Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 22 червня 2020 р.

Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи. Хатха-йога в закладі дошкільної освіти

Шуляк Ольга Вікторівна,
інструкторка з фізичної культури
дошкільного навчального закладу № 95
м. Миколаєва

Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи. Хатха-йога в закладі дошкільної освіти

Хатха-йога – система самовдосконалення, шлях до внутрішньої гармонії. Практика розвитку свідомості, духу і особистості через фізичне вдосконалення тіла.
Дитяча йога – це особливий простір, де діти вчаться не лише виконувати фізичні вправи, вони вчаться довіряти своїм можливостям і проводити час в атмосфері гри і задоволення, а не в боротьбі за досягнення.
Дитяча йога – один з кращих способів турботи про свою дитину. Йога для дітей – це добре продумана система зміцнення молодого організму, заснована на багаторічній практиці.
Заняття йогою допоможуть: Підвищити м'язовий тонус і гнучкість, зняти нервово-м'язове напруження, розкрити духовний потенціал. Навчання дітей елементів йоги починаємо з вправ (асани), що сприяють: зміцненню «черевного дихання», м’язів шиї, вмінню тримати рівновагу, розвитку грудної клітки і плечового пояса; потім переходимо до вправ на зміцнення м’язів тулуба та ніг; зміцненню дисків хребта і органів травлення; очищенню кишечника; поліпшенню роботи шлунку; завершуємо вправами на зміцнення нервової системи, суглобів стопи.

Підсумкова сесія. Група 57. Фізінструктори ЗДО


Підсумкова сесія. Група 57. 
Фізінструктори ЗДО

Чотири тижні дистанційного навчання інструкторок з фізичної культури закладів дошкільної освіти Миколаївської області дійшли до логічного завершення. 

Усі дванадцять фахівчинь впоралися з освітньою програмою підвищення кваліфікації на відмінно. Посада інструктора з фізкультури у закладі дошкільної  освіти  почесна та відповідальна. Адже дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих. Дуже важливо саме на цьому етапі сформувати у дітей базу знань та практичних навичок здорового способу життя, усвідомлену потребу у систематичних заняттях фізичною культурою та спортом.

четвер, 18 червня 2020 р.

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. Ігровий посібник "Підбери за кольором"

Малініна Світлана Валеріївна,
вихователька  ДНЗ № 141
м. Миколаєва

Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. 
Ігровий посібник "Підбери за кольором"

Дошкільне дитинство є періодом інтенсивного сенсорного розвитку дитини. Від рівня цього розвитку значною мірою залежить успішність її розумового, фізичного, естетичного виховання, стан сформованості загально навчальних умінь і навичок. Якщо систему роботи із сенсорного розвитку дітей організувати у дошкільному навчальному закладі належно, це, надалі, допоможе дітям перебороти труднощі в освоєнні навчальної діяльності.

Ранній вік. Група 54. Підсумкова сесія


Ранній вік. Група 54. Підсумкова сесія 

Два рази по 2 тижні  - така формула дистанційного навчання вихователів закладів освіти Миколаївської області, які працюють з найменшими.
Два дні по два онлайн підключення у синхронному режимі - підсумкова сесія.
Як куратор, дуже радію досягненням педагогинь за час навчання. Адже, крім професійних питань, їм треба було терміново підвищити власну інформаційно-комунікаційну компетентність, щоб подолати всі теоретичні матеріали та виконати практичні роботи від всіх викладачів. 
Завтра навчання залишиться позаду, а що слухачки візьмуть із собою? Пропоную на цій хмарній дошці залишити свої відгуки, побажання, якщо є, то й критичні зауваження.

середа, 17 червня 2020 р.

Театралізована діяльність у розвитку дітей раннього віку. Пальчиковий театр

Земляна Світлана Михайлівна,
вихователька групи раннього віку
 ЗДО № 14, м. Вознесенська
Театралізована діяльність у розвитку дітей раннього віку. Пальчиковий театр 

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. Адже одним із завдань дошкільної освіти є формування дитячої творчості. Проаналізувавши попередню діяльність художньо-естетичного розвитку, я дійшла висновку, що потрібно змінити свій підхід до цієї проблеми. Ставлячи за мету виховання творчої, компетентної особистості та користуючись Базовим компонентом дошкільної освіти, я вирішила надати основну увагу саме художньо-естетичному розвитку дитини, який полягає насамперед у тому, щоб розвивати індивідуальні потенційні можливості кожної дитини, формувати її здібності. 

вівторок, 16 червня 2020 р.

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Кірошка Анжела Олександрівна,
вихователька группи ранього віку
ЗДО №7 "Веселка" Криве озеро


Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Один з базових принципів системи Марії Монтессорі - виховання відчуттів дітей. Велике значення сенсорного виховання пояснює тим, що саме з відчуттів починається джерелом усіх знань людини про світ і про себе. М.Монтессорі створила унікальні сенсорні матеріали - своєрідні еталони та ознак предметів навколишнього світу. Тому для задоволення потреб дитини в розвитку відчуттів М. Монтессорі створила сенсорні матеріали. Працюючи із сенсорними матеріалами дитина набуває власний сенсорний досвід.

понеділок, 15 червня 2020 р.

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти із залученням батьків

Клімук Ганна Іванівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 22 "Ялинка"
м. Миколаєва

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти  із залученням  батьків

Спортивні розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, сприяють зміцненню стосунків між батьками та дитиною; виховують почуття поваги, взаємопідтримки в сім’ї, подоланні труднощів. Діти та батьки отримали веселий бадьорий настрій та задоволення.
Питання взаємозв’язку дошкільного закладу та сім’ї щодо зміцнення здоров’я та забезпечення ефективного фізичного розвитку дитини не втрачає своєї актуальності. Щоб зберегти та зміцнити здоров’я дитини, дорослі мають:
створити у дошкільному закладі та сім’ї умови для зміцнення здоров’я і зниження-    забезпечити кваліфікований медичний нагляд; формувати навички здорового способу життя, зокрема – власним прикладом. Зберегти та зміцнити здоров’я дітей можна лише завдяки спільним зусиллям педагогів і батьків.

неділя, 14 червня 2020 р.

Сприяння руховій активності дошкільників під час фізкультурних занять та розваг

Вакар Тетяна Михайлівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 77 м. Миколаєва

Одним із головних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є збереження і зміцнення фізичного, духовного і психічного здоров‘я дитини. Основи фізичного і морального здоров‘я, комплексного формування розумових і фізичних якостей особистості, вдосконалення фізичної і психологічної готовності дитини дошкільного віку до активної життєдіяльності здійснюється у процесі фізичного розвитку.
У дошкільному віці діти, як правило, вже добре володіють своїм тілом. Фізична активність стимулює розумову діяльність, яка, у свою чергу, спонукає дітей рухатися.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

Карлова Анжела Олександрівна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ  №60 м.Миколаєва


Сенсорний розвиток дітей раннього віку. 
Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

В. О. Сухомлинський писав: “Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.  Гра - це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ”.

Розвиток мовлення дітей засобами театральної діяльності . Настільний театр " Рукавичка"

Чемерова Світлана Олександрівна,
вихователька  раннього віку
ДНЗ №111 м. Миколаєва 

Розвиток  мовлення  дітей  засобами  театральної  діяльності. 
Настільний театр   “Рукавичка"

У освітній програмі “ Дитина” у освітній лінії “Мовлення дитини” для вихователя групи раннього віку зазначено завдання: "Вчити  дітей  слухати і розуміти мову дорослого. Залучати дітей до  спільної розповіді казки за ігровою ситуацією. Збагачувати словник: іменниками, прикметниками, дієсловами. Вправляти у звуконаслідуванні ; у правильному  вживанні слів з суфіксами - ик, - ичк. Підтримувати хороший настрій, цікавість до українських  народних казок". 

Спортивні розваги як засіб зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Рассоха Тетяна Пилипівна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО №126 м. Миколаєва

Спортивні розваги як засіб
зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Спортивні свята і розваги - яскраві і радісні події в житті дітей дошкільного віку. Поєднуючи різні види мистецтва, вони дуже впливають на почуття і свідомість дітей. Організація активного відпочинку дошкільнят з фізичним навантаженням передбачає створення умов для їхнього фізичного розвитку в не вимушеній ігровій діяльності, закріплення вмінь і навичок, набутих у повсякденні та на заняттях. Одним з ефективних шляхів реалізації цього завдання є проведення спортивних свят та розваг. Спортивні свята та розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Активний рухливий відпочинок – запорука здоров’я і доброго настрою дітей.

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою пальчикового театру “У гості казка завітала”

Лодіна Світлана Михайлівна, 
  вихователька першої молодшої групи
 ЗДО № 71 “Маяк”

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою  
пальчикового театру “У гості казка завітала” 

Посібник призначений для дітей 2‐6 років, він стане хорошим помічником для батьків та вихователів дітей раннього та дошкільного віку. 
Мета: Ознайомити дітей з різними видами театрів та заохочувати з допомогою дорослих чи самостійно інсценувати тексти коротких літературних творів. Вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст казки, відповідати на запитання за її змістом. Формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (наслідувати голоси та рухи тварин, птахів). Розвивати навички діалогічного мовлення, поняття про взаємозв'язок між об'єктами, подіями, вчинками героїв твору. Виховувати інтерес, доброзичливість та зацікавленість до твору.

Розвиток мовлення дітей молодшого дошкільного віку за допомогою настільного театру "На гостинах у казки"

Асламазян Анастасія Миколаївна,
вихователька молодшої групи
ДНЗ №1, м. Очаків “Дзвіночок”

Розвиток мовлення дітей 
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру  
"На гостинах у казки"


Театралізована діяльність у дошкільному віці один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має розвивати у дітей: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; мовленнєві та виконавчі дії; уміння передавати характерні особливості художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.

Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку за допомогою панно «У світі казок»

Куляс Алла Вікторівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 51 м. Миколаєва

Розвиток творчих здібностей 
дітей раннього віку 
за допомогою панно «У світі казок»

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність.

пʼятниця, 12 червня 2020 р.

Плавання як ефективний оздоровчий засіб фізичного виховання

  Прокопенко Марина Юріївна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО № 87 м. Миколаєва

Плавання як ефективний оздоровчий  засіб фізичного виховання

Принцип оздоровчої фізичної культури полягає в тому, що фізична культура повинна сприяти зміцненню здоров'я. Всесвітня організація охорони здоров'я прийняла визначення, що таке здоров'я. «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здатність організму адекватно змінювати свої функціональні показники і зберігати оптимальність в різних умовах - найбільш характерний критерій норми здоров'я. Тільки оптимальне фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Горбик Ірина Олегівна,
        інструкторка з фізичної культури 
        навчально-виховного  комплексу «Сонечко»
   м. Очакова

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Фізкультурні свята дуже подобаються дошкільникам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. Підготовка до свята, розучування віршів, гарне оформлення зали чи майданчика, оригінальні костюми, красиві емблеми, музика, пісні, різноманітні змагання, ігри позитивно впливають на загальний фізичний розвиток дітей, розвивають у них почуття краси, уяву. А головне фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджують почуття відповідальності.

Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад із фетру»

Шевченко Любов Миколаївна,
вихователька Очаківського
навчально-виховного комплексу «Сонечко»
Миколаївської області


Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад  із фетру»

Сьогодні існує безліч іграшок, які допомагають у розвитку дитини, але не всі їх можна назвати екологічними і безпечними, та й коштують вони не дешево. І тут на допомогу батькам та вихователям приходить фетр. Цей матеріал екологічний, простий і зручний. Пропонуємо вашій увазі посібник з серіями ігор, які стануть у пригоді під час занять та ігрової діяльності малят.

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку. Посібник "Кольорова мозаїка"

Галушко Світлана Валентинівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО КТ № 14 "Дзвіночок"
м. Вознесенська

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку.
Посібник "Кольорова мозаїка"

Мовленнєвий розвиток дитини раннього віку-це вагома складова і показник її психічного, розумового та емоційного розвитку.Недоліки та вади мовлення,що можуть виникнути в різні  періоди дитинства,позначаються на інтелектуальному та комунікативному розвитку, руйнують особистість, спричинюють соціальну незрілість. Малюк має право проявляти своє зацікавлення будь-чим. Не слід активізувати його мовлення, коли він того не хоче. Будь-які контакти дорослого з дитиною мають супроводжуватися мовленням. Ми називаємо їх грою, грою-забавою, вправою, грою-заняттям.Час спілкування не обмежується й цілковито залежить від готовності дитини, від бажання та активності. Загалом усі заняття з малятами-гра, спілкування.

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"

Андреєва Тетяна Леонідівна, 
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №103 м. Миколаєва 

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"


У перші три роки життя дитини активно розвиваються її органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Сенсорний розвиток дитини передбачає розвиток її сприйняття й формування уявлень про властивості предметів. Рівень сенсорного розвитку дитини надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

четвер, 11 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку елементарних уявлень про природне довкілля за допомогою багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

Барінова Людмила Петрівна,‌
вихователь‌ка ‌групи‌ ‌раннього‌ ‌віку‌‌
‌ ‌дошкільного‌ ‌навчального‌ ‌закладу‌ ‌№49‌
м. Миколаєва‌

Формування у дітей раннього віку
 елементарних уявлень 
про природне довкілля за допомогою 
багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

У освітній програмі “Дитина” для закладів дошкільної освіти у освітній лінії “Дитина у природному довкіллі” для виховательок, які працюють з дітьми раннього вік зазначено завдання: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії.
На реалізацію цього завдання нами було створено багатофункціональний посібник «Диво-деревце» для роботи з дітьми раннього віку (від року до трьох).