Природа як фактор розвитку дитини раннього віку
Кривошеєва Анна Петрівна,
вихователь КЗДО «Казка»
Арбузинської селищної ради
Природа – велика книга знань! Екологічне виховання та моральне виховання взаємозв’язані - це виховання доброти та милосердя, догляд, турбота за середовищем, дбайливе ставлення до природи.
На сьогоднішній день проблеми з навколишнім середовищем набули важливого значення. Ось і стоїть питання про екологічне виховання у дітей раннього віку.
Щоб привити дитині чуйне ставленя до природи потрібно дорослим показати це на особистому прикладі. Заохочувати дитину до праці в природі та співпрацю з природою.
Найперше необхідно показати дітям що природа вражає своєю щедрістю унікальністю та красою. Уже з раннього віку дітям потрібно прищеплювати любов до природнього середовища, вміння зберегти все живе в природі та отримувати користь від природи.
Екологічна освіта набуває актуальності в наш час. Екологічне виховання це складова гармонійного розвитку дитячої особистості.
У ранньому віці важливо щоб відбувалося накопичення знань, конкретних уявлень, про об'єкти природи: про природні матеріали та їх властивості. Я даю дітям пізнати знання про відмінності ознак сезонів. Вихованці повинні розуміти звязок між явищами природи: щіпає щічки та носик – мороз,світить сонце - стає тепліше.
Моє завдання як вихователя - формувати позитивнее та дбайливе ставлення до природи (вміння радіти першій брунці, квітці,дощику, комашці,сонечку).
Я вчу своїх вихованців спостерігати за об'єктами і явищами природи, та привчаю малят розповідати про результати спостереження. Заохочувати дітей до досліджень, забезпечувати гармонійні відносини між дитиною і навколишнім світом та сприяти розвитку пізнавальної активності дітей.
Педагогічний процес має відповідати особливостям розвитку дитини, формуванню особистісних якостей: спостережливості, допитливості,розсудливості,чутливості, відповідальності, самостійності, креативності, давати дитині свободу, сприйняття, самопочуття.
Спостереження як найважливіше джерело знань про природу сприяє розвитку в дітей важливих умінь – дивитися і бачити. Розвиваючи в дітей уміння проводити систематичні спостереження, привчаючи їх до постійного спілкування з природою.
Практичне заняття
Тема: Осінні явища в природі
Мета: формувати в дітей уявлення про пори року, їх послідовності;
навчити розпізнавати й називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з
характерними ознаками осені (дощ, листопад); виховувати естетичне
відчуття краси природи восени.
Обладнання: демонстраційні (ілюстрації на тему осінь,
відеопрезентація, букет із листя); іграшка-ведмедик.
ід заняття
І Організаційний момент
Діти, привітаймося з нашими гостями. Подаруймо їм свої усмішки.
(діти посміхаються, здувають свої усмішки з долоньок).
ІІ Гра «Листочки»
Ми з вами бачили листопад на вулиці, а сьогодні я пропоную вам
зобразити листопад у груповій кімнаті. Ви перетворитесь на листочки (діти
виконують рухи під текстовий супровід):
Веселі танцюристи ми,
Кружляєм в висоті.
Листки, листки, листочки,
Червоні й золоті.
Зриваємось ми зграями
З топольок та беріз.
Злітаємо, кружляємо
І падаємо вниз.
ІІІ Розповідь вихователя «Осінь-чарівниця»
(вихователь звертає увагу на букет з осіннього листя).
Хто залишив для нас такий гарний букет? Спробуйте дати відповідь,
відгадавши загадку:
У садках, у гаях блукає,
В жовте листя одягає.
Золотим устеле постіль,
Жде сестрицю білу в гості.
(осінь)
В и х о в а т е л ь. Погляньте, хто до нас завітав у гості. Це Ведмедик!
Давайте йому розкажемо, що ми знаємо про осінь
- Як ми можемо сказати про неї? Яка вона? (Золота.)
- Які листочки стали на деревах? (Відповіді дітей.)
- Чому їх стає мало? (Листочки опадають.)
- Що приносить осінь? (Дощ, вітер.)
- Чи подобається вам осінь? (Міркування дітей.)
- Що вам подобається восени?
Послухайте мою розповідь.
Настала золота осінь. Осінь розфарбувала листочки в різні кольори.
Осінь щедра, приносить нам дощик. А ще у осені є вітерець. Він обриває
листочки з дерев. Вітерець грається листочками. Осінь дуже красива.
(Розповіді дітей.)
Візьміть до рук листки, відчуйте, які вони сухі й тендітні. Листки
падають із дерев і починається листопад.
ІV Фізкультхвилинка
А тепер уявіть, що ваші руки – це листя. Покажіть, як воно кружляє,
коли дме сильний вітер (швидко), коли дме слабкий вітерець (спокійно,
повільно).
V Гра «Листопад»
«Падає, падає листя, у нашому парку листопад, жовте, червоне листя за
вітром летить...». Діти виконують рухи, відповідно заданого завдання:
«Вітру немає – листя заснуло» (всі присідають, закривають очі);
«Подув вітер і розігнав листячко» (діти рухаються в різних
напрямках);
«Закружляло листячко на місці» (діти кружляються);
«Стих вітер – листя відпочиває» (діти відпочивають).
VІ Підсумок
Діти, про яку пору року нам сьогодні розповів вітерець?(про осінь)
Коли буває листопад? (восени)
Чому падають листки з дерев? (від вітру)
Молодці, діти. Гарно попрацювали, і за це ви отримаєте смачний
подарунок.
Немає коментарів:
Дописати коментар