Аманська Наталя Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Єланецького ЗДО №1 “Ромашка”
Формування сенсорно-пізнавальних уявлень у дітей раннього віку. Ігровий посібник "Цікавий будиночок"
Мета: вчити дітей групувати предмети за певними сенсорними ознаками: кольором, величиною, формою. Розвивати відчуття та сприймання (зорові, тактильні). Залучати до сенсорних дидактичних ігор, різноманітних дій з предметами та іграшками.
Актуальність сенсорного розвитку сучасної дитини раннього віку розглядають вчені, педагоги, психологи, які справедливо вважають, що сенсорне виховання є однією з базових компетентностей дитини раннього віку та обов’язковим складником розвитку дитини.
Базовий компонент дошкільної освіти виокремлює сенсорний розвиток як основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.
Зокрема, освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати здобуті знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях».