Страницы

четвер, 19 вересня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення(старша група)

Алфімова Лариса 

ДНЗ№128 м.Миколаїв


Тема: Плазуни. Звуки [л ] [л’] 

Мета: Закріплювати вміння робити правильно дих та видих та змінювати силу за вказівкою вихователя, повторити вправи артикуляційної гімнастики. Удосконалювати  вміння визначати спільний звук в словах.

Закріпити правильну вимову звука [л], вміння диференціювати твердий приголосний [л] та м’який [л’], знаходити їх місце у слові. Розвивати фонематичний слух, пам’ять та увагу.


Обладнання:малюнок пароплава, хамелеона, предметні малюнки;паперові кораблі;  запис гудка пароплава,вітру. 



Хід:

I Організаційний момент

Діти сьогодні до нас завітали гості,давайте привітаємося з ними.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо всім здоров’я й добра!

Подаруйте свою усмішку нашим гостям.

- Психогімнастика « Посмішка по колу»

     В коло швидко всі ставайте,

     Посмішку передавайте,

     На сусіда подивіться

     І ласкаво посміхніться.

Давайте побажаємо один одному сьогодні доброго настрою і цікавих сюрпризів.

Хтось до нас поспішає. Послухайте. Що це за звуки? (вітер,гудок пароплава)

II Основна частина

1 Дихальні вправи.

-« Вітер »

Мені здається,що я чую як дує вітерець. Давайте і ми перетворимося на вітер і подмухаємо. Вітер спочатку легенький,потім сильніше,сильний. А тепер він поступово затихає.

-« Вітрильники»

Як ви гадаєте, чому подув вітер? Може він хоче комусь допомогти?

Це кораблики.Давайте і ми їм допоможемо.

Кожен подмухає на один корабель. Молодці. Ось і всі припливли.

А ще приплив пароплав.(малюнок на дошці) А хто подорожує на ньому? (зелений хамелеон)

А що ви про нього можете розповісти?(це плазун,він може міняти колір шкіри. Зараз він зелений.)Його звуть Льоня. Так хто ж приплив на пароплаві?

- На пароплаві приплив зелений хамелеон Льоня.

Який звук частіше чуємо в цьому реченні?([л])На кораблі разом з хамелеоном припливли два брати :[ л] [л’]Вони  привезли для вас різні завдання. (завдання - малюнки заховані в ілюмінаторах)

2. Артикуляційна  гімнастика

-«Усмішка»

-«Парканчик»

-« Почистимо верхні зуби»

-«Індик»

3.Показ артикуляції звука[ л]

 Хамелеон  хоче,щоб ви разом з ним вимовили цей звук.

-Губи посміхаються,кінчик широкого язика заховався за верхні зуби й притискується до горбків за верхніми зубами. Зуби та язик не випускають звук,а він проривається. Вимовимо разом.

-Який це звук?(приголосний чи голосний) Чому ви так думаєте?

Хамелеону сподобалося  і він хоче з вами погратися.

4.Гра «Мегафон»

- Промовити звук тихо,голосніше,голосно.

III Фізхвилинка

IV Продовження роботи

1.Гра «Не помились»

Треба повторити склади спочатку разом,а потім 2-3 дитини індивідуально.

Ла - ла - ля, лі - ли –лі , лу – лю - лу, ле – лє - ле.

 2. Гра «З якої гілочки листочок?»

Хамелеон любить лазити по деревам ,але листочок на гілках тільки один. Прикрасимо гілочки листочками.(на дошці три гілки,на одній є листочок)

На гілочці,де є зелений листочок - листочки  зі словами в яких є звук  [л’],а на іншій зі словами на звук[л].

3. Гра « Знайди звук»

Ми прикрасили не всі гілочки.

Хамелеон любить ховатися на дереві,де багато листя. Давайте йому допоможемо сховатися. Над ним розмістіть листочки,де звук[л] стоїть на початку слова. Під ним,ті де звук[л] стоїть на кінці слова. А поряд з хамелеоном  ті,в яких звук[л] в середині слова. Ось ми і допомогли .

Але залишилося ще одне завдання.

3. Гра «Вимовляй правильно»(чистомовка)

Лі-лі –лі! Лі-лі –лі!

Діти ми малі.

Працювали,натомились,

Відпочити захотілось.

Ла-ла-ла! Ла-ла-ла!

Захитались дерева!

Ли-ли-ли! Ли-ли-ли!

Гнуться віти до землі.

До сонечка зростали,

Височенькі стали.

V Підсумок

Наш гість пливе додому і прощається з вами.

А чи пам’ятаєте ви хто приплив разом з ним?

Немає коментарів:

Дописати коментар