Бєлокопитова Юлія Юріївна
Березнегуватський р-н
Мурахівський ДНЗ « Сонечко»
Організація сюжетних ігор у ранньому віці
Чому діти так люблять грати? Чим гра так приваблює їх? Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м’ячем, годинами зводити замки й мости, бавитися з лялькою?
Поспішаючи за новаціями, ми педагоги часто втрачаэмо інтерес до усталенних методів і прийомів роботи, відкидаючи як застарілі надбання попередників, які вже стали методичною класикою. Саме такими в групах раннього віку є ігри-заняття з лялькою: одягання, роздягання, вкладання спати, годування, вмивання, прогулянки.
Вони проводяться для комплексного розв'язання завдань морального виховання, мовленнєвого розвитку, формування культурно-гігієнічних навичок.
В.О. Сухомлинський називав гру величезним світлим вікном,крізь яке в духовний світ дитини вливається живильний потік уявлень,понять про навколишній світ. Гра для дошкільника – справжнє життя зі своїми радощами й прикрощами, переживаннями й досягненнями. Водночас вона для нього є і вільною діяльністю, адже грає дитина без примусу, із задоволенням.
Пропоную одну із таких ігор.
Конспект ігрової діяльності «Допоможемо ляльці Даші»
Завдання:
1. Освітні: формувати у дітей вміння приймати на себе роль і виконувати відповідні ігрові дії, сприяти виникненню рольового діалогу на основі зразка дорослого, продовжувати знайомити з працею дорослих.
2. Розвиваючі: розвивати інтерес і бажання брати участь в колективних іграх, розвивати мовлення дітей, розвивати уяву.
3. Виховні: викликати співчуття до хворої ляльки Даші, виховувати чуйне, уважне ставлення до людей, бажання зробити приємне іншим людям.
Атрибути: лист, автомобільні рулі, світлофор, вантажні машини, лялька Даша, халат, шапочка для лікаря, набір «Айболить»,
Попередня робота: сюжетно-рольові ігри «Сім'я», «Автобус», «Лікарня», бесіда про працю лікаря, розглядання ілюстрацій, спів пісень,
Словник: автобус, водій, пасажири, світлофор, лікар, лікарня, лікує, добрий, турботливий.
1. Збір на гру
Чай, чай, налітай,
В цікаву гру пограй.
А хто не грає, той у небо злітає!
(Вихователь запрошує дітей пограти, дзвонить у дзвіночок).
2. Проблемна ситуація:
(Стук в двері: вихователь отримує лист від ляльки Даші).
Лялька Даша захворіла,
Вранці навіть не поїла
Ледве очі відкриває,
Не сміється, і не грає.
Цілий день вона мовчить,
Навіть «мама» не кричить.
(Лялька Даша просить допомогти дітей).
- Діти, а ви хочете допомогти ляльці Даші?
- Що сталося з лялькою?
- Як ми можемо допомогти?
- Хто лікує людей?
- А де працює лікар?
(Вихователь узагальнює відповіді дітей: так, треба відвезти ляльку Дашу в лікарню, щоб лікар вилікував її).
3. Хід гри:
- На чому можна поїхати до ляльки Даші?
- З чого будемо будувати автобус?
(Вихователь і діти будують автобус із стільчиків)
- Хто буде шофером? Що потрібно шоферові для роботи?
- А ким ми будемо? (пасажирами)
(Вихователь нагадує правила поведінки в автобусі)
- Шофер, закривай, будь ласка, двері. Поїхали!
- Діти, подивіться направо, що ви бачите?
- А тепер наліво. Відгадайте, кого я побачила?
Загадка.
Під соснами, під ялинками
Лежить мішок з голками.
- Щоб було веселіше їхати, заспіваємо пісеньку: «Веселий автобус»
- Ось ми й приїхали. Зупини, шофер, будь ласка,автобус.
(Діти виходять з автобуса)
Проблемна ситуація:
- А Дашин будинок знаходиться на іншій стороні вулиці. Нам треба перейти дорогу. Хто нам допоможе? (світлофор)
Повторення правил дорожнього руху:
Червоне світло - дороги немає,
Жовтий - приготуватися,
А зелене світло - йди!
Ось ми і прийшли. Лялька Даша лежить в ліжечку в ляльковому куточку. - Хто буде мамою?
-Вези на візку Даринку в лікарню.
(Вихователь бере на себе роль лікаря.)
- Даша, здрастуй, проходь, сідай.
- Даша, що в тебе болить?
- Покажи горлечко. Відкрий ротик. Скажи: А-а-а.
- А тепер виміряємо температуру. Де у нас градусник? Не бійся, це не боляче.
- А тепер я послухаю тебе: дихай глибоко, рівно.
- Я дам ляльці Даші таблетку, побризкаю ліки в шийку.
Ось Дашенька і одужала!
Раптом ожила лялька знову,
Ось тепер вона здорова!
Може кліпати оченятами,
Нахиляючись маму звати.
Даша каже лікареві: Спасибі!
- А хто хоче бути лікарем?
(Підгрупа дітей продовжує грати в лікарню.)
Підсумок гри:
- Кому ми сьогодні допомагали? Хто вилікував Дашу? Лікар який? (добрий, уважний, турботливий)
- А лялька Даша каже всім дітям «Дякую» і запрошує всіх дітей на прогулянку.
Немає коментарів:
Дописати коментар