Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 14 червня 2020 р.

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою пальчикового театру “У гості казка завітала”

Лодіна Світлана Михайлівна, 
  вихователька першої молодшої групи
 ЗДО № 71 “Маяк”

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою  
пальчикового театру “У гості казка завітала” 

Посібник призначений для дітей 2‐6 років, він стане хорошим помічником для батьків та вихователів дітей раннього та дошкільного віку. 
Мета: Ознайомити дітей з різними видами театрів та заохочувати з допомогою дорослих чи самостійно інсценувати тексти коротких літературних творів. Вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст казки, відповідати на запитання за її змістом. Формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (наслідувати голоси та рухи тварин, птахів). Розвивати навички діалогічного мовлення, поняття про взаємозв'язок між об'єктами, подіями, вчинками героїв твору. Виховувати інтерес, доброзичливість та зацікавленість до твору.
Дидактичний посібник можна використовувати в заняттях з розвитку мовлення, з художньо-естетичного розвитку, на музичних заняттях, в самостійній діяльності дітей та для роботи з підгрупою дітей (2‐6 дитини).
Пальчиковий театр ‐ це невеликі за розміром фігурки, які надягаються на пальці рук дорослого чи дитини, використовуються для інсценування казок, потішки, різних історій.

З  раннього віку можна показувати дитині спектаклі на пальчиках. У ньому всі герої, сцена і сюжет розташовані на одній або двох руках. У ході показу театру дитина рухає одним або двома пальцями, проговорює тексти коротких літературних творів. Можна перебувати за ширмою і без ширми, зображувати дії, переміщаючись вільно. Казки і інсценівки в яких багато персонажів показують двоє, троє дітей. 

Підготовка до показу пальчикового театру:
  • ознайомлення малят з кожним персонажем казки:показати, називати його;
  • діти торкаються, беруть до рук,розглядають всі частини (де носик, очі, ротик тощо), грають з лялькою;
  • діти прослуховують віршик, пісеньку про героїв казки;
  • дорослий ознайомлює дітей з казкою ‐ показ театру.  
Після перегляду театру дітям читається казка і розглядають ілюстрації, задаються питання:
  • покажи вовка, зайчика….,
  • як гарчить вовка,собачка…,
  • як ходить лисичка, як скаче жаба…,
  • покажи, хто маленький, а хто великий. 
Для свого посібника, я використовувала матеріал ‐ фетр. На мій погляд це самий вдалий матеріал для шиття іграшок. Він добре тримає форму, ні мнеться, яскравий, приємний на дотик, його можна складати,легко нашивати на нього різні застосування. 
Пальчиковий театр "Рукавичка"дуже практичній, він закривається і відкривається за допомогою кнопок, в середині є кишеньки, в які ховаються герої казки. Зі зворотньої сторони рукавички розташована велика кишеня для збереження казкових персонажів. 
Цей театр можна використовувати в заняттях з  фланелеграфом, на кожному герої є наліпка.
Перше заняття проходить як театральна дія, а потім включаються діти, як учасники дії ‐діти‐актори. 
Пальчиковий театр ‐чудовий помічник у спілкуванні з дитиною. 

Немає коментарів: