Єдина Країна! Единая Страна!

неділя, 29 вересня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Іванова Алеся Анатоліївна

Вихователь ЗДО "Колосок"
с. Мартинівка
Вознесенський район

Тема заняття: Звуковий аналіз слова.
Знайомство з буквою "Д".

Програмовий зміст: Розширити знання дітей про сім'ю; мамині руки невтомні, працьовиті, ніжні, лагідні, а дитячі долоньки мамині помічники. Вчити дітей розуміти зміст оповідання, висловлювати судження, роботи виводи. Формувати вміння будувати речення, визначати кількість слів у ньому, ділити слова на склади, чути звук "Д" у слові, визначати його місце. Навчання дітей звуковому аналізу слова, розвивати словесно - образне мислення, довільну увагу і пам'ять, фонетичний слух.
Матеріал:
Демонстраційний: презентація "Десять робітників" М. Коцюбинського, іграшка Дракончик, картка для звукового аналізу слова"долоні", схема речення, картини на тему "Мама прибирає", "Мама прасує", "Ніжні долоні мами", кубики. Презентація до дидактичної гри "Працьовиті долоні моєї матусі".
Роздатковий: фішки з умовними позначеннями звуків (голосного, приголосного), емблеми кольорових драконів, схеми речень, графічне зображення букви "Д"- звука (Д), робоча картка "Знайди і обведи".



Хід заняття
1. Організаційний момент.
Прихід казкового героя Дракончика ( читання вірша)
Сів дракончик на балкончик
Випив чаю, з'їв вазончик.
Ми дракона не злякались,
Тільки дзвінко засміялись.
-Ой, заходь мерщій до нас
На драконський маскарад
-Який звук ми найчастіше чуємо у вірші?
-Звук (Д).
2. Основна частина.
Повідомлення теми.
Ми дізнаємось де живе звук (Д) і якою буквою пишеться.
Дракончик прийшов до вас разом із друзями- корольовими дракончиками.
Почаклуємо? 1 2 3, яким дракончик будеш ти?
Відповіді дітей:
 -Жовтим дракончиком буду я (називає своє призвіще і ім'я).
У нас тепер справжній драконський маскарад.
У нашого гостя для вас є різні цікаві завдання, які знаходяться ось у цьому конверті. Заглянемо у конверт?
Завдання 1.
  Дракончик хоче познайомити вас зі своїм улюбленим оповіданням.
  Оповідання йому нагадує про рідненьку матусю. Сідайте зручніше і уважно слухайте.
1 Слайд.
  Послухаємо оповідання М. Коцюбинського "Десять робітників".
Михайло Коцюбинсікий - український письменник. Який написав багато оповідань для дорослих і цікаві казки для дітей. Слухайте уважно оповідання "Десять робітників" і думайте над наступними питаннями:
- Хто такі десять робітників?
-Що вони вміють робити?
2 Слайд.
   Зайшов я якось до однієї жінки в хату - Одаркою звали жінку.
3 Слайд.
   Дивлюсь, а у неї так чисто, гарно так: діти умиті, чисто одягнені, обід зварений.
4 Слайд.
 -Як ви встигаєте все зробити? - питаю я Одарки.
5 Слайд.
  А вона каже:
- Як же мені не встигнути!У мене служать аж десять робітників. Вони мене слухають, що не скажу роблять, один одному допомогають!
- А ось вони! - засміялась Одарка і поклала на стіл свої десять пальців.
Бесіда за змістом оповідання.
 -Хто такі десять робітників?
6 Слайд.
 -Що вони вміють робити?
-Чому вони так багато працюють?
7,8,9,10,11 Слайди.
 -Пригадайте працьовиті руки своєї матусі, що вони виіють робити? (прати, прибирати, прасувати, готувати).
Дидактична гра: "Працьовиті долоні моєї матусі".
  Грати будемо так: дивимося на екран, там з'явлються картинки, вони допоможуть вам розповісти про долоні вашої матусі.
12 Слайд.
  Висловлюйте свої думки реченням, починаючи такими словами: "працьовиті долоні моєї мами вміють..."(закінчуючи речення сюжетом із картинки), наприклад "працьовиті руки моєї матусі вміють садити дерева".
Повторимо правила гри:
- Якими словами починаємо речення?
- Що вам допоможе, придумати кінець речення?
- Гру починаємо уважно на екран.
- Чим ви можете допомогти своїй матусі? Відповіді дітей.
Народ придумав прислів'я про працьовиті руки. Послухайте і поясніть як ви їх розумієте.
  "Старанна мишка і дошку перегризе".
  "Не піч годує, а руки".
Як ми лагідно називаємо руки нашої матусі? (рученята, долоньки)
Завдання 2.
 Беремо наступне завдання дракончика пов'язане зі словом "долоні". Ваше завдання скласти речення про долоні своєї мами за допомогою друдлів. Кубиками порахуємо скільки слів у реченні.
-В якому слові є звук (Д)? 
-Яке слово "долоні"за порядком?
Завдання 3.
  Наступне завдання від дракончика. Вам потрібно слово "долоні"знаками, але спочатку пригадаємо їх.
-Які знаки лежать у вас на столах?
-Червоний (зелений, синій) дракончик, який звук?( голосний чи приголосний).
 Пограємо в гру "Не помились", я вам називаю звук,а ви показуєте яким знаком його позначають.
 Слово "долоні" запиши знаками зелений(червоний, синій) дракончик на дошці всі інші дракончики запишуть це слово у себе настолах.
-Поділіть слово "долоні" на склади.
-Який перший звук? Яким знаком позначається?
-Який другий звук?
-Скільки приголосних, голосних?
-Скільки всього звуків?
Звуки ми чуємо і вимовляємо, а букви ми бачимо і пишемо.Кожен звук на письмі позначається літерою. 
Дракончик подарував для вас подарунки букву "Д". На що схожа буква "Д"?
Завдання 4.
Останнє завдання від нашого гостя. 
Дидактична вправа "Знайди букву "Д"".
Ваше завдання- роздивитися слова, знайти в них букву "Д" і обвести олівцем.
Підсумок :
  -Що ми дізнилися про звук (Д)? (він живе у слові, слова в реченні, а речення в оповіданні, казці)
Дракон дякує вам за чудове заняття і відправляється до інших діток ознайомити їх зі звуком і буквою "Д".


Немає коментарів: