Єхвалова Олена Вікторівна
Інструктор з фізичної культури
ДНЗ №74, м. Миколаїв
Застосування технології «Театр фізичного виховання» в ДНЗ
Педагог, який почав працювати за методикою М.М. Єфименка повинен насамперед ознайомитись та вивчити заповіді, які допоможуть виховати здорову дитну.
Що ж таке ’’Театр фізичного виховання’’? Я як педагог, який вирішив працювати за технологією М. Єфименка, маю насамперед продумати ігрову тему, на основі якої відбуватиметься моя ігрова взаємодія з дітьми. Технологія «Театр фізичноговиховання» розрахована на проведення всіх чи кількох занять як однієї великої тематичної гри (ВТГ), тобто макрогри. Схематично завдання будь-якої гри міститься у формулюванні її теми, що слід обов’язково враховувати. Сюжет гри не повинен суперечити першому положенню авторської системи фізичного виховання, яке зобов’язує починати будь-яку рухову діяльність дітей із лежачих, тобто горизонтальних (розвантажувальних), положень з поступовою вертикалізацією поз і ритмів руху до прямоходіння, повзання, бігу, підстрибувань, стрибків. Вдалий добір макроігор є передумовою того, що заняття з фізичної культури будуть захопливими для дітей, матимуть очікуваний ефект. Іноді на означення таких занять використовують термін «фізкультурна казка», який тлумачиться як ігрове дійство, організоване з урахуванням основних природних закономірностей рухового розвитку дитини. Я займаючись можу розіграти зі своїми вихованцями будь-яку тему, казку, ситуацію, дотримуючись при цьому формул природного рухового розвитку дітей.
Десять заповідей, на які я спираюсь у роботі, працюючи за методикою М. М. Єфименка
1. «Йди за логікою природи».
Вона базується на вченні Ч. Дарвіна про еволюцію і становлення тваринного світу: риби, земноводні, плазуни, комахи, ссавці, мавпоподібні, людина. І видно за якою логікою природа «ліпила» руховий статус людини: від горизонтальних положень тіла і опорою на чотири кінцівки до вертикального з опорою на дві кінцівки.
Тому я в своїй роботі спираюсь на такі рекомендації М. М. Єфименка – руховий розвиток дошкільника обов’язково має відбуватися у такій природній послідовності:
- вправи у позі лежачи на спині, а потім на животі;
- різні перевертання зі спини на живіт і навпаки;
- повзання по пластунському й на «чотирьох»;
- вправи у сидячій позі;
- вправи у вихідному положенні стоячи;
- ходьба, підстрибування, біг, лазіння, маніпулювання з предметом, метання.
2. «По висхідній спіралі».
Вправи в основних рухах приставляти також у природній послідовності, а саме: вправи у позах лежачи, повзання, у позах сидячи, стоячи, вправи з лазіння, рівноваги, після цього – ходьба, підкидання й ловіння, метання.
3. «Педагогічний спідометр».
Стосується загально-розвиваючих вправ. За визначенням М.М.Єфименка ЗРВ мають право на існування як розминка для розігрівання м’язів тих, від яких залежить результат основного руху.
4. Поділ заняття на три частини повинен бути не формальним, а фізіологічно виправданим.
За системою М.М.Єфименка дитячий організм поступово розправляє свої фізіологічні можливості, втягується у режим роботи і досягає максимальної працездатності в основній частині заняття, а точніше в останній його третині. Це пік психологічного та фізичного навантаження. Я використовую в цей час рухливі ігри з такими видами основних рухів як лазіння, біг, стрибки, кидання та ловіння м’яча. Люблю використовувати естафети і вправи спортивного типу. Вони додають заняттю більше емоційного піднесення і задоволення.
5. «Театри фізичного виховання».
Девіз заповіді «Граючи – навчати, граючи – розвивати, граючи оздоровлювати, граючи – виховувати». Вся робота заснована на цікавій сюжетно-рольовій дії. За свою практику я створила з дітьми декілька цікавих ігор- занять, а саме: «Космічна подорож», «Подорож на острів здоров’я», і т. д.
6. «Енергія задоволення».
Є один критерій, який ми часто недооцінюємо. Це – позитивна енергія задоволення, яка має наповнювати дітей як протягом усього заняття, так і після його закінчення.
7. «Обстеження рухового розвитку дітей».
Під час тестування повинні переважати ігрові, стимулюючі ситуації. Кожен тест має бути перетворений у маленьку театральну сценку з відповідною ігровою атмосферою.
8. «Матеріально – технічне забезпечення фізичного виховання».
Наявність у залі певних предметів викликає у дітей відповідні рухові дії. На своїх заняттях я часто використовую нетрадиційне обладнання. Це додає заняттю особливого колориту і стимулює дітей у виконанні фізичних рухів.
9. «Здоров’я здорових потребує профілактики і корекції».
- обстеження рухового розвитку дітей;
- планування корекційно — фізичного виховання;
- організація корекційно – профілактичної роботи з «особливими» дітьми;
- контроль за підопічними у процесі їх фізичного виховання.
10. «Через рух і гру до формування людини майбутнього».
Фізичне виховання не треба зводити лише до м’язової діяльності. Рухова активність – це міцний фундамент для інших видів навчально – виховної роботи: формування просторових, часових уявлень, вивчення властивостей матеріалів і предметів, уточнення та активізація дієслівного словника дітей, розвиток уваги, логічного мислення, формування математичних уявлень, виховання особистісних якостей (чесність, сміливість, співчуття…), формування у дівчаток – жіночності, тендітності, акуратності, у хлопчиків – мужності, джентльменства, виховання гармонії, музичного слуху, пластики рухів…
У процесі рухово-ігрової діяльності я ознайомлюю дітей із найрізноманітнішими професіями, їх специфікою, професійними термінами, особливостями рухового режиму.
Тема макрогри повинна бути підпорядкована певній меті і відповідати певному руховому режиму. Так, для повзально-рухового режиму підходять ігри «Дружні ховрашки», «Мандрівка в підземне царство», «Прикордонники», «Чарівні м’ячики», «Нові пригоди Колобка», «Автогонки», «Космічні мандрівники», «Веселий зоопарк», «На підводному човні, або Аквалангісти», «Першопрохідці», «Рятівники» та ін. Для режиму лазіння призначені ігри «Боцман та юнги, або Свистати всіх нагору», «Веселі мавпочки», «У нетрях Амазонки», «Альпіністи-скелелази», «Цирк засвічує вогні», «Десантники» тощо. Відповідні блоки ігор добирають для інших рухових режимів.
ВТГ об’єднує мене, як педагога з дітьми однією сюжетною лінієюі діти забувають, що знаходяться на заняті. ВТГ містить кілька міні-ігор та ігор-вправ.
Ситуаційна міні-гра будується на передбачених сюжетом макрогри рухових діях. Наприклад, у макрогрі «Боцман та юнги, виникають такі природні рухові ситуації:
«По трапу на корабель!» (трап твердий, трап напівтвердий, трап гнучкий, трап вузький, трап слизький, трап хитається, по трапу з ношею, розминутись на трапі, запізнився на трап — стрибай!).
«На палубі» (палуба крениться вправо, вліво; ніс задерся; корма піднялась; палуба хитається; ходіння по палубі; біг по палубі в безвітряну погоду; біг під час шторму тощо).
«Людина за бортом!» (зависнути на бортику палуби, тримаючись двома руками і ногою; зависнути на бортику палуби, тримаючись руками; вилізти на палубу з допомогою друзів; забратися на палубу самотужки; кинути рятувальний круг, канат, драбину і т. д.).
«Свистати всіх нагору!» (лазіння по твердій драбині різними способами; лазіння по похилій, напівтвердій, мотузяній драбині; лазіння по канату та ін.).
Міні-гра містить кілька ігрових вправ, основою кожної з яких є певна рухова дія. У міні-іграх слід передбачити різноманітні за формою і за ступенем складності варіанти рухових дій — ігрові вправи, на яких і базується рухова ігрова діяльність дітей.
Після вибору макрогри необхідно підготувати інтер’єр фізкультурного залу до гри-заняття. Ось тут я за допомогою кількох атрибутів перетворюю фізичний простір на простір ігровий, ніби «розширюю» його за межі стін, надаю йому нового змісту. Для цього готую необхідні для занять тренажери та дрібний інвентар. Важливо, щоб форма, фактура, призначення, розташування цих атрибутів наштовхували дітей на думку про смисл рухово-ігрового дійства, яке їх очікує.
Готуючи цю маленьку виставу, потрібно не забувати про здоров’я головних акторів – моїх діточок. Тому підготовча частина повинна налаштовувати всі фізіологічні функції організму дитини на майбутню роботу, допомогти вийти на режим максимальної працездатності. На цьому етапі занять домінуючими є принципи наступності, поступовості, послідовності, які ґрунтуються на формулі «від простого до складного». Будь-яка форма рухової активності дітей має починатися з лежачих, горизонтальних поз відносного спокою з поступовим навантаженням, переходом до вертикалізованих положень стоячи, ходіння, лазіння, бігу, стрибків і т. д. За таких умов дитячий організм поступово розкриває свої фізіологічні можливості, втягується в режим роботи і досягає максимальної працездатності в основній частині заняття. Остання третина основної частини заняття має бути своєрідним піком психологічного та фізичного навантаження, «Еверестом, на який і потрібно здійснити спільне рухово-ігрове сходження».
Продумуючи та проводячи заняття я намагаюся гармонійно поєднувати в одному занятті-спектаклі такі найголовніші характеристики:
Висока моторна «щільність» заняття. Йдеться про те, що на занятті з фізичної культури діти повинні рухатись і моторна «щільність» повинна досягати в середньому 65—80 %.
Висока функціональність занять. Під час заняття-спектаклю мають бути створені умови для повноцінного навантаження всіх основних м’язових масивів, серцево-судинної і дихальної систем. Функціонально високими є рухові режими при пульсі від 140 до 160 і навіть 180 і більше ударів за хвилину.
Уміння заряджати дітей позитивною, світлою енергією задоволення від гри, взаємодії з педагогом та однолітками.
Технологія М. Єфименка значну роль відводить мовному спілкуванню як головному інструменту педагогічного впливу вихователя. Йдеться про спілкування під час заняття-спектаклю між педагогом і дітьми, між дітьми, між дітьми та іграшками-персонажами. Мовлення повинно супроводжувати кожну рухову дію, ситуацію. Поєднання рухової та мовленнєвої діяльності у фізичному вихованні дітей передбачає:
монолог педагога з метою створення у дітей відповідного ігрового настрою (настанова на початку заняття та після його завершення);
діалог між педагогом і дітьми з метою інформування їх про явища життя, поповнення їх знань, розширення світогляду. При цьому використовують методичний прийом «створення педагогічного вакууму», коли педагог починає фразу, а діти закінчують її, дбаючи, щоб вона була адекватною конкретній ігровій ситуації;
озвучування рухів пропонованого ситуацією образу. Наприклад, виконання вправи «Насос» озвучується звуками «чуф-пуф, чуф-пуф»; «їдемо на конячці» — імітацією цокоту копит, клацанням язиком, тобто кожному рухові відповідає тільки для нього характерний звук;
поєднання і синхронізація мовлення та руху з поступовим залученням ритмічних, музичних, зорових і тактильних впливів;
формування фізіологічного і мовленнєвого дихання;
артикуляційна (лат. articulatio — виразно, