Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 10 червня 2021 р.

Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

 Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

Кудрявцева Наталя Віловна
ЗДО №12 “Кораблик”
м. Миколаїв

Серед важливих завдань дошкільної освіти - забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й вдосконалення особистості дитини й виконує  роль своєрідного регулятора та розвитку дитячого організму. 

Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.
Мета цих фізкультурних занять: 
  • закріплювати здатність дитини до самостійного застосування життєво необхідних рухів фізичних якостей, рухового досвіду; 
  • формувати навички самострахування, як засіб попередження травматизму; 
  • розвивати фізичні якості у вільній руховій діяльності;
  • Виховувати інтерес до занять з фізичної культури, бажання долати труднощі, прагнення бути здоровим, товариськість. 
Для проведення таких занять бажано мати велику матеріальну базу. Необхідна наявність нестандартного обладнання, що дозволяє дитині більше розкритися, застосувати адекватні фізичні зусилля та самостійно регулювати фізичне навантаження відповідного віку. 
На таких заняттях дошкільнята проявляють не тільки рухові вміння та навички, а й творчість, фантазію, самопізнання.
Під час підготовки до такого заняття необхідно раціонально розмістити інвентар, дотримуючись правил техніки безпеки. 
У вступній частині заняття слід нагадати правила поведінки:
не заважай товаришам;
виконуй вправи правильно (точність рухів);
усі вправи виконуй в одному напрямку (в нашому випадку від гімнастичної стінки до модулів).
Тут дуже велика роль інструктора та вихователя, які:
пильно стежать за виконанням рухів;
забезпечують страхування;
вирішують конфліктні ситуації. 
Також у вступній частині заняття діти виконують загальнорозвивальні вправи з самостійно вибраним предметом. Вправи виконуються за своїм бажанням. Інструктор тільки пропонує рух:
вправи для рук;
нахили;
повороти;
стрибки тощо.
Зазвичай, більшість дітей виконують ті рухи, які добре виходять, тому пильнуючи за дошкільнятами інструктор намічає подальший план індивідуальної роботи. 
Подібні заняття:
приносять дітям емоціональне задоволення;
вселяють в них впевненість у своїх силах;
навчають пізнавати своє тіло та його численні можливості;
Допомагають відстежувати емоційний стан та настрій.

Немає коментарів: