Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 14 травня 2021 р.

Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку

 

Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку 

Корнієнко Ліна Юріївна,
 вихователь ЗДО №33 “Казка”, м. Первомайськ

Казка для маленької дитини – перша сходинка пізнання світу. Виховне і пізнавальне значення казки в житті дитини надзвичайно велике. Саме через казку можна реалізувати багато навчальних,  розвивальних завдань. Казка – сильний інструмент в руках вихователя дитячого садка, тому що за допомогою казки ми вчимо слухати:  розвивається слухова увага, розуміння мови, звукове сприйняття, виховується уміння чітко вимовляти слова, фрази. Розвиваємо уміння пізнавати  світ, порівнювати та спів ставляти. Казка допомагає формуванню свідомості, морально – етичних  якостей, життєвих цінностей, гуманних почуттів, вчить співпереживати, жаліти, допомагати слабшим. За допомогою казки розвиваємо мислення, увагу, пам'ять, уяву.

У групі раннього віку діти вже цілеспрямовано запам’ятовують казку. Формується вміння вести нескладний діалог з дорослим, розвивається зв’язне мовлення, діти вчаться вживати образні вирази, епітети, порівняння.  Казка – це міміка обличчя та жести, естетичні відчуття, артистизм, почуття гумору, сміх і радість. Казка – це неповторна, рідна українська мова.

Пальцевий живопис як засіб розвитку дрібної моторики та естетичного сприйняття дітей раннього віку

Пальцевий живопис як засіб розвитку дрібної моторики та естетичного сприйняття дітей раннього віку

    Архипенко Майя Олександрівна,
вихователь Первомайського ЗДО №32 «Буратіно»

Сьогодні наше суспільство потребує нестандартних, різнобічно розвинутих особистостей. Потрібні люди, які не тільки знають та вміють робити за шаблоном, але й здатні до творчої діяльності.

Більшість дорослих людей у своїх навичках образотворчого мистецтва не досягають багато чого понад те, що вони вміли до 9-10 років життя. Розвиток навичок малювання у більшості людей чомусь припиняється у ранньому віці.
Раннє дитинство – дуже важливий період у житті людини. Саме в цьому віці кожна дитина уявляє себе маленьким дослідником, з радістю і здивуванням відкриває для себе незнайомий і такий вражаючий навколишній світ. Що різноманітніша дитяча діяльність, то гармонійніше відбувається всебічний розвиток дитини, реалізуються її потенційні можливості й перші прояви творчості. Ось чому одним з найближчих і найдоступніших видів роботи з дітьми в дитячому садку є зображувальна, художньо-практична діяльність, що сприяє залученню дитини до творчості, дає їй змогу створювати щось красиве, незвичайне.

Вплив театру на розвиток творчих здібностей та емоційної сфери дітей раннього віку. Театр на фартусі

Вплив театру на розвиток творчих здібностей та емоційної сфери дітей раннього віку. Театр на фартусі

Ільчук Олена Ігорівна,
вихователь
ЗДО №64 «Барвінок», м. Миколаїв
 
У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність. Вона сприяє естетичному вихованню дітей, прилучає їх до мистецтва, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії.

Результатом набуття мистецько-творчої компетентності є елементарна образність дитини у сфері мистецтва. Театральне мистецтво близьке і зрозуміле дітям, адже в його основі - гра, а це для малюка - найголовніший аспект діяльності, адже діти, граючись розвиваються. 

Театралізована діяльність – це художня діяльність, що пов’язана зі сприйняттям творів театрального мистецтва і відтворенням в ігровій формі набутих уявлень, вражень, почуттів. Театралізована діяльність у ранньому віці відіграє важливу роль. Беручи участь у театралізованих іграх, діти раннього віку  ознайомлюються з оточенням та його складовими через образи, фарби, звуки. Завдяки цій діяльності в дітей більш інтенсивно розвиваються пізнавальні інтереси, розвиваються творчі здібності. 

Вплив предметно-ігрового середовища на соціалізацію дітей раннього віку під час сюжетних ігор

     Вплив предметно-ігрового середовища на соціалізацію  дітей  раннього віку під час сюжетних ігор 
                                                                 Головко Світлана Леонідівна, вихователь 
Новоєгорівського ЗДО №8 “Дивограй”


Ігровий процес як зона найближчого розвитку дитини вимагає збагаченого ігрового середовища і педагогічного супроводу дорослих. 

Як відомо, не заповнене і безбарвне предметно-ігрове середовище чинить на дітей негативний вплив, гальмує розвиток особистості. Перенасичене предметне середовище так само погано впливає на психіку малят.  Середовище повинно пробуджувати у дітей активність, надавати їм можливості для різноманітних видів діяльності.  

Організація розвивального середовища для дітей ран­нього віку має свою специфіку, обумовлену насамперед особливостями психології та фізіології малюків. Вони непосидючі, швидко переключаються з одного виду діяльності на інший, у них переважає "схоплювальне" сприйняття (тобто малюки поспішають "захопити" яко­мога більше інформації). Вони надзвичайно спостереж­ливі, чутливі та сприйнятливі, в них яскраво виражена потреба в русі, а пізніше в активних діях, що спосте­рігається вже на першому році життя. 

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор


Артимчук Наталія Федорівна
вихователь Кобзарцівського ЗДО «Веселка»

  Ранній вік (з року до трьох) - особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення для розвитку дитини. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк.  Працюючи з дитиною раннього віку, вихователь має пам’ятати, що це - найоптимальніший період для розвитку сенсорики, моторики й мовлення дитини. Розвиток дитини неможливо відокремлювати від її поведінки та практичної діяльності, з одного боку, та навчання - з другого. Для 2-3-річної дитини провідним видом діяльності, тобто тієї діяльності, під час якої максимально повно розвиваються всі психічні процеси (сприймання, уявлення, пам’ять, мислення, мовлення, уява, увага),- є предметно-маніпулятивна. Тобто, для того, щоб щось сприйняти, зрозуміти, запам’ятати малюк має побачити, почути, відчути предмет на дотик, смак, нюх. Це і складає предмет сенсорного виховання малят. Чим більше аналізаторів дитини задіяно під час знайомства з властивостями предметів, що оточують малюка, тим ефективніше відбувається розвиток сприймання дитини.

четвер, 13 травня 2021 р.

Природний осередок у групі раннього віку як фактор розвитку пізнавальної активності дітей

Природний осередок у групі раннього віку як  фактор  розвитку пізнавальної активності дітей

                              Славінська Аліна Миколаївна,
 вихователь: ЗДО №1 “Сонечко” СМТ. Веселинове

Сьогодні екологічні проблеми навколишнього середовища набули попереднього значення. Спеціально гостро стоїть завдання екологічного виховання . Сучасні проблеми взаємозв'язку людини з навколишнім середовищем можуть бути вирішені лише за умови умовної сформованості в кожному екологічному світогляді, підвищення екологічної грамотності та культури.

Природа - великий вчитель! Екологічне виховання дуже тісно пов'язане з моральним вихованням - це виховання людяності, доброти, милосердя.

Навчити дитину дбайливому ставленню до природи можуть тільки дорослі та обов’язково особистим прикладом.

Пальчикові ігри як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку


  Пальчикові ігри як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку

                                                                                                            Петренко Любов В'ячеславівна
ЗДО № 6 « Світлячок» 
м. Южноукраїнськ 

Пальчикові ігри сприяють зміцненню м’язів рук та вдосконаленню дрібної моторики, що прискорює розвиток мовлення та інших психічних процесів. Розвиток мовлення дитини залежить від сформованості тонких рухів пальців рук, які стимулюють дозрівання нервової системи й повноцінний інтелектуальний розвиток дитини.

Рівень сформованості дрібної моторики в багатьох випадках визначає і успішність формування мистецьких, музично-виконавчих, конструкційних і трудових умінь, розвитку початкових навичок письма тощо.

Проте цей розвивальний потенціал може бути реалізований лише в тому разі, якщо рухи рук дитини будуть мати усвідомлений характер, стануть своєрідним знаряддям дитячої уяви.

Спостереження за дітьми на початку навчального року засвідчили недостатній рівень сформованості дрібної моторики пальців рук дітей раннього віку та недостатній рівень сформованості мовлення дітей.

В зв’язку з цим виникло питання -  як відкоригувати мовлення дитини за допомогою руху?

середа, 12 травня 2021 р.

Осередок експериментування в групі раннього віку ЗДО та його функції

Осередок експериментування   в групі  раннього віку ЗДО та його функції

Сакун Ірина Миколаївна,
вихователь ЗДО №84 «Журавлик», 
м. Миколаїва

Як навчити дитину бачити, відчувати і розуміти красу навколишнього світу? Як допомогти усвідомити значення природи для життя людей, а від так – необхідність її оберігати? Саме тому однією із актуальних завдань є вплив експериментування на розвиток дитини раннього віку через дослідницько-експериментальну діяльність.

Для досягнення цієї мети мною було складено план роботи таким чином, щоб діти раннього віку змогли якомога раніше засвоїти систему знань про об’єкти природи, навчитися встановлювати й розуміти зв’язки у природі, а також оволоділи практичними вміннями і навичками створення сприятливого середовища для існування живих організмів.

Вплив осередка ігор з піском та водою на особистісне становлення дитини


Вплив  осередку ігор з піском та водою на особистісне становлення дитини

Федорова Наталія Омелянівна
ЗДО № 9 “Горобинка”
місто Вознесенськ

Головна роль у становленні особистості дитини дошкільного віку належить оточуючим його дорослим. Тому, наскільки вони зможуть оточити малюка увагою й любов'ю, створити необхідні умови  для його  розвитку, залежить подальше життя дошкільника.

У цей період маленька людина активно пізнає  навколишній світ, засвоює способи дій у побуті, грі, на заняттях; результатом накопиченого досвіду стають сюжетно – відображуючі  ігри, а найважливіше досягнення цього віку - оволодіння активною мовою.

Чому я обрала  саме цю тему?  Ця тема для роботи з малюками дуже  необхідна та цікава, тому, що  на світі нічого немає простішого і доступного, зручнішого і різноманітного, живого і об'ємного за пісок та воду. Ідея гри з піском чудова, оскільки пісок є тим дивовижним матеріалом, який здатний водночас передавати багато чого: відчуття  різноманіття природи, можливостей тіла, несподіваністю, безліччю форм. Це той вид діяльності, який забезпечує оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дітей, розвитку образно-логічного мислення, дрібної моторики рук та мовлення. Дитина дістає можливість будувати свій особистий світ, відчуваючи себе його творцем. Усе дуже просто та зручно. Малюків цікавить процес, їм це дуже подобається. Природний матеріал приємний на дотик, впливає на  психоемоційний стан малят, сприяє налагодженню взаємодії між ними. А також він дарує дітям велике задоволення. При цьому гра не потребує якогось особливого обладнання.

Вплив сенсорно-пізнавального простору на засвоєння сенсорних еталонів дітьми раннього віку

Вплив сенсорно-пізнавального простору на засвоєння сенсорних еталонів дітьми раннього віку

Чайка Віра Михайлівна, 
вихователь ЗДО-ЦРД м.Первомайськ

Чому я обрала саме цю тему? Тому, що саме вихователь може зробити життя дітей у групі цікавим, змістовним, легким для всього гурту і для кожної дитини . Саме педагог, який уміло координує інтереси та потреби дітей, є індикатором їх уявлень, він здатний розвинути у малюків потяг до пізнання світу, зовнішній якостей предметів та адекватного їхнього використання.

понеділок, 22 червня 2020 р.

Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи. Хатха-йога в закладі дошкільної освіти

Шуляк Ольга Вікторівна,
інструкторка з фізичної культури
дошкільного навчального закладу № 95
м. Миколаєва

Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи. Хатха-йога в закладі дошкільної освіти

Хатха-йога – система самовдосконалення, шлях до внутрішньої гармонії. Практика розвитку свідомості, духу і особистості через фізичне вдосконалення тіла.
Дитяча йога – це особливий простір, де діти вчаться не лише виконувати фізичні вправи, вони вчаться довіряти своїм можливостям і проводити час в атмосфері гри і задоволення, а не в боротьбі за досягнення.
Дитяча йога – один з кращих способів турботи про свою дитину. Йога для дітей – це добре продумана система зміцнення молодого організму, заснована на багаторічній практиці.
Заняття йогою допоможуть: Підвищити м'язовий тонус і гнучкість, зняти нервово-м'язове напруження, розкрити духовний потенціал. Навчання дітей елементів йоги починаємо з вправ (асани), що сприяють: зміцненню «черевного дихання», м’язів шиї, вмінню тримати рівновагу, розвитку грудної клітки і плечового пояса; потім переходимо до вправ на зміцнення м’язів тулуба та ніг; зміцненню дисків хребта і органів травлення; очищенню кишечника; поліпшенню роботи шлунку; завершуємо вправами на зміцнення нервової системи, суглобів стопи.

Підсумкова сесія. Група 57. Фізінструктори ЗДО


Підсумкова сесія. Група 57. 
Фізінструктори ЗДО

Чотири тижні дистанційного навчання інструкторок з фізичної культури закладів дошкільної освіти Миколаївської області дійшли до логічного завершення. 

Усі дванадцять фахівчинь впоралися з освітньою програмою підвищення кваліфікації на відмінно. Посада інструктора з фізкультури у закладі дошкільної  освіти  почесна та відповідальна. Адже дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих. Дуже важливо саме на цьому етапі сформувати у дітей базу знань та практичних навичок здорового способу життя, усвідомлену потребу у систематичних заняттях фізичною культурою та спортом.

четвер, 18 червня 2020 р.

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. Ігровий посібник "Підбери за кольором"

Малініна Світлана Валеріївна,
вихователька  ДНЗ № 141
м. Миколаєва

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. 
Ігровий посібник "Підбери за кольором"

Дошкільне дитинство є періодом інтенсивного сенсорного розвитку дитини. Від рівня цього розвитку значною мірою залежить успішність її розумового, фізичного, естетичного виховання, стан сформованості загально навчальних умінь і навичок. Якщо систему роботи із сенсорного розвитку дітей організувати у дошкільному навчальному закладі належно, це, надалі, допоможе дітям перебороти труднощі в освоєнні навчальної діяльності.

Ранній вік. Група 54. Підсумкова сесія


Ранній вік. Група 54. Підсумкова сесія 

Два рази по 2 тижні  - така формула дистанційного навчання вихователів закладів освіти Миколаївської області, які працюють з найменшими.
Два дні по два онлайн підключення у синхронному режимі - підсумкова сесія.
Як куратор, дуже радію досягненням педагогинь за час навчання. Адже, крім професійних питань, їм треба було терміново підвищити власну інформаційно-комунікаційну компетентність, щоб подолати всі теоретичні матеріали та виконати практичні роботи від всіх викладачів. 
Завтра навчання залишиться позаду, а що слухачки візьмуть із собою? Пропоную на цій хмарній дошці залишити свої відгуки, побажання, якщо є, то й критичні зауваження.

середа, 17 червня 2020 р.

Театралізована діяльність у розвитку дітей раннього віку. Пальчиковий театр

Земляна Світлана Михайлівна,
вихователька групи раннього віку
 ЗДО № 14, м. Вознесенська
Театралізована діяльність у розвитку дітей раннього віку. Пальчиковий театр 

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. Адже одним із завдань дошкільної освіти є формування дитячої творчості. Проаналізувавши попередню діяльність художньо-естетичного розвитку, я дійшла висновку, що потрібно змінити свій підхід до цієї проблеми. Ставлячи за мету виховання творчої, компетентної особистості та користуючись Базовим компонентом дошкільної освіти, я вирішила надати основну увагу саме художньо-естетичному розвитку дитини, який полягає насамперед у тому, щоб розвивати індивідуальні потенційні можливості кожної дитини, формувати її здібності. 

вівторок, 16 червня 2020 р.

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Кірошка Анжела Олександрівна,
вихователька группи ранього віку
ЗДО №7 "Веселка" Криве озеро


Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Один з базових принципів системи Марії Монтессорі - виховання відчуттів дітей. Велике значення сенсорного виховання пояснює тим, що саме з відчуттів починається джерелом усіх знань людини про світ і про себе. М.Монтессорі створила унікальні сенсорні матеріали - своєрідні еталони та ознак предметів навколишнього світу. Тому для задоволення потреб дитини в розвитку відчуттів М. Монтессорі створила сенсорні матеріали. Працюючи із сенсорними матеріалами дитина набуває власний сенсорний досвід.

понеділок, 15 червня 2020 р.

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти із залученням батьків

Клімук Ганна Іванівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 22 "Ялинка"
м. Миколаєва

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти  із залученням  батьків

Спортивні розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, сприяють зміцненню стосунків між батьками та дитиною; виховують почуття поваги, взаємопідтримки в сім’ї, подоланні труднощів. Діти та батьки отримали веселий бадьорий настрій та задоволення.
Питання взаємозв’язку дошкільного закладу та сім’ї щодо зміцнення здоров’я та забезпечення ефективного фізичного розвитку дитини не втрачає своєї актуальності. Щоб зберегти та зміцнити здоров’я дитини, дорослі мають:
створити у дошкільному закладі та сім’ї умови для зміцнення здоров’я і зниження-    забезпечити кваліфікований медичний нагляд; формувати навички здорового способу життя, зокрема – власним прикладом. Зберегти та зміцнити здоров’я дітей можна лише завдяки спільним зусиллям педагогів і батьків.

неділя, 14 червня 2020 р.

Сприяння руховій активності дошкільників під час фізкультурних занять та розваг

Вакар Тетяна Михайлівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 77 м. Миколаєва

Одним із головних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є збереження і зміцнення фізичного, духовного і психічного здоров‘я дитини. Основи фізичного і морального здоров‘я, комплексного формування розумових і фізичних якостей особистості, вдосконалення фізичної і психологічної готовності дитини дошкільного віку до активної життєдіяльності здійснюється у процесі фізичного розвитку.
У дошкільному віці діти, як правило, вже добре володіють своїм тілом. Фізична активність стимулює розумову діяльність, яка, у свою чергу, спонукає дітей рухатися.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

Карлова Анжела Олександрівна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ  №60 м.Миколаєва


Сенсорний розвиток дітей раннього віку. 
Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

В. О. Сухомлинський писав: “Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.  Гра - це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ”.

Розвиток мовлення дітей засобами театральної діяльності . Настільний театр " Рукавичка"

Чемерова Світлана Олександрівна,
вихователька  раннього віку
ДНЗ №111 м. Миколаєва 

Розвиток  мовлення  дітей  засобами  театральної  діяльності. 
Настільний театр   “Рукавичка"

У освітній програмі “ Дитина” у освітній лінії “Мовлення дитини” для вихователя групи раннього віку зазначено завдання: "Вчити  дітей  слухати і розуміти мову дорослого. Залучати дітей до  спільної розповіді казки за ігровою ситуацією. Збагачувати словник: іменниками, прикметниками, дієсловами. Вправляти у звуконаслідуванні ; у правильному  вживанні слів з суфіксами - ик, - ичк. Підтримувати хороший настрій, цікавість до українських  народних казок". 

Спортивні розваги як засіб зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Рассоха Тетяна Пилипівна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО №126 м. Миколаєва

Спортивні розваги як засіб
зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Спортивні свята і розваги - яскраві і радісні події в житті дітей дошкільного віку. Поєднуючи різні види мистецтва, вони дуже впливають на почуття і свідомість дітей. Організація активного відпочинку дошкільнят з фізичним навантаженням передбачає створення умов для їхнього фізичного розвитку в не вимушеній ігровій діяльності, закріплення вмінь і навичок, набутих у повсякденні та на заняттях. Одним з ефективних шляхів реалізації цього завдання є проведення спортивних свят та розваг. Спортивні свята та розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Активний рухливий відпочинок – запорука здоров’я і доброго настрою дітей.

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою пальчикового театру “У гості казка завітала”

Лодіна Світлана Михайлівна, 
  вихователька першої молодшої групи
 ЗДО № 71 “Маяк”

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою  
пальчикового театру “У гості казка завітала” 

Посібник призначений для дітей 2‐6 років, він стане хорошим помічником для батьків та вихователів дітей раннього та дошкільного віку. 
Мета: Ознайомити дітей з різними видами театрів та заохочувати з допомогою дорослих чи самостійно інсценувати тексти коротких літературних творів. Вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст казки, відповідати на запитання за її змістом. Формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (наслідувати голоси та рухи тварин, птахів). Розвивати навички діалогічного мовлення, поняття про взаємозв'язок між об'єктами, подіями, вчинками героїв твору. Виховувати інтерес, доброзичливість та зацікавленість до твору.

Розвиток мовлення дітей молодшого дошкільного віку за допомогою настільного театру "На гостинах у казки"

Асламазян Анастасія Миколаївна,
вихователька молодшої групи
ДНЗ №1, м. Очаків “Дзвіночок”

Розвиток мовлення дітей 
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру  
"На гостинах у казки"


Театралізована діяльність у дошкільному віці один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має розвивати у дітей: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; мовленнєві та виконавчі дії; уміння передавати характерні особливості художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.

Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку за допомогою панно «У світі казок»

Куляс Алла Вікторівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 51 м. Миколаєва

Розвиток творчих здібностей 
дітей раннього віку 
за допомогою панно «У світі казок»

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність.

пʼятниця, 12 червня 2020 р.

Плавання як ефективний оздоровчий засіб фізичного виховання

  Прокопенко Марина Юріївна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО № 87 м. Миколаєва

Плавання як ефективний оздоровчий  засіб фізичного виховання

Принцип оздоровчої фізичної культури полягає в тому, що фізична культура повинна сприяти зміцненню здоров'я. Всесвітня організація охорони здоров'я прийняла визначення, що таке здоров'я. «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здатність організму адекватно змінювати свої функціональні показники і зберігати оптимальність в різних умовах - найбільш характерний критерій норми здоров'я. Тільки оптимальне фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Горбик Ірина Олегівна,
        інструкторка з фізичної культури 
        навчально-виховного  комплексу «Сонечко»
   м. Очакова

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Фізкультурні свята дуже подобаються дошкільникам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. Підготовка до свята, розучування віршів, гарне оформлення зали чи майданчика, оригінальні костюми, красиві емблеми, музика, пісні, різноманітні змагання, ігри позитивно впливають на загальний фізичний розвиток дітей, розвивають у них почуття краси, уяву. А головне фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджують почуття відповідальності.

Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад із фетру»

Шевченко Любов Миколаївна,
вихователька Очаківського
навчально-виховного комплексу «Сонечко»
Миколаївської області


Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад  із фетру»

Сьогодні існує безліч іграшок, які допомагають у розвитку дитини, але не всі їх можна назвати екологічними і безпечними, та й коштують вони не дешево. І тут на допомогу батькам та вихователям приходить фетр. Цей матеріал екологічний, простий і зручний. Пропонуємо вашій увазі посібник з серіями ігор, які стануть у пригоді під час занять та ігрової діяльності малят.

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку. Посібник "Кольорова мозаїка"

Галушко Світлана Валентинівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО КТ № 14 "Дзвіночок"
м. Вознесенська

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку.
Посібник "Кольорова мозаїка"

Мовленнєвий розвиток дитини раннього віку-це вагома складова і показник її психічного, розумового та емоційного розвитку.Недоліки та вади мовлення,що можуть виникнути в різні  періоди дитинства,позначаються на інтелектуальному та комунікативному розвитку, руйнують особистість, спричинюють соціальну незрілість. Малюк має право проявляти своє зацікавлення будь-чим. Не слід активізувати його мовлення, коли він того не хоче. Будь-які контакти дорослого з дитиною мають супроводжуватися мовленням. Ми називаємо їх грою, грою-забавою, вправою, грою-заняттям.Час спілкування не обмежується й цілковито залежить від готовності дитини, від бажання та активності. Загалом усі заняття з малятами-гра, спілкування.

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"

Андреєва Тетяна Леонідівна, 
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №103 м. Миколаєва 

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"


У перші три роки життя дитини активно розвиваються її органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Сенсорний розвиток дитини передбачає розвиток її сприйняття й формування уявлень про властивості предметів. Рівень сенсорного розвитку дитини надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

четвер, 11 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку елементарних уявлень про природне довкілля за допомогою багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

Барінова Людмила Петрівна,‌
вихователь‌ка ‌групи‌ ‌раннього‌ ‌віку‌‌
‌ ‌дошкільного‌ ‌навчального‌ ‌закладу‌ ‌№49‌
м. Миколаєва‌

Формування у дітей раннього віку
 елементарних уявлень 
про природне довкілля за допомогою 
багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

У освітній програмі “Дитина” для закладів дошкільної освіти у освітній лінії “Дитина у природному довкіллі” для виховательок, які працюють з дітьми раннього вік зазначено завдання: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії.
На реалізацію цього завдання нами було створено багатофункціональний посібник «Диво-деревце» для роботи з дітьми раннього віку (від року до трьох).

Спортивні ігри - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Полякова Тетяна Миколаївна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 8 "Казка"
м. Южноукраїнська

 Спортивні ігри  - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Ще якихось 5 років потому майданчики біля наших будинків були заповнені веселими, рухливими малюками. А зараз дитина виходить на прогулянку з гаджетом, сідає на лавочку, ні з ким не спілкується і не відводить очей від екрана. Батьки, переживаючи за безпеку малечі (впаде, вдариться), намагаються утримувати  її в колясці навіть у 3-4 роки, коли діти вже можуть впевнено ходити. В результаті – зайва вага та уповільнена реакція, труднощі у спілкуванні з однолітками, різноманітні комплекси, відставання у фізичному розвитку.

Фізкультура в стилі "Startap"


Датченко Людмила Василівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ №1 "Сонечко"
Березнегуватської ОТГ
Миколаївської області

Фізкультура в стилі "Startap"

Розглядаю заняття з фізкультури, як певний підсумок освітнього процесу, можливість для дітей втілити в життя, тобто в грі, здобуті знання, уміння і навички. Перевтілитися і прожити свою казку, історію, пережити свої емоції, здобути свій досвід, відчути захват від спільної роботи. Використовую дуже багато творів усної народної творчості, пов’язую тему заняття з фізкультури з темою освітнього процесу  протягом даного дня чи тижня. Впроваджую  цікаві новітні технології.
Мій “startap“  - я дуже багато говорю, а діти безперервно рухаються, відповідно заданої теми заняття. Працюю за програмою ”Дитина”(оновлена).

Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Наконечна Альона Вікторівна
вихователька І молодшої групи,
ЗДО №33 “Казка” м. Первомайська
                           
  Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Представлено практичний досвід щодо використання створеного вихователями ЗДО №33 “Казка” дидактичного матеріалу для формування сенсорних еталонів та розумових здібностей дітей раннього віку.
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення в просторі, а також запах і смак. Значення сенсорного розвитку в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ.

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Баланчук Алла Євгеніївна
інструкторка з фізичної культури
Веселинівського ЗДО 
(ясла-садок) №1 «Сонечко»
Миколаївської області

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Здоров’я дітей - основне джерело щастя, радості батьків, педагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складаний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та духовної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для розвитку освіти в Україні на майбутнє.

вівторок, 9 червня 2020 р.

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят


Мілобог Ольга Юріївна,
інструкторка з фізичної  культури
закладу дошкільної освіти "Теремок"
Казанківської ОТГ Миколаївської області

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят

Поєднуючи в собі різні види мистецтва фізкультурні розваги впливають на почуття і свідомість дітей. Підготовка і проведення дитячого дозвілля слугують моральному вихованню дітей: вони об’єднуються спільними переживаннями, у них виховуються основи колективізму; твори фольклору, пісні, вірші про Україну, природу, працю формують патріотичні почуття; участь у святах і розвагах виховує у дошкільнят дисциплінованість, культуру поведінки тощо. Святкова атмосфера, краса оформлення приміщення, вміло підібраний репертуар – все це важливі фактори естетичного виховання. Участь дітей у співах, іграх, таночках зміцнює і розвиває дитячий організм, поліпшує координацію рухів. Фізкультурні розваги, які проводяться в дитячому садку дають малятам велику втіху та радість.

Горизонтальний пластичний балет як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія  Василівна,
інструкторка з фізичної культури
Кривоозерського ЗДО № 4 "Казка"

Горизонтальний пластичний балет 
як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Сучасна традиційна система фізичного виховання дошкільнят не створює умов для збереження і розвитку здоров’я, оскільки в ній не враховані основоположні закони природи. Майже всі заняття і тренінги з фізичної культури починаються з вертикальних, ударно струшуючих навантажень у бігу та стрибках. Тому на стику педагогіки на стику дитинства, теорії та методики фізичного виховання і спортивного тренування, виник принципово новий і універсальний етико-оздоровчий напрямок М. М. Єфименка «Горизонтальний пластичний балет». 

Спортивні свята і розваги у ЗДО як засіб патріотичного виховання дошкільників


Перемета Світлана Сергіївна,
інструкторка з фізичної  культури
ЗДО № 65 м. Миколаєва

        Спортивні свята і розваги у ЗДО  як засіб патріотичного виховання дошкільників

Фізкультурні  свята зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей. Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання  у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення  ролі сім’ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.
Музично-спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою ігрового посібника "Разом граємо - пальчики розвиваємо"

Трофимчук Наталія Миколаївна,
вихователька 1 молодшої  групи
ДНЗ №1 «Північне сяйво»
м. Миколаєва
Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності 
за допомогою ігрового посібника  "Разом граємо - пальчики розвиваємо"


Базовий компонент дошкільної освіти, Коментар до Базового компонента, програми розвитку дітей дошкільного віку виокремлюють сенсорний розвиток як базову основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.

Мета ігрового посібника «Разом граємо – пальчики розвиваємо»:
  • поліпшити загальну рухову активність та дрібну моторику пальців, кистей рук дітей;
  • поліпшити координацію і точність рухів руки і ока, гнучкість рук, ритмічність;
  • розвивати уяву, логічне мислення, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття;
  • сприяти нормалізації мовної функції;
  • створювати емоційно-комфортну обстановку в спілкуванні з однолітками і дорослими.

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою посібника "Весна прийшла"

Даніло Владилена Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
 ДНЗ№ 123 м. Миколаїва

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності
 за допомогою посібника "Весна прийшла"

Ігровий посібник «Весна прийшла» представляє собою пошиту з фетру книжечку зі сторінками.
Дидактичний посібник «Весна прийшла» розвиває у дітей дрібну моторику пальців рук, вміння розпізнавати основні кольори; увагу, мислення, вміння працювати з однолітками та дорослим, збагачує словниковий запас.
Його можна використовувати на заняттях з мовленнєвого розвитку дітей та для індивідуальної роботи з підгрупою, та під час самостійної ігрової діяльності дітей. Працюючи з посібником педагог використовує бесіду, запитання, загадування загадок, розповідання віршиків, чистомовок, складання маленьких оповідань.

понеділок, 8 червня 2020 р.

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Костенко Катерина Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Миколаївський СНВК для дітей зі зниженим зором

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Ранній вік – надзвичайно важливий і відповідальний період розвитку дитини. У перші три роки життя закладаються найбільш важливі людські здібності: спілкування з однолітками, з дорослими, впевненість в собі і довіра до інших людей.

Завдання вихователя: не просто дати дітям знання, а особливо дітям з вадами зору, а навчити малюків міркувати, самостійно приймати рішення, не уникати завдань із багатьма варіантами розв’язання.

Сенсорний розвиток дітей дуже важливий, тому що є основою для формування емоційної і вольової сфери, а також допомагає дитині з вадами зору дізнатися, як влаштований навколишній світ і розширити її кругозір. Відмінна риса вправ на сенсорний розвиток полягає в тому, що всі вони проводяться в ігровій формі, що допомагає дорослому налагодити стосунки з дітьми. Велику увагу потрібно приділяти своїм жестам, міміці при спілкуванні з дітьми. 

Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Вовчок Наталя Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1

Сенсорний розвиток  дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини  позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення.  У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.

Настільно - стендовий театр як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Чудіна Тетяна Володимирівна, 
вихователька ДНЗ № 7 
м. Нового Бугу

 Настільно - стендовий театр 
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор

Середніченко Олена Миколаївна,
вихователька ясельної групи № 8
ДНЗ № 143 «Чайка» м. Миколаєва

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор 

У період дошкілля закладаються основи екологічної культури особистості, головною складовою якої є екологічна свідомість. Тож ознайомлення дітей з природою, взаємозв’язками між живими організмами та природним довкіллям – одне з важливих завдань освітньо-виховного процесу. Наявність таких знань допоможе малюкові зрозуміти, як тісно пов’язані між собою всі компоненти природи і як живі організми, зокрема людина, залежать від середовища. Тобто йдеться про ознайомлення дитини з механізмами взаємодії людини з природним довкіллям, що допоможе передбачити негативні наслідки окремих дій, усвідомити самоцінність природи, відчути себе її частиною.
Провідними методами та видами діяльності в групі в напрямку природничо-екологічного виховання є спостереження, дидактичні ігри, дослідницька та пошуково-експериментальна діяльність, використання народної мудрості та художнього слова про природу.

Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр»

Фісун Вікторія Ігорівна,
вихователька групи раннього віку
закладу дошкільної освіти
№ 147 «Зірочка» м. Миколаєва

 Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр» 

Мета: ознайомити дітей з можливостями театралізації літературних творів шляхом розігрування їх змісту за ролями з використанням допоміжних предметів; формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (вчити наслідувати голоси та рухи тварин); стимулювати зацікавлення та бажання дитини брати участь у драматизації.
Театралізована діяльність допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, сприяє розвитку фантазій, виникнення у їхній уяві яскравих образів літературних героїв, казкових персонажів, формує комунікативні уміння, розвиває мову.
Театр на фартушку – є дуже зручний для педагога, оскільки для організації театралізованої діяльності потрібно підготовка багатьох деталей до показу. А одягнувши театр-фартух одразу розпочинається вистава.

неділя, 7 червня 2020 р.

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою посібника “Слоник”

Ординська Наталія Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №3 ”Веселка”м.  Южноукраїнська 

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою
посібника “Слоник”

Мета: Впроваджувати в роботу з дітьми посібники, виготовленні з нетрадиційних матеріалів, зокрема покидькових до  основи яких взято методику М.Монтессорі.

Зроблений мною посібник використовується  дуже поширено для розвитку тактильного сприйняття, дрібної моторики, уяви, мислення, фантазії, мовлення, сенсорної  пам’яті.

Ігри спрямовані на сенсорний розвиток, дають дитині можливість проявити творчу активність, розширюють її світогляд, розвивають винахідливість, пробуджують інтерес до занять, впливають на емоційний стан дитини, на її здоров’я.

Використання ігор "Бізіборд" у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку


Атлас Валентина Олексіївна,
вихователька групи раннього віку
Новобузького дошкільного
навчального закладу №7 «Малятко»

Використання ігор "Бізіборд" 
у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку

Ця розвивальна дошка оснащена різноманітними предметами, які можуть пересуватися, обертатися, пищати, блимати або видавати звуки.
Конструкція виготовлена з натуральних, якісних і безпечних матеріалів.
На дощечці дуже багато цікавих деталей, які використовуються у побуті сучасної дорослої людини, до яких у малюка обмежений доступ.
Кольорові, різної величини і форми дрібниці розвивають візуальний і тактильний контакти, які так необхідні дитині у перші роки життя.

Фізичне виховання дітей раннього віку. Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"

Махиня Світлана Миколаївна,
вихователька 2 ясельної групи
  ЗДО № 95 "Бджілка" м. Миколаєва

Фізичне виховання дітей раннього віку.
Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"


Під час реалізації завдань фізичного виховання на заняттях, у вільній діяльності, в індивідуальній роботі з дітьми використовується різне нестандартне фізкультурне обладнання. 
Мета «Доріжки здоров'я» це перш за все створення бадьорого, радісного настрою дитини, позитивного, емоціонального стану. «Доріжка здоров'я» розвиває загальну моторику дитини, відбувається іннервація (забезпечення органів і тканин нервами, що забезпечують їхній зв'язок з центральною нервовою системою) стопи дитини, при ходьбі босоніж на стопі активізується безліч точок, тонізуючих наш організм, знижується стомлюваність, підвищується імунітет. «Доріжка» допомагає скоординувати рухи дитини особливо в поєднанні з мовленнєвим завданням.

субота, 6 червня 2020 р.

Знайомство дітей раннього віку з казкою за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Суміна Наталія Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного 
навчального закладу №1

Знайомство дітей раннього віку з казкою
 за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Мета: впроваджувати нову форму роботи з дітьми, створювати умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формувати життєву компетентність, активну творчу поведінку в різних видах театральної діяльності. Вчити дітей розуміти зміст коротеньких народних казок, викликати емоційний відгук, спонукати до повторення слів, фраз, речень, виконання дій відповідно до тексту. Збагачувати мовленнєвий словник дитини, відтворювати зміст знайомих казок.

Театр на фартушку можна використовувати для розповідання казок, вивчення віршів, на заняттях з сенсорного виховання та, навіть образотворчої діяльності.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник "Пальчикові кроки"

Лебедєва Марина Михайлівна,
вихователька  групи раннього віку
ЗДО №148 “Катруся"
м. Миколаєва

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник 
"Пальчикові кроки"

Мета: створити позитивний емоційний настрій; формувати уявлення про форму, величину та колір; розвивати пізнавальний інтерес, тактильні відчуття, дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення один до одного; активізувати мовний розвиток; розучування текстів з використанням “пальчиків” стимулює мову, просторове мислення, увагу.