Алфімова Лариса
ДНЗ№128 м.Миколаїв
Тема: Плазуни. Звуки [л ] [л’]
Мета: Закріплювати вміння робити правильно дих та видих та змінювати силу за вказівкою вихователя, повторити вправи артикуляційної гімнастики. Удосконалювати вміння визначати спільний звук в словах.
Закріпити правильну вимову звука [л], вміння диференціювати твердий приголосний [л] та м’який [л’], знаходити їх місце у слові. Розвивати фонематичний слух, пам’ять та увагу.
Обладнання:малюнок пароплава, хамелеона, предметні малюнки;паперові кораблі; запис гудка пароплава,вітру.
Хід:
I Організаційний момент
Діти сьогодні до нас завітали гості,давайте привітаємося з ними.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо всім здоров’я й добра!
Подаруйте свою усмішку нашим гостям.
- Психогімнастика « Посмішка по колу»
В коло швидко всі ставайте,
Посмішку передавайте,
На сусіда подивіться
І ласкаво посміхніться.
Давайте побажаємо один одному сьогодні доброго настрою і цікавих сюрпризів.
Хтось до нас поспішає. Послухайте. Що це за звуки? (вітер,гудок пароплава)
II Основна частина
1 Дихальні вправи.
-« Вітер »
Мені здається,що я чую як дує вітерець. Давайте і ми перетворимося на вітер і подмухаємо. Вітер спочатку легенький,потім сильніше,сильний. А тепер він поступово затихає.
-« Вітрильники»
Як ви гадаєте, чому подув вітер? Може він хоче комусь допомогти?
Це кораблики.Давайте і ми їм допоможемо.
Кожен подмухає на один корабель. Молодці. Ось і всі припливли.
А ще приплив пароплав.(малюнок на дошці) А хто подорожує на ньому? (зелений хамелеон)
А що ви про нього можете розповісти?(це плазун,він може міняти колір шкіри. Зараз він зелений.)Його звуть Льоня. Так хто ж приплив на пароплаві?
- На пароплаві приплив зелений хамелеон Льоня.
Який звук частіше чуємо в цьому реченні?([л])На кораблі разом з хамелеоном припливли два брати :[ л] [л’]Вони привезли для вас різні завдання. (завдання - малюнки заховані в ілюмінаторах)
2. Артикуляційна гімнастика
-«Усмішка»
-«Парканчик»
-« Почистимо верхні зуби»
-«Індик»
3.Показ артикуляції звука[ л]
Хамелеон хоче,щоб ви разом з ним вимовили цей звук.
-Губи посміхаються,кінчик широкого язика заховався за верхні зуби й притискується до горбків за верхніми зубами. Зуби та язик не випускають звук,а він проривається. Вимовимо разом.
-Який це звук?(приголосний чи голосний) Чому ви так думаєте?
Хамелеону сподобалося і він хоче з вами погратися.
4.Гра «Мегафон»
- Промовити звук тихо,голосніше,голосно.
III Фізхвилинка
IV Продовження роботи
1.Гра «Не помились»
Треба повторити склади спочатку разом,а потім 2-3 дитини індивідуально.
Ла - ла - ля, лі - ли –лі , лу – лю - лу, ле – лє - ле.
2. Гра «З якої гілочки листочок?»
Хамелеон любить лазити по деревам ,але листочок на гілках тільки один. Прикрасимо гілочки листочками.(на дошці три гілки,на одній є листочок)
На гілочці,де є зелений листочок - листочки зі словами в яких є звук [л’],а на іншій зі словами на звук[л].
3. Гра « Знайди звук»
Ми прикрасили не всі гілочки.
Хамелеон любить ховатися на дереві,де багато листя. Давайте йому допоможемо сховатися. Над ним розмістіть листочки,де звук[л] стоїть на початку слова. Під ним,ті де звук[л] стоїть на кінці слова. А поряд з хамелеоном ті,в яких звук[л] в середині слова. Ось ми і допомогли .
Але залишилося ще одне завдання.
3. Гра «Вимовляй правильно»(чистомовка)
Лі-лі –лі! Лі-лі –лі!
Діти ми малі.
Працювали,натомились,
Відпочити захотілось.
Ла-ла-ла! Ла-ла-ла!
Захитались дерева!
Ли-ли-ли! Ли-ли-ли!
Гнуться віти до землі.
До сонечка зростали,
Височенькі стали.
V Підсумок
Наш гість пливе додому і прощається з вами.
А чи пам’ятаєте ви хто приплив разом з ним?
Немає коментарів:
Дописати коментар