гігієнічних навичок, не змогли виконувати фізичні вправи та не дбали про своє здоров'я, і все це він замкнув на багато замків, ключі від яких сховав.Так як ми з вами старша група у дитячому садочку і повинні дбати про менших своїх товаришів,нам необхідно знайти ці ключі і врятувати дітей нашого навчального закладу.

Завдання

Для того,щоб подолати злий вірус, ми повинні відправитись стежинами здоров'я і, виконавши завдання, знайти усі ключі.

Маршрутний лист команд

Пункт 1. Загальнорозвиваючі вправи.

Пункт 2. Стрибки через струмочки.

Пункт 3. Ходьба по обмеженій площині опори(колоді).

Пункт 4. Біг змійкою(наприкінці в обручі зібрати розірвані картки з малюнками засобів особистої гігієни).

Пункт 5. Підлізання під гілками дерев та перетворення у вітамінки (які налякають злий вірус).

Квест №2

Тема

"На гостини до лісової  Галявини"

Мета

Залучати дошкільнят до здорового способу життя, формувати знання про дерева,сезонні зміни у природі,викликати захоплення красою природи, знайомити з лікувальними властивостями шипшини,калини,подорожнику,їхнім зовнішнім виглядом,удосконалювати навички ходьби в колоні один за одним з різним темпом, з високим піднімання колін,ходьбі по колоді,навички орієнтування на місцевості за допомогою карти, вказівки руху за умовними позначками. Формувати моральні якості як особисті,так і колективні. Виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, прагнення вести здоровий спосіб життя, створити атмосферу радості і дружелюбності.

Місце проведення

Подвір'я

Тривалість

35-40 хв.

Сюжет

Сьогодні я отримала голосове повідомлення від Галявини у куточку лісу,яка просить нас про допомогу: "Була я гарна та гожа, а тепер на себе не схожа ,сміттям мене позакидали, листячко не збирали, годівничок для птахів не приготували, пташки не літають,пісень не співають. Врятуйте мене!"

Завдання

Для того,щоб допомогти нашій Галявині необхідно розглянути уважно маршрут,зібрати усі позначки на карті та подолати перешкоди.

Маршрутний лист

Пункт 1."Шипшина"

Пункт 2."Аптечна"

Пункт 3."Квіткова"

Пункт 4."Калинова"

Пункт 5."У царстві дерев"

Пункт 6."Спортивна"

Пункт 7."Каштанова"

Пункт 8."Доріжка перешкод"

Пункт 9."Лісова Галявина"


Немає коментарів:

Дописати коментар