Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 30 вересня 2019 р.

Заняття з логіко-математичного розвитку

Мелкозьорова Діана Юріївна
вихователь АрбузинськогоНВК - ЗНЗ Іст. ДНЗ "Пролісок"


Підсумкове заняття з логіко-математичного розвитку
Тема:   «Лист від Королеви Математики»

Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.


Хід заняття
I -Діти,послухайте загадку:
« Сім братів віком рівні,а іменами різні.» (Дні тижня)
-Скільки всього днів тижня? Хто хоче назвати?
-Який перший? Сьомий? П’ятий?
-Середа яка по-порядку? А субота?
-Який сьогодні день тижня? Який він по-порядку? (Вівторок, другий)
-Яке у вівторок перше заняття? (Математика)
-Сьогодні королева Математика запрошує нас до свого королівства. Скажіть,а навіщо нам потрібна математика? Мені надійшов лист від королеви математики.
-Тоді давайте виконаємо декілька її завдань,щоб перевірити свої знання. Перше про що вона хотіла би дізнатись – чи знаєте ви пори року.
-Яка зараз пора року?
-Скільки усього пір року? Назвіть їх.
-А скільки місяців у кожній порі року?
-Назвіть осінні,зимові,весняні та літні місяці.
-Скільки усього у році місяців?
-Як швидко їх можна порахувати? (Трійками)
-Королева Математика хотіла би перевірити чи всім вистачить завдань на столах.
-Станьте парами, як швидко можна порахуватись? (Парами)
Рахуються парами.
Королева Математика пропонує вам нові завдання. (Діти сідають за столи)
II Наступне завдання від королеви: 
Складання прикладів за малюнками.
-Які математичні знаки потрібні для рішення прикладів?
-Коли ми використовуємо знак «+» ? ( Коли виконуємо додавання,або збільшуємо кількість)
-А коли використовується знак «-»?( Коли віднімаємо,або зменшуємо)
-Який ще знак нам потрібен? (=)
-Королева Математика хотіла би вам нагадати правила додавання та віднімання.
-Щоб виконати додавання,треба до частини додати ще частину і знайти ціле.
-Щоб виконати віднімання треба від цілого відняти частину і отримаємо частину.
-Хто зображений на малюнку?
-Скільки було кошенят?
-Скільки прибігло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх усього стало?
-Чому ви вважаєте що слід додавати?
-Як можна це записати у вигляді прикладу?
- Складемо приклад за наступним малюнком.
- Скільки пташок було в годівниці?
- Скільки полетіло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх залишилось? Відлетіли всі пташки чи частина? Як знайти другу частину,якщо ми знаємо скільки було усього пташок?
-Чому ви вважаєте що слід віднімати?
-Як можна це записати у вигляді прикладу?
- А тепер виконайте самостійно завдання які у вас на столах.( Складання прикладів за малюнками) (Вихователь перевіряє правильність виконання та пропонує перевірити один одного)
- Королева Математика задоволена вашою роботою і вона вирішила запросити вас на прогулянку у «Геометричний ліс», але перш ніж ми туди підемо,вона хотіла би щоб ви дізналися хто в ньому живе.
« Хто у лісі живе»-- графічний диктант.
-Рухайтесь від крапки за схемою.
Вихователь пропонує допомогти один одному. ( Дітям які впоралися раніше інших пропонується розфарбувати малюнок)
-Як ви гадаєте,хто у лісі живе?
-Так, це Лісовичок. Він запрошує нас на лісову галявину.
Фізхвилинка 
III Дидактична гра «Допоможемо Лісовичку садити дерева»


У Геометричному лісі ростуть дерева різної форми,розміру та кольору. Лісовичок пропонує вам взяти саджанці (геометричні фігури) та посадити їх у три алеї:
1 алея- дерева, які не мають кутів,великі за розміром,червоного та жовтого кольору.
2 алея – дерева, які мають чотири і менше кутів,маленькі за розміром, синього і зеленого кольору.
3 алея – дерева,які мають п’ять і більше кутів,великі за розміром,жовтогарячого та фіолетового кольору.
-Подивіться з переду алеї вказана схема,посадіть своє дерево до потрібної алеї.
Чому ти посадив своє дерево на цій алеї?
-Лісовичок вам щиро дякує за допомогу.
-Королева Математика залишилася задоволеною вашими знаннями та вмінням. Але вона хотіла би запитати у вас…
IV Підсумок
-Які завдання вам більше сподобалися?
-А які завдання було виконати складніше?
-Кому допомагали сьогодні на занятті?


Немає коментарів: