Страницы

понеділок, 8 червня 2020 р.

Настільно - стендовий театр як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Чудіна Тетяна Володимирівна, 
вихователька ДНЗ № 7 
м. Нового Бугу

 Настільно - стендовий театр 
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.


Дидактичний посібник являє собою панно, за основу якого взято картонно - фетрову основу з наклейками - липучками, завдяки яким панно можна використовувати як для настільного, так і стендового театру (варто лише фігурки персонажів поставити або причепити відповідною стороною липучки). На панно нашиті  ґудзики різних кольорів, на які “зодягнуто” фетрові квіточки такого ж кольору. Для театралізації ми використовуємо   не тільки площинні фігурки, а і гумові іграшки, та іграшки із кіндер-сюрпризів. Панно як стенд стане в пригоді на заняттях з математики для ознайомлення дітей з величиною, розміром, просторовими уявленнями. На заняттях з малювання, конструювання як посібник для показу і зразка та обігрування.
Ігровий матеріал: площинні фігурки казкових героїв до казок «Колобок», «Курочка Ряба», макет української хати, кущик.

Настільний театр - незамінний «помічник» в повсякденному житті: для виховання у дітей культурно – гігієнічних, навичок (обігрування потішок, забавлянок, віршиків) та на заняттях з художньої літератури, розвитку мовлення, сенсорного виховання.
Використання посібника позитивно впливає на особистість дитини, що дозволяє використовувати його як сильний, але ненав'язливий педагогічний засіб .
Дитяча театралізована діяльність розвиває як психічні процеси особистості, так і художні здібності, творчий потенціал, допомагає адаптуватися у суспільстві, відчути себе успішним. Театральна гра - це умови для відкриття малюками прекрасного у навколишньому світі, один із засобів пізнання дійсності.
Театральна гра розвиває:
- прояв ініціативності, самостійності;
- пробуджує інтелектуальні і творчі задатки дитини;
- розкріпачує дитину;
- підвищує впевненість у собі;
- розкриває потенційні можливості співпереживати;
- шанобливе ставлення до себе та один до одного;
- мовлення дітей, активізує словник;
- сприяє розвитку патріотизму та художнього виховання.

Гра «Хто зустрівся з Колобком?»
Мета: вчити впізнавати, показувати, називати  зображених тварин. Розвивати мовлення, увагу, пам’ять.
Хід: Вихователь, почергово виставляючи біля Колобка персонажів казки, запитує:
- Куди покотився Колобок?
- Кого першого зустрів Колобок?
- Які в зайчика вушка? Як зайчик стрибає?
- Хто ще зустрівся Колобку на доріжці? Який вовк?Покажіть,які у вовчика гострі зуби?
- Який ведмідь? Як він ходить?
- Хто ще зустрівся Колобку? Яка лисичка? Покажіть,як лисичка підкрадається?
- Де живуть звірі, що зустрілися Колобку?

Гра «Скажи лагідно»
Мета: розвиток зв'язного мовлення, уваги, збагачення словника малят.
Хід: Вихователь разом з дітьми,виставляючи по черзі героїв казки”Колобок”,розповідає казку. Потім пропонує назвати всіх лагідно. Дід-дідусь, баба-бабусенька, (діти придумують).
В кінці гри герої дякують за лагідні слова.

Гра ”Де зайчик?”
Мета: вчити дітей розуміти прийменникові інструкції,розвивати мову, мислення, просторове уявлення.
Хід: Вихователь виставляє настільний театр (хатинка, кущик, пеньок). Загадує загадку:
Я страшенний боягуз,
Усіх на світі я боюсь,
В полі, в лісі, навкруги-
Усі у мене вороги.
Діти відгадують загадку, вихователь пропонує  дитині заховати зайчика за хатинку,під кущик,за пеньок. Потім питає, куди він заховав зайчика, активізує словник малюка.

Гра «Допоможіть Колобку посадити квіти на галявині»
Мета: вчити дітей впізнавати та називати кольори,розвивати увагу ,мислення,дрібну моторику рук. Виховувати цікавість до гри.
Хід: Вихователь звертає увагу на засмученого Колобка. Вітерець позривав всі квіти на його галявині. Пропонує допомогти Колобку посадити квіти на галявинці, щоб розвеселити його. Разом з дітьми знаходять серединки квітів, називають їх колір і підбирають відповідного кольору пелюстки,"саджають" квіточку (одягають на ґудзик).
В нас галявина чудова, 
Квіти там ростуть казкові,
В небі-сонце, в лузі -квіти,
Як тепер нам не радіти?
Діти разом з  Колобком радіють, веселяться.

Гра «Що є у зайчика?»
Мета: розвивати мовлення та мислення дитини, вміння виражати.
Хід: На настільний  театр вихователь виставляє зайчика, розглядають,який зайчик на вигляд. Діти рухами й словами повторюють лише, що є в зайця.
-У зайчика є мордочка (малята повторюють речення і жест вихователя, обводячи долонею своє обличчя.)
-У зайчика є носик (Діти торкаються пальчиком свого носа.)
-У зайчика є ріжки (Діти сидять нерухомо .)
Потім у ході гри вихователь називає лапки, копитця, оченята, животик, крила, вушка тощо.

Гра “Хто зайвий?”
Мета: розвиток мовлення,уваги,мислення.
Хід: Вихователь розповідає казку “Курочка Ряба”, виставляючи, крім фігурок героїв інших персонажів (вовка, лисички, зайчика). Діти відгадують і називають “зайвих.”
Театр - це завжди казка, диво. Він розкриває духовний і творчий потенціал дитини, розкріпачує дитину, підвищує впевненість у собі.
Я  в своїй    професійній діяльності залюбки використовую різні види театрів - це велика допомога у проведенні будь-якого заняття на будь-яку тему з елементами театралізованих ігор та театрів. Театралізована гра - найдоступніший і найцікавіший для дитини спосіб висловлення емоцій і вражень. Метою є - сприяння всебічного розвитку, виховання інтересу до театрального мистецтва, активізації творчого потенціалу  дітей.   

Немає коментарів:

Дописати коментар