Єдина Країна! Единая Страна!

субота, 6 червня 2020 р.

Знайомство дітей раннього віку з казкою за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Суміна Наталія Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного 
навчального закладу №1

Знайомство дітей раннього віку з казкою
 за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Мета: впроваджувати нову форму роботи з дітьми, створювати умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формувати життєву компетентність, активну творчу поведінку в різних видах театральної діяльності. Вчити дітей розуміти зміст коротеньких народних казок, викликати емоційний відгук, спонукати до повторення слів, фраз, речень, виконання дій відповідно до тексту. Збагачувати мовленнєвий словник дитини, відтворювати зміст знайомих казок.

Театр на фартушку можна використовувати для розповідання казок, вивчення віршів, на заняттях з сенсорного виховання та, навіть образотворчої діяльності.
Використання мовних ігор – сприяє розвитку мовлення, збільшує рухову активність дитини засобами рухливих ігор, сприяє креативному розвитку.
Використання цього ігрового посібника розвиває творчу активність дитини, вчить будувати діалог з партнером.

Дидактичний посібник призначений для використання в роботі  з дітьми раннього, молодшого та старшого дошкільного віку. Його використання розвиває мовлення дитини, збагачує її словниковий запас.
Робота з дидактичним посібником формує активну,  творчу  поведінку дітей в різних видах діяльності:
  • комунікативна;
  • рухова;
  • ігрова;
  • музично-художня;
  • пізнавальна.

В процесі «фартушкової» театралізованої діяльності педагог має можливість вправляти дітей в постановці запитань, порівнянні, в грі розвивати мовлення дитини.

В ранньому віці при проведенні занять з художньої літератури театралізована діяльність на фартушку може використовуватися як ігровий момент.

Використання посібника розвиває у дітей уміння аналізувати та коментувати побачене, вчить мислити, фантазувати, долати перешкоди, перевтілюватися, формує життєву компетентність.

Дидактичний посібник в ігровій формі розвиває у дітей мовлення, дрібну моторику рук, увагу, просторову уяву, мислення, відчуття (тактильне, зорове). А також формує навички співпраці зі сверстниками та дорослим.

Його можна використовувати для занять з образотворчої діяльності.
Організувати можна як індивідуальну гру та гру для роботи з підгрупою дітей (2-4 дитини).
Можна використовувати як гру для самостійної дитячої діяльності.

Робота з посібником припускає розгляд, бесіду, відповіді на запитання, розповідь. В образотворчій діяльності посібник як демонстраційний матеріал, а також використовується для створення ігрової мотивації.

Посібник  являє собою ігрове панно – фартушок, на який прикріплюються виготовлені фігурки казкових героїв із фетру.

Ігровий матеріал: фігурки з героями казок «Ріпка», «Теремок», «Колобок», «Курочка Ряба», картинки дерев.

Наприклад:
Гра  Розкажи казку «Ріпка»
Мета: розвивати зв’язне мовлення дитини, поповнювати мовленнєвий запас.
Хід гри:
Діти разом з вихователем розповідають та прикріплюють на ігрове панно – фартушок героїв казки.

Вихователь просить назвати їх лагідно
Ріпка – ріпонька
Дід – дідусь
Баба – бабуся
Внучка – внученька
Собака – собачка
Кішка – кішечка
Миша – мишка

Гра «Хто за ким»
Мета: розвивати математичні уявлення (один-багато, перший-останній, великий-маленький), вчити орієнтуватися в просторі, розвивати мислення.

Хід гри:
Вихователь пропонує дітям розмістити героїв в певній послідовності (самий великий, менший, найменший).
Запитує:
-Кого більше тварин чи людей?
-  Хто за дідом?
- Хто за кішкою?
- Хто останній? 

3. Гра Розкажи казку «Теремок»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас.

Хід гри:

Діти разом з вихователем розповідають та прикріплюють на ігрове панно – фартушок героїв казки. 
Вихователь пропонує назвати «імена» героїв
Мишка – норушка
Жабка – квакушка
Зайчик – побігайчик
Лисичка – сестричка
Вовчик – братик

4. Гра Розкажи казку «Колобок»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, поповнювати мовленнєвий запас.

Хід гри:

Вихователь: Діти, послухайте загадку:

           Ой, набридло на віконці,
           Все на сонечку сидіть.
           Я візьму і покочуся,
           Щоб побачити весь світ.

Діти відгадують загадку, а потім разом з вихователем розповідають та прикріплюють на ігрове панно – фартушок героїв казки. Вихователь пропонує дітям заспівати пісеньку Колобка.

5. Гра «Знайди зайве»
Мета: розвивати увагу та мовлення дитини.
Хід гри:
Вихователь прикріплює на лісовій галявині казкових героїв із різних казок, пропонує дітям назвати зайвих в тій чи іншій казці.

6. Гра «Допоможи показати казку»

Мета: розвивати міміку та жести, рухливий розвиток, звуконаслідування, розвивати дрібну моторику пальців.
Хід гри:
Вихователь разом з дітьми прикріплює на лісовій галявині казкових героїв та пропонує дітям показати та розповісти про них за допомогою міміки, жестів, звуконаслідування.

Як ходить ведмідь?
Як пищить мишка?
Покажіть, як стрибає зайчик? 

Кожен рік в дитячий садок приходять різні дітки: кмітливі, тямущі і не дуже, контактні і замкнуті… Але їх об’єднує, на мою думку, одна проблема - вони дивуються і захоплюються все менше і менше. Як же пробудити в дітях цікавість до пізнання, до вивчення казок, до занять з сенсорного розвитку? Розмірковуючи над цим переглядала в інтернеті новинки дидактичних посібників і саме “Театр на фартушку” зацікавив своєю новизною, яскравий, легкий для роботи з маленькими дітьми. Він допомагає малюкам емоційно сприймати художні твори, самим приймати участь в розповіданні казок. Театр на фартушку можна використовувати в різних видах діяльності: наприклад на заняттях з сенсорного виховання (кольори, один-багато, великий-маленький)

Дітям дуже подобаються заняття з використанням казкових персонажів, вони легко та з цікавістю запам’ятовують матеріал, самі охоче повторюють вивчене.

Немає коментарів: