Прокопенко Марина Юріївна,
ЗДО № 87 м. Миколаєва
Плавання як ефективний оздоровчий засіб фізичного виховання
Принцип оздоровчої фізичної культури полягає в тому, що фізична культура повинна сприяти зміцненню здоров'я. Всесвітня організація охорони здоров'я прийняла визначення, що таке здоров'я. «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здатність організму адекватно змінювати свої функціональні показники і зберігати оптимальність в різних умовах - найбільш характерний критерій норми здоров'я. Тільки оптимальне фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.
Заняття фізичними вправами активізують і удосконалюють обмін речовин, покращують діяльність центральної нервової системи, забезпечують адаптацію серцево-судинної, дихальної і інших систем до умов м'язової діяльності, прискорюють процес входження в роботу і функціонування систем кровообігу і дихання, а також скорочують довжину функціонального відновлення після зрушень, які викликає фізичне навантаження. Крім оздоровчого ефекту, фізичні вправи діють тренувально на організм людини, (збільшують розумову і фізичну працездатність), дозволяють збільшити рівень фізичних якостей, впливають на формування і подальше удосконалення життєво важливих рухових умінь і навичок (плавання, ходьба на лижах).
Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільному навчальному закладі (надалі ДНЗ) нових педагогічних технологій, інноваційних підходів, здоров’я забезпечуючих та здоров’я формуючих технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвиваючого середовища, екологічно сприятливий життєвий простір, повноцінне медичне обслуговування, живлення, оптимізацію рухового режиму, системний підхід до формування у дітей ціннісного відношення до власного здоров’я і мотивації відносно здорового способу життя, дотримання гармонійних взаємин між дітьми і педагогом. Одне з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» — збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини. Основою системи фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі є руховий режим як сукупність різних засобів і організаційних форм роботи. Фізичне виховання дітей дошкільного віку спрямоване на зміцнення їх здоров’я, удосконалення фізіологічних та психічних функцій організму, що розвивається, загартування, розвиток рухових умінь, підвищення фізичної та розумової працездатності, необхідної для навчання в школі.
Плавання - один із найбільш ефективних оздоровчих та безпосередньо прикладних засобів фізичного виховання. Регулярні заняття плаванням сприяють формуванню правильної постави, рівномірно розвивають усі м'язові групи. Систематичні заняття плаванням допомагають загартовуванню організму і зміцненню здоров'я, розвивають гнучкість і спритність. Заняття у відкритих водоймах, де температура повітря і води непостійна, допомагають адаптуванню до змін температури довкілля. Перебування у воді пов'язано з великим теплообміном організму, завдяки чому посилюється кровообіг, а це в свою чергу впливає на роботу серцево-судинної і нервової систем, поліпшує діяльність органів травлення, активізує обмін речовин. Плавання є прекрасним засобом загартування і підвищення стійкості організму до дії низьких температур, простудних захворювань і інших змін зовнішнього середовища. Вода володіє високою теплопровідністю, чим і пояснюється її сильна загартовуюча дія. Заняття плаванням особливо корисні для дітей, оскільки сприяють :
Заняття фізичними вправами активізують і удосконалюють обмін речовин, покращують діяльність центральної нервової системи, забезпечують адаптацію серцево-судинної, дихальної і інших систем до умов м'язової діяльності, прискорюють процес входження в роботу і функціонування систем кровообігу і дихання, а також скорочують довжину функціонального відновлення після зрушень, які викликає фізичне навантаження. Крім оздоровчого ефекту, фізичні вправи діють тренувально на організм людини, (збільшують розумову і фізичну працездатність), дозволяють збільшити рівень фізичних якостей, впливають на формування і подальше удосконалення життєво важливих рухових умінь і навичок (плавання, ходьба на лижах).
Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільному навчальному закладі (надалі ДНЗ) нових педагогічних технологій, інноваційних підходів, здоров’я забезпечуючих та здоров’я формуючих технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвиваючого середовища, екологічно сприятливий життєвий простір, повноцінне медичне обслуговування, живлення, оптимізацію рухового режиму, системний підхід до формування у дітей ціннісного відношення до власного здоров’я і мотивації відносно здорового способу життя, дотримання гармонійних взаємин між дітьми і педагогом. Одне з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» — збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини. Основою системи фізичного виховання в дошкільному навчальному закладі є руховий режим як сукупність різних засобів і організаційних форм роботи. Фізичне виховання дітей дошкільного віку спрямоване на зміцнення їх здоров’я, удосконалення фізіологічних та психічних функцій організму, що розвивається, загартування, розвиток рухових умінь, підвищення фізичної та розумової працездатності, необхідної для навчання в школі.
Плавання - один із найбільш ефективних оздоровчих та безпосередньо прикладних засобів фізичного виховання. Регулярні заняття плаванням сприяють формуванню правильної постави, рівномірно розвивають усі м'язові групи. Систематичні заняття плаванням допомагають загартовуванню організму і зміцненню здоров'я, розвивають гнучкість і спритність. Заняття у відкритих водоймах, де температура повітря і води непостійна, допомагають адаптуванню до змін температури довкілля. Перебування у воді пов'язано з великим теплообміном організму, завдяки чому посилюється кровообіг, а це в свою чергу впливає на роботу серцево-судинної і нервової систем, поліпшує діяльність органів травлення, активізує обмін речовин. Плавання є прекрасним засобом загартування і підвищення стійкості організму до дії низьких температур, простудних захворювань і інших змін зовнішнього середовища. Вода володіє високою теплопровідністю, чим і пояснюється її сильна загартовуюча дія. Заняття плаванням особливо корисні для дітей, оскільки сприяють :
-розвитку серцево-судинної і дихальної систем, що у свою чергу викликає зростання і зміцнення опорно-рухового апарату дитини;
-підвищенню захисних властивостей імунної системи крові - збільшуючи опірність до інфекційних і простудних захворювань;
-удосконаленню роботи вестибулярного апарату, підвищують статокінетичну стійкість, покращують відчуття рівноваги;
- заспокійливій дії на нервову систему дитини, підвищуючи емоційну стійкість, забезпечуючи міцний, спокійний сон;
-на стан центральної нервової системи: усувається зайва збудливість, дратівливість, з'являється упевненість в своїх силах.
-підвищенню розумової працездатності дитини;
Таким чином, плавання як фізична вправа, гармонійно розвиває і зміцнює організм людини, сприяє збільшенню рухових можливостей, необхідних у повсякденному житті. Тому, не випадково, плавання входить до числа основних засобів системи спортивного виховання і фізичної реабілітації.
Організація занять з плавання в дитячому садку
Заняття з плавання має певну структуру і складається з трьох частин: підготовчої, основної та заключної. Перед заняттям викладач знайомить дітей із змістом та задачами уроку. Підготовча частина заняття з плавання проводиться на суші, щоб організувати дітей та підготувати їх до відносно складних вправ основної частини заняття. Заняття починається з пояснення завдань, які будуть відпрацьовуватися.На суші виконується комплекс загально-розвиваючих і спеціальних корекційних фізичних вправ.
Основна частина заняття містить вправи у воді, спрямовані на вирішення завдань цього заняття. Заняття відбувається у ігровій формі. Так, за допомогою вправ та ігор вихованці звикають до води, освоюють елементи техніки нових плавальних рухів. Під час занять у басейні викладачем коригуються недоліки у фізичному розвитку та фізичній підготовленості, а також недоліки пізнавальних процесів.
Заключна частина заняття проводиться частково у воді та на суші. Вона передбачає приведення організму дітей у відносно спокійний стан та підготовку їх до наступної діяльності. Досягається це поступовим зниженням обсягу фізичних навантажень, проводяться ігри і вправи на увагу та відновлення дихання, а також вільне плавання .
Фізрук підбирає такі вправи і в такій послідовності, аби вони забезпечували систематичне вдосконалення плавальних навичок, сприяли розвитку моторики і стимулювали прагнення до досягнення кращих результатів. Основна форма діяльності - гра. План занять складається так, щоб в ньому постійно був присутній ігровий елемент. У воді проводять знайомі багатьом дітям ігри, але видозмінені. Важливо, аби гра відповідала віку дітей, вони розуміли її завдання і правила. Причому вибираються такі ігри, які заставляють дітей постійно рухатися, не даючи їм мерзнути.
У процесі початкового навчання плаванню, а саме на першому етапі діти повинні навчитися упевнено триматися на воді і плавати, тобто набути таких якостей, як відсутність водобоязні і плавучість. Це можливо лише в тому випадку, якщо діти опанують основні навички плавання і будуть постійно вдосконалювати їх, розвивати рухові якості.
Фізрук підбирає такі вправи і в такій послідовності, аби вони забезпечували систематичне вдосконалення плавальних навичок, сприяли розвитку моторики і стимулювали прагнення до досягнення кращих результатів. Основна форма діяльності - гра. План занять складається так, щоб в ньому постійно був присутній ігровий елемент. У воді проводять знайомі багатьом дітям ігри, але видозмінені. Важливо, аби гра відповідала віку дітей, вони розуміли її завдання і правила. Причому вибираються такі ігри, які заставляють дітей постійно рухатися, не даючи їм мерзнути.
У процесі початкового навчання плаванню, а саме на першому етапі діти повинні навчитися упевнено триматися на воді і плавати, тобто набути таких якостей, як відсутність водобоязні і плавучість. Це можливо лише в тому випадку, якщо діти опанують основні навички плавання і будуть постійно вдосконалювати їх, розвивати рухові якості.
До основних плавальних навичок, якими необхідно оволодіти, відносяться:
•пірнання- допомагає дитині знайти відчуття упевненості у воді.Вона вчиться довільно вирушати під воду, орієнтуватися там і пересуватися.Вправи в пірнанні знайомлять з підіймальною силою води. Одночасно діти вчаться затримувати дихання і потім повільно робити видих, тобто свідомо регулювати дихання;
•cтрибки у воду-вивчення і відпрацювання цього основного при навчанні плаванню навику мають важливе значення для уміння упевнено триматися на воді. Стрибки у воду розвивають у дітей рішучість, самовладання і мужність;
•пірнання- допомагає дитині знайти відчуття упевненості у воді.Вона вчиться довільно вирушати під воду, орієнтуватися там і пересуватися.Вправи в пірнанні знайомлять з підіймальною силою води. Одночасно діти вчаться затримувати дихання і потім повільно робити видих, тобто свідомо регулювати дихання;
•cтрибки у воду-вивчення і відпрацювання цього основного при навчанні плаванню навику мають важливе значення для уміння упевнено триматися на воді. Стрибки у воду розвивають у дітей рішучість, самовладання і мужність;
•ковзання-відомо, що тіло, занурене в рідину, виштовхується силою, рівною вазі витисненої ним рідини. Всілякі вправи дозволяють дитині відчути підіймальну силу води при пірнанні і стрибках. Спочатку не просто, лежачи на поверхні води, утримувати тіло в стані рівноваги. Встати з цього положення теж досить важко і дитина може злякатися, не відчувши під ногами дно. Тому при навчанні потрібно приділити велику увагу умінню вставати на дно з положення на грудях і на спині. Ковзання тісно зв'язане і з іншими основними плавальними навиками: пірнанням, стрибками, диханням і просуванням у воді.Для успішного виконання ковзання важливу роль грає технічно правильний і сильний поштовх;
•просування у воді-упевнене, швидке і тривале просування у воді - основна мета навчання плаванню. Основне завдання початкового етапу навчання полягає в тому, аби дитина освоїлася у воді, навчилась в ній рухатися і утримувати тіло на поверхні;
•правильне дихання-правильне, усвідомлене, ритмічне дихання дуже важливе для плавання. Найбільшу трудність для новачків представляє видих у воду. Тиск води, що діє на тіло, сприяє видиху. Не можна видихати повітря різко - видих має бути повільним. Слід із самого початку стежити, аби голова дитини була підведена над водою або повернена убік так, як цього вимагає спосіб плавання, якому вчитиметься плавець. При пірнанні потрібно навчитися затримувати повітря і поступово його видихати. Найважливішим для успішного просування у воді є уміння погоджувати ритм дихання і рухів. Аби діти опанували цей навик, потрібні тривалі і цілеспрямовані тренування .
•просування у воді-упевнене, швидке і тривале просування у воді - основна мета навчання плаванню. Основне завдання початкового етапу навчання полягає в тому, аби дитина освоїлася у воді, навчилась в ній рухатися і утримувати тіло на поверхні;
•правильне дихання-правильне, усвідомлене, ритмічне дихання дуже важливе для плавання. Найбільшу трудність для новачків представляє видих у воду. Тиск води, що діє на тіло, сприяє видиху. Не можна видихати повітря різко - видих має бути повільним. Слід із самого початку стежити, аби голова дитини була підведена над водою або повернена убік так, як цього вимагає спосіб плавання, якому вчитиметься плавець. При пірнанні потрібно навчитися затримувати повітря і поступово його видихати. Найважливішим для успішного просування у воді є уміння погоджувати ритм дихання і рухів. Аби діти опанували цей навик, потрібні тривалі і цілеспрямовані тренування .
Методика навчання плавання дошкільників
Головна задача занять плаванням полягає в адаптації дітей до незвичних умов водяного середовища і навчанню їх рухам в воді.Заняття плаванням рекомендується проводити в два етапи.
На першому етапі ставиться задача вивченню і удосконаленню певного способу плавання, в першу чергу брасу і вільному стилю на грудях і на спині.Стиль брас - один із ефективних способів лікувально-оздоровчого плавання.Брас є найбільш давнім і популярним способом плавання.Добрий обзір, потужні рухи ногами і руками, можливість подолання великої відстані дозволяють рекомендувати його для оздоровчого плавання.Для цього способу плавання характерно виконання симетричних і одночасних рухів рук і ніг в поєднанні з ритмічним диханням.
На другому етапі вирішується задача поступового збільшення об'єму плавання у відповідності до індивідуальних можливостей з ціллю підвищення загальної витривалості і можливість долати без зупинок всю дистанцію.
На другому етапі вирішується задача поступового збільшення об'єму плавання у відповідності до індивідуальних можливостей з ціллю підвищення загальної витривалості і можливість долати без зупинок всю дистанцію.
Займатися плаванням треба систематично, потроху збільшуючи тривалість перебування у воді від 5 до 20-30 хвилин (при температурі води 22-25°).Насамперед потрібно навчитися не боятися води. Для цього потрібно входити в неї на мілкому місці, не задумуючись, відразу поринати у воду, рухатись, гратись.
Вправи для дошкільнят будь-якого віку
Підготовчі вправи
Спочатку діти входять у басейн разом з дорослим, потім-без нього.Ознайомлення з опірними власти¬востями води: ходьба, біг у воді (парами чи групою), виконання різних рухів руками.
1.Вправа "Невід" (Діти ходять у воді групою, взявшись за руки.)
2.Вправа "Парус" (Діти ходять по дну басейну навшпиньках.)
3.Вправа "Задній хід" (Малята ходять у воді спиною вперед, допомагаючи собі руками (відгрібаючи воду ззаду вперед).
4.Вправа "Човник з веслами" (Кожна дитина-"гребець у човнику". Діти ходять у воді в різних напрямках, імітуючи рухи гребців.)
5.Вправа "Море хвилюється" (Діти шикуються у воді в колону.На сигнал вихователя вони розбігаються, виконуючи довільні рухи (зану-рюються у воду, гребуть, обертаються навколо себе). Знову почувши сигнал вихователя, малята швидко стають на свої місця в колоні.)
6.Вправа "Каруселі" (Діти стають у коло. На сигнал вихователя "карусель" починає рухатися: діти ідуть по колу, кожний по - своєму-підстрибуючи, розхитуючись уперед-назад, з боку в бік, гребучи від себе .)
7.Вправа "Набери води" (На сигнал вихователя діти зачерпують долонями воду й високо піднімають руки, намагаючись не розхлюпува¬ти воду.Вихователь підходить до кожного, перевіряю¬чи, чи є в долоньках вода.)
8.Вправа "Футболісти" (Діти ідуть колоною або по колу і, розбризкуючи ногами воду, імітують удари по м'ячу.)
9.Вправа "Дожени мене" (Вихователь обирає пару дітей, які мають наздоганяти одне одного. Потім призначається інша пара.)
10.Вправа "Горобчики у воді" (Глибина води в басейні — по коліна. Діти стрибають уперед на обох ногах, намагаючись вистрибнути з води.)
11.Вправа "Чаплі" (Глибина води в басейні — по коліна.Діти ходять, високо піднімаючи ноги, намагаючись переставляти їх над поверхнею води.)
12.Вправа "Жабки" (Глибина води— по коліна.Діти глибоко присідають.Потім, розпрямляючи ноги, роблять стрибок уперед на руки і лягають на воду, після чого підтягують під себе ноги.)
13.Вправа "Крокодили" (Виконується на невеликій глибині.Спираючись руками на дно басейну, діти просуваються вперед. Ноги прямі, витягнуті назад.)
14.Вправа "Раки" (Діти стають у ту саму позу, що й у попередній вправі, але рухаються назад.)
15.Вправа "Коники" (Діти бавляться у воді, хто як хоче, але обов'язково високо піднімаючи коліна. Глибина води в басейні — по коліна.)
16.Вправа "Рибки" (Діти -"рибки" бавляться у воді: бігають вперед-назад бігають боком приставним кроком, стрибають на обох ногах, кружляють у парах тощо. На сигнал вихователя вони ховаються — присідають або "падають" на руки на поверхню води.)
17.Вправа "Пінгвіни" (Діти імітують рухи пінгвінів: ідуть, розхитуючись вліво-вправо, притискаючи руки до тулуба.)
18.Вправа "Дельфіни» (Діти присідають і з цього положення намагаються яко¬мога вище вистрибнути над поверхнею води. Вихова¬тель визначає, який "дельфін" стрибнув найвище.)
Вправи для засвоєння техніки плавання
Підготовчі вправи
Вправи у воді: -гребкові рухи по поверхні води обома руками одночасно; -гребкові рухи по поверхні води то лівою, то правою руками по черзі.
Вправи із зануренням у воду:
-"Насоси" (Діти кілька разів занурюються у воду.)
- "Водолази" (Занурившись у воду на сигнал вихователя, діти мають зібрати якомога більше предметів, розкиданих по дну басейну.)
- "Поплавок" (Діти роблять видих, занурюються у воду, обхопивши руками ноги і підтягнувши коліна до грудей. У такій позі "поплавця" спливають на поверхню води.)
-"Гойдалка" (Діти беруться за руки в парах. Присідають у воді, по черзі занурюючись з головою і роблячи під водою видих.)
Комплекс вправ у воді для корекції хребта при сколіозі
«Ловимо рибку»
Ходьба у воді по колу, рука з бантиком тягнеться вперед. Бант слід прив'язати на ту руку ди¬тини, плече якої опущене. Це допоможе їй визначитися, яке плече потрібно розтягувати.
«Женемо хвилі»
Повернути долоні всередину і, «здавлюючи» воду, з'єднати їх.Ускладнення: при розведенні рук опустити голову у воду і повільно видихнути, потім підняти голову, здавлюючи воду, і вдихнути.
«Силачі»
«Силачі»
Стоячи по груди у воді, покласти руки на воду. «Надавлюючи» на воду, руки опустити до стегон. Повернути долоні вгору підняти руки до поверхні води.
«Гвинтик»
Стоячи по груди у воді, руки за головою, підняти праву ногу і торкнутися лівим ліктем коліна правої ноги. У такому самому вихідному положенні повторити іншими рукою і ногою.
«Пістолет»
Стоячи по пояс у воді, руки в сторони.Підняти праву ногу вгору, не згинаючи її, і дотягнутися обома руками до пальців ноги. Повторити це саме для лівої ноги.
«Гойдається берізка»
Стоячи по пояс у воді, рука без бантика на поясі. Руку з бантиком підняти вгору. Нахилитися в бік руки без бантика, руку з бантиком нахилити до води.Повторити вправу шість разів. Те саме в інший бік. Повторити двічі.
«Поплаваємо»
Стоячи по груди у воді, рука без бантика - за головою. Руку з бантиком випростати вперед і розгрібати воду на рахунок 1-6. Змінити вихідне положення-рукою без бантика розгрібати воду на рахунок 1-6.
Ігри для дошкільнят будь-якого віку
- «Морський бій» - за командою діти однією рукою вдаряють по воді так, щоб бризки летіли вперед якнайдалі. (Очі не заплющувати, не штовхати сусідів).
- «Ходіння по дну».Діти стоять по росту, спереду найменший і просуваються шеренгою вперед по басейну.
- «Криголам».Діти стоять по росту, спереду найменший і просуваються шеренгою вперед по басейну, виставивши одну руку вперед.
- «Човник на веслах».Діти стоять по росту, спереду найменший і просуваються шеренгою вперед по басейну, допомагаючи гребковими рухами рук.
- «Хто вищий». Діти стоять на дні, рівень води по пояс. За командою потрібно присісти, зануритися до підбородка і відштовхнутися ногами від дна, підстрибнувши якомога вище і при цьому крикнути номер виконуваного стрибка за рахунком (1, 2, 3…). З часом гру можна ускладнити і діти перед стрибком обличчя опускаються під воду з головою.
Правила: вистрибувати вертикально вверх.Перемагає той, хто вище стрибне.
Правила: вистрибувати вертикально вверх.Перемагає той, хто вище стрибне.
- «Хвилі на морі».Діти стоять на дні басейну на відстані витягнутих рук, рівень води по груди.
- «Руки в сторони».За командою почати виконувати рухи руками вперед і назад, утворюючи хвилі.
Правила: не заплющувати очі, не штовхати сусідів. Виграє той, у кого більше хвиль.
- «Спіймай фігурку».Діти стоять на дні.На поверхні плавають різні геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник, прямокутник, овал) із пінопласту.За командою: «Піймай фігурку (круг)» діти повинні знайти фігурку (круг) і покласти на бортик.
Правило: не штовхати сусідів. Виграє той, хто піймає більше правильних фігурок.
Правило: не штовхати сусідів. Виграє той, хто піймає більше правильних фігурок.
- «Будь уважним». Діти стоять на дні, обличчям до викладача.Викладач робить різні умовні рухи руками (вверх, вниз, в сторони, за голову).У відповідності з певним положенням рук викладача, діти виконують ту чи іншу вправу.
Правило: за неправильно виконану вправу - штрафне очко.Виграє той, у кого менше всіх штрафних очок. Застосовується не більше трьох умовних рухів, бо більшість граючих часто помиляється і гра не дає бажаного результату.
Правило: за неправильно виконану вправу - штрафне очко.Виграє той, у кого менше всіх штрафних очок. Застосовується не більше трьох умовних рухів, бо більшість граючих часто помиляється і гра не дає бажаного результату.
- «До п'яти». Діти йдуть по дну один за одним на відстані витягнутої руки. По свистку діти зупиняються, роблять глибокий вдих, занурюють обличчя у воду так, щоб вуха залишились над водою і повільно видихують повітря у воду поки викладач рахує до п'яти.Потім гравці йдуть далі.
Правило: той, хто підніме голову до п'ятого рахунку, отримує штрафне очко.Виграє той, у кого менше всіх очок або взагалі немає.Для ускладнення діти пересуваються різними способами (бігом, стрибками).
- «Жабенята».Діти стоять на дні. За командою викладача «Щука!» - граючі підстрибують вверх, а за сигналом «Качка!» - ховаються під воду.Правило: той, хто невірно виконав команду, отримує штрафне очко; у кого менше всіх штрафних очок - виграє.
- «Дивись уважно».Діти стоять на дні, розділившись парами, навпроти один одного.Один із партнерів присідає під воду із відкритими очима.Другий, що знаходиться під водою, показує йому певну кількість пальців під водою (від 1 до 5). Піднявшись із води перший гравець повинен назвати партнеру побачену кількість пальців. Потім гравці міняються ролями.
Не дозволяється брати за руку того, хто показує; показувати на відстані 30-40 см від очей партнера. У молодших групах показують під водою іграшки, а дитина називає їх колір або визначає, яка саме іграшка.
Ігри з м'ячем
-"Спритний м'ячик".Діти стають у коло й швидко передають одне одному м'яч - над головою, над поверхнею води, між ногами у воді тощо.
- "Пушбол".Басейн розділений на дві половини мотузкою з іграшками, які плавають у воді. Діти діляться на дві команди (по 5-8 гравців), кожна - на своїй половині басейну. Мета гри: перекинути м'яч на половину суперника так, щоб той упав на воду. Гравці другої команди намагаються упіймати м'яч. Якщо м'яч не впіймали, команді, яка його кидала, зараховується очко. Виграє та команда, яка набере більше очок. Під час гри можна бігати, плавати, пірнати тощо.
- "М'яч у колі".Діти стають у коло. Один з гравців стає в середині кола. Малята в колі кидають м'яч одне одному, а той, хто посередині, має його перехопити.
-"Баскетбол на воді".Над поверхнею басейну закріплюється обруч (або кругла надувна камера). Діти діляться на дві команди. Мета кожної команди: закинути м'яч в обруч самим і водночас завадити це зробити другій команді. За кожне попадання в обруч команді зараховується одне очко. Виграє команда, яка набере найбільше очок.
- "Волейбол на воді".Діти стають у коло й перекидають одне одному м'яч. Той, хто не зможе втримати м'яч, стає в середині кола і надалі намагається торкнутися м'яча, який передають одне одному діти з кола. Торкнувшись м'яча, гравець повертається на своє місце в колі.
Ігри з обручем
-"Карасики і щука".Діти -"карасики" стають гуртом у великому обручі, який плаває на поверхні води. Дитина -"щука" лишається за межами обруча. На сигнал вихователя хтось із дітей в обручі, занурившись у воду, виринає за межами обруча і біжить по колу від "щуки", яка намагається його впіймати. "Карасик" має оббігти повне коло, після чого може повернутися в обруч. Діти -"карасики", яких впіймала "щука", чекають завершення гри в іншому кутку басейну.
-"Гонитва катерів".Діти пливуть наввипередки, лежачи на надувних кругах, м'ячах, матрацах.
-"Допливи з дорученням. Діти з двох команд змагаються попарно: хто швидше допливе від однієї стіни басейну до другої з "цінним дорученням" (згорнутим у трубочку папером) в одній руці, яке не можна замочити.
Немає коментарів:
Дописати коментар