Єдина Країна! Единая Страна!

субота, 5 червня 2021 р.

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Прокопенко Любов Миколаївна
вихователь Вознесенського НВК 
“ЗОНЗ I-III ступенів ДНЗ” №3

Існує дуже багато методик, які заключають в собі виховання за допомогою казки. Для себе я обрала методику Лариси Борисівни Фесюкової, яка так і називається -  “Виховання казкою”. Я обрала саме цю тему тому, що вона заключає в собі нетрадиційний підхід до кожного заняття.

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Охлопкова Ірина Броніславівна, вихователь 
Олександрівського ЗДО №2 «Калинонька»

Одне з найважливіших завдань виховання маленької дитини - розвиток її розуму, формування розумових умінь і здібностей, які дозволять легко освоїти нове. На вирішення цього завдання мають бути спрямовані зміст і методи підготовки мислення дошкільників до шкільного навчання, зокрема предматематичної підготовки. 

За своїм змістом ця підготовка не повинна вичерпуватися формуванням уявлень про числа і найпростіших геометричних фігурах, навчанням рахунку, складанню і відніманню, вимірах у найпростіших випадках. Не менш важливим, ніж арифметичні операції, для підготовки їх до засвоєння математичних знань є формування логічного мислення. Дітей необхідно вчити не тільки обчислювати і вимірювати, а й міркувати. 

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю 

Козаченко Олена Сергіївна, 
вихователь Малахівського ЗДО «Капітошка» 
Березанський район, Березанська ОТГ  

Формування географічних уявлень - складний і тривалий процес, який починається з моменту народження дитини і триває все життя. Прагнення до нових вражень, цікавість, постійне бажання спостерігати й експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як характерні для дошкільника риси поведінки. Особливе значення у вивченні географії дошкільниками має природа рідного краю. Адже, сформувати свідоме, правильне ставлення дітей до природи, її явищ і об'єктів можна тільки на прикладах, які вони спостерігають повсякденно, тобто діти можуть полюбити й навчитися берегти лише те, що безпосередньо їх оточує.

Морально-патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до Малої Батьківщини

Морально - патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до традицій Малої Батьківщини

Сухорукова Світлана Олександрівна
ЗДО №10 (ясла-садок) «Пролісок», м.Новий Буг

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, основою патріотичного виховання в  є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.

Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості).

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО 

Барсукова Валентина Миколаївна
Інструктор з фізичного виховання
ЗДО№6 " Світлячок"
м. Южноукраїнськ

    Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Золотарьова Лариса Геннадіївна 
ЗДО №99 «Ластівка» 

Дошкільний вік є відповідальним етапом дитинства. Проблема зміцнення здоров’я дітей залишається одним із головних завдань сучасного суспільства. Сьогодні фізичне виховання спрямоване, насамперед, на охорону та зміцнення здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухових умінь, навичок і фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.

Використання методики М. М. Єфименка «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Використання методики М. М. Єфименка  «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Годун Лілія Миколаївна, 
інструктор з фізкультури
ДНЗ № 123 «Синичка», м. Миколаїв

Робота з дітьми вимагає постійного вдосконалення наявних методик і розробок  нових технологій, що сприятимуть підвищенню інтелектуального рівня та покращенню їхнього фізичного розвитку.

Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

 Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

Фаріонова Інна Юріївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ 148 "Катруся" м. Миколаїв

Тема соціалізації дошкільників особисто для мене стала дуже цікавою, коли я побачила відносини дітей у групах дошкільного закладу. Сучасні діти часто дуже замкнені у собі, бо живуть у світі ігор та планшетів, їм більше нічого не цікаво і часто вразити чимось дошкільника занадто важко. Також мною було помічено, що діти іноді навіть не знають імен однолітків, що грають поруч із ними і ходять разом в одну групу протягом вже достатньої кількості часу. 

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки  

Кравченко Тетяна Анатоліївна, 
вихователь  КЗ ЦРД  «Гармонія»
м. Южноукраїнська

Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною. 

Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти

 Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти 

 Жуковська Вікторія Володимирівна 
Калинівський ЗДО " Казка " Березанської ОТГ

У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців. 

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку

Яцкова Світлана Георгіївна 
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Проблема мовлення у всьому його видовому розмаїтті є актуальною в дошкільному віці. На сьогоднішній день існує безліч методик, технологій, за допомогою яких можна коригувати процес розвитку мовлення у дітей. Найважливішою умовою вдосконалення мовної діяльності дошкільнят є створення емоційно сприятливої ситуації, мовного середовища сприяє виникненню бажання активно розвивати своє мовлення і брати участь в мовному спілкуванні. Найближча, доступна і захоплююча діяльність дошкільнят-гра. Між грою і мовленням існує двосторонній зв'язок: з одного боку мовлення дитини розвивається і активізується в грі, з іншого сама гра вдосконалюється під впливом і збагаченням мовлення.

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників

Мазур Інна Сергіївна, вихователь
Баштанського ЗДО № 6 « Ягідка»

Я вибрала цю тему, тому що ще в давні часи древні китайці заявляли про те, що активні вправи за участі рук і пальців позитивно впливають на розвиток і діяльність головного мозку будь-якої людини. І діти – не виняток. 
Шнурування черевиків, застібання ґудзиків, збирання дрібних деталей – цей список можна продовжувати безкінечно. Всі ці дії передбачають акуратну і точну роботу пальців рук, якої важливо навчитися. Саме тому, розвитку дрібної моторики у дітей сьогодні приділяю особливу увагу. З цією метою я в дитячому садочку включаю в повсякденність різні вправи та ігри на розвиток у дітей дрібної моторики. Однак далеко не всі роблять це правильно. А значить, ця інформація буде для них корисною.

Використання‌ ‌усної‌ ‌народної‌ ‌творчості‌ ‌у‌ ‌роботі‌ ‌з‌ ‌дітьми‌ ‌ молодшого‌ ‌дошкільного‌ ‌віку

Використання усної народної творчості у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку

Кошева Інна Леонідівна, 
вихователь КЗДО №10 «Ластівка» м. Вознесенська 


Немає народу байдужого до материнської мови, до рідного слова, рідної домівки, рідної землі.

Фольклор (від англ. folklore), або усна народна творчість, - художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також світ думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії.

Використання артикуляційних та дихальних вправ для виховання звукової культури мовлення старших дошкільників

Використання артикуляційних та дихальних та вправ для  розвитку  звукової культури мовлення старших дошкільників

Пяточенко Ольга Михайлівна,
вихователь ЗДО №112 м. Микалаїв

Звукова культура мовлення - це складова частина мовної культури. Вона є необхідним компонентом для виховання повноцінної особистості дитини в цілому, так і виступає необхідною умовою для успішної підготовки до школи.

Дошкільний вік сенситивен для виховання звукової культури. Це обумовлено рядом причин: відбувається активне дозрівання мовних центрів у корі головного мозку, що відповідають за мову; відбувається анатомо-фізіологічне дозрівання артикуляційного апарату.

Казка як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Казка як засіб формування  художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку

Кравчук Світлана Василівна,
вихователь Баштанського ЗДО №6 «Ягідка»

Казка... Її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення. Тому для представлення досвіду роботи я обрала цю тему. Вважаю, що актуальність цієї теми в тому, що, мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Дана тема є актуальною ще тому, що мовна компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості, яка формується на етапі дошкільного дитинства.

Застосування мнемотехніки у середній групі ЗДО з метою заучування віршів

Застосування мнемотехніки у середній групі ЗДО з метою заучування віршів

Наливайко Валентина Валеріївна, вихователь
Єланецький ЗДО (ясел-садка) №1 “Ромашка”

Мнемотехніка (від грецької – пам’ять і мистецтво) – це спосіб покращення нової інформації шляхом створення асоціативних зв’язків за допомогою спеціальних методів і прийомів.
Основними мнемічними процесами є: збереження, забування, відтворення і впізнавання. Відомо, що пам’ять – найбільш тренований пізнавальний процес. Головна умова розвитку пам’яті – вправи і тренування. Адже саме на пам’ять у процесі навчання припадає особливе навантаження. Від рівня розвитку мнемічних процесів залежить успішність навчання.

Використання логічних блоків Золтана Дьєнеша для формування логіко–математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку

Використання логічних блоків З. Дьєнеша для формування логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку

Турта Інна Вікторівна
Таборівський ЗДО «Ромашка»

У сучасній педагогіці навчання дошкільнят математики пов’язується насамперед з якісними змінами в їхній розумовій діяльності. Сформоване логіко-математичне мислення повинно  базуватися на алгоритмізації (певній системі  правил) навчання,  яке веде до розв’язання завдання. Базовий компонент дошкільної освіти визначає одним з пріоритетних напрямків у роботі ЗДО саме логіко-математичний розвиток дошкільників, саме тому педагоги в дитячому садку мають організувати таку пізнавальну діяльність, яка б ставила дитину перед необхідністю спрямувати свої розумові зусилля на пошук нових знань і вмінь та вибіркове використання  їх для розв'язання нового конкретного завдання. 

У своїй групі я надаю великого значення важливому питанню – формуванню в дітей мотивації до пізнання, яка спрямовуватиме їхню пізнавальну активність, стимулюватиме розвиток почуттів й інтересів. Що цікавіша, емоційніша така діяльність, то ефективнішою вона є.

Малювання піною для гоління з метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності дітьми старшого дошкільного віку

Малювання піною для голінняз метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності  дітьми старшого дошкільного віку

Вердеш Надія Миколаївна,
вихователь Дільничного закладу дошкільної освіти

Вже декілька років я працюю з нетраційними техніками малювання. Адже малювання є одним з найбільш цікавих і захоплюючих занять для дітей дошкільного віку, це найдоступніший вид діяльності, який освоюється маленьким чоловічком. Ні читати, ні писати дитина ще не може, але вже із задоволенням вимальовує каракулі на папері. Направляючи і підтримуючи дитину в цьому занятті, можна домогтися дуже багато чого.

Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників 5-го, 6-го років життя

Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників  5-го, 6-го років життя 

Пізня Світлана Йосипівна
Дошкільний навчальний заклад
 ясла-садок - центр розвитку дитини
м. Первомайськ

Останнє десятиліття ми, вихователі, працюємо з поколінням «Альфа», дітьми цифрової ери, які вже в три роки оперують телефонами, планшетами та іншими гаджетами, їхній світ цінностей значною мірою підвладний онлайн-соціалізації. Тому ми маємо оновлювати форми організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, спрямувати його на задоволення потреб дитини та формування життєвої компетентності та розвитку базових якостей особистості. 

Застосування квест-технології з метою підготовки старших дошкільників до Нової української школи

Застосування квест-технології з метою підготовки старших дошкільників до Нової української школи

Савлюк Ольга Вікторівна,
вихователь
Миколаївського дошкільного 
навчального закладу №94 «Марійка»

Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.

Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини.

Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя

Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя

Рогаленко Олександра Анатоліївна, вихователь
Дошкільний навчальний заклад
 ясла-садок – центр розвитку дитини м. Первомайськ

Не земля в цілому, а край де народився і виріс, де світять зорі дитинства, - саме це потрібно кожній людині. Однією з форм вивчення рідного краю є краєзнавча робота.

Краєзнавство - це вивчення природи і природних багатства історії побуту та культури населення його господарчі діяльності вивчення й охорони пам’ятників. Предметом вивчення є місцевість, територія, що зветься «рідний край». Власне краєзнавство починається в дитячому садочку - це низка бесід, прогулянок, спостережень, екскурсій, ознайомлення дитини з батьківщиною. 

Ейдетика як засіб підготовки дітей до школи

Ейдетика, як засіб підготовки дітей до школи

Гордова Інна Вікторівна, 
вихователь Миколаївського ЗДО № 112


Однією з основних проблем сучасної дошкільної освіти є створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного й духовного розвитку кожного дошкільника, формування його життєвих компетентностей. У зв’язку з цим чи найважливіше завдання педагога полягає в тому, щоб створити умови для  самостійного розвитку, формування свідомої особистості дитини дошкільного віку.  

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг

Бєдова Наталя Олександрівна
ЗДО «Теремок»

Останнім часом в системі фізичного виховання дитини-дошкільника міцне місце зайняли спортивні свята, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Багаторічна практика роботи дитячих дошкільних установ показала значимість спортивних свят в активному залученні кожної дитини старшого дошкільного віку до занять фізичною культурою. Є чимало позитивних прикладів творчого підходу педагогічних колективів до їх організації та проведення. 

Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного віку.

 Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного вік  

Білецька Світлана Ігорівна, вихователька
ЗДО № 99 “Ластівка”, м. Миколаєва

Питання реалізації сучасних підходів у розвитку мовлення дітей дошкільного віку в дошкільній педагогіці є актуальним. Оволодіння мовленням як засобом пізнання і способом людського спілкування є найвагомішими досягненням дошкільного дитинства. Мови потрібно навчати, і таке навчання має бути спрямоване на формування мовної особистості. Серед доречних для дітей дошкільного віку методів розвитку мовлення у значній кількості досліджень  визначається моделювання.

У працях К. Крутій розкрито використання моделей і схем для формування граматичної правильності мовлення, засвоєння дітьми службових частин мови, збагачення словника.

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування базових якостей особистості

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування  базових якостей особистості

Кібзун Галина Олександрівна, 
вихователь Миколаївського
 закладу дошкільної освіти № 94 «Марійка»

У дошкільному віці провідною діяльністю є гра (і саме сюжетно-рольова), яка на кожному етапі дошкільного віку визначає особистісне становлення, всередині якої виникають новоутворення та передумови для зародження наступних видів діяльності.
Гра як провідна діяльність відіграє визначну роль у розвитку психіки та особистості старшого дошкільника: в ній формуються довільна увага, пам’ять; розвивається розумова діяльність; вдосконалюється уява; фвідбувається подальший соціальний розвиток; розвиваються почуття; розвивається рольова регуляція поведінки.

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Толоконнікова Оксана Борисівна
ДНЗ № 142 «Зоряний»
м. Миколаїв

Роуп-скіппінг - індивідуальний або груповий вид рухової активності, який поєднує стрибки, акробатичні й танцювальні елементи з однією або двома скакалками. Роуп-скіппінг (англ. Rоре skipping) дослівно перекладають як «стрибки з пропуском мотузки під ногами». 
Вправи зі скакалкою сприяють формуванню правильної постави, вдосконалюють координацію рухів. Стрибки зі скакалкою зміцнюють серцево-судинну і дихальну системи, розвивають спритність і витривалість. Люблять вправи та охоче стрибають зі скакалкою і діти, і дорослі. Тому роуп-скіппінг посідає гідне місце в системі фізкультурно-оздоровчих заходів в закладах дошкільної освіти.

Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

 Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

Сінченко Людмила Михайлівна, 
інструктор з фізичної культури
ЗДО №118 "Соколятко" м. Миколаєва

Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.

Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.

Актуалізація рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Актуалізація  рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Мартиненко Ірина Петрівна, 
інструктор з фізичної культури   
ДНЗ №141 “Зірочка” м. Миколаєва

Освіта сьогодні вимагає використання технологій діяльнісного типу, які забезпечують формування в дітей провідних життєвих компетенцій.Важливе місце в цьому процесі належить ігровим технологіям і зокрема квестам. Цінність освітнього квесту полягає в його потужній мотиваційній складовій: освітня мета реалізується в захоплюючій ігровій формі з цікавим сюжетом, що містить елементи пошуку і відкриття. Визначальна риса освітнього квесту - домінування інтелектуальної й логічної складових.

Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

 Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

Бурлака Ольга Василівна,
 інструктор з фізичного виховання  
ЗДО № 101 «Дружба» м. Миколаїв

Майбутнє кожної людини у її власних руках. Очевидним є те, що виховання соціально-відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще, тим самим збільшуючи шанси на успішне майбутнє. Допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти – це основна місія «Афлатуна».

Особлива необхідність фінансового навчання постає все більш очевидною останніми роками.  Незважаючи на те, що ми живемо у світі з швидко перемінними економічними умовами, діти і дорослі у всьому світі мають дуже низький рівень фінансової грамотності, школи і вчителі  часто не мають можливостей для вирішення цієї проблеми. Внаслідок недостачі знань у сфері фінансів, діти та молодь стають жертвами соціально, екологічно та економічно нестійких моделей споживання. 

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Жукова Людмила Олександрівна
інструктор з фізвиховання
ДНЗ №143 “Чайка” м. Миколаєва
 
Останнім часом спостерігається доволі тривожна тенденція - старші дошкільники не граються разом, так, як колись гралися їхні однолітки. Дитячі контакти короткочасні, мало змістовні й непродуктивні. Колективні ігри дедалі частіше замінюються іграми наодинці, іноді навіть і не з іграшками, а з комп’ютером. У результаті маємо формалізацію дитячих взаємин, агресивність, суперництво, емоційну глухоту. Це не може не насторожувати дорослих, тому я обрала темою свого виступу саме виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку.
 Колектив - це група людей, об’єднаних суспільно значущими цілями, діяльністю, спрямованою на здійснення цих цілей, загальними інтересами, переживаннями, організацією, традиціями, відповідальністю один перед одним. Хоч групу дошкільного закладу лише умовно можна вважати колективом, про те навіть і тут наявні великі потенційні можливості для розвитку дітей на основі доступних їм моральних норм і правил. 

Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

 Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

Слюсар Наталія Михайлівна
інструктор з фізичного виховання
ЗДО №1 «Калинонька» смт. Врадіївка
Миколаївська область

 У будь-якому цивілізованому суспільстві немає більш важливої і головної цінності, ніж здоров'я дітей, а отже, пріоритет повинен бути відданий вирішення в першу чергу завдань, пов'язаних з дитячим здоров'ям.

Рух становить основу практично будь-якої діяльності дитини. Головна мета фізичного виховання в дошкільному освітньому закладі полягає в тому, щоб задовольнити природну біологічну потребу дітей у русі, добитися хорошого рівня здоров'я та фізичного розвитку дітей.

Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

 Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

Діденко Олена Вікторівна
ДНЗ № 59 «Перлинка м. Миколаєва

У системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільної установи існують різні форми організації розвитку та активного відпочинку дошкільнят. У своїй роботі ми прагнемо, щоб діти отримували задоволення від самої рухової діяльності, діставали насолоду від виконання фізичних вправ і досягнутих результатів у власному вдосконаленні.
Загальновідомо, що у дошкільному віці провідною є ігрова діяльність. У цьому зв’язку повноцінний особистісний розвиток дошкільника напряму залежить від оволодіння ним ігровою діяльністю на високому рівні, що у свою чергу передбачає сформованість ігрової компетентності дитини - дошкільника. Таким чином, важливим напрямом діяльності  ЗДО є розвиток ігрової компетентності дітей дошкільного віку. 

четвер, 3 червня 2021 р.

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименко

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименка

Гарматюк Лариса Андріївна, 
вихователь Миколаївського закладу дошкільної освіти № 94 
комбінованого типу «Марійка»

Працюю вихователем в інклюзивній групі. Враховую індивідуальні психологічні особливості моїх вихованців зацікавив Вагомим поштовхом у створенні умов для фізичного розвитку дітей моєї групи для мене стала авторська методика М. М. Єфименко, яка дала мені змістовну базу та основні аспекти оволодіння базовими фізичними навичками. 

Враховуючи те, що гра є провідним видом діяльності дошкільників, авторська методика фізичного виховання Миколи Єфименка передбачає впровадження тотального ігрового методу від самого початку заняття і до його кінця: «Педагог-дошкільник повинен слідувати правилу: граючи – оздоровлювати, граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати».

вівторок, 1 червня 2021 р.

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО 

Задирака Валентина Анатолівна, вихователь
Василівського ЗДО «Дзвіночок» Березанської селищної ради, 
Миколаївської області

Проблема ефективного оздоровлення і фізичного розвитку малят постає дедалі гостріше. Попри всі досягнення медицини, все більше дошкільнят мають патологічну поставу, порушення опорно-рухового апарату, ослаблений імунітет, страждають на різноманітні хронічні захворювання.

Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

 Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

Кошман Світлана Олександрівна
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Враховуючи, що в даний час діти перенасичені інформацією, необхідно, щоб процес навчання був для них цікавим, розвиваючим.

Спостерігаючи за своїми вихованцями, я звернула увагу, що в даний час все частіше в дошкільників спостерігаються такі проблеми, як: бідний словниковий запас, невміння узгоджувати слова в реченнях, порушення звуковимови, важко запам’ятовують вірші. У зв’язку з цим, актуальним стає необхідність удосконалювання сучасних методів і прийомів, використання більш ефективних науково-обґрунтованих шляхів розвитку пам’яті та зв’язного мовлення у дітей. Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.

Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

 Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

Антонова Тетяна  Валеріївна,
Вихователь ЗДО№132
м. Миколаїв

Творчість – як вітаміни: небагато треба, але якщо їх немає,хвороби і зміни в розвитку неминучі. Вчити творчості треба з самого малку,Технологія ТРВЗ для дошкільників – це технологія колективних ігор і занять з детальними методичними рекомендаціями. ТРВЗ покликана не заміняти основну програму, а максимально збільшувати її ефективність. 
Теорія Рішення Винахідницьких Завдань – це універсальна  організаційно – педагогічна і методична система, яка дозволяє поєднувати предметно – пізнавальну діяльність з методами активізації та розвитку мислення, я також творчого мислення навчальних і соціальних завдань.

четвер, 20 травня 2021 р.

 Використання ігор з розвивально-пізнавальними завданнями для сенсорного розвитку  дітей раннього віку

Використання ігор з розвивально-пізнавальними завданнями для сенсорного розвитку  дітей раннього віку

Петріна Віра Миколаївна,
вихователь ЗДО №79 “Волошка”

Зміни в нашому суспільстві обумовили суттєві зміни у системі дошкільної освіти, які висвітили багато нерозв'язаних і нових проблем. Одна з проблем, це проблема сенсорного розвитку, яке направлено на формування повноцінного сприйняття навколишнього середовища, служить основою пізнання світу, стає все більш актуальною.

Сенсорний розвиток дитини - розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення у просторі, а також запах, смак.

вівторок, 18 травня 2021 р.

Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ

Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ

Філінська Майя Францівна
Вихователь  ЗДО №125 «Іскорка», м. Миколаєва

Одне з основних моїх завдань, як сучасного педагога – створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного та духовного розвитку кожної дитини. Для того щоб правильно та ефективно організувати роботу, зокрема з сенсорного виховання необхідно знати основи сенсорного розвитку дітей.

Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття і уявлень про предмети і явища навколишнього світу.

Осередок ознайомлення з природою у групі раннього віку ЗДО

       Осередок ознайомлення з природою у групі раннього віку ЗДО

Хоніч Світлана Вікторівна,
вихователь ЗДО №1 «Сонечко» 
с. Березнегувате, Миколаївської обл.

Першою ланкою в системі суспільного екологічного виховання в Україні є дошкільна освіта. Сучасна дитина живе у створеному людством навколишньому середовищі, в якому люди, природний і соціальний світ взаємопов’язані. Роз’яснювати значення діяльності людей у навколишньому середовищі, формувати в дитини певне розуміння про необхідність допомагати природі та примножувати її багатства є завданням вихователя.

Екологічне виховання – одне із основних напрямків в системі освіти і важливу роль у екологічному вихованні дошкільників відіграє особистісно-орієнтований, доброзичливо-емоційний стиль спілкування з дітьми, розуміння вихователем самоцінності і стану природного довкілля. Такий стиль спілкування вихователя з дітьми допоможе дітям краще засвоювати доступні для їх віку екологічні знання і застосовувати їх у самостійній діяльності.

Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності

Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності 

Волкова Олена Юріївна, 
вихователь ДНЗ № 60 м. Миколаєва

Сьогодні проблема розвитку мовлення дітей та творчих здібностей  перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. Адже завданнями дошкільної освіти є формування мовленнєвої компетентності дітей та дитячої творчості. 
Мовлення – це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної – у малюків, до інтонаційної – у дітей середньої групи і до мовної виразності – у дітей старшого дошкільного віку.

понеділок, 17 травня 2021 р.

Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Олефір Ольга Олександрівна,
вихователь ЗДО №12 м. Миколаєва

Одним з найважливіших надбань дитини раннього віку є оволодіння рідною мовою. Мова - це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації та ін. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної - у малюків, до інтонаційної мовної - у дітей середньої групи і до мовної виразності мови - у дітей старшого дошкільного віку. Для розвитку мови необхідне створення таких умов, в яких кожна дитина міг би проявити свої емоції, почуття, бажання і погляди не соромлячись присутності сторонніх слухачів. До цього важливо привчати ще в ранньому дитинстві. У цьому величезну допомогу можуть надати театралізовані ігри. Вони завжди радують дітей і користуються у них незмінною любов'ю.

неділя, 16 травня 2021 р.

Вплив дидактичних ігор на сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку

Вплив дидактичних ігор на сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку

Кулай Олена Миколаївна,
вихователь ЗДО № 23 м. Миколаїва

Значення сенсорного розвитку в ранньому дитинстві важко переоцінити. Саме у перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку малюків є сенсорно-пізнавальний розвиток, який надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор 

Воробйова Наталія Борисівна, 
вихователь  ЗДО № 142, м. Миколаєва

Фізичний розвиток двтей раннього віку завжди був пріоритетним напрямом у дошкільній педагогіці. Цей розділ передує іншим, бо має першочергове значення для повноцінного становлення особистості дитини. Саме своєчасна й організована відповідно до природних закономірностей рухова активність дитини закладає основи для подальшого ефективного її розвитку за іншими напрямами освітньої діяльності. 

Лише здорова дитина може максимально зреалізувати весь свій особистісний потенціал у навчанні, трудовій діяльності та соціальних проявах. Саме таке розуміння проблеми фізичного виховання потребує від педагогів усвідомлення значущості формування у молодого покоління необхідності дотримання здорового способу життя, позитивного і зацікавленого ставлення до фізичної культури, її популяризації серед дітей та дорослих. 

Вплив народознавчого осередка на розвиток патріотичних почуттів дітей раннього віку

Вплив народознавчого осередка на розвиток патріотичних почуттів дітей раннього віку

Навроцька Інна Володимирівна, 
вихователь  Зеленоярського ЗДО 
Миколаївського району 

Реалізація державності залежить від дієвої державницької позиції кожного громадянина. Тому найголовнішим завданням суспільства завжди було, є і буде виховання поколінь гуманістів і патріотів, для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно-державних інтересів.

У нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого покоління. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.

Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку

Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку

Бирдіна Ганна Анатоліївна
вихователь ЗДО №128 міста Миколаєва

Театр – один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язані з художньою освітою та вихованням дітей.

Вплив образотворчого середовища на розвиток творчих здібностей дітей раннього віку

Вплив образотворчого середовища на розвиток творчих здібностей дітей раннього віку

Баранова Наталія Аркадіївна,
вихователь Новосілківського ЗДО «Сонечко»
Прибужанівської сільської ради
Вознесенського району

У оновленій редакції БКДО - 2021, як Державного стандарту дошкільної освіти, мистецько-творчу компетентність визначено як здатність дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал для отримання бажаного результату  творчої діяльності на основі розвинених емоцій  та почуттів, емоційно-ціннісного ставлення до  різних видів мистецтва, елементарно застосовувати мистецькі навички в життєвих ситуаціях, під  час освітньої та самостійної діяльності.  

Важливим завданням сьогодення є становлення творчо активної особистості, здатної вносити прогресивні зміни в життя суспільства, здійснювати вибір, ставити й розв'язувати проблеми, бути винахідливими, мати творчу уяву.

субота, 15 травня 2021 р.

Соціально емоційний розвиток дитини раннього віку за допомогою настільного лялькового театру

Соціально емоційний розвиток дитини раннього віку за допомогою настільного лялькового театру

Халипенко Ганна Іванівна
вихователь Софіївського ЗДО «Колосок»

Соціально – емоційний  розвиток особистості дошкільника є одним із найважливіших чинників загального розвитку дошкільників, визначає глибокі зміни в його емоційній сфері. Якщо у ранньому віці емоції зумовлювались безпосередньо оточуючими впливами, Внаслідок появи опосередкованості емоцій, вони стають більш узагальненими, усвідомленими, керованими.  Вони здійснюється у всіх видах діяльності й покликані забезпечити виховання дитини з перших років життя. У процесі такого виховання в дитини розвиваються гуманні почуття, формуються етичні уявлення, навички культурної поведінки, соціально-суспільні якості, повага до дорослих, відповідальне ставлення до доручень, уміння дружно гратися й трудитися, справедливо оцінювати свої вчинки й оцінювати дії інших дітей.

пʼятниця, 14 травня 2021 р.

Формування навичок практичного життя з використанням елементів методики Марії Монтессорі

Формування навичок практичного життя з використанням елементів методики Марії Монтессорі  

Соловйова Олена Анатоліївна 
ЗДО № 6 « Світлячок» м. Южноукраїнськ

Сьогодні, у час реформування освіти, педагоги дедалі частіше звертаються до спадщини Марії Монтессорі, адже в ній втілені головні принципи, до яких ми прагнемо – дитиноцентризм, індивідуалізація, комплексний підхід. Важливе місце у Монтессорі-системі займає предметно-маніпулятивна діяльність малюків, у якій гармонійно розвиваються всі складові психіки дитини і формуються базові якості особистості – самостійність і незалежність.

«Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини,- пише М. Монтессорі, - оточення дитини – це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприймання дитини, а не на суму його можливостей».

Особливе місце у предметно-ігровому середовищі відводиться дидактичним,розвивальним матеріалам, які використовуються цілеспрямовано та спонукають до роздумів. Монтессорі-матеріали своєю структурою та логічною послідовністю сприяють сенсорному розвитку.

Використання обладнання на заняттях фізичної культури у групі раннього віку ЗДО за методикою М. М. Єфименка

Використання обладнання на заняттях фізичної культури у групі раннього віку ЗДО за методикою М. М. Єфименка

Стефанська Валентина Михайлівна,
вихователь ЗДО «Струмочок»

Здоров`язберігаючі технології  - це система заходів, що включає взаємозв`язок і взаємодію всіх факторів освітнього середовища спрямованих на збереження здоров`я дітей на всіх етапах їх навчання і розвитку. Вони найбільш значущі серед усіх відомих технологій за ступенем впливу на здоров`я дітей. Головна їх ознака - використання психолого - педагогічних прийомів, методів, підходів до вирішення виникаючих проблем. Їх запровадження -  це вимога сьогодення. 

Формування уявлень про сенсорні еталони у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Формування уявлень про сенсорні еталони  у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Радько Олена Миколаївна
Василенко Юлія Миколаївна 
вихователі ЗДО № 71 міста Миколаєва

Сенсорний розвиток  дитини -  це розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про властивості предметів (форму, колір, розмір, положення у просторі). Він становить фундамент її розумового розвитку. Чим вищий сенсорний розвиток дитини, тим більше фактів і явищ потрапляє у сферу її сприймання.

Сенсорне виховання спрямовується на формування і розвиток у дітей сенсорних процесів (відчуттів, сприймання, уявлень), за допомогою яких вони набувають досвіду орієнтування у зовнішніх властивостях предметів і явищ. Головним її елементом виступають спостережувальні дії, що зароджуються ще у ранньому віці, а у дошкільника набувають послідовного та опосередкованого характеру і здійснюються за допомогою спеціальних засобів - сенсорних еталонів.