Середніченко Олена Миколаївна,
вихователька ясельної групи № 8
ДНЗ № 143 «Чайка» м. Миколаєва
Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор
У період дошкілля закладаються основи екологічної культури особистості, головною складовою якої є екологічна свідомість. Тож ознайомлення дітей з природою, взаємозв’язками між живими організмами та природним довкіллям – одне з важливих завдань освітньо-виховного процесу. Наявність таких знань допоможе малюкові зрозуміти, як тісно пов’язані між собою всі компоненти природи і як живі організми, зокрема людина, залежать від середовища. Тобто йдеться про ознайомлення дитини з механізмами взаємодії людини з природним довкіллям, що допоможе передбачити негативні наслідки окремих дій, усвідомити самоцінність природи, відчути себе її частиною.
Провідними методами та видами діяльності в групі в напрямку природничо-екологічного виховання є спостереження, дидактичні ігри, дослідницька та пошуково-експериментальна діяльність, використання народної мудрості та художнього слова про природу.
Мета посібника. «Дидактичні ігри на ознайомлення з природним довкіллям» - розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії. Посібник створений на основі БКДО «Дитина», розділ «Дитина у природному довкіллі».
Дидактична гра «Хто де зимував?»
Мета: закріпити знання дітей про зміну пір року, вміння розрізняти житло тварин та комах, вчити будувати відповіді на запитання повними реченнями, розвивати логічне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: ігрове поле, фішки (ведмідь, жук, їжачок, жаба, бджола).
Хід гри
Вихователь роздає дітям картку з ігровим полем та фішки. Ставить питання:
Хто проспав всю зиму в барлозі? (зиму в барлозі проспав ведмідь)
Хто зимував під корою дерев? (під корою дерев зимували жуки та інші комахи
Хто всю зиму спав у своєму кубельці (усю зиму у своєму кубельці спав їжачок)
Хто проспав всю зиму, зарившись у мул у болоті? (зарившись у мул у болоті проспали жабки)
Хто аж до самісінької весни спав у вулику? (у вулику до самісінької весни спали бджоли).
Діти добирають відповідні картки, відповідають на запитання.
Мета: закріплювати знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року (узимку – іде сніг; навесні – квітнуть дерева, зацвітають квіти; улітку – жарко; восени (жовтіє та опадає листя); розвивати вміння спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам'ять, зорову та слухову увагу, виховувати спостережливість.
Матеріал: картки з порами року, та карточки з ознаками кожної пори.
Хід гри
Перед дитиною розміщується картка з зображенням пори року, поряд лежать картки з ознаками осені, зими, весни, літа. Вихованцю пропонується дібрати відповідні картки, за допомогою вихователя. Разом пригадують, коли, що буває.
Мета: вивчати назви тварин та їх їжі; вчити співвідносити тварин із тим, чим вони харчуються; розвивати логічне мислення.
Матеріал: картка з зображенням тварин та пусті віконечка; маленькі картки з їжею.
Хід гри
- До на прийшли сумні тваринки. Вони голодні. Ось скільки їжі у нас тут є. давай нагодуємо тварин. Але пригостимо кожного тим, що він найбільше любить.
Дидактична гра «Що росте на городі?»
Мета: розширювати знання дітей про овочі, ягоди та зелень, що ростуть на городі; навчати вирізняти городні рослини від садових; сприяти розвитку уваги, мовлення, мислення, пам’яті, дрібної моторики рук; виховувати любов до природи та праці.
Хід гри
Педагог запитує у дітей у кого є дача, чи були вони коли-небудь на городі, чи бачили,що там росте. Потім розкладає картки із зображеннями різних овочів,фруктів, ягід, квітів та пропонує за допомогою фішок (зелена-городня рослина, червона-ні) визначити, де городня рослина. Обгрунтувати свою відповідь.
Дидактична гра «Свійські тварини»
Мета: закріпити знання дітей про тварин, учити дітей називати свійських тварин та їх дитинчат; добирати відповідні картки за асоціаціями; закріпити поняття «один - багато»; вчити складати ціле з частин; вчити знаходити силует тварини за тінню; закріпити знання про харчування тварин; розвивати дрібну моторику, мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.
Хід гри
Педагог показує дітям картки свійських тварин, пропонує їх назвати; Яку користь приносять людям? Чим харчуються? Запропонувати знайти їх дитинчат, а також знайти тінь до кожної тварини; запропонувати показати за кількість «один - багато», скласти цілу тваринку з частин
Немає коментарів:
Дописати коментар