Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 16 грудня 2016 р.

Бути чи не бути хмарним технологіям у підвищенні професійної компетентності педагогів ДНЗ?

Добігло фактичного кінця навчання слухачів експериментальної групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", яку було включено до графіку курсів підвищення кваліфікації при МОІППО за Новим Основним курсом Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.

У цій публікації маю проаналізувати хід навчання та його результативність. Зробити рефлексію власної викладацької, кураторської та тренерської діяльності протягом двох місяців у зазначеній групі.

неділя, 11 грудня 2016 р.

Викладання інформатики у початковій школі

В умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину.

Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.

Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків – окремі короткочасні моменти включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів, що мають допоміжне значення для вивчення теми й сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.

пʼятниця, 2 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Креативність - базова якість особистості старшого дошкільника"


Бути креативним зараз популярно. Той, хто хоче отримати гарну роботу, неодмінно називає цю рису характеру у своєму резюме. Творчий підхід необхідний не тільки у виробничих справах, але й у повсякденному житті, адже дозволяє нестандартно вирішувати більшість звичайних завдань.

Люди з високим творчим потенціалом мають неоціненне достоїнство – вміння продукувати і втілювати яскраві, талановиті рішення. Традиційно до креативних відносять професії художників, артистів, дизайнерів тощо.

четвер, 1 грудня 2016 р.

Візитка до проекту "Самостійність - базова якість особистості старшого дошкільника"

Два місяці роботи пробігли як один день. 

Чи варто було все це опановувати? Так, адже сучасний педагог повинен рости сам і передавати свої знання учням. 
Чи важко було створювати проект? За браком часу так, але те, що зараз ми маємо чудовий матеріал для роботи - це варто того! 

У своєму арсеналі я мала знання щодо роботи з комп'ютером, з програмами Microsoft Word, Power Point, Excel і інші, проте з хмарними технологіями познайомилася вперше. 

Вперше створювала аккаунт, блог і це виявилося захоплюючим, цікавим, повчальним. Без такого тренера, як Лія Миколаївна було б важко все це освоїти. Вона впевнено, професійно і терпляче нам все викладала. Її відеоролики були корисні у роботі. 

30 листопада ми закінчуємо навчання... Проте у свої заклади ми підемо, озброєні передовим досвідом з комп'ютерних технологій і зможемо ділитися досвідом з колегами. Вдячна всім, хто допомагав у роботі, хто терпляче, крок за кроком допомагав прийти до фінішу!

вівторок, 29 листопада 2016 р.

Візитка до проекту "Самооцінка - базова якість особистості дошкільника"

Під час навчання за програмою Intel "Навчання для майбутнього" я залучилась до плідної роботи.  Вона складалася з очної та дистанційної форм роботи.

Вся проведена робота продемонструвала ефективність використання комп’ютерних технологій у роботі з колегами, батьками вихованців. Завдяки навчанню за програмою Intel «Навчання для майбутнього” я набула  нових навичок у роботі з сервером Googlе. Мала можливість співпрацювати  з колегами, що навчаються за програмою. 

понеділок, 28 листопада 2016 р.

Візитка проекту «Ініціативність - базова якість особистості дитини старшого дошкільного віку»

В умовах стрімкого розвитку технологій,  динамічність політичних і соціальних змін у соціумі, сучасне суспільство для свого успішного функціонування потребує ініціативних громадян. Тому є необхідність виховання ініціативної особистості, починаючи з раннього віку. Даний проект спрямований на створення умов для формування компетентності педагогів під час формування базових якостей дітей, а саме - ініціативності.

Ключові слова
Ініціативність  - якість особистості,  що виявляється в її прагненні та вмінні ініціювати справи і вчинки, активно їх реалізовувати та залучати до цього інших.
Ініціатива  -  окремий прояв ініціативності; здатність до активної діяльності, яка випереджає зовнішні вимоги.

пʼятниця, 25 листопада 2016 р.

Візитка проекту “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


Самосвідомість є вінцем розвитку вищих психічних функцій. Вона дозволяє людині не тільки відображати зовнішній світ, але, виділивши себе в цьому світі, пізнавати свій внутрішній світ, переживати його й певним чином ставиться до себе. У дошкільному віці виникнення самосвідомості - найважливіше досягнення у розвитку особистості дитини, а тому з'ясування психологічних та педагогічних умов її формування є особливо актуальним для правильної побудови навчально-виховного процесу. Отже, педагогам запропонована участь у проекті за темою: “Самосвідомість - одна з базових якостей старшого дошкільника”


вівторок, 22 листопада 2016 р.

На фінішній прямій

Багато думала на цьому тижні про дистанційний етап навчання в групі 130-А Педагогічні працівники ДНЗ, які навчаються за курсом Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) та про базові якості особистості, що мають бути сформованими у старших дошкільників - випускників дошкільних навчальних закладів... Адже до того часу, як Півень Галина Григоріївна, заступник директора МОІППО має вручити сертифікати слухачам цієї групи про завершення двохмісячного навчання, залишається тиждень і один день.

понеділок, 21 листопада 2016 р.

Intel®.Чого навчилися разом?


Компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є однією з складових фахової компетентності педагогів.


ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу ще й тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.

Саме з метою підвищення рівня володіння ІКТ я розпочала навчання на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) за очно-дистанційною формою. Перші кроки були дуже складними.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжувати розпочате). Та згодом вкотре впевнилася в тому, що немає нічого не можливого. І зараз можу сказати: я не шкодую про час, витрачений на навчання, адже мені вдалося багато…

субота, 19 листопада 2016 р.

Візитка проекту "Базові якості особистості дошкільника"

Випускник дошкільного закладу - яким йому бути?

Сформованість базових якостей особистості дошкільника є метою та результатом ефективної роботи цілої групи вихователів,  педагогів-спеціалістів та інших працівників дошкільного закладу. 

Як організувати роботу педагогів щодо розв'язання цього питання, які методи доцільно використовувати - саме на це направлена проектна діяльність на тему "Базові якості особистості дошкільника" в межах навчального курсу "Навчання для майбутнього".  

четвер, 17 листопада 2016 р.

Альтернативні насиллю методи виховання дошкільника в сім'ї

Всі ми родом з дитинства. Уважається, що кожна дитина − це маленьке диво й велике щастя для своїх батьків. Проте, така оптимістична картинка, нажаль, не стовідсоткова. Цей відсоток у нашому суспільстві чим далі, тим більш має тенденцію до зниження. Аборти, якими перериваються небажані вагітності; залишені у пологових будинках діти; немовлята у сміттєзбірниках; батьки − вбивці власних дітей; проблемні родини, в яких діти потерпають від експлуатації власних батьків; пристойні сім’ї, в яких фізичне покарання дитини є нормою життя − все це насильницькі методи позбавлення або від самої дитини, або від небажаної для дорослих її поведінки. Таким ставленням до себе діти отримують від дорослих зразок − саме так, насильницькими засобами слід домагатися бажаного й формує переконання дитини, що насилля − найкращий засіб протистояння тому, що тобі не подобається, чого ти не можеш змінити ось тут і зараз, швидкий спосіб досягнення бажаного.

До Європейського дня захисту дітей від сексуального насильства

18 листопада Україна, як и 46 інших європейських країн вдруге відзначає День захисту дітей від сексуального насильства. Про це представники цих країн домовилися у травні 2015 року.

Я, як науковець, який вивчвє питання статевого виховання дітей не змогла залишитися осторонь цієї події. У нашому інституті на цьому тижні заплановано та проводиться низка заходів до цього дня. Я теж долучаюся до цієї діяльності.

На завтра заплановано  заняття з завідувачими дошкільними навчальними закладами.
Вчора з вихователями шкіл інтернатів області жваво обговорювалися питання статевого виховання дітей та підлітків. Передивлялися роліки, що розміщую їх тут нижче.

вівторок, 15 листопада 2016 р.

Досить вагатися! Бери та й роби!

Доволі дивно за два тижні до завершення викладання курсу  "Педагогічні працівники ДНЗ" 26.09. - 30.11. 2016. (Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі) обирати таку назву публікації та демонстраційну  каринку задля ілюстрації її змісту.

Але мене вкрай вразила навчальна ситуація на цьому тижні, що відображено в таблиці самооцінювання.

субота, 12 листопада 2016 р.

Візитка проекту на курсі Intel® "Навчання для майбутнього"


Робота з педагогічними працівниками дошкільного навчального закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей має бути комплексною та різноманітною.

Перш ніж чомусь навчити дошкільнят, педагоги та батьки повинні самі отримати чіткі знання та оволодіти навичками щодо зазначеного питання.

вівторок, 8 листопада 2016 р.

Повторення - матір засвоєння

Як у вас, шановні колеги, на курсі, де ви є УЧЕНИЦЯМИ, існує методичне завдання - рефлексія процесу навчання за модулями. Так і я, ваш куратор та викладач, маю робити рефлексію навчального процесу.

Зважаючи на не дуже вдалу спробу інтернет-підключення тиждень тому за допомогою інструменту Google Hangouts, повертаюся до перевіреного засобу дистанційного навчання: публікації на блозі та створення навчального відеороліку.
Та алгоритму того, що треба зробити за цей тиждень слухачам групи 130-А "Педагогічні працівники ДНЗ", які навчаються на курсі Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі в МОІППО. 

Ви працювали як розробники навчального проекту і досліджували це питання в восьми модулях. Результати дослідження відображали у публікаціях на ваших блогах.

четвер, 27 жовтня 2016 р.

Коней на переправі не міняють

Швидкісне життя!

Здавалося б "тільки вчора" працювали на дводенному очному тренінгу Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі з педагогічними працівниками ДНЗ міста Миколаєва в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, а тут ХОП і місяць навчання пролетів.

Особисто я за цей час встигла отримати свідоцтво про підвищення власної кваліфікації, завершивши очний етап навчання, що тривало півроку, у столічному ЦІППО та перешагнути віковий бар'єр з двох п'ятірок. Частенько мій життєвий шлях виводив мене на роздоріжжя. І на безлічь питань: що робити? куди йти? як подолати? приходилося знаходити едино правильний варіант відповіді, щоб прийняти рішення.

четвер, 13 жовтня 2016 р.

Вчимося з Google

Шановні колеги. Наше навчання має два аспекти - методичне й технологічне. 

Технологічні питання ми будемо вирішувати за допомогою сервісів Google: Пошта-Gmail, Google Calendar, Портфоліо на профілі Google+, Google-Диск, Вligger - Віртуальна вчительська та Ваші особисті блоги, Закрита спільнота "Хмарні технології в освіті" - наш віртуальний клас. Відеоконференції будуть відбуватися за допомогою сервісу Google Hangouts. Навчальні роліки я розміщую на каналі YouTube.

Ви вже мали нагоду познайомитися  з документацією нашої групи: електронний Журнал, Таблиця оцінювання навчальних досягнень, Навчально-тематичний план освітньої діяльності. Прямі посилання на всі ці документи  можна знайти у віртуальному класі "Хмарні технології в осіті"

Впорядковуємо знання та завдання навчання

У цьому першому дистанційному занятті впорядкуємо ті знання, які отримали на очному 12-годинному тренінгу в МОІППО та отримаємо завдання для виконання надалі, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  для педагогів ДНЗ за темою з Базового компоненту дошкільної освіти за допомогою Googlе-інструментів .


І так, чому ми вже на сьогодні навчилися, що вміємо робити.

понеділок, 3 жовтня 2016 р.

Педагоги дошкілля вчаться працювати у хмарі

У теплі осінні деньки "бабиного літа", між двома святами: Всеукраїнським днем дошкілля та Днем працівників освіти педагогічні працівники дошкільних  навчальних закладів Миколаїва розпочали навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.
На 12-годинному тренінгу, який відбувся 28-29 вересня в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти,  слухачі курсів підвищення кваліфікації групи 130-А познайомилися з цілями і задачами навчання за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» (V 10.0); вчилися користуватися електронною поштою Gmail у професійній діяльності.

середа, 14 вересня 2016 р.

Здоров’язбережувальні технології у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу

Олійник Лія Миколаївна
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
liyalno1@gmail.com

ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Постановка проблеми. Формування і збереження здоров’я людини, починаючи з дошкільного дитинства, важливо для нашої держави. Законом України «Про дошкільну освіту» у сьомій статті визначено завдання: «збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини» [6].

Традиційні класичні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку потребують доповнення такими педагогічними напрацюваннями, які б ефективніше та комплексно сприяли вирішенню завдань зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості, своєчасного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дошкільника й формуванню в нього свідомого ставлення до власного здоров’я.