Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 5 червня 2020 р.

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ


Архіпова  Наталя  Владиславівна,

вихователька групи  раннього віку
закладу  дошкільної освіти № 64
м. Миколаєва

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ.
 Ігровий посібник « Чарівне дихання»

Мета: розвивати правильне дихання у дітей раннього віку згідно дихальних  вправ, що тісно  пов’язане з подальшим розвитком мовлення і  загальним розвитком дітей,  спрямоване на всебічний розвиток особистості в цілому.

Дихальні вправи, які будуть глибше розкриті далі, з цього посібника можуть  бути використані  на прогулянках, на свіжому повітрі, у перервах між іншими заняттями. Використання дихальної гімнастики(вправ) формує у дітей правильно поставлене дихання правильно і чітко поставлене мовлення, що є важливим фактором у розвитку дітей раннього віку.


Робота з дидактичним посібником формує у дітей всебічно розвинену, активну поведінку у різних видах діяльності:
  • Комунікативна;
  • Рухова;
  • Ігрова;
  • Музично- художня;
  • Пізнавальна.
Роблячи з дітьми,  правильні дихальні вправи  вихователь має можливість впливати на дітей, робити разом з ними корисне і допомогти діткам краще розвинути себе для майбутнього,  а також зробити здоров’я дітей міцним і сильним, бути здоровими і веселими.
Використання  посібника «Чарівне дихання» розвиває у дітей вміння  правильно дихати,  що є важливою частиною здоров’я, а здоров’я -  головна цінність у суспільстві.  
Посібник «Чарівне дихання» в ігровій  формі  створює у дітей правильну роботу легенів, далі впливає на розвиток мовлення (розподіл повітря при звуковому мовленні), що для маленьких дітей є дуже  корисним і важливим.
Застосовувати  посібник можна, як індивідуально, так і для роботи з групами дітей різної кількості.
Тобто посібник є універсальним.
Робота з посібником  припускає розгляд дихальних вправ, бесіду, розповідь  про корисність тих чи інших елементів. 
Використовується також для  створення ігрової мотивації.
Посібник нагадує собою ніби сходи з  дихальних вправ, починаючи з простих речей,  а далі одне за одним все складніше і складніше. 
І чим більше дітки роблять під керівництвом вихователя дихальні вправи, використовуючи це як гру, тим цікавіше є  кінцевий результат. 
Ігровий матеріал: різноманітні  ігрові дихальні вправи у різних виглядах (на повітрі,  в групі дітей, індивідуально тощо).
Нижче ми конкретно розглянемо на прикладі ігрових вправ, ті речі, мова про які йшла раніше.
Створення матеріалу для  посібника «Чарівне дихання» потребує детального аналізу таких важливих  напрямків, як - здорова  фізична   культура, знання в медицині, педагогічна подача  базових даних  дітям.
Систематизація всіх цих параметрів   переслідує тільки одну мету- створити здорову, розумну особистість для суспільства  з маленької дитини, а головне зробити це правильно. 
Далі ми на прикладах детально зупинимось на змісті посібника.

1.Вправи на дихання


2. Ігри та іграшки на розвиток мовленнєвого дихання

2.1 «Гра»Накорми тваринок»

Мета: розвиток цілеспрямованого повітряного струменя.
Хід гри: У гру можна грати як індивідуально, так і з групою дітей. Зображення тварин-це воротики, куди можна задувати вату, кульки з серветками і інші легкі предмети. Можна влаштовувати змагання-хто більше потрапить. Дути можна так само за допомогою соломинки, гра будє ще більш захоплюючою.

2.2  ГРА «Вітерець в пляшці»
Мета: формування повітряного струменя 
Хід гри: дитині необхідно подути в пляшку наповнену пінопластом (снігом), так щоб він почав хаотично злітати в пляшці. Слідкуйте,щоб після видиху дитина прибирала трубочку з рота і не вдихала через рот коли трубочка в роті, щоб пінопласт не потрапив в дихальні шляхи

2.3 Гра «Бантики» 
Для гри знадобляться паперові бантики, нитки і мотузка. Один кінець нитки прив’язують до мотузки, а другий – до бантика. Таким чином закріплюються кілька бантиків. Дитина, вдихаючи через ніс, на видиху дмухає на бантики. Можна внести у гру змагальний елемент: двоє дітей або дитина і дорослий одночасно дмухають кожен на свій бантик. Перемагає той, чий бантик відлетить від мотузки далі, ніж у суперника.

2.4  Гра «Сніговик»
Мета:розвиток сильного плавного видиху
Хід гри: настала зима із неба посипався сніг, подуй в трубочку щоб сніг закружляв.


2.5  Гра»Сніжинки»

Хід гри: Дайте дитині в руки хмаринку з прив’язаною до неї на волосіні сніжинку. Тримаючи долоню з хмарою на рівні витягнутої руки, дитина повинна подути на сніжинку щоб вона  полетіла. Чим далі полетіла сніжинка, тим краще дитина зробила вдих і видих.

Немає коментарів: