Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури
Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.
Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури
Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.
Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”
Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.
Ранкова гімнастика один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.
У Базовому компоненті дошкільної освіти передбачається формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини, виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього.
Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників
Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів, здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явище природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я.
Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО
В останні роки велика увага приділяється нетрадиційним оздоровчим системам. Особливе місце серед них посідає оздоровча система йоги. Йога поєднує всі сфери людського буття: духовне, психічне і фізіологічне. В індійській філософії йоги існує думка, що тіло людини є здоровим доти, поки гнучким і здоровим є її хребет.
Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку патріотизму
Кожний народ має свою мову, свої традиції і звичаї, що виробилися упродовж багатьох століть. У кожного народу є свої національні святині, символи. Вихователь закладу дошкільної освіти має прищеплювати дітям повагу до державної символіки України. До державних символів належать: герб, прапор, гімн.
Національний прапор України – це символ державності та національної незалежності. Нині синьо-жовтий прапор проголошено Державним прапором незалежної України. Як пояснити дітям символічне значення кольорів прапора?
Існує дуже багато методик, які заключають в собі виховання за допомогою казки. Для себе я обрала методику Лариси Борисівни Фесюкової, яка так і називається - “Виховання казкою”. Я обрала саме цю тему тому, що вона заключає в собі нетрадиційний підхід до кожного заняття.
Одне з найважливіших завдань виховання маленької дитини - розвиток її розуму, формування розумових умінь і здібностей, які дозволять легко освоїти нове. На вирішення цього завдання мають бути спрямовані зміст і методи підготовки мислення дошкільників до шкільного навчання, зокрема предматематичної підготовки.
За своїм змістом ця підготовка не повинна вичерпуватися формуванням уявлень про числа і найпростіших геометричних фігурах, навчанням рахунку, складанню і відніманню, вимірах у найпростіших випадках. Не менш важливим, ніж арифметичні операції, для підготовки їх до засвоєння математичних знань є формування логічного мислення. Дітей необхідно вчити не тільки обчислювати і вимірювати, а й міркувати.
Формування географічних уявлень - складний і тривалий процес, який починається з моменту народження дитини і триває все життя. Прагнення до нових вражень, цікавість, постійне бажання спостерігати й експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як характерні для дошкільника риси поведінки. Особливе значення у вивченні географії дошкільниками має природа рідного краю. Адже, сформувати свідоме, правильне ставлення дітей до природи, її явищ і об'єктів можна тільки на прикладах, які вони спостерігають повсякденно, тобто діти можуть полюбити й навчитися берегти лише те, що безпосередньо їх оточує.
Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, основою патріотичного виховання в є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.
Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості).
Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!
Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку
Використання методики М. М. Єфименка «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО
Робота з дітьми вимагає постійного вдосконалення наявних методик і розробок нових технологій, що сприятимуть підвищенню інтелектуального рівня та покращенню їхнього фізичного розвитку.
Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки
Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною.
У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців.