Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 11 червня 2020 р.

Фізкультура в стилі "Startap"


Датченко Людмила Василівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ №1 "Сонечко"
Березнегуватської ОТГ
Миколаївської області

Фізкультура в стилі "Startap"

Розглядаю заняття з фізкультури, як певний підсумок освітнього процесу, можливість для дітей втілити в життя, тобто в грі, здобуті знання, уміння і навички. Перевтілитися і прожити свою казку, історію, пережити свої емоції, здобути свій досвід, відчути захват від спільної роботи. Використовую дуже багато творів усної народної творчості, пов’язую тему заняття з фізкультури з темою освітнього процесу  протягом даного дня чи тижня. Впроваджую  цікаві новітні технології.
Мій “startap“  - я дуже багато говорю, а діти безперервно рухаються, відповідно заданої теми заняття. Працюю за програмою ”Дитина”(оновлена).

Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Наконечна Альона Вікторівна
вихователька І молодшої групи,
ЗДО №33 “Казка” м. Первомайська
                           
  Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Представлено практичний досвід щодо використання створеного вихователями ЗДО №33 “Казка” дидактичного матеріалу для формування сенсорних еталонів та розумових здібностей дітей раннього віку.
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення в просторі, а також запах і смак. Значення сенсорного розвитку в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ.

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Баланчук Алла Євгеніївна
інструкторка з фізичної культури
Веселинівського ЗДО 
(ясла-садок) №1 «Сонечко»
Миколаївської області

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Здоров’я дітей - основне джерело щастя, радості батьків, педагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складаний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та духовної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для розвитку освіти в Україні на майбутнє.

вівторок, 9 червня 2020 р.

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят


Мілобог Ольга Юріївна,
інструкторка з фізичної  культури
закладу дошкільної освіти "Теремок"
Казанківської ОТГ Миколаївської області

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят

Поєднуючи в собі різні види мистецтва фізкультурні розваги впливають на почуття і свідомість дітей. Підготовка і проведення дитячого дозвілля слугують моральному вихованню дітей: вони об’єднуються спільними переживаннями, у них виховуються основи колективізму; твори фольклору, пісні, вірші про Україну, природу, працю формують патріотичні почуття; участь у святах і розвагах виховує у дошкільнят дисциплінованість, культуру поведінки тощо. Святкова атмосфера, краса оформлення приміщення, вміло підібраний репертуар – все це важливі фактори естетичного виховання. Участь дітей у співах, іграх, таночках зміцнює і розвиває дитячий організм, поліпшує координацію рухів. Фізкультурні розваги, які проводяться в дитячому садку дають малятам велику втіху та радість.

Горизонтальний пластичний балет як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія  Василівна,
інструкторка з фізичної культури
Кривоозерського ЗДО № 4 "Казка"

Горизонтальний пластичний балет 
як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Сучасна традиційна система фізичного виховання дошкільнят не створює умов для збереження і розвитку здоров’я, оскільки в ній не враховані основоположні закони природи. Майже всі заняття і тренінги з фізичної культури починаються з вертикальних, ударно струшуючих навантажень у бігу та стрибках. Тому на стику педагогіки на стику дитинства, теорії та методики фізичного виховання і спортивного тренування, виник принципово новий і універсальний етико-оздоровчий напрямок М. М. Єфименка «Горизонтальний пластичний балет». 

Спортивні свята і розваги у ЗДО як засіб патріотичного виховання дошкільників


Перемета Світлана Сергіївна,
інструкторка з фізичної  культури
ЗДО № 65 м. Миколаєва

        Спортивні свята і розваги у ЗДО  як засіб патріотичного виховання дошкільників

Фізкультурні  свята зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей. Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання  у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення  ролі сім’ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.
Музично-спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою ігрового посібника "Разом граємо - пальчики розвиваємо"

Трофимчук Наталія Миколаївна,
вихователька 1 молодшої  групи
ДНЗ №1 «Північне сяйво»
м. Миколаєва
Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності 
за допомогою ігрового посібника  "Разом граємо - пальчики розвиваємо"


Базовий компонент дошкільної освіти, Коментар до Базового компонента, програми розвитку дітей дошкільного віку виокремлюють сенсорний розвиток як базову основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.

