Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 30 березня 2017 р.

Творчий колективний проект "Соціально-моральний та емоційно-ціннісний розвиток дітей 3-го року життя"

Добігає завершення навчання на курсах підвищення кваліфікації у МОІППО слухачів групи № 65 "Вихователі ДНЗ (з проблеми ранній вік)"

Навчально-тематичним планом освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти передбачено написання випускної роботи. 

З 35 педагогів групи шість писали індивідуальні випускні роботи і 29 осіб об'єдналися задля роботи над Творчим колективним проектом "Соціально-моральний та емоційно-ціннісний розвиток дітей 3-го року життя"

пʼятниця, 24 березня 2017 р.

Конспект інтегрованого заняття у різновіковій групі (ранній та молодший вік)

Конспект інтегрованого заняття
 у різновіковій групі 
(ранній та молодший вік)

Вихователь  ДНЗ №13 "Гвоздичка"
м. Первомайськ Миколаївської області
Панченко Ірина Григорівна

Тема:      Мишко захворів                                    
МЕТА: Закріпити знання дітей про лікарські рослини Украіни (липу, малину, калину). Вчити виділяти і правильно називати характерні ознаки рослин. Розвивати зв’язне мовлення, спонукати давати відповідь на запитання. Активізувати словник дітей різними частинами мови, сприяти правильному вживанню відмінкових закінчень. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності та розвивати елементарні навички нетрадиційного малювання . Розвивати дотиковий, зоровий, слуховий та руховий аналізатори, естетичне сприймання. Вчити передавати ознаки, особливості образу діями, рухами, емоціями. Закріпити вміння дітей малювати калину нетрадиційним способом ( пальчиками). Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності за допомогою музики і поетичного слова. Спонукати до співчутливого ставлення до хворого, викликати бажання допомогти. Виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.  

субота, 25 лютого 2017 р.

Вивчаємо інтернет в початковій школі

Інтерне́т (від англ. Internet), міжмере́жжя - всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж.

Перед вами затверджена колегією МОН версія програми з інформатики 2-4 класи за результатами коментарів дописувачів на EdEra та обговорень у робочих експертних групах після публічного обговорення.

Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже всюди визнаються одними з ключових в системі освіти.

субота, 11 лютого 2017 р.

Коли робиш те, що подобається...

7-го лютого у Києві у HAB 4.0. відбулася подія, на яку я чекала цілий рік. Адже у пам'яті з минулої зустрічі учасників спільноти "Навчаємося з Google" 9 лютого 2016 року залишилися лише позитивні та корисні для подальшої професійної діяльності враження та думки.

Вже другий рік поспіль на День безпечного інтернету в нашій спільноті свято - Форум "Цифрове перетворення освіти". Цей захід відбувається завдяки спільним зусиллям двох чарівних жінок, профі з великої літери та надзвичайно харизматичним особистостям: Наталія Саражинська та Гущина Наталья.

вівторок, 17 січня 2017 р.

Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми «Ранній вік» Група № 5

10 січня в МОІППО розпочалися курси підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів області у групі № 5 «Вихователі ДНЗ (Ранній вік)» за змішаною моделлю навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті.  Для навчання на курсі у слухачів мали бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.

Слухачі групи - вихователі груп раннього віку дошкільних навчальних закладів Миколаївської області - самостійно пройшли попередню реєстрацію на сайті МОІППО та виконали в режимі он-лайн тестові завдання на визначення загального рівня психолого-педагогічних професійних знань.

пʼятниця, 16 грудня 2016 р.

Бути чи не бути хмарним технологіям у підвищенні професійної компетентності педагогів ДНЗ?

Добігло фактичного кінця навчання слухачів експериментальної групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", яку було включено до графіку курсів підвищення кваліфікації при МОІППО за Новим Основним курсом Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.

У цій публікації маю проаналізувати хід навчання та його результативність. Зробити рефлексію власної викладацької, кураторської та тренерської діяльності протягом двох місяців у зазначеній групі.

неділя, 11 грудня 2016 р.

Викладання інформатики у початковій школі

В умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину.

Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.

Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків – окремі короткочасні моменти включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів, що мають допоміжне значення для вивчення теми й сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.

пʼятниця, 2 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Креативність - базова якість особистості старшого дошкільника"


Бути креативним зараз популярно. Той, хто хоче отримати гарну роботу, неодмінно називає цю рису характеру у своєму резюме. Творчий підхід необхідний не тільки у виробничих справах, але й у повсякденному житті, адже дозволяє нестандартно вирішувати більшість звичайних завдань.

Люди з високим творчим потенціалом мають неоціненне достоїнство – вміння продукувати і втілювати яскраві, талановиті рішення. Традиційно до креативних відносять професії художників, артистів, дизайнерів тощо.

четвер, 1 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Самостійність - базова якість особистості старшого дошкільника"

Два місяці роботи пробігли як один день. 

Чи варто було все це опановувати? Так, адже сучасний педагог повинен рости сам і передавати свої знання учням. 
Чи важко було створювати проект? За браком часу так, але те, що зараз ми маємо чудовий матеріал для роботи - це варто того! 

У своєму арсеналі я мала знання щодо роботи з комп'ютером, з програмами Microsoft Word, Power Point, Excel і інші, проте з хмарними технологіями познайомилася вперше. 

Вперше створювала аккаунт, блог і це виявилося захоплюючим, цікавим, повчальним. Без такого тренера, як Лія Миколаївна було б важко все це освоїти. Вона впевнено, професійно і терпляче нам все викладала. Її відеоролики були корисні у роботі. 

30 листопада ми закінчуємо навчання... Проте у свої заклади ми підемо, озброєні передовим досвідом з комп'ютерних технологій і зможемо ділитися досвідом з колегами. Вдячна всім, хто допомагав у роботі, хто терпляче, крок за кроком допомагав прийти до фінішу!

вівторок, 29 листопада 2016 р.

Візитка до проекту "Самооцінка - базова якість особистості дошкільника"

Під час навчання за програмою Intel "Навчання для майбутнього" я залучилась до плідної роботи.  Вона складалася з очної та дистанційної форм роботи.

Вся проведена робота продемонструвала ефективність використання комп’ютерних технологій у роботі з колегами, батьками вихованців. Завдяки навчанню за програмою Intel «Навчання для майбутнього” я набула  нових навичок у роботі з сервером Googlе. Мала можливість співпрацювати  з колегами, що навчаються за програмою. 

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Візитка проекту «Ініціативність - базова якість особистості дитини старшого дошкільного віку»

В умовах стрімкого розвитку технологій,  динамічність політичних і соціальних змін у соціумі, сучасне суспільство для свого успішного функціонування потребує ініціативних громадян. Тому є необхідність виховання ініціативної особистості, починаючи з раннього віку. Даний проект спрямований на створення умов для формування компетентності педагогів під час формування базових якостей дітей, а саме - ініціативності.

Ключові слова
Ініціативність  - якість особистості,  що виявляється в її прагненні та вмінні ініціювати справи і вчинки, активно їх реалізовувати та залучати до цього інших.
Ініціатива  -  окремий прояв ініціативності; здатність до активної діяльності, яка випереджає зовнішні вимоги.

пʼятниця, 25 листопада 2016 р.

Візитка проекту “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


Самосвідомість є вінцем розвитку вищих психічних функцій. Вона дозволяє людині не тільки відображати зовнішній світ, але, виділивши себе в цьому світі, пізнавати свій внутрішній світ, переживати його й певним чином ставиться до себе. У дошкільному віці виникнення самосвідомості - найважливіше досягнення у розвитку особистості дитини, а тому з'ясування психологічних та педагогічних умов її формування є особливо актуальним для правильної побудови навчально-виховного процесу. Отже, педагогам запропонована участь у проекті за темою: “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


вівторок, 22 листопада 2016 р.

На фінішній прямій

Багато думала на цьому тижні про дистанційний етап навчання в групі 130-А Педагогічні працівники ДНЗ, які навчаються за курсом Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) та про базові якості особистості, що мають бути сформованими у старших дошкільників - випускників дошкільних навчальних закладів... Адже до того часу, як Півень Галина Григоріївна, заступник директора МОІППО має вручити сертифікати слухачам цієї групи про завершення двохмісячного навчання, залишається тиждень і один день.

понеділок, 21 листопада 2016 р.

Intel®.Чого навчилися разом?


Компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є однією з складових фахової компетентності педагогів.


ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу ще й тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.

Саме з метою підвищення рівня володіння ІКТ я розпочала навчання на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) за очно-дистанційною формою. Перші кроки були дуже складними.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжувати розпочате). Та згодом вкотре впевнилася в тому, що немає нічого не можливого. І зараз можу сказати: я не шкодую про час, витрачений на навчання, адже мені вдалося багато…

субота, 19 листопада 2016 р.

Візитка проекту "Базові якості особистості дошкільника"

Випускник дошкільного закладу - яким йому бути?

Сформованість базових якостей особистості дошкільника є метою та результатом ефективної роботи цілої групи вихователів,  педагогів-спеціалістів та інших працівників дошкільного закладу. 

Як організувати роботу педагогів щодо розв'язання цього питання, які методи доцільно використовувати - саме на це направлена проектна діяльність на тему "Базові якості особистості дошкільника" в межах навчального курсу "Навчання для майбутнього".  

четвер, 17 листопада 2016 р.

Альтернативні насиллю методи виховання дошкільника в сім'ї

Всі ми родом з дитинства. Уважається, що кожна дитина − це маленьке диво й велике щастя для своїх батьків. Проте, така оптимістична картинка, нажаль, не стовідсоткова. Цей відсоток у нашому суспільстві чим далі, тим більш має тенденцію до зниження. Аборти, якими перериваються небажані вагітності; залишені у пологових будинках діти; немовлята у сміттєзбірниках; батьки − вбивці власних дітей; проблемні родини, в яких діти потерпають від експлуатації власних батьків; пристойні сім’ї, в яких фізичне покарання дитини є нормою життя − все це насильницькі методи позбавлення або від самої дитини, або від небажаної для дорослих її поведінки. Таким ставленням до себе діти отримують від дорослих зразок − саме так, насильницькими засобами слід домагатися бажаного й формує переконання дитини, що насилля − найкращий засіб протистояння тому, що тобі не подобається, чого ти не можеш змінити ось тут і зараз, швидкий спосіб досягнення бажаного.

До Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства

18 листопада Україна, як и 46 інших європейських країн вдруге відзначає День захисту дітей від сексуального насильства. Про це представники цих країн домовилися у травні 2015 року.

Я, як науковець, який вивчвє питання статевого виховання дітей не змогла залишитися осторонь цієї події. У нашому інституті на цьому тижні заплановано та проводиться низка заходів до цього дня. Я теж долучаюся до цієї діяльності.

На завтра заплановано  заняття з завідувачими дошкільними навчальними закладами.
Вчора з вихователями шкіл інтернатів області жваво обговорювалися питання статевого виховання дітей та підлітків. Передивлялися роліки, що розміщую їх тут нижче.

вівторок, 15 листопада 2016 р.

Досить вагатися! Бери та й роби!

Доволі дивно за два тижні до завершення викладання курсу  "Педагогічні працівники ДНЗ" 26.09. - 30.11. 2016. (Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі) обирати таку назву публікації та демонстраційну  каринку задля ілюстрації її змісту.

Але мене вкрай вразила навчальна ситуація на цьому тижні, що відображено в таблиці самооцінювання.

субота, 12 листопада 2016 р.

Візитка проекту на курсі Intel® "Навчання для майбутнього"


Робота з педагогічними працівниками дошкільного навчального закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей має бути комплексною та різноманітною.

Перш ніж чомусь навчити дошкільнят, педагоги та батьки повинні самі отримати чіткі знання та оволодіти навичками щодо зазначеного питання.

вівторок, 8 листопада 2016 р.

Повторення - матір засвоєння

Як у вас, шановні колеги, на курсі, де ви є УЧЕНИЦЯМИ, існує методичне завдання - рефлексія процесу навчання за модулями. Так і я, ваш куратор та викладач, маю робити рефлексію навчального процесу.

Зважаючи на не дуже вдалу спробу інтернет-підключення тиждень тому за допомогою інструменту Google Hangouts, повертаюся до перевіреного засобу дистанційного навчання: публікації на блозі та створення навчального відеороліку.
Та алгоритму того, що треба зробити за цей тиждень слухачам групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", які навчаються на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі в МОІППО. 

Ви працювали як розробники навчального проекту і досліджували це питання в восьми модулях. Результати дослідження відображали у публікаціях на ваших блогах.