Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 8 червня 2020 р.

Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр»

Фісун Вікторія Ігорівна,
вихователька групи раннього віку
закладу дошкільної освіти
№ 147 «Зірочка» м. Миколаєва

 Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр» 

Мета: ознайомити дітей з можливостями театралізації літературних творів шляхом розігрування їх змісту за ролями з використанням допоміжних предметів; формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (вчити наслідувати голоси та рухи тварин); стимулювати зацікавлення та бажання дитини брати участь у драматизації.
Театралізована діяльність допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, сприяє розвитку фантазій, виникнення у їхній уяві яскравих образів літературних героїв, казкових персонажів, формує комунікативні уміння, розвиває мову.
Театр на фартушку – є дуже зручний для педагога, оскільки для організації театралізованої діяльності потрібно підготовка багатьох деталей до показу. А одягнувши театр-фартух одразу розпочинається вистава.
Для виготовлення дидактичного посібника було використано яскраві, різнокольорові тканини, фетр різного кольору, ліпучу стрічку. Фартушковий театр  можна використати також  на заняттях з математики для ознайомлення дітей з величиною, розміром, просторовими уявленнями, на заняттях з малювання та конструювання. Використовувати як самостійну гру для дітей, гру в підгрупах.
Саме у театралізованій діяльності реалізується потреба дитини у: самовираженні, спілкуванні,
пізнанні себе через відтворення різних образів.
Цей ігровий посібник можна використовувати для дітей всіх вікових категорій від раннього до старшого віку.
Ігровий матеріал: фігурки з героями казок «Рукавичка», «Три Порося»,
«Три ведмеди».

1.     Гра розкажи казку «Рукавичка»
Мета:  розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас.
Хід гри
Діти разом з вихователем розповідають та прикріплюють персонажів казки на театр-фартух.
Вихователь пропонує назвати імена героїв казки.
Мишка – скреботушка
Жабка – скрекотушка
Зайчик – побігайчик
Лисичка – сестричка
Вовчик – братик
Кабан – іклан
Ведмідь – набрідь

2. Гра «Хто мешкає в рукавичці?»
Мета: продовжувати вчити дітей називати героїв казки, розвивати пам'ять, увагу.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям назвати героїв казки «Рукавичка».
Діти називають, а вихователь виставляє іграшки на театр-фартух.

3. Дидактична гра «Кабан заблукав»
Мета: встановити порядок за ходом казки.

4.     Гра розкажи казку «Три ведмедя»
Мета:  розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас.
Хід гри
Діти разом з вихователем розповідають та прикріплюють персонажів казки на театр-фартух.
Вихователь пропонує назвати імена героїв казки.

5.     Гра розкажи казку «Три порося»
Мета:  розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас.
Хід гри
Діти разом з вихователем розповідають та прикріплюють персонажів казки на театр-фартух.
Вихователь пропонує назвати імена героїв казки.

6.     Гра «Знайди зайве»
Мета: розвивати увагу та мовлення дитини.
Хід гри
Вихователь прикріплює на лісовій галявині казкових героїв з різних казок, пропонує дітям назвати зайвих в тій чи іншій казці.


7.     Гра «Дикі та свійські тварини»
Мета: учити дітей називати диких та свійських тварин; класифікувати їх, розвивати мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям узяти іграшку, назвати її та «оселити» її там, де вона живе. Якщо це дика тварина, то дитина ставить іграшку біля ялинок, а якщо свійська – біля будинку бабусі.

Займаючись театралізованою діяльністю, я зрозуміла, що продовжую і сама розвиватися і вчитися разом з дітьми, відкривати кожного дня те, на скільки діти талановиті і геніальні.
А ще я зрозуміла, що тільки повсякденна, клопітка, творча праця може принести добрі результати, не проходить навмисне, залишає слід в дитячих серцях.

Немає коментарів: