Чудіна Тетяна Володимирівна,
вихователька ДНЗ № 7
м. Нового Бугу
Настільно - стендовий театр
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку
Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.
Дидактичний посібник являє собою панно, за основу якого взято картонно - фетрову основу з наклейками - липучками, завдяки яким панно можна використовувати як для настільного, так і стендового театру (варто лише фігурки персонажів поставити або причепити відповідною стороною липучки). На панно нашиті ґудзики різних кольорів, на які “зодягнуто” фетрові квіточки такого ж кольору. Для театралізації ми використовуємо не тільки площинні фігурки, а і гумові іграшки, та іграшки із кіндер-сюрпризів. Панно як стенд стане в пригоді на заняттях з математики для ознайомлення дітей з величиною, розміром, просторовими уявленнями. На заняттях з малювання, конструювання як посібник для показу і зразка та обігрування.
Ігровий матеріал: площинні фігурки казкових героїв до казок «Колобок», «Курочка Ряба», макет української хати, кущик.
Настільний театр - незамінний «помічник» в повсякденному житті: для виховання у дітей культурно – гігієнічних, навичок (обігрування потішок, забавлянок, віршиків) та на заняттях з художньої літератури, розвитку мовлення, сенсорного виховання.
Використання посібника позитивно впливає на особистість дитини, що дозволяє використовувати його як сильний, але ненав'язливий педагогічний засіб .
Дитяча театралізована діяльність розвиває як психічні процеси особистості, так і художні здібності, творчий потенціал, допомагає адаптуватися у суспільстві, відчути себе успішним. Театральна гра - це умови для відкриття малюками прекрасного у навколишньому світі, один із засобів пізнання дійсності.
Театральна гра розвиває:
- прояв ініціативності, самостійності;
- пробуджує інтелектуальні і творчі задатки дитини;
- розкріпачує дитину;
- підвищує впевненість у собі;
- розкриває потенційні можливості співпереживати;
- шанобливе ставлення до себе та один до одного;
- мовлення дітей, активізує словник;
- сприяє розвитку патріотизму та художнього виховання.
Гра «Хто зустрівся з Колобком?»
Хід: Вихователь, почергово виставляючи біля Колобка персонажів казки, запитує:
- Куди покотився Колобок?
- Кого першого зустрів Колобок?
- Які в зайчика вушка? Як зайчик стрибає?
- Хто ще зустрівся Колобку на доріжці? Який вовк?Покажіть,які у вовчика гострі зуби?
- Який ведмідь? Як він ходить?
- Хто ще зустрівся Колобку? Яка лисичка? Покажіть,як лисичка підкрадається?
- Де живуть звірі, що зустрілися Колобку?
Гра «Скажи лагідно»
Мета: розвиток зв'язного мовлення, уваги, збагачення словника малят.
Хід: Вихователь разом з дітьми,виставляючи по черзі героїв казки”Колобок”,розповідає казку. Потім пропонує назвати всіх лагідно. Дід-дідусь, баба-бабусенька, (діти придумують).
В кінці гри герої дякують за лагідні слова.
Гра ”Де зайчик?”
Мета: вчити дітей розуміти прийменникові інструкції,розвивати мову, мислення, просторове уявлення.
Хід: Вихователь виставляє настільний театр (хатинка, кущик, пеньок). Загадує загадку:
Я страшенний боягуз,
Усіх на світі я боюсь,
В полі, в лісі, навкруги-
Усі у мене вороги.
Діти відгадують загадку, вихователь пропонує дитині заховати зайчика за хатинку,під кущик,за пеньок. Потім питає, куди він заховав зайчика, активізує словник малюка.
Мета: вчити дітей впізнавати та називати кольори,розвивати увагу ,мислення,дрібну моторику рук. Виховувати цікавість до гри.
Хід: Вихователь звертає увагу на засмученого Колобка. Вітерець позривав всі квіти на його галявині. Пропонує допомогти Колобку посадити квіти на галявинці, щоб розвеселити його. Разом з дітьми знаходять серединки квітів, називають їх колір і підбирають відповідного кольору пелюстки,"саджають" квіточку (одягають на ґудзик).
В нас галявина чудова,
Квіти там ростуть казкові,
В небі-сонце, в лузі -квіти,
Як тепер нам не радіти?
Діти разом з Колобком радіють, веселяться.
Гра «Що є у зайчика?»
Мета: розвивати мовлення та мислення дитини, вміння виражати.
Хід: На настільний театр вихователь виставляє зайчика, розглядають,який зайчик на вигляд. Діти рухами й словами повторюють лише, що є в зайця.
-У зайчика є мордочка (малята повторюють речення і жест вихователя, обводячи долонею своє обличчя.)
-У зайчика є носик (Діти торкаються пальчиком свого носа.)
-У зайчика є ріжки (Діти сидять нерухомо .)
Потім у ході гри вихователь називає лапки, копитця, оченята, животик, крила, вушка тощо.
Гра “Хто зайвий?”
Мета: розвиток мовлення,уваги,мислення.
Хід: Вихователь розповідає казку “Курочка Ряба”, виставляючи, крім фігурок героїв інших персонажів (вовка, лисички, зайчика). Діти відгадують і називають “зайвих.”
Театр - це завжди казка, диво. Він розкриває духовний і творчий потенціал дитини, розкріпачує дитину, підвищує впевненість у собі.
Я в своїй професійній діяльності залюбки використовую різні види театрів - це велика допомога у проведенні будь-якого заняття на будь-яку тему з елементами театралізованих ігор та театрів. Театралізована гра - найдоступніший і найцікавіший для дитини спосіб висловлення емоцій і вражень. Метою є - сприяння всебічного розвитку, виховання інтересу до театрального мистецтва, активізації творчого потенціалу дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар