Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку
Чечельницька Капітоліна Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23
Тема: «Пташина сім’я»
Програмовий зміст:
- Формувати у дітей уявлення про сім’ю свійських птахів: півник, курочка, курчата.
- Продовжувати вчити відповідати на запитання про щойно сприйняте й побачене, закріплювати сенсорні еталони: колір, величину; вживання іменників з прийменниками в, на, під.
- Розвивати пізнавальну сферу, дрібну моторику пальців рук.
- Виховувати самостійність, позитивне ставлення до свійських птахів, бажання надати допомогу.
Словник: півник, курочка, курчата, сім’я, курник, різнокольорові.
Попередня робота: розглядання іграшок та картин «Домашні птахи»,
дидактичні Інги за демонстраційними картинами
С.І. Якименко «Пригоди курчатка Піка», дидактична гра
«Пташиний двір», рухлива гра «Курочка та курчата».
Обладнання: демонстраційні півники, курочка, курчата, курник, тин;
тарілочка з пшоном та кукурудзою, шапочки курчат для
рухливої гри.
Хід:
1. Привітання з гостями.
Звучить запис співу півника.
Вих.: «Хто це пісеньку таку нам співа: «Ку-ка-рі-ку»?
Так, це – Петя-півничок. Це він буде так діток,
Щоб вставали, не проспали, не спізнились в дитсадок.»
- Ось він наш гарний півень (звертає увагу на тин, на якому сидить півник). Привітаємось з ним.
- Чим вкрито тіло півника? (пір’ям)
- Якого воно кольору? (вихователь вводить слово «різнокольорове»).
- Давайте розглянемо інші частини тіла півника. (діти називають дзьобик, очі, гребінець, хвіст, крила)
- Як ви думаєте, чому він так співав? Кого він кликав?
2. Вих.:
- Він кликав свою сім’ю. Давайте подивимось, яка у нього сім’я, де живе?
(Діти разом з вихователем підходять до макета курника).
- Люди живуть в будинках, а півник зі своєю сім’єю живе в курнику.
- Хто живе в курнику? (діти бачать курочку в гніздечку).
- Добрий день, курочка! Курочка і півник – це сім’я. В цій сім’ї півник- хто? А курочка? Матуся є, тато є, а кого не вистачає? Як звуть їх діточок? Давайте їх подивимось в гніздечку (вихователь піднімає курочку, а том лише яєчна скорлупа).
- Оце так. Де ж поділися курчата? Залишилися тільки скорлупа.
- Півник з курочкою хвилюються, давайте заспокоїмо їх.
Діти разом з вихователем:
- Не плач курочка, не плач півник, ми допоможемо вам знайти курчат. (діти шукають курчам по приміщенню групи, знаходять на килимочку, під столом, на стільчику, в коробці)
- Знайдених курчат треба повернути в курник їх батькам.
- Ось і зібралась вся сім’я: курочка - мама, півник - тато, курчата – їх діти. Це сім’я.
- Давайте порахуємо: скільки півників? Курочок? Курчат? (закріплення понять «один», «багато»)
- Порівняємо за величиною: півник – великий, а курчата - … маленькі.
Вихователь з дітьми пригадує віршик:
«У мами-квочки всі сини і дочки,
Маленькі жовтенькі слухняні клубочки».
Вих.:
Давайте пограємось всі разом: Я буду мамою-курочкою, а ви – маленькі курчата.
Фізхвилинка.
«Вийшла курочка гуляти ідуть вздовж
І зерняток пошукати нахиляються
В слід – її малята махи руками
Жовтії курчата ходьба по колу.
Ко - ко – ко – ко – ко – ко
Ви за мною ідіть рядком крокують на місці
Нумо, поспішайте, зернятка шукайте.
Всі курчата, як могли,
Добре лапками гребли імітація рухів
Вечір наступає – зерняток немає розводять руками
3. Вих.:
- Що ж робити? Курчата хочуть їсти?Що вони їдять? А півник з курочкою, що їдять?
Діти підходять до столів, де знаходяться таці з перемішеним пшоном та зернами кукурудзи.
- Усі зернятка перемішалися. Треба допомогти пташиній сім’ї – пшоно залишити на таці, а зернята кукурудзи покласти в свою тарілочку (продуктивна діяльність дітей).
- Молодці! Ви впоралися із завданням, а тепер погодуємо наших курочку, півника та курчат. (Діти відносять свої тарілочки в курник)
- У курчат дзьобики маленькі, їм треба дати – пшоно, а у півника і курочки дзьобики більше, тому вони їдять кукурудзу.
Діти годують пташину сім’ю.
Немає коментарів:
Дописати коментар