Страницы

неділя, 14 червня 2020 р.

Розвиток мовлення дітей молодшого дошкільного віку за допомогою настільного театру "На гостинах у казки"

Асламазян Анастасія Миколаївна,
вихователька молодшої групи
ДНЗ №1, м. Очаків “Дзвіночок”

Розвиток мовлення дітей 
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру  
"На гостинах у казки"


Театралізована діяльність у дошкільному віці один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має розвивати у дітей: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; мовленнєві та виконавчі дії; уміння передавати характерні особливості художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.


Організація театралізованої діяльності передбачає формування в дітей певних уявлень про театр, театральну термінологію, тобто пізнавальний напрям спеціального навчання; створення сприятливих умов для ігрової діяльності, спонукання дітей до імпровізації, використання набутих знань у грі, тобто ігровий напрям та сценічний, у процесі якого відбувається формування театральних дій, елементів сценічної виразності.

Саме у процесі ігрової діяльності, а також завдяки спеціальному навчанню діти здобувають необхідні для сценічного виступу навички. Здобуті знання і уявлення збагачують ігрову діяльність дошкільнят. Настільний театр за українськими народними казками  (рукавички з фетру), було зроблено мною з метою: продовжити знайомство  дітей раннього віку з українськими народними казками, вчити наслідувати образні вирази, спонукати до розповідання казки;  розвивати вміння інсценувати тексти українських народних казок; виховувати емоційність, артистизм, позитивні міжособистісні взаємини.
Герої українських казок  виготовлені з фетру у вигляді рукавичок. Їх можна одягати на руку  і ставити на стіл (на підставку). 

У театралізованій діяльності реалізуються потреби дитини у: 

  • самовираженні; 
  • спілкуванні; 
  • пізнанні себе через відтворення різних образів.

Спільний переказ казки “Рукавичка”
Дидактична гра “Одягни рукавички”

Мета: ознайомлювати дітей з українськими народними казками,  вчити знаходити персонажів твору, називати їх; розвивати вміння уважно слухати літературний твір, залучати дітей до спільного розповідання казки; виховувати дружелюбність, товариськість, уміння співчувати героям казки.

Вихователь починає розповідати, а діти допомагають продовжити казку.
Діти одягають, за вибором, рукавички і показують їх одноліткам. Імітують звуки героїв. 
Вам сподобалась казка про рукавичку?
Якими були герої казки: добрими чи злими? 
Ви теж завжди будьте добрими дітлахами. 

Настільний театр “Курочка ряба”
Мета: розвивати уяву дітей, залучати  до діалогу, повторювати фрази за вихователем, розвивати активність мовлення, дрібну моторику рук. Вчити дітей уважно слухати  розповідання казки з супроводжуючим показом.

Вихователь розповідає дітям казку, показує героїв. 
Хто жив у бабусі і дідуся?
Що знесла курочка?
Яке яєчко знесла курочка?
Хто бив яєчко?
Хто розбив яєчко?

Дидактична гра “Хто зайвий в казці”
Мета: закріпити і узагальнити знання дітей про казки, казкових героїв; розвивати увагу, мислення, спостережливість, мовлення. 

Педагог пропонує дітям розглянути іграшки-рукавички до казок та знайти зайвого персонажа. Діти розглядають, називають казку, знаходять зайвого героя. Наприклад: казка “Курочка Ряба” (дід, баба, курочка Ряба, сірий вовк).

Немає коментарів:

Дописати коментар