Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 8 червня 2020 р.

Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Вовчок Наталя Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1

Сенсорний розвиток  дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини  позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення.  У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.
Для дитини дошкільного віку малювання  - це захопливий світ яскравих, дивовижних образів. Особливий інтерес у дітей викликають нетрадиційні техніки малювання. Адже процес творчості за допомогою нетрадиційних  інструментів - зовсім нескладний, нагадує цікаву гру.
Використання цього ігрового посібника розвиває творчу активність дитини, сприяє залученню дитини до творчості , дає змогу створювати щось красиве, незвичайне.

Дидактичний посібник призначений для використання в роботі  з дітьми раннього, молодшого та старшого дошкільного віку. Він розвиває спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та творчі здібності.

Малювання нетрадиційною  технікою сприяє вирішенню наступних питань у дошкільному вихованню:
Збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
Здійснювати різні форми роботи з дітьми (заняття, гуртки, розваги, самостійна художня діяльність).
Розвивати у дітей природні нахили, здібності.
Сприяти формуванню у дошкільників емоційно - оцінювального ставлення до творчих проявів.
Заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.
Проводити з дітьми спеціальні заняття з застосуванням нетрадиційних форм ( екскурсії, ігри - подорожі)  .

Основними завданнями  сенсорного розвитку дітей раннього віку є такі:
Формувати здатність повноцінно сприймати предмети довкола.
Навчити виділяти ознаки предметів - колір, форму, величину.
Накопичувати уявлення про співвідношення двох предметів за величиною формою, кольором.
Розвивати вміння орієнтуватися в просторі щодо певного предмета.
Збагачувати словник виховувати самостійність.

Опанування нетрадиційною технікою малювання дає змогу маленькому художнику відійти від предметного зображення, виразити в своєму малюнку свої почуття і емоції, дарує свободу діяльності, вселяє впевненість у дітей  в своїх силах.

Робота з посібником припускає розгляд, бесіду, відповіді на запитання, розповідь. В образотворчій діяльності посібник як демонстраційний матеріал, а також використовується для створення ігрової мотивації.

Ігровий матеріал:  аркуш  паперу, на якому намальований кущ калини;гроно калини, фарби, паперові серветки.

Наприклад :
Гра “Кетяги калини”
Мета: збагатити знання дітей про калину, як рослинний народний символ України. Вчити дітей композиційно правильно розташовувати зображення ягід калини на ватмані, з допомогою техніки пальчикового малювання.
Хід гри: 
Вихователь. Діти, послухайте віршик:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Діти разом з вихователем обговорюють яка калина за кольором ,смаком , розміром.
Визначають що не вистачає нашій калині.Готуємо наші пальчики і намалюємо їх.

Ігровий матеріал: шаблони  ялинок, аркуш паперу, зимовий пейзаж.
Наприклад : 
Гра “ Прикрашаємо ялинку”
Мета: закріпити вміння малювати пальчиком, розвивати естетичний смак, дрібну моторику пальців рук.
Хід гри:
Вихователь загадує загадку
Снігом вже позамітала,
Ріки в кригу закувала.
Холоднішої нема,
Аніж тітонька ….зима.
Діти відгадують загадку, а потім разом з вихователем розглядають картинки зимової красуні .Вихователь запитує у дітей , яке свято наступає? Яку новорічну красуню ми прикрашаємо  на Новий рік.
Діти зображують пальчиком кожен свою ялиночку, різними кольорами.

Немає коментарів: