Сапунарова Оксана
м. Миколаїв
ДНЗ №133 "Золота рибка"
Мета: вчити вживати присвійні прикметники, узгоджуючи їх у роді та числі із словами назвами частин тіла тварин; складати речення із прийменниками місця. Удосконалювати вміння вживати іменники у Р.в. та З.в. однини, будувати речення, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку. Закріплювати навички узгодження іменників (назв дитинчат) із числівниками у роді та числі. Розширити знання дітей про сезонні зміни у природі та житті тварин навесні, про способи їх харчування. Розвивати пам'ять, увагу, чуття мови. Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати природі.
Словник: ведмежий, лисячий, їжаковий, вовчий, білячий.
Матеріали: листівка від зайчика, запрошення для тварин, лісова галявина і силуети тварин із фетру, ілюстрації до гри «Чий, чия, чиї?», картки «Скажи скільки», «Фразовий конструктор».
Підготовча робота: Д\г «Чий хвіст, чиї вушка?».
I. Комунікативна діяльність
Вихователь : - Посміхніться нашим гостям та один одному.
Сюрпризний момент. Листівка
В.: - Сьогодні вранці я побачила, що нам принесли листівку. Давайте її розглянемо. Адреса одержувача—наша група. Яка у нас адреса? («Золота рибка», вул.. Металургів 30, гр. « Пізнайки»). Отже, ми одержувачі. Адреси відправника немає. Від кого ця листівка, не зрозуміло. Давайте її прочитаємо і дізнаємося, хто ж її відправив.
⌠ Дорогі малята! Пише вам Зайчик-Вуханьчик. У мене скоро буде день народження. Я хотів відправити запрошення усім мешканцям лісу, але поштарка Сорока-Білобока поїхала у відпустку. Допоможіть мені, будь ласка, роздати усім звірятам ці листівки і вчасно запросити їх на день народження. Буду радий бачити і вас усіх на своєму святі.⌠
В.: - Хто ж відправник цієї листівки?
- Як ми можемо допомогти зайчику?
- Отже, нам потрібно вирушати до лісу.
II. Пізнавальна діяльність
В.: - Кого ж нам у лісі шукати?
- Давайте розглянемо запрошення. Можливо, зайчик на них намалював якісь підказки… Справді, тут є символи!…Символ розглядайте—тварину відгадайте.
1. Д/в«Кого зайчик запросив?»
Мета: закріплювати вміння вживати іменники у З.в. та Р.в. однини, знання про способи харчування диких тварин (білки, вовка, лисиці, зайця, ведмедя, їжака, борсука, оленя, лося, дикого кабана).
В.: - …., що зображено на запрошенні? Як ти думаєш, кого зайчик запросив?
- Що у тебе намальовано, …? Для кого ця листівка-запрошення?
- Скажи, який символ у тебе, …? Кого ж зайчик запросив?
- …., яка підказка на цьому запрошенні? Для кого воно?
- А зараз давайте складемо запрошення у цей кошик і назвемо усіх тварин, яких було запрошено на день народження. Нам допоможуть силуети тварин і «лісова галявина», яку я для вас приготувала (зелений фетр у вигляді галявини)
- Тепер виберіть силует тваринки, для якої у вас була листівка, і помістіть її на нашу «лісову галявину».
(діти викладають зображення тварин із фетру на «лісову галявину»)
- Як усіх цих тварин назвати одним словом? (дикі тварини)
- Яких тварин ми називаємо «дикими»?
- Чим вони відрізняються від свійських? (спосіб харчув., місце прожив.)
В.: - Отже, беремо запрошення і вирушаємо до лісу.
- Ідучи до лісу, давайте пригадаємо правила поведінки. Що не можна робити у лісі? Чому?
- Ось ми і дійшли до лісової галявини. Але тут нікого немає… Напевно, тварини вирішили із нами у хованки пограти (вихователь відкриває завісу на магнітній дошці). А ось і вони!
- Розгляньте уважно малюнки, на яких заховалися наші друзі. Назвіть чиї частини тіла ви бачите.
2. Д\г «Чий, чия, чиї?»
Мета: вчити вживати присвійні прикметники, узгоджуючи їх у роді, числі із словами назвами частин тіла; складати речення із прийменниками місця.
В.: - …., цей ніс чий? Цей хвіст чий? Ці вуха чиї?
- Хто це? За чим заховалася тваринка?
- Отже, малята, яких тварин ми відшукали?
- …., передайте запрошення від зайчика цим тваринам. Прикріпіть їх магнітом.
В.: - Пригадайте, які зміни у житті тварин відбуваються навесні? (відповіді дітей)
- Так, але найцікавіша та найважливіша подія—це народження дитинчат. У наших диких тварин також народилися малята. Давайте дізнаємося, скільки ж їх.
- Підходьте до столів, розгляньте картки і скажіть, скільки дитинчат у кожної мами народилося. Слухайте один одного уважно. Можливо, комусь потрібна буде допомога. Якщо ви почуєте помилку, ви можете її виправити.
3. Д\г «Скажи скільки»
Мета: закріпити вміння узгоджувати іменники із числівниками у роді та числі.
В.: - …, яке дитинча на твоїй картці?
- Скільки дитинчат у лисиці?
- …., а хто на твоїй картці?
- Скільки поросят є у родині дикого кабана?
- …., яке дитинча намальовано у тебе?
- Скажи, скільки оленят у оленихи?
- Тож давайте залишимо листівки-запрошення для зайця, борсука, оленя, лося та дикого кабана.
- Усі запрошення роздали. Наші друзі тварини дуже вам вдячні. Давайте на лісовій галявині трішки пограємось і покажемо, як тварини живуть у лісі.
4. Фізкультхвилинка
Шумить вітер, шумить ліс.
Тихо лісом ходить лис.
Заховався зайчик в кущ.
Із куща піднявся хрущ.
Не хитайте ви куща,
Не лякайте-но хруща.
Хай росте угору ліс,
Не чіпа хай зайця лис.
Тільки вітер: «Шу-шу-шу!».
Сядьте тихо, вас прошу.
III. Перетворювальна діяльність
В.: - А нам уже час повертатися до групи і про нашу подорож розказати. Допоможуть нам у цьому картки із малюнками.
- Підходьте до столів і сідайте. Спочатку розгляньте ігрове поле і картки-символи, що позначають дії ( що робить?), ознаки (який? яка? яке? за кольором чи розміром) і предмет ( кого? що? ви бачите). Вам потрібно обрати картки, розкласти їх на ігровому полі і з допомогою цих карток скласти речення.
1. Д\г «Фразовий конструктор»
Мета: удосконалювати вміння будувати речення, правильно узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку та утворювати нові речення, змінивши картки-символи дії, ознаки, предмета.
В.: - Послухайте, яке я склала речення: «Хлопчик бачить сірого зайчика». А тепер побудуйте свої речення (діти складають речення на своєму ігровому полі).
- Яке речення ти склав? (відповіді дітей).
- Тепер змініть картку-символ дії ( що робить?), ознаки (який?) і предмета ( кого? що? ви бачите) і складіть нове речення.
- Яке нове речення ти утворив?
- Які ж гарні спогади у нас залишилися про нашу подорож!
IV. ОКД (перед картиною лісової галявини)
Всі ідіть сюди, малята!
Працювали ми завзято!
Ви скажіть тепер мені:
Що сподобалось, що ні?
-Скільки запрошень ми роздали?
-Які завдання були найважчими?
-Чи досягли ми поставленої мети? Чому так вважаєте?
Немає коментарів:
Дописати коментар