Мета ігрового посібника «Разом граємо – пальчики розвиваємо»:
  • поліпшити загальну рухову активність та дрібну моторику пальців, кистей рук дітей;
  • поліпшити координацію і точність рухів руки і ока, гнучкість рук, ритмічність;
  • розвивати уяву, логічне мислення, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття;
  • сприяти нормалізації мовної функції;
  • створювати емоційно-комфортну обстановку в спілкуванні з однолітками і дорослими.

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою посібника "Весна прийшла"

Даніло Владилена Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
 ДНЗ№ 123 м. Миколаїва

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності
 за допомогою посібника "Весна прийшла"

Ігровий посібник «Весна прийшла» представляє собою пошиту з фетру книжечку зі сторінками.
Дидактичний посібник «Весна прийшла» розвиває у дітей дрібну моторику пальців рук, вміння розпізнавати основні кольори; увагу, мислення, вміння працювати з однолітками та дорослим, збагачує словниковий запас.
Його можна використовувати на заняттях з мовленнєвого розвитку дітей та для індивідуальної роботи з підгрупою, та під час самостійної ігрової діяльності дітей. Працюючи з посібником педагог використовує бесіду, запитання, загадування загадок, розповідання віршиків, чистомовок, складання маленьких оповідань.

понеділок, 8 червня 2020 р.

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Костенко Катерина Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Миколаївський СНВК для дітей зі зниженим зором

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Ранній вік – надзвичайно важливий і відповідальний період розвитку дитини. У перші три роки життя закладаються найбільш важливі людські здібності: спілкування з однолітками, з дорослими, впевненість в собі і довіра до інших людей.

Завдання вихователя: не просто дати дітям знання, а особливо дітям з вадами зору, а навчити малюків міркувати, самостійно приймати рішення, не уникати завдань із багатьма варіантами розв’язання.

Сенсорний розвиток дітей дуже важливий, тому що є основою для формування емоційної і вольової сфери, а також допомагає дитині з вадами зору дізнатися, як влаштований навколишній світ і розширити її кругозір. Відмінна риса вправ на сенсорний розвиток полягає в тому, що всі вони проводяться в ігровій формі, що допомагає дорослому налагодити стосунки з дітьми. Велику увагу потрібно приділяти своїм жестам, міміці при спілкуванні з дітьми. 

Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Вовчок Наталя Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1

Сенсорний розвиток  дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини  позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення.  У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.

Настільно - стендовий театр як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Чудіна Тетяна Володимирівна, 
вихователька ДНЗ № 7 
м. Нового Бугу

 Настільно - стендовий театр 
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор

Середніченко Олена Миколаївна,
вихователька ясельної групи № 8
ДНЗ № 143 «Чайка» м. Миколаєва

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор 

У період дошкілля закладаються основи екологічної культури особистості, головною складовою якої є екологічна свідомість. Тож ознайомлення дітей з природою, взаємозв’язками між живими організмами та природним довкіллям – одне з важливих завдань освітньо-виховного процесу. Наявність таких знань допоможе малюкові зрозуміти, як тісно пов’язані між собою всі компоненти природи і як живі організми, зокрема людина, залежать від середовища. Тобто йдеться про ознайомлення дитини з механізмами взаємодії людини з природним довкіллям, що допоможе передбачити негативні наслідки окремих дій, усвідомити самоцінність природи, відчути себе її частиною.
Провідними методами та видами діяльності в групі в напрямку природничо-екологічного виховання є спостереження, дидактичні ігри, дослідницька та пошуково-експериментальна діяльність, використання народної мудрості та художнього слова про природу.

Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр»

Фісун Вікторія Ігорівна,
вихователька групи раннього віку
закладу дошкільної освіти
№ 147 «Зірочка» м. Миколаєва

 Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр» 

Мета: ознайомити дітей з можливостями театралізації літературних творів шляхом розігрування їх змісту за ролями з використанням допоміжних предметів; формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (вчити наслідувати голоси та рухи тварин); стимулювати зацікавлення та бажання дитини брати участь у драматизації.
Театралізована діяльність допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, сприяє розвитку фантазій, виникнення у їхній уяві яскравих образів літературних героїв, казкових персонажів, формує комунікативні уміння, розвиває мову.
Театр на фартушку – є дуже зручний для педагога, оскільки для організації театралізованої діяльності потрібно підготовка багатьох деталей до показу. А одягнувши театр-фартух одразу розпочинається вистава.

неділю, 7 червня 2020 р.

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою посібника “Слоник”

Ординська Наталія Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №3 ”Веселка”м.  Южноукраїнська 

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою
посібника “Слоник”

Мета: Впроваджувати в роботу з дітьми посібники, виготовленні з нетрадиційних матеріалів, зокрема покидькових до  основи яких взято методику М.Монтессорі.

Зроблений мною посібник використовується  дуже поширено для розвитку тактильного сприйняття, дрібної моторики, уяви, мислення, фантазії, мовлення, сенсорної  пам’яті.

Ігри спрямовані на сенсорний розвиток, дають дитині можливість проявити творчу активність, розширюють її світогляд, розвивають винахідливість, пробуджують інтерес до занять, впливають на емоційний стан дитини, на її здоров’я.

Використання ігор "Бізіборд" у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку


Атлас Валентина Олексіївна,
вихователька групи раннього віку
Новобузького дошкільного
навчального закладу №7 «Малятко»

Використання ігор "Бізіборд" 
у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку

Ця розвивальна дошка оснащена різноманітними предметами, які можуть пересуватися, обертатися, пищати, блимати або видавати звуки.
Конструкція виготовлена з натуральних, якісних і безпечних матеріалів.
На дощечці дуже багато цікавих деталей, які використовуються у побуті сучасної дорослої людини, до яких у малюка обмежений доступ.
Кольорові, різної величини і форми дрібниці розвивають візуальний і тактильний контакти, які так необхідні дитині у перші роки життя.

Фізичне виховання дітей раннього віку. Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"

Махиня Світлана Миколаївна,
вихователька 2 ясельної групи
  ЗДО № 95 "Бджілка" м. Миколаєва

Фізичне виховання дітей раннього віку.
Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"


Під час реалізації завдань фізичного виховання на заняттях, у вільній діяльності, в індивідуальній роботі з дітьми використовується різне нестандартне фізкультурне обладнання. 
Мета «Доріжки здоров'я» це перш за все створення бадьорого, радісного настрою дитини, позитивного, емоціонального стану. «Доріжка здоров'я» розвиває загальну моторику дитини, відбувається іннервація (забезпечення органів і тканин нервами, що забезпечують їхній зв'язок з центральною нервовою системою) стопи дитини, при ходьбі босоніж на стопі активізується безліч точок, тонізуючих наш організм, знижується стомлюваність, підвищується імунітет. «Доріжка» допомагає скоординувати рухи дитини особливо в поєднанні з мовленнєвим завданням.

суботу, 6 червня 2020 р.

Знайомство дітей раннього віку з казкою за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Суміна Наталія Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного 
навчального закладу №1

Знайомство дітей раннього віку з казкою
 за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Мета: впроваджувати нову форму роботи з дітьми, створювати умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формувати життєву компетентність, активну творчу поведінку в різних видах театральної діяльності. Вчити дітей розуміти зміст коротеньких народних казок, викликати емоційний відгук, спонукати до повторення слів, фраз, речень, виконання дій відповідно до тексту. Збагачувати мовленнєвий словник дитини, відтворювати зміст знайомих казок.

Театр на фартушку можна використовувати для розповідання казок, вивчення віршів, на заняттях з сенсорного виховання та, навіть образотворчої діяльності.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник "Пальчикові кроки"

Лебедєва Марина Михайлівна,
вихователька  групи раннього віку
ЗДО №148 “Катруся"
м. Миколаєва

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник 
"Пальчикові кроки"

Мета: створити позитивний емоційний настрій; формувати уявлення про форму, величину та колір; розвивати пізнавальний інтерес, тактильні відчуття, дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення один до одного; активізувати мовний розвиток; розучування текстів з використанням “пальчиків” стимулює мову, просторове мислення, увагу.

Формування сенсорно-пізнавальних уявлень у дітей раннього віку. Ігровий посібник "Цікавий будиночок"

Аманська Наталя Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Єланецького ЗДО №1 “Ромашка”


Формування сенсорно-пізнавальних уявлень у дітей раннього віку. Ігровий посібник "Цікавий будиночок"

Мета: вчити дітей групувати предмети за певними сенсорними ознаками: кольором, величиною, формою. Розвивати відчуття та сприймання (зорові, тактильні). Залучати до сенсорних дидактичних ігор, різноманітних дій з предметами та іграшками.
Актуальність сенсорного розвитку сучасної дитини раннього віку розглядають вчені, педагоги, психологи, які справедливо вважають, що сенсорне виховання є однією з базових компетентностей дитини раннього віку та обов’язковим складником розвитку дитини.
Базовий компонент дошкільної освіти виокремлює сенсорний розвиток як основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.
Зокрема, освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати здобуті знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях».

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами художнього слова та килимка “Галявина іграшок”

Кулик Олена Іванівна, 
вихователька КЗ ЦРД  ГАРМОНІЯ»
м. Южноукраїнськ

Розвиток мовлення дітей раннього віку 
засобами художнього слова та 
 килимка
“Галявина іграшок”

Мета: Розвиток самостійності і ініціативи дітей, пізнавальних інтересів і творчих здібностей, інтелектуальний розвиток на основі практичних дій, творчого потенціалу в ігровій діяльності, провадження нової форми роботи, формування життєвої компетенції.

Дидактичний посібник використовується для занять з сенсорного виховання; розповідання утішок, віршів, загадування загадок. 

Дидактичний посібник розвиває допитливість, пізнавальну мотивацію, уяву, творчу активність; збагачує і активізує словниковий запас; розвиває види сприйняття: зорове, слухове, тактильне, рухове; удосконалює координацію, розвиває дрібну моторику.

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку за системою Марії Монтессорі

Руденко Олена Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 17, м. Миколаєва

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку за  системою Марії Монтессорі

Виховання відчуттів – один з базових принципів системи Марії Монтессорі, що ґрунтується на засадах антропології, фізіології, анатомії та психології. Велике значення сенсорного виховання вчена пояснює тим, що саме з відчуттів починається відображення дитиною дійсності, тобто відчуття є початковим джерелом усіх знань людини про світ і про себе.

Сенсорне виховання ( від лат. «Sensus» - почуття, відчуттів) дитини. 

М. Монтессорі, не лише видатний педагог, а й антрополог, зазначала: у маленької дитини сенсорна сфера далеко не досконала, в результаті чого в її свідомості виникають не зовсім точні образи предметів та явищ навколишнього світу. Саме тому для задоволення потреб дитини в розвитку відчуттів і для дослідження навколишнього середовища вона створила унікальні сенсорні матеріали – своєрідні еталони тих чи інших ознак предметів навколишнього світу.

пʼятницю, 5 червня 2020 р.

Формування творчих здібностей у дітей раннього віку за допомогою нетрадиційних технік малювання

Хрипун Ольга Анатоліївна,
  вихователька групи раннього віку
Березнегуватського  ЗДО №1 «Сонечко

Формування творчих здібностей у дітей раннього віку
 за допомогою нетрадиційних технік малювання 

Дошкільний вік – це сензитивний період для розвитку у дітей продуктивної діяльності:  малювання, ліплення, аплікації і конструювання. У них маля може висловити своє ставлення до навколишнього світу,розвинути творчі здібності, а також усне мовлення та логічне мислення.

Розвиток творчої активності особистості є одним із найбільш актуальних завдань суспільства. Сучасній людині насамперед потрібно оволодівати інструментарієм професійної діяльності. Це може бути творчі вміння, стратегії й тактики. Тому розвиток творчих здібностей є ключовим завданням освіти дітей дошкільного віку.

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобом ігротренінгу "Розвиваємо пальчики"

Нестеренко Вікторія Михайлівна,
вихователька ЦРД  "Гармонія"
м. Южноукраїнська  

 Розвиток мовлення дітей раннього віку засобом ігротренінгу
"Розвиваємо пальчики" 
                      
Розвитку загальної та дрібної моторики дитини необхідно  приділяти увагу, розпочинаючи з раннього віку.
Вчені довели, що рухливі імпульси пальців рук впливають на формування «мовленнєвих» зон і позитивно діють на кору головного мозку дитини. Різноманітні дії руками, пальчикові ігри стимулюють процес мовленнєвого і розумового розвитку дитини.
Заняття та ігри, спрямовані на розвиток моторики зап’ястя  і пальців рук, зараз особливо популярні.
У роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук.

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ


Архіпова  Наталя  Владиславівна,

вихователька групи  раннього віку
закладу  дошкільної освіти № 64
м. Миколаєва

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ.
 Ігровий посібник « Чарівне дихання»

Мета: розвивати правильне дихання у дітей раннього віку згідно дихальних  вправ, що тісно  пов’язане з подальшим розвитком мовлення і  загальним розвитком дітей,  спрямоване на всебічний розвиток особистості в цілому.

Дихальні вправи, які будуть глибше розкриті далі, з цього посібника можуть  бути використані  на прогулянках, на свіжому повітрі, у перервах між іншими заняттями. Використання дихальної гімнастики(вправ) формує у дітей правильно поставлене дихання правильно і чітко поставлене мовлення, що є важливим фактором у розвитку дітей раннього віку.

Формування у дітей раннього віку навичок ліплення. Ігровий посібник "Пластилінові картинки"

Берікул Олена Віталіївна
вихователька молодшої групи
Олександрівського ДНЗ № 1 “ Вербичка “ 

Формування у дітей раннього віку навичок ліплення. Ігровий посібник "Пластилінові картинки".         

   Посібник для занять “Ліплення з пластиліну”  з дітьми раннього віку за програмою “Дитина”

Мета посібника:
Продовжувати формувати у дітей зацікавленість образотворчою діяльністю. Викликати емоційний відгук на зміст занять з образотворчого мистецтва. Стимулювати ініціативність дітей під час занять образотворчим мистецтвом. Формувати вміння використовувати різні техніки малювання.
Розширювати діапазон прийомів ліплення, навчати основам аплікації.

вівторок, 24 березня 2020 р.

Група 57. Фізінструктори ЗДО

З 30.03.2020 по 10.04.2020 у МОІППО мало відбутися навчання фізінструкторів закладів дошкільної освіти  у групі 57.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19 Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі розмістили навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 30.03. по 03.04.2020. Доступ до теки групи 57 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації.

понеділок, 23 березня 2020 р.

Група 54. Вихователі ЗДО (Ранній вік)

З 30.03.2020 по 10.04.2020 у МОІППО мало відбутися навчання вихователів закладів дошкільної освіти з проблеми "Ранній вік" у групі 54.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19 Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі розмістили навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 30.03. по 03.04.2020. Доступ до теки групи 54 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації.

вівторок, 17 березня 2020 р.

Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти в умовах Нової української початкової школи

Початкова школа виростає із дошкілля.
О.Я. Савченко
Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.
Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова у країні системи неперервної освіти.
Серед заходів, спрямованих на скорішу адаптацію України до європейських освітніх стандартів, формування вітчизняної системи навчання впродовж усього трудового життя, підвищення її якості, можна виокремити освітню реформу Нова українська школа.
Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини. Цілі закладу дошкільної освіти спрямовані на загальний розвиток та підготовку дитини до навчання в школі, а початкова ланка освіти на цій основі має більш конкретні і об’ємні цілі – розвиток особистості, освітні результати, здатність до самовираження, виховання ціннісного ставлення.

неділю, 15 березня 2020 р.

Групи 45-46. Наступність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи

З 16.03.2020 по 19.03.2020 у МОІППО мало відбутися навчання вихователів закладів дошкільної освіти з проблеми "Наступність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи" у групах 45-46.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання слухачок цих груп буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19

Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі до 17 березня 2020 розміщують навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 16.03. по 03.04.2020. Доступ до тек груп 45-46 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації. 

середу, 12 лютого 2020 р.

Відзначення Дня безпечного Інтернету на Миколаївщині 11 лютого 2020 року

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Відповідно до листа Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти № 134/16-5 від 03.02.2020 року «Про відзначення Дня безпечного Інтернету 2020 у закладах загальної середньої освіти Миколаївської області» 11 лютого 2020 року було проведено День безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету» (Safer Internet Day).

четвер, 3 жовтня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення

Тематичне заняття
з розвитку мовлення (граматика)
у середній групі
Вихователь
Коломацька Ірина



Тема: «Допоможемо звірятам»

 Мета: * вчити дітей утворювати складні прикметники способом складання  двох слів    (довговухий,     короткохвостий довгохвостий);
 * вправляти у вживанні присвійних прикметників, утворених від іменників (заячі, вовчі) та у відмінюванні  іменників, що позначають назви  диких тварин у знахідному відмінку однини;
* закріплювати вміння правильно вживати назви мам дитинчат тварин у родовому відмінку однини;
* удосконалювати вміння вживати іменники, що означають назви дитинчат тварин у однині;  
* розвивати увагу, пам'ять, активне мовлення;
* виховувати вміння співчувати та бажання надавати допомогу.

вівторок, 1 жовтня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

 Михайлюк Юлія Володимирівна
ЗДО 117 " Калинонька "
Вихователь
Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Тема: Складання описової розповіді на тему "Їжак"

Програмовий зміст: навчити дітей складати оисову розповідь, користуючисьмнемотаблицею; вправляти дітей у звуковимові звуку "Ф" в позиції тихо, середньо, голосно;вводити в активний словник дітей прикметники, вчити утворювати пестливі слова (сіренький, кругленький...); сприяти розвитку пізнавального інтересу до живої природи; уточнити набуті раніше знання дітей про їжака; розвивати зв'язне мовлення, виховувати бережлвлення до живої природи.

Матеріали:іграшка їжак; мішечок з фруктами, овочами та ягодами; мнемотаблиця

понеділок, 30 вересня 2019 р.

Заняття з логіко-математичного розвитку

Мелкозьорова Діана Юріївна
вихователь АрбузинськогоНВК - ЗНЗ Іст. ДНЗ "Пролісок"


Підсумкове заняття з логіко-математичного розвитку
Тема:   «Лист від Королеви Математики»

Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.

Конспект заняття "Увага всім - діти на дорозі"


Солдатова Валентина Іванівна

Арбузинський НВК - ЗНЗ І ст.ДНЗ "Пролісок"
Вихователь 


Тема: “УВАГА ВСІМ – ДІТИ НА ДОРОЗІ”

Мета : виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності; удосконалювати вміння розрізняти дорожні знаки; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання; учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом; закріпляти уявлення про призначення світлофора, його сигнали. Удосконалити вміння вирізувати частини круглої форми; викликати позитивні емоції під час образотворчої роботи. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.

неділю, 29 вересня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Іванова Алеся Анатоліївна

Вихователь ЗДО "Колосок"
с. Мартинівка
Вознесенський район

Тема заняття: Звуковий аналіз слова.
Знайомство з буквою "Д".

Програмовий зміст: Розширити знання дітей про сім'ю; мамині руки невтомні, працьовиті, ніжні, лагідні, а дитячі долоньки мамині помічники. Вчити дітей розуміти зміст оповідання, висловлювати судження, роботи виводи. Формувати вміння будувати речення, визначати кількість слів у ньому, ділити слова на склади, чути звук "Д" у слові, визначати його місце. Навчання дітей звуковому аналізу слова, розвивати словесно - образне мислення, довільну увагу і пам'ять, фонетичний слух.
Матеріал:
Демонстраційний: презентація "Десять робітників" М. Коцюбинського, іграшка Дракончик, картка для звукового аналізу слова"долоні", схема речення, картини на тему "Мама прибирає", "Мама прасує", "Ніжні долоні мами", кубики. Презентація до дидактичної гри "Працьовиті долоні моєї матусі".
Роздатковий: фішки з умовними позначеннями звуків (голосного, приголосного), емблеми кольорових драконів, схеми речень, графічне зображення букви "Д"- звука (Д), робоча картка "Знайди і обведи".


Конспект заняття з розвитку мовлення (елементи грамоти) для дітей старшого віку

Ступа Юлія Сергіївна

м. Вознесенськ
 КДНЗ №2 "Сонечко"
Вихователь


Тема: «Подорож в країну грамоти»

Спрямованість змісту: Навчання грамоти

Вікова група: Старший дошкільний вік

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.

Конспект заняття з розвитку мовлення в групі раннього віку

 Кабанчук Ірина Юріївна  
м. Миколаїв, ЗДО №140 «Малятко»
Вихователь 


Тема: «Подорож Колобка»

Програмовий зміст:

Граматика: Вчити дітей будувати прості речення, погоджувати слова в реченні в роді, числі і відмінку; правильно вживати в реченні прийменники: на, під.

Словник: Продовжити збагачувати словник дітей іменниками (вовк, заєць, їжак, лисиця, миша), прикметниками (довгі, сіренька, маленький). Виховувати уважність, посидючість.

Матеріал: набір іграшок (колобок, їжак, зайчик), ялинка, макет дерева, листя, хатинка, площинні картинки звірят, геометричні фігури.

Попередня робота: читання казки «Колобок», розглядання картинок, дидактичні ігри «Дикі тварини», «Хто що їсть?».

Розвиток мовлення в старшій групі

Мельнікова Людмила Володимирівна
м. Миколаїв, ЗДО № 118 «Соколятко»


Заняття з навчання складання розповіді
за серією сюжетних картин на основі
казки М. Пляцковського
«Ромашки в січні»

Програмовий зміст:
Лексика
Збагачувати словник словами – ознаками літніх та зимових явищ;вправляти дітей в доборі прикметників  та дієслів до заданих слів.
Граматика
Вчити правильно вживати іменники з прикметниками, іменники з дієсловами;  вправляти дітей в складанні складносурядних зі сполучником «а», та складнопідрядних речень зі сполучниками « тому що».
Зв’язне мовлення
формувати  вміння зв’язно, послідовно описувати зображене, вчити дітей  відповідати на запитання,будувати колективну розповідь за сюжетними картинами,  вмінню давати характеристику героям картин; розвивати увагу, логічне мислення.

суботу, 28 вересня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення

         Сапунарова Оксана
м. Миколаїв
ДНЗ №133 "Золота рибка"


Тема: Дикі тварини навесні

Мета: вчити вживати присвійні прикметники, узгоджуючи їх у роді та числі із словами назвами частин тіла тварин; складати речення із прийменниками місця. Удосконалювати вміння вживати іменники у Р.в. та З.в. однини, будувати речення, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку. Закріплювати навички узгодження іменників (назв дитинчат) із числівниками у роді та числі. Розширити знання дітей про сезонні зміни у природі та житті тварин навесні, про способи їх харчування. Розвивати пам'ять, увагу, чуття мови. Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати природі.
Словник: ведмежий, лисячий, їжаковий, вовчий, білячий.
Матеріали: листівка від зайчика, запрошення для тварин,  лісова галявина і силуети тварин із фетру, ілюстрації до гри «Чий,  чия, чиї?», картки «Скажи скільки», «Фразовий конструктор».

четвер, 26 вересня 2019 р.

Підсумкове заняття з логіко – математичного розвитку в старшій групі


Задорожко Тетяна Василівна
Вихователь


Міколаїв ДЗО 5«Салют перемоги»



Тема: Казкова рукавичка

Програмовий зміст: 
Вдосконалювати лічбу в межах десяти (прямий та зворотній рахунок) 
формувати вміння порівнювати дві множини,встановлювати між ними рівність та  нерівність; закріпити знання про геометричні фігури та вміння оперувати ними.
Розвивати логічне мислення. Сприяти розвиткові психічних процесів: мислення, пам’яті, уяви, уваги. Виховувати бажання працювати самостійно і готовність прийти на   допомогу.

середу, 25 вересня 2019 р.

Заняття з розвитку мовлення в старшій групі


                                     Савіна Тетяна Георгіївна 
Зеленогайський ЗДО "Сонечко"
Шевченківської ОТГ
Вихователь
Тема: Ходить гарбуз по городу
Програмовий зміст: Продовжувати збагачуватиз знання дітей про осінні дари природи, їх користь для здоров’я людини; учити описувати предмети за малюнком; вчити дітей відгадувати загадки, збагачувати лексику назвами фруктів та овочів; закріпити узагальнюючі поняття – фрукти, овочі; добирати синоніми; розвивати зв’язне мовлення дітей, логічне мислення, творчу уяву; виховувати організованість, цікавість до музичних творів, уміння працювати у групі.
Словник: активізувати словник дітей словами-назвами овочів, фруктів, ягід; уточнити вживання узагальнюючих слів фрукти, овочі, ягоди; ввести нове слово — городина.
Матеріал: загадки про овочі; макети городу, саду, лісу; наголівники овочів та фруктів для дітей; муляжі овочів, ягід, фруктів, кошик, дві каструлі, серветки, ложки, салатниця, гарбуз, пісня Лисенка В.В. «Осінь господиня», українська народна дитяча пісня «Ходить гарбуз по городу».

неділю, 22 вересня 2019 р.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування (художня література) у старшій групі

Шокот Олена Русланівна

Котляревський ЗДО 
(ясла-садок)
"Барвінок"
Вітовського району,
 Миколаївської області 


Тема: Великдень подорожує

Мета: продовжувати розширювати і систематизувати знання дітей про традиції святкування Великодня, зокрема з різновидами писанкарства в Україні; розвивати пам'ять, мислення, уважність, зв’язне мовлення, творчість, креативність, ейдетичні здібності – тактильну чутливість, дрібну моторику; закріпити вміння диференціювати основні кольори; виховувати повагу до народних звичаїв, обрядів.
Зв’язне  мовлення: закріплювати вміння дітей заучувати вірш за допомогою мнемотаблиці.
Граматика: закріпити  вміння  дітей доречно  використовувати  в мовленні  дієслова  теперішнього  і минулого часу,утворювати множину  іменників.
Звукова  культура: формувати у дітей  інтонаційну  виразність  мовлення, розвивати  вміння  відтворювати у мовленні  власний емоційний стан.

четвер, 19 вересня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення(старша група)

Алфімова Лариса 

ДНЗ№128 м.Миколаїв


Тема: Плазуни. Звуки [л ] [л’] 

Мета: Закріплювати вміння робити правильно дих та видих та змінювати силу за вказівкою вихователя, повторити вправи артикуляційної гімнастики. Удосконалювати  вміння визначати спільний звук в словах.

Закріпити правильну вимову звука [л], вміння диференціювати твердий приголосний [л] та м’який [л’], знаходити їх місце у слові. Розвивати фонематичний слух, пам’ять та увагу.


Обладнання:малюнок пароплава, хамелеона, предметні малюнки;паперові кораблі;  запис гудка пароплава,вітру. 

вівторок, 17 вересня 2019 р.

Підсумкове заняття в корекційній групі

Дроник Світлана 
м.Миколаїв ЗДО №2


Тема: Квест – гра «Шукаємо сюрприз від Кролика»

Мета:
· визначити які знання  і вміння отримали діти про оточуюче середовище на кінець навчального року, систематизувати знання дітей за темою «Весна»;
·   закріпити знання про птахів (диких і свійських), розрізняти і називати їх; розвивати слухове сприйняття, зв’язне мовлення, вміння застосовувати свої знання на практиці;
·     прививати інтерес до нової форми ігрової діяльності (квест  - гра); формувати вміння працювати в колективі;
·      виховувати витримку, наполегливість, інтерес до народних традицій святкування Великодня.
Матеріал: конверти; ілюстрації із зображенням Великоднього Кролика; ілюстрації із зображенням птахів (диких і свійських); пори року весни, зими, осені; продавця; м’яча, барабана;  яйце із зображенням ляльки, розрізане на 4 частини; ребриста дошка, 2 гімнастичні лави, палиці; кошик з дерев’яними яйцями.

неділю, 2 червня 2019 р.

Особливості викладання предмету "Я досліджую світ" НУШ


У 2018-2019 навчальному році предмет Нової української школи "Я досліджую світ можна було викладати за 1 із 15 запропанованн их підручників.
6 - за програмою НУШ 1 (3 години на тиждень)
9 - за програмою НУШ 2 (7 годин на тиждень)
Методичні рекомендації щодо викладання в початковій школі у 2018/2019 навчальному році. Додаток
до листа Міністерства освіти і науки України
від  03. 07. 2018 р. № 1/9-415
«Я досліджую світ»

У першому класі інтегрований предмет «Я досліджую світ». Типова освітня програма з цього предмета дає змогу вчителеві самостійно обирати й формувати інтегрований та автономний спосіб подання змісту із освітніх галузей Стандарту, добирати дидактичний інструментарій, орієнтуючись на індивідуальні пізнавальні запити і можливості учнів (рівень навченості, актуальні стани потреб, мотивів, цілей, сенсорного та емоційно-вольового розвитку). Особливого значення в дидактико-методичній організації навчання надається його зв’язку з життям, з практикою застосування здобутих уявлень, знань, навичок поведінки в життєвих ситуаціях. Обмеженість відповідного досвіду учнів потребує постійного залучення й аналізу їхніх вражень, чуттєвої опори на результати дослідження об’єктів і явищ навколишнього світу.