вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1
навчального закладу №1
Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”
Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення. У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.
Для дитини дошкільного віку малювання - це захопливий світ яскравих, дивовижних образів. Особливий інтерес у дітей викликають нетрадиційні техніки малювання. Адже процес творчості за допомогою нетрадиційних інструментів - зовсім нескладний, нагадує цікаву гру.
Використання цього ігрового посібника розвиває творчу активність дитини, сприяє залученню дитини до творчості , дає змогу створювати щось красиве, незвичайне.
Дидактичний посібник призначений для використання в роботі з дітьми раннього, молодшого та старшого дошкільного віку. Він розвиває спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та творчі здібності.
Малювання нетрадиційною технікою сприяє вирішенню наступних питань у дошкільному вихованню:
Збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
Здійснювати різні форми роботи з дітьми (заняття, гуртки, розваги, самостійна художня діяльність).
Розвивати у дітей природні нахили, здібності.
Сприяти формуванню у дошкільників емоційно - оцінювального ставлення до творчих проявів.
Заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.
Проводити з дітьми спеціальні заняття з застосуванням нетрадиційних форм ( екскурсії, ігри - подорожі) .
Формувати здатність повноцінно сприймати предмети довкола.
Навчити виділяти ознаки предметів - колір, форму, величину.
Накопичувати уявлення про співвідношення двох предметів за величиною формою, кольором.
Розвивати вміння орієнтуватися в просторі щодо певного предмета.
Збагачувати словник виховувати самостійність.
Опанування нетрадиційною технікою малювання дає змогу маленькому художнику відійти від предметного зображення, виразити в своєму малюнку свої почуття і емоції, дарує свободу діяльності, вселяє впевненість у дітей в своїх силах.
Робота з посібником припускає розгляд, бесіду, відповіді на запитання, розповідь. В образотворчій діяльності посібник як демонстраційний матеріал, а також використовується для створення ігрової мотивації.
Ігровий матеріал: аркуш паперу, на якому намальований кущ калини;гроно калини, фарби, паперові серветки.
Наприклад :
Гра “Кетяги калини”
Мета: збагатити знання дітей про калину, як рослинний народний символ України. Вчити дітей композиційно правильно розташовувати зображення ягід калини на ватмані, з допомогою техніки пальчикового малювання.
Хід гри:
Вихователь. Діти, послухайте віршик:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Діти разом з вихователем обговорюють яка калина за кольором ,смаком , розміром.
Визначають що не вистачає нашій калині.Готуємо наші пальчики і намалюємо їх.
Ігровий матеріал: шаблони ялинок, аркуш паперу, зимовий пейзаж.
Наприклад :
Гра “ Прикрашаємо ялинку”
Мета: закріпити вміння малювати пальчиком, розвивати естетичний смак, дрібну моторику пальців рук.
Вихователь загадує загадку
Снігом вже позамітала,
Ріки в кригу закувала.
Холоднішої нема,
Аніж тітонька ….зима.
Діти відгадують загадку, а потім разом з вихователем розглядають картинки зимової красуні .Вихователь запитує у дітей , яке свято наступає? Яку новорічну красуню ми прикрашаємо на Новий рік.
Діти зображують пальчиком кожен свою ялиночку, різними кольорами.
Немає коментарів:
Дописати коментар