Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 7 червня 2020 р.

Використання ігор "Бізіборд" у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку


Атлас Валентина Олексіївна,
вихователька групи раннього віку
Новобузького дошкільного
навчального закладу №7 «Малятко»

Використання ігор "Бізіборд" 
у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку

Ця розвивальна дошка оснащена різноманітними предметами, які можуть пересуватися, обертатися, пищати, блимати або видавати звуки.
Конструкція виготовлена з натуральних, якісних і безпечних матеріалів.
На дощечці дуже багато цікавих деталей, які використовуються у побуті сучасної дорослої людини, до яких у малюка обмежений доступ.
Кольорові, різної величини і форми дрібниці розвивають візуальний і тактильний контакти, які так необхідні дитині у перші роки життя.

Їх ціль:
• розвивари дрібну моторику, логіку і мислення;
• сприяти розвитку довільності; умінню грати за правилами).

Також їх можна використовувати  для розвитку та корекції мовлення дітей, а саме для:
- розвитку слухових відчуттів (дзвенить, стукає, скрипить, пищить, шарудить, свистить тощо)
-вправляння в звуконаслідуванні, відтворенні звуків; (скрип, дзень, тук-тук, фа-фа, пи-пи);
- автоматизації звуку в словах (назви предмет зі звуком «ш»; назва якого предмету має звук «с»);
-  наповнення мовленнєвого словника дітей, словотворення (застібка, застібати, крутити, розстібнути, прикріпити);
- розвитку граматичної сторони мовлення; (один замок, багато замків, відімкнути замок, відчинити двері).
- сенсорної інтеграції: (працетерапія, заняттєва терапія).

Бізібордом можна зацікавити і гіперактивну дитину і дитину з СДУ .
-формуванню узгодженості роботи півкуль головного мозку за рахунок участі обох рук;
-розвитку  зв’язного мовлення ( придумай казку «Подорож машинки»);
-для занять з дітьми, які заїкаються (прийом-коментування дій)

Для виготовлення бізіборду не потрібно ніяких креслень і схем. За основу підійде будь-яка дошка або дверцята старої шафи, куб.  Імпровізувати можна безмежно.
Кріпляться всілякі привабливі  дрібнички. Підійде все, що можна вертіти, крутити і клацати: різні замочки, кнопки, гачки, рахівниці, валики, тумблери, розетки, гайки. Жодна з них не повторюється.

Історія виникнення Лок Бордів (які зараз називають бізібордами або кінезіологічними тренажерами) розпочалася з 1907 року. Марія Монтессорі використовувала  в школі для дітей з порушеннями в розвитку. Її методика виховання всім відома - допомагати дітям самостійно пізнавати світ, через знайомство та дії з різноманітними речами, предметами. Це була дошка з 4-ма замками. Сучасні дошки наповнені різноманітними предметами.

Малюкам усе до вподоби: і гарну книжечку погортати, і кубики поскладати, і малюнок намалювати, а ще - впродовж дня стільки важливих і корисних справ переробити, що дорослим і не снилося! 

Найцікавіше пізнавати навколишній світ з предметами, які можна посмикати, поскубати, пересипати, зім'яти, перебрати ручками, а ще - спробувати на зуб. А чому би й ні? 

Так ось, з чарівною дошкою бізіборд (від англ. busy - зайнятий, board - дошка), справжньою знахідкою для пізнайок, весело і захопливо проводити час. 

Корисність цієї іграшки переоцінити неможливо:
• знайомство з різними кольорами та відтінками;
• розвиває самостійність і пізнавальну активність;
Можна охопити і інші сторони розвитку. Наприклад: математика, гендерне виховання, ознайомлення з навколишнім.
Розпочинати ігри з бізібордом можна вже з 1 року життя, коли дитині цікаво щось відчиняти, відкривати, закривати. Дитина самостійно без дорослого може бути зайнята. Головне дотримуватись безпеки. Творіть, шановні колеги та батьки!
• Меблеві коліщатка різних діаметрів, що обертаються і стаціонарні. Прикручуються на саморізи. Можна додати кольору, використовуючи кольорову ізоляційну стрічку.
• Валики різного призначення: масажні та будівельні, поролонові, хутряні, картонні (підійде навіть втулка від туалетного паперу чимось прикрашена). Чим різноманітніше будуть матеріали, тим більше сенсорного досвіду отримає дитина.
• Петлі і замочки. Вибирайте найпростіші моделі. Підійдуть клямки і шпінгалети. З їх допомогою можна зробити віконця, що відкриваються,  попередньо вирізавши необхідний прямокутник з листа фанери. Надалі віконця можна розфарбувати акриловими фарбами, надавши їм вигляд, наприклад, будиночка.
• Шнурівка. Для початку малюємо кросівок акрилом, потім прикручуємо гачки і вставляємо шнурок.
• Диск від старого телефону, що крутиться. Прикріплюємо диск, а потім малюємо телефон.
• Блискавки. Їх можна приклеїти та прибити степлером. Фон може бути різний: підійде і куртка, і крокодил, де блискавка служитиме зубами.
• Липучки. Приклеюємо одну зі сторін на суперклей до дошки, іншу на якусь кумедну фігурку.
• Ліхтарики. Прості і зрозумілі дитині.
• Дзвіночки. Їх можна купити в рибальському магазині і повісити на гачок, що вкручується.
• Дверні ручки. Тут все зрозуміло, шукаємо зразки, що завалялися в гаражі, на антресолях, або купуємо в будівельному магазині.
• Рахівниці. Можна купити готові, дерев'яні або пластикові, або зробити самому. Для цього буде потрібна різьбова спиця, в яку вкручуються гачки, гайки і дерев'яні намиста, ґудзики.
• Дзеркала. Підійдуть маленькі, обертові для автомобілів, опуклі і звичайні, косметичні. Найважливіше в цьому елементі - захисний край, щоб дитина не порізалася.
• Тумблери або просто вимикачі, якими можна просто клацати.
Прекрасною ідеєю є дверцята, що відчиняються, за ними можна поставити книгу. Вона стане свого роду продовженням гри і, можливо, в майбутньому читання для малюка стане таким же захопливим заняттям, як і гра з бізібордом.
Дидактичний посібник в ігровій формі розвиває у дітей мовлення, дрібну моторику рук, увагу, просторову уяву, мислення, відчуття (тактильне, зорове). А також формує навички співпраці зі сверстниками та дорослим.
Організувати можна як індивідуальну гру та гру для роботи з підгрупою дітей (2-4 дитини).
Можна використовувати як гру для самостійної дитячої діяльності.
Посібник  являє собою ігрове панно: Ялинка з малими пришитими гудзиками.
Наприклад:
1. Гра Прикрашення Новорічної Ялинки
Мета: розвивати дрібну моторику рук, називати колір, форму та величину, виховувати наполегливість , зацікавленість.
Хід гри:
Сюрпризний момент, розгляд ялинки та іграшок. Обігрування.

2. Гра Бізіборд «Механічний»
Мета: розвиває самостійність і пізнавальну активність, наповнення мовленнєвого словника дітей, словотворення (застібка, застібати, крутити, розстібнути, прикріпити та ін).
Хід гри: Варіанти завдань                     
• Закрити замок,                                              
• включити світло, 
• затягнути ремінь, 
• закрити\відкрити блискавку, 
• закрутити гайку,
• вставити вилку в розетку





3. Гра «Сова»
Мета: Вчити застібати та розстібати гудзики, розвивати дрібну моторику рук.
Хід гри:
• Сюрпризний момент.
• Розгляд сови
• Запропонувати дітям допомогти сові застібнути гудзики на її одязі.







4. Гра Бізіборд «Веселі тваринки»
Мета: Вправляти у диференціації кольорів, вміння шнурувати доріжку для тварин, пересовування предметів по шнурку. Формувати уявлення, вміння концентрувати увагу. Розвивати зорову пам’ять, дрібну моторику. Виховувати зацікавленість.
Хід гри: Варіанти завдань
• Назвати тварин
• Зашнурувати шнурок «доріжка для льва»
• Застібнути\розстібнути блискавку
• Назвати кольори веселки
• Назвати кольори та форму намиста
• Жучок сонечко спустити на квіточку
• Пересовувати м’ячик собачка-ведмедику, ведмедик-качечці 

5. Гра Бізіборд «Цікава Прогулянка»
Мета: Вчити називати кольори, вчити орієнтуватися на площині, називати геометричні фігури, розвивати дрібну моторику, координацію та контроль рухів. Виховувати наполегливість і зацікавленність.

Хід Гри: Варіанти завдань
• Заховати сову
• Де знаходиться зайчик
• Де живуть рибки
• Знайти колір (червоний, жовтий, оранжевий, зелений, синій)
• Знайти геометричні фігури
• Хто живе в грибочку (застібання\розстібання гудзиків)
• Що несе їжачок (пристібати овочі та фрукти)

Немає коментарів: