Солдатова Валентина Іванівна
Арбузинський НВК - ЗНЗ І ст.ДНЗ "Пролісок"
Вихователь
Тема: “УВАГА ВСІМ – ДІТИ НА ДОРОЗІ”
Мета : виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності; удосконалювати вміння розрізняти дорожні знаки; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання; учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом; закріпляти уявлення про призначення світлофора, його сигнали. Удосконалити вміння вирізувати частини круглої форми; викликати позитивні емоції під час образотворчої роботи. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Хід заняття
Читання та обговорення вірша
Щоб здоровими завжди бути
Треба добре те збагнути
Що дорога, безперечно,
Дуже й дуже не безпечна.
Що дорога, безперечно,
Дуже й дуже не безпечна.
Та я к правила ти знаєш
І щодня їх пам’ятаєш,
І щодня їх пам’ятаєш,
То, звичайно, що тоді,
Де узятися біді?
Вих-ль: Діти, про що цей віршик?
– Чи зрозуміли ви з цього вірша, яка тема нашого заняття?
– Правильно, сьогодні ми з вами будемо говорити про правила дорожнього руху. Всі люди, великі і маленькі, як тільки вони вийдуть з дому на вулицю, одразу ж стають пішоходами.
– Як ви гадаєте, чи легко бути пішоходом?
– А що тут важкого?
– Так, це вірно. Вулиця- це не парк, а шосе – це не стежка. Справжній пішохід – це той, хто спокійно йде по шумній вулиці, не лякається автомобілів, автобусів, мотоциклів. Веде себе на вулиці впевнено, не заважає машинам і сам ніколи під машину не потрапить.
– Діти, а скажіть мені, чим відрізняються один від одного водій, пішохід та пасажир?
– Пасажир – це хто?
– Водій – це хто?
– Пішохід – це хто?
– Так, молодці. Ми дізналися, чим вони відрізняються одне від одного. Та хоч вони і різні, але для всіх них існує одне головне правило – це правило дорожнього руху і дорожні знаки.
– Подивіться уважно на картинку
Це дорожні знаки, Їх потрібно знати, Водіям і пішоходам, І хто їздить, і хто ходить.
– Діти, коли ви з батьками ходили із садочка додому, коли ви їздили з батьками у місто, або ж коли ми з вами ходили на прогулянку, то ви дуже часто зустрічали різні дорожні знаки, але не розуміли, що ті знаки означають. То ж сьогодні ми навчимося з вами деякі дорожні знаки читати.
– Пям’ятайте, що без дорослих вулицю можна переходити лише тоді, коли немає близько машин або коли машини по тій вулиці майже не їздять. Але краще без дорослих вам цього не робити, бо ви ще маленькі. Та якщо так трапилося, що вам треба перейти вулицю без дорослих , то пам’ятайте, що переходити вулицю треба тільки кроком, не поспішаючи. І переходити її можна лише в спеціально відведених для цього місцях. Там має стояти ось такий знак «Пішохідний перехід». В більш небезпечних місцях є ще зебра – це білі смужки. Там, де немає зебри і знаку переходити вулицю заборонено. Треба шукати відповідне місце для переходу.
– Як ви гадаєте, чому ці білі смужки називають зебра?
– Так, молодці. Дійсно є така тварина.
– Зараз познайомимось із слідуючим знаком. Ось цей знак забороняє рух пішоходів. Якщо ви побачите такий знак, то це значить, що в цьому місці вулицю переходити не можна. Це є небезпечно.
– Слідуючий знак означає, що недалеко є пункт медичної допомоги. Якщо по дорозі стається якась аварія, то за допомогою цього знаку можна швидко знайти медичну допомогу.
– Ось іще один знак. Він називається « Обережно. Дикі тварини» Послухайте маленьку історію. « Машина їде по дорозі. Праворуч і ліворуч ліс. Висить знак «Обережно. Дикі тварини». Вибігає маленький зайчик. Він хоче перейти дорогу і якомога швидше потрапити додому до мами-зайчихи. Водій їде по дорозі повільно, дивиться на знак і пропускає зайчика.» А якби не було знака?
– Молодці. І ось останній знак. Скоро літо і ви будете всі гратися надворі і їздити на велосипедах. Хто з вас вміє їздити на велосипеді?
– Але не всюди можна їздити на велосипеді, і саме в таких місцях, де це заборонено, стоїть ось такий знак. Це значить, що в цьому місці на велосипеді заборонено їздити.
– Ось я вас і познайомила з деякими знаками. Але це не всі знаки. Їх дуже і дуже багато, і ви будете завжди їх зустрічати на протязі свого життя. Тож давайте пригадаємо, які знаки ви навчилися сьогодні читати?
– Молодці. А зараз давайте пограємось з вами в одну гру. Я вам показуватиму картинки із різними ситуаціями, а ви мені скажете, в яких випадках герої картинок неправильно поводять себе на дорозі, і як би вчинили ви самі.
Дидактична гра « Правильно чи ні?» – вчити правильно поводитися в різних ситуаціях, пов’язаних з дорогою.
Фізкультхвилинка
Фантазувати я не лінюся,
На тракториста перетворюся
Трактор мій зранку в полі працює,
Землю оре, до посіву готує.
Фантазувати я не лінюся,
На машиніста перетворюся.
Потяг мій їде, день і ніч мчиться,
Спати у час цей мені не годиться.
Ще я помрію, пофантазую,
В мріях своїх корабля поведу я.
Плинь, кораблю, ти по гладі морській,
Я- капітан, я відважний такий!
– Про що наша фізкультхвилинка?
– Так, а до якого виду транспорту можна віднести трактор? Потяг? Корабель?
– А які ще види транспорту ви знаєте?
– Молодці! Ми трішки відпочили. А тепер відгадайте загадку..
На одній нозі стоїть
На дорогу він глядить.
Кольорові очі має,
Людям всім допомагає. (Світлофор).
Світлофор - має три кольори. Червоний значить небезпека, жовтий колір – зачекай, а зелений – можна йти, машин немає.
На дорозі треба бути завжди уважним і не гратися біля доріг. Давайте ми з вами виготовимо маленькі світлофори.
– У вас на столах лежать світлофори, але в них не вистачає кольорів. Давайте ми виріжемо кола потрібних кольорів і приклеїмо до світлофорів. Яким чином ми можемо отримати коло з квадрата?
– Так, молодці. Подивіться, як я виготовлятиму свій світлофор.
– Ну а тепер ви робіть світлофори. Які кольори ви використаєте?
– В якому порядку ці кольори мають стояти?
– Так. А перед початком роботи давайте зробимо пальчикову гімнастику, щоб ваші ручки гарно працювали.
Пальчикова гімнастика.
Добрий день, добрий день,
Пальчики сказали.
Ми сьогодні всіх малят
Радо привітали.
– Молодці, діти. Ви дуже гарно попрацювали.
– А зараз послухайте один вірш Н.П. Красоткіної.
Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожити.
Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А на дорозі рот не розкривайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде.
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
А рух не припиняється ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока,
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч, дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть,
Спіткнутись можна чи перечепитись
Летять машини, вам несила встати.
Автомобіль не може зупинитись,
Страшне нещастя може вас спіткати.
Дорогу оберіть до рідного садочка,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі і іншим не бажайте зла.
І в темряві ніколи не блукайте,
А з друзями старайтеся іти.
І людну вулицю чи стежку обирайте,
Своє життя й здоров’я бережіть!
– Чому вчить нас цей вірш?
Підсумок: Що нового ви дізналися сьогодні?
– Пам’ятайте, що ваше життя і здоров’я є найважливішим для нас. Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!
Немає коментарів:
Дописати коментар