вихователька молодшої групи
ДНЗ №1, м. Очаків “Дзвіночок”
Розвиток мовлення дітей
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру
"На гостинах у казки"
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру
"На гостинах у казки"
Театралізована діяльність у дошкільному віці один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має розвивати у дітей: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; мовленнєві та виконавчі дії; уміння передавати характерні особливості художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.
Організація театралізованої діяльності передбачає формування в дітей певних уявлень про театр, театральну термінологію, тобто пізнавальний напрям спеціального навчання; створення сприятливих умов для ігрової діяльності, спонукання дітей до імпровізації, використання набутих знань у грі, тобто ігровий напрям та сценічний, у процесі якого відбувається формування театральних дій, елементів сценічної виразності.
Саме у процесі ігрової діяльності, а також завдяки спеціальному навчанню діти здобувають необхідні для сценічного виступу навички. Здобуті знання і уявлення збагачують ігрову діяльність дошкільнят. Настільний театр за українськими народними казками (рукавички з фетру), було зроблено мною з метою: продовжити знайомство дітей раннього віку з українськими народними казками, вчити наслідувати образні вирази, спонукати до розповідання казки; розвивати вміння інсценувати тексти українських народних казок; виховувати емоційність, артистизм, позитивні міжособистісні взаємини.
Герої українських казок виготовлені з фетру у вигляді рукавичок. Їх можна одягати на руку і ставити на стіл (на підставку).
У театралізованій діяльності реалізуються потреби дитини у:
- самовираженні;
- спілкуванні;
- пізнанні себе через відтворення різних образів.
Дидактична гра “Одягни рукавички”
Мета: ознайомлювати дітей з українськими народними казками, вчити знаходити персонажів твору, називати їх; розвивати вміння уважно слухати літературний твір, залучати дітей до спільного розповідання казки; виховувати дружелюбність, товариськість, уміння співчувати героям казки.
Вихователь починає розповідати, а діти допомагають продовжити казку.
Діти одягають, за вибором, рукавички і показують їх одноліткам. Імітують звуки героїв.
Вам сподобалась казка про рукавичку?
Якими були герої казки: добрими чи злими?
Ви теж завжди будьте добрими дітлахами.
Настільний театр “Курочка ряба”
Мета: розвивати уяву дітей, залучати до діалогу, повторювати фрази за вихователем, розвивати активність мовлення, дрібну моторику рук. Вчити дітей уважно слухати розповідання казки з супроводжуючим показом.
Вихователь розповідає дітям казку, показує героїв.
Хто жив у бабусі і дідуся?
Що знесла курочка?
Яке яєчко знесла курочка?
Хто бив яєчко?
Хто розбив яєчко?
Дидактична гра “Хто зайвий в казці”
Мета: закріпити і узагальнити знання дітей про казки, казкових героїв; розвивати увагу, мислення, спостережливість, мовлення.
Педагог пропонує дітям розглянути іграшки-рукавички до казок та знайти зайвого персонажа. Діти розглядають, називають казку, знаходять зайвого героя. Наприклад: казка “Курочка Ряба” (дід, баба, курочка Ряба, сірий вовк).
Немає коментарів:
Дописати коментар