Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 14 червня 2020 р.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

Карлова Анжела Олександрівна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ  №60 м.Миколаєва


Сенсорний розвиток дітей раннього віку. 
Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

В. О. Сухомлинський писав: “Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.  Гра - це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ”.
Основу інтелектуального розвитку дітей раннього віку становить сенсорне виховання, що здійснюється в усіх формах навчально-виховної роботи з ними. Для інтенсивного розвитку відчуттів і сприймань належить застосовувати на заняттях і в повсякденному житті різноманітні ігрові методи і прийоми, що спонукатимуть дітей до дій з предметами та мовленнєвого розвитку. Дитина граючись, навчається розрізняти форму, величину, колір предметів, оволодіває різноманітними діями, рухами. І все це своєрідне засвоєння елементарних знань і вмінь здійснюється у доступних для дитини формах. Зокрема, це дидактична гра, яка є для маленької дитини найпридатнішою формою навчання.

Провідна роль у пізнанні навколишнього світу належить сприйняттю. Воно є основою всіх інших пізнавальних процесів — мислення, пам'яті, уяви. Діти раннього віку сприймають предмет за певною ознакою. Завдання вихователя - сприяти відокремленню сприйняття із предметної діяльності та перетворити його на цілісний пізнавальний процес. Найкращий спосіб здійснення інтелектуального розвитку дитини через дидактичні ігри. Розвивальні завдання спрямовано на вдосконалення та збагачення сприйняття дітей раннього віку і розширення їх сенсорного віку.
Метою дидактичної гри “Рибки в акваріумі” є ознайомлення дітей із мешканцями акваріуму; розвиток дрібної моторики рук, зорової уваги та сприйняття, уяви, окоміру, уявлення про навколишній світ; зорово-дотикові та просторові уявлення; розвиток мовлення; закріплення понять “один — багато”, “велика”, “маленька”, вміння розпізнавати та називати кольори; вміння групувати предмети за розміром та кольором.
Матеріал посібника: 1 великий акваріум з цупкої тканини та 6 маленьких площинних акваріумів з пластику; рибки з фоамірану різної величини та різного кольору.
1. Хід гри:
Бесіда вихователя з дітьми “Де живуть рибки?”, “Що є у акваріумі?”
Розглядання рибок у акваріумі.
“Які вони?” (різнокольорові, різні за розміром)
На дошці великий площинний акваріум, у кожної дитини - маленький площинний акваріум
На столі є таця з рибками різного розміру, вихователь пропонує дітям випустити їх у акваріум. “Який акваріум більш зручний для великих рибок, а який для маленьких?”
Діти викладають рибок у акваріуми відповідно розміру, називаючи їх величину та колір.
2. Хід гри:
Діти розглядають рибок в акваріумі
“Рибка сумно подивилась,
захотіла щось сказать,
та не вміє, і подалі
потихеньку відплила.”
Вихователь: “Діти! Рибка сумна, тому що десь поділись її дітки, маленькі рибки”
Мотивація: допоможемо мамі знайти її діточок
У кожної дитини на площинному акваріумі є площинна  рибка (мама-рибка). Вихователь запитує: Якого вона кольору? Треба підібрати та викласти до великої рибки маленьких такого ж кольору

Немає коментарів: