Єдина Країна! Единая Страна!

неділя, 16 травня 2021 р.

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор 

Воробйова Наталія Борисівна, 
вихователь  ЗДО № 142, м. Миколаєва

Фізичний розвиток двтей раннього віку завжди був пріоритетним напрямом у дошкільній педагогіці. Цей розділ передує іншим, бо має першочергове значення для повноцінного становлення особистості дитини. Саме своєчасна й організована відповідно до природних закономірностей рухова активність дитини закладає основи для подальшого ефективного її розвитку за іншими напрямами освітньої діяльності. 

Лише здорова дитина може максимально зреалізувати весь свій особистісний потенціал у навчанні, трудовій діяльності та соціальних проявах. Саме таке розуміння проблеми фізичного виховання потребує від педагогів усвідомлення значущості формування у молодого покоління необхідності дотримання здорового способу життя, позитивного і зацікавленого ставлення до фізичної культури, її популяризації серед дітей та дорослих. 

У ранньому віці освітня робота направлена на формування у вихованців культурно – гігієнічних навичок, навчання дітей основних рухів. Мені цікаво проводити з дітьми різні рухливі ігри, виготовляти нетрадиційні види обладнання для активізації рухової діяльності малюків.

Фізичне виховання – це освітній напрямок, якому приділяється увага протягом дня: ранкова гімнастика, культурно-гігієнічні навички, рухливі ігри, дидактичні ігри, сюжетно – рольові ігри, заняття всі без винятку, праця, прогулянки . Все це рух – рух це життя.

Метою фізичного виховання є використання значних можливостей фізичної культури для сприяння розвитку здорової, всебічно розвинутої та гармонійної особистості, успішно адаптованої до навколишнього середовища, яка матиме змогу ефективно і плідно реалізуватися у суспільстві.

Завдання фізичного виховання:
1.     Оздоровчі
– підвищення захисних сил організму та збільшення адаптивних можливостей дітей до негативних змін внутрішнього і зовнішнього середовища (емоційних стресів, вірусних інфекцій, коливань температури тіла та повітря, перепадів артеріального й атмосферного тиску, електромагнітної активності сонця тощо);
 – стимулювання діяльності провідних функціональних систем організму (опорно-рухової, серцево-судинної, дихальної тощо).
2.     Профілактичні
 – профілактика порушень опорно-рухового апарату (особливо хребетного стовбура, м’язового корсета) завдяки еволюційній послідовності опанування основних рухових режимів та дотриманню інших біологічних закономірностей фізичного розвитку дітей (не нашкодь!).
3.     Виховні
– формування моделі здорового способу життя як головної лінії особистісного розвитку;
 – формування свідомої потреби у регулярних заняттях фізичною культурою;
– прищеплення навичок гігієнічної культури у повсякденному житті;
– виховання особистісних якостей людини майбутнього, орієнтованих на ідеї гуманізму: активна громадянська позиція, свобода вибору, плюралізм, толерантність, екологія душі й тіла, гендерне партнерство та ін.
4.     Розвивальні
– розвиток фізичних якостей: сили, гнучкості, швидкості, спритності, витривалості та окремих їхніх складників;
 – розвиток необхідних комплексів фізичних якостей: швидкісносилових здібностей, силової витривалості, швидкісної витривалості, координаційної сили, гнучкої сили і тощо.
5.     Навчальні
– оволодіння основними руховими режимами (плавальним, “лежачим”, режимом повзання, “сидячим”, стоячим, режимами ходіння, лазіння, біговим і стрибковим) відповідно до вікових можливостей та особливостей індивідуального розвитку;
 – формування навичок безпеки життєдіяльності, профілактики травматизму під час занять з фізичної культури або самостійної рухово-ігрової діяльності;
 – формування у дітей знань про основні складові чинники здоров’я, здорового способу життя.  

Здоровий образ життя – це не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, адекватно нова оцінка в різних ситуаціях на вулиці та вдома. Тому виховною задачею вихователя є розвиток в дітях самостійності та вмінь виходу з ситуацій. Все чому навчають дітей у садочках вони мають вміти застосовувати в реальному житті. Вихователь має навчати дітей навичкам котрі допомагають зберегти здоров’я. Дотримуватися  правил безпеки та життєдіяльності  та    соціального відношення до власного здоров’я.

Оздоровчі завдання спрямовані на охорону життя, зміцнення здоров'я, всебічний фізичний розвиток, загартування, урізноманітнення форм фізичного виховання (заняття, ранкова гімнастика, рухливі ігри), підвищення рухової активності дітей протягом дня.

Діяльність внутрішніх органів спрямована на забезпечення роботи м'язів, а тренування м'язів є одночасно і удосконаленням функції інших органів та систем. Необхідний обсяг рухової активності дітей є вирішальною гарантією виховання всебічно розвиненого, здорового підростаючого покоління. Завдяки достатньому обсягу рухової діяльності діти всіх вікових груп мають добре здоров'я, фізичний розвиток та швидше засвоюють фізичні вправи. Діти, які систематично виконують фізичні вправи, відрізняються бадьорістю, життєрадісністю, оптимізмом та високою працездатністю як до фізичних, так і до розумових навантажень. 

Рухливі ігри є одним із важливих засобів фізичного виховання дітей дошкільного віку. Вони сприяють формуванню та вдосконаленню життєво необхідних рухів, всебічному фізичному розвитку та зміцненню здоров'я дитини, вихованню позитивних моральних і вольових якостей.  Правильно підібрані рухливі ігри активно впливають на розвиток організму дошкільників. 

Різноманітні рухи та ігрові дії дітей під час гри, при вмілому керівництві ними, позитивно впливають на серцево-судинну, дихальну та інші системи організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну. Рухливі ігри задовольняють потребу ростучого організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги). Швидка зміна обставин під час гри привчає дитину користуватися своїми рухами відповідно до тієї або іншої ситуації. Все це позитивно впливає на вдосконалення рухових навичок. Цінність атрибутики для рухливих ігор полягає тому, що вона мотивує дітей до активного руху що сприяє розвитку у дітей таких важливих фізичних якостей, як швидкість, спритність, витривалість тощо.

Мої внески в цю тему: розробки циклограм рухливих ігор на кожний місяць за темами тижня.

 Виготовлення атрибутів для рухливих ігор. Для дихальних вправ. Виготовлення нетрадиційного обладнання для рухливих ігор.

Немає коментарів: