Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення та сенсорики в групі раннього віку ДНЗ

Кеньо Юлія Юріївна
м. Миколаїв ДНЗ № 50

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення та сенсорики.

Тема: «Зима в лісі»
Програмні завдання:
Формуючі завдання: 
1. Закріплювати знання дітей про сезонні явища природи; 
2. Формувати активний і пасивний словник дітей; 
3. Створювати умови для розвитку компонентів усного мовлення в різної діяльності.
Розвиваючі завдання: 
1. Розвивати пам'ять, увага, мислення дітей; 
2. Розвивати естетичне сприйняття, творчі здібності.
Виховні завдання :
1.Виховувати доброзичливе ставлення до тварин
2.Виховувати вміння грати спільно з іншими дітьми.
Практичні завдання:
1.Закріплення сенсорних еталонів ;
2.Активізація дрібної моторики нервових закінчень , зосереджених на пальчиках дітей;
3.Спонукати дітей до активних дій з іграшками і діалогу.
Попередня робота:
1. Спостереження за тваринами і птахами взимку на вулиці під час прогулянок
2. Створення предметно - розвивального середовища в групі.
3. Перегляд документального фільму «Зима в лісі».
4. Робота над розвитком артикуляційного апарату .
5. Рухлива гра «Сніжки».
Словникова робота. 
Звуконаслідувальні слова: «пі-пі», «ням-ням». 
Іменники: мишка, зайчик.
Дієслова: Іди, дати, стрибати, бігати, їсти. 
Прикметники: маленький, пухнастий, білий. 
Матеріал: Іграшка-мишка, морквини різного розміру, мішечки з крупою чотирьох основних кольорів, іграшка-зайчик, одяг для зайчика. 
Хід заняття:
Вихователь. Дітки, яка пора року настала?
Діти. Зима.
Вихователь. Правильно зима. Діти, послухайте гарну музику. Чуєте, наступили морози, подув сильний вітер. З неба падають білі сніжинки . Сьогодні ми з вами підемо гуляти в зимовий ліс, подивимося, хто живе в зимовому лісі.
(Діти разом з вихователем йдуть по доріжці. Уздовж доріжки стоять прикрашені в зимовий наряд дерева, ялинки) .
По засніженій доріжці
Крокують наші ніжки ,
ніжки піднімаємо
Весело крокуємо!
Привела нас доріжка прямо в зимовий ліс на лісову галявину. Як красиво кругом! Які гарні стоять дерева в лісі. Сніг лежить на гілках.
На сосні і на березі бахрома
Білим снігом їх закутала зима
Ось під деревом замет
Всі білим біло!
Всі стежки білим снігом в лісі замело.
Дітки, подивіться , які гарні сніжинки на гілочках лежать. Давайте , візьмемо сніжинки в руки і пограємо з ними.
(Під музику діти кружляють зі сніжинками)
Ми сніжинки, ми сніжинки
Ми пухнасті сніжинки.
Ми на гілочках сиділи,
Вітер дмухнув - полетіли!
Покладемо, малята сніжинки назад на гілочки, нехай буде красиво в лісі.
(Включається фонограма, шурхіт і писк мишки).
Ой! Послухайте, малята. Хтось в нірці сидить і тихенько там пищить.
(Визирає з нірки голова мишки)
Це мишка, виходь до нас мишка з дітками пограти.
Покличемо, малята мишку, йди до нас мишка, йди, йди.
(Пальчикова гра)
Ось і вийшла мишка до нас. 
Добрий день, мишка! 
Добрий день, малята. 
Я сіра мишка усіх боюсь
Від страху ховаюся в норі. 
Не бійся мишка, ми тебе не образимо. Подивіться, дітки, яка гарна мишка (Вихователь разом з дітьми розглядає іграшку). 
Круглі вушка, короткі ніжки
Довгий хвостик, сірий бочок 
Зірке вічко!
Де у мишки вушка? Покажи Ксенія. (Дитина показує) 
Вихователь. Молодець! Де у мишки ніжки? Покажи Кирило. (Дитина показує) Вихователь. А де у мишки хвостик? Покажи, Даша. (Дитина показує). 
Вихователь. Це хвостик, молодець. 
Красива мишка! Погладимо їй вушка, погладимо їй ніжки, погладимо їй хвіст. Мишка їсти захотіла і тихесенько заспівала: пі-пі-пі! 
Саша, як мишка пищить?
Дитина. Пі-пі-пі 
Вихователь. Молодець! Пригостимо мишку хлібними крихтами. (Пальчикова гімнастика) 
Хлібні крихти хороші, Їж, мишка не поспішай
Як мишка їсть? 
Діти. «Ам-ам-ам». 
Вихователь. Молодці! 
Мишка наша просить пити 
Треба мишку напоїти! 
Візьми, Саша, тарілочку напій мишку водичкою. Як мишка п'є? (Артикуляційна вправа).
Вихователь. Наїлася , напилася і додому зібралася наша мишка. «Дякую, вам дітки, піду я додому. Почекай , мишка , не поспішай. Ми тобі з собою дамо запаси на зиму. Ось мішок тобі з горошком. Ксенія, підійди до столу знайди такий же за кольором мішечок дай мишці і скажи: «На мишка! Ось пшона тобі трішки».
Богдан , підійди до столу і знайди такий же за кольором , мішечок дай мишці і скажи : «На, мишка! Ось гречки мішечок».
Даша, підійди до столу знайди такий же за кольором мішечок дай мишці і скажи : «На, мишка!»
Вихователь. Молодці дітки! А тепер мишці пора в нірку.
До побачення мишка ! ( Діти прощаються з мишкою , вихователь звертає увагу дітей на купу снігу під деревом)
Перетворилася хмара в сніг.
І нападала на всіх.
А в лісі вийшов ось такий замет! 
Ми замет тут розкопаємо
Що там є, зараз дізнаємося!
А що ми знайшли в заметі? Це корзинка, а в ній лежать сніжки. «Хто сніжки зробив ці? 
За роботу хто відповідальний? 
Це зимонька-зима, 
Сніжки дітям принесла! »
Пограємо в сніжки? 
Діти. Так! 
(Звучить жвава музика, діти під музику грають у сніжки)
Вихователь. 
Ми у сніжки грали 
Один в одного їх кидали, 
А тепер їх зберемо 
І гуляти скоріш підемо!
(Лунає плач).
Вихователь. Хто це там плаче? (Звертає увагу дітей) Давайте подивимося. Це зайчик плаче. Що ти плачеш, зайчику? Зайчик: «Я по лісі гуляв, на стежці заплутав, дуже сильно змерз, втомився». 
Малята, зайчика ми із собою візьмемо і за стіл з ним підемо. 
Зайчика ми зігріємо, зайчика ми пожаліємо. 
Даша, погладь зайчика, де у зайчика вушка? Покажи. 
(Дитина показує.)
Вихователь. Молодець! 
Артем, погладь зайчика, де у зайчика лапки? 
(Дитина показує) 
А де у зайчика хвостик? Артем, покажи. 
(Дитина показує) 
Вихователь. Молодець! Щоб зайчик не змерз в лісі, треба зайчика одягнути. Катюша підійди до столу візьми носочки, скажи: «На зайчику». 
(Дитина виконує) 
Вихователь. Молодець! Саша, підійди до столу візьми шапку, скажи: «На зайчику».(Дитина виконує) 
Богданчик, підійди до столу візьми шубку, скажи: «На зайчику». (Дитина виконує).
Вихователь. Молодці! Тепер зайчику буде тепло в лісі взимку. Дякую говорить нам зайчик . А тепер почастуємо зайчика морквиною . (На столі лежить морквина різного розміру)
Артем візьми зі столу найбільшу морквину і почастуй зайчика. (Дитина виконує).
Вихователь. Молодець! Ксенія, підійди до столу візьми морквину трохи менше і почастуй зайчика. (Дитина виконує).
Вихователь. Молодець! А тепер, Артем, підійди до столу візьми найменшу морквину і почастуй зайчика.
Вихователь. Молодці. Зайчика ми обігріли, нагодували, а тепер йому пора додому. Дітки, сьогодні ми з вами зустріли в лісі мишку і зайчика. Покажіть на картинці, де мишка? Даша, покажи. (Дитина виконує). Вихователь. Молодець! Артем, покажи на зображенні зайчика. (Дитина виконує). 
Вихователь. Молодець! Малята, зайчик великий, а мишка, яка? (Діти відповідають). Вихователь. Молодці, ви дуже добрі і дбайливі дітки допомогли сьогодні мишці і зайчику в зимовому лісі, а тепер ходімо додому.

Немає коментарів: