Інноваційна діяльність запроваджено відповідно до
Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої лінії «Особистість дитини», що
передбачає обізнаність старшого дошкільника з будовою свого тіла, гігієнічними
навичками за його доглядом; належністю до певної статі, та на виконання чинних
програм дошкільної освіти, спираючись на позитивні результати семирічної
науково-дослідної експериментальної роботи на рівні Миколаївського регіону, наказ
управління освіти Миколаївської облдержадміністрації від 28.09.2012 № 693 «Про завершення
науково-дослідної експериментальної роботи регіонального рівня за темою
«Становлення статево компетентної особистості дитини від народження до десяти
років у процесі взаємодії з батьками та педагогами».
четвер, 19 березня 2015 р.
понеділок, 16 березня 2015 р.
Інструктори з фізкультури дошкільних навчальних закладів 65 група
Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.
Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів, психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми дошкільного віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної та інформаційно-комунікаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.
вівторок, 3 березня 2015 р.
Фізкультурний куточок та нестандартне обладнання для малят
Особливістю розвиваючого середовища може стати нетрадиційне
обладнання яке носить теплоту рук, фантазію, креативність. Середовище
може стати незвичайним та привабливим. Для повноцінного розвитку
необхідно, щоб у руховій діяльності малюки знайомилися з великою
кількістю всіляких фізкультурних посібників і предметів.
Пропоноване
нестандартне обладнання рекомендується для використання на
фізкультурних заняттях, оздоровчих заходах, спортивних розвагах з дітьми
як практично здоровими, так і що мають відхілення в стані здоров'я.
Використання нестандартного обладнання дозволяє підвищувати інтерес
дітей до виконання основних рухів і ігор, розвивати у дітей
спостережливість, естетичне сприйняття, уяву, зорову пам'ять, підняти
емоційний настрій дітей на фізкультурних заняттях, щоб ці заняття
приносили радість, підтримували гарний настрій.
четвер, 5 лютого 2015 р.
Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133
Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133.
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…
Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ № 52
Педагогічний колектив ДНЗ №52, керівником якого є Січева-Целищева Тетяна Миколаївна, вихователем-методистом
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».
Тому предметно-розвивальне середовище у групах раннього віку та інтер'єр приміщень естетичний, різнобарвний, приваблює око.
Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ №71
Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.
Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71.
Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.
Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!
Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч та подивилися два заняття в групах раннього віку.
Колективний творчий проект. Група 19 МОІППО. Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку
Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".
Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.
Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.
На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.
вівторок, 3 лютого 2015 р.
Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками
Костенко Тетяна Євгенівна
м. Миколаїв, ДНЗ №117
Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками
У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки».
Робота педагога з батьками охоплює всі питання виховання і навчання дітей, з якими педагог ознайомлює батьків дошкільників. Для обговорення з батьками не існує другорядних тем, оскільки вони мають бути обізнані щодо особливості розвитку дитини, завдання навчання і виховання.
Формування креативності дитини раннього віку засобами музичного виховання
Крюк Тетяна Григоріївна
Жовтневий р-н, Миколаївський ДНЗ
Формування креативності дитини раннього віку
засобами музичного виховання
Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства (особливо в ранньому віці), багато в чому залежить те, що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.
Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.
Формування довільної поведінки у дітей раннього віку шляхом сенсорних ігор
Світлана Валеріївна Малініна
м. Миколаїв, ДНЗ №141
Формування довільної поведінки
у дітей раннього віку
шляхом сенсорних ігор
У ранньому віці у дитини формується предметна діяльність. Її відмінність від простого маніпулювання навколишніми предметами, характерного для дітей дитячого віку, полягає в тому, що дії дитини з предметами починають підкорятися функціональним призначенням даних предметів. Дорослий вчить дитину тому, як слід використовувати ложку і чашку, як тримати в руці олівець і як - совочок, що потрібно робити з іграшками - возити машину, заколисувати ляльку, дути в дудочку.
Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками
Іванова Тетяна Олексіївна
с. Лоцкіно, Баштанський район
Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками
Реалізація завдань соціально-морального розвитку маляти третього року життя відбувається через спеціально організовану діяльність, у процесі якої використовуються особистісно-розвивальні технології, де дитина виступає не об’єктом, а активним суб’єктом цієї діяльності.
Питання формування культури поведінки та спілкування вимагає особливої уваги з боку вихователя. Необхідно дібрати ефективні методи впливу на малюка, щоб досягти позитивного результату.
Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною
Алчіна Катерина Вікторівна
Жовтневий район, М-Погорілівський ДНЗ №1
Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною
Сучасна наука має у своєму розпорядженні численні дані, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила й дієвість непорівнянні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у дитячому саду або школі.
Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.
пʼятниця, 30 січня 2015 р.
Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку шляхом взаємодії з родинами
Колісник Ганна
м. Миколаїв ДНЗ №60
Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку
шляхом взаємодії з родинами
Воля - психічний процес свідомої та цілеспрямованої регуляції людиною своєї діяльності та поведінки з метою досягнення поставлених цілей.
Воля виконує специфічні функції:
1) гальмування і стримування небажаних для особистостей спонукань та дій;
2) мобілізація, стимулювання активності (її посилення чи послаблення);
3) спрямування і реалізація активності у напрямку поставленої мети.
Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень
Юлія Атаджанова
м. Миколаїв, ДНЗ №111
Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень
Ранній вік – це час, коли закладаються основи фізичного, психічного, особистісного розвитку людини. Втрати, допущені в цей період, непоправні повною мірою в подальшому житті. Ця обставина накладає особливу відповідальність на дорослих за долю зростаючої людини.
Таким чином, головна мета розвитку особистості – більш повна реалізація дитиною самої себе, своїх здібностей і можливостей. Тому ініціативність, прагнення до самореалізації стосується всіх сторін життя і діяльності, де ініціатива грає одну з найбільш важливих ролей у формуванні повноцінної особистості, вона розглядається як один з основних компонентів активної особистості дитини.
Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності
м. Миколаїв, ДНЗ №23
Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності
На сучасному етапі розвитку освіти відбувається модернізація її змісту відповідно до вимог державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти.
Важливим напрямом діяльності дорослого з дітьми раннього вік є соціалізація та соціальна адоптація . У цьому віці збагачується власний досвід кожного малюка. Він починає розуміти, що не можна заважати іншим, не слід відволікати їх. На завершення третього року життя діти здатні дотримуватись встановлених правил, можуть зробити зауваження іншому починають розуміти свій стан та стан іншого. У дитини цього віку вже яскраво проявляються почуття образи, розчарування, радості за власні досягнення та здобутки інших. Спілкування дитини з однолітками збагачує внутрішній стан дитини.
Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність
Демчук Юлія Олександрівна
м. Миколаїв, ДНЗ 79
Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність
Відповідальність розглядають як інтегральну властивість особистості. Вона виявляється в усвідомленій, ініціативній, самостійній поведінці, є механізмом організації життєдіяльності людини. У різні періоди розвитку людини якість відповідальності характеризується своїми унікальними особливостями. Відповідальність - прекрасна якість, наявність якої значно полегшує життя і самій дитині, і її батькам. Складність у тому, що вона не передається на генетичному рівні. Відповідальність доведеться виховувати.
Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку в ігровій діяльності
м. Миколаїв, ДНЗ №51
Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку
в ігровій діяльності
Процес опанування дитиною необхідних знань та вмінь, що забезпечують змістовну й безпечну життєдіяльність у довкіллі, розпочинається в ранньому віці.
Актуальна проблема безпечної поведінки малюків у соціальному середовищі
пов’язана з такими віковими особливостями, як:
- підвищена рухова активність;
- інтерес до всього нового;
- зростання самостійності;
- повна довіра до всіх і всього , що навколо;
- відсутність небезпеки.
Тому мета вихователя, який працює з дітьми раньього віку – формувати здатність дитини розуміти поняття «безпечно» і «небезпечно», усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності.
Актуальна проблема безпечної поведінки малюків у соціальному середовищі
пов’язана з такими віковими особливостями, як:
- підвищена рухова активність;
- інтерес до всього нового;
- зростання самостійності;
- повна довіра до всіх і всього , що навколо;
- відсутність небезпеки.
Тому мета вихователя, який працює з дітьми раньього віку – формувати здатність дитини розуміти поняття «безпечно» і «небезпечно», усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності.
Формування позитивного самоставлення у дітей раннього віку засобом фізичних вправ
м. Миколаїв, ДНЗ №29
Формування позитивного самоставлення в дітей раннього віку
засобом фізичних вправ
На основі знань і думок про себе у дітей раннього віку розвивається самоставлення. Воно багато в чому залежить від того, як до дитини ставиться дорослий. Правильне ставлення дорослого сприяє розвитку почуття впевненості в собі, формує уявлення дитини про існування свого внутрішнього світу (почуття, думки, бажання), та виявлення інтересу до нього.
Фізична діяльність як компонент самоставлення дитини раннього віку спрямована на своєчасне формування в малят рухових навичок, умінь і фізичних якостей (сили, витривалості, спритності, швидкості); розвиток інтересу до різних, доступних дитині видів рухової діяльності; виховання звички до щоденних занять фізичними вправами, позитивних моральних, моральних і вольових рис особистості.
Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності
Кузьміна Дар’я Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №148
Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності
Самосвідомість (англ. Self-consciousness, рос. Самосознание) – рефлекторна (відображувана) свідомість, за допомогою якої особа конкретно усвідомлює себе у своїх власних розумових діях і станах; самоусвідомлення.
Самосвідомість є усвідомленням особою самої себе на відміну від інших – інших суб’єктів і світу взагалі.
Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності
Пушкарьова Інна Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №85
Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності
Формування довільних рухів і рухових навичок починається ще в ранньому дитинстві і триває в умовах предметної та рухової діяльності дітей. До початку дошкільного віку у дитини вже досить великий запас рухових вмінь. Протягом дошкільного віку відбувається не тільки кількісне зростання руху і рухових умінь, а й серйозні якісні зрушення в їх здійсненні і засвоєнні. Виникають і інтенсивно формуються власне гарматні операції, значно зростає роль різних видів орієнтовно-дослідницької діяльності у здійсненні та засвоєнні рухових навичок.
Підписатися на:
Дописи (Atom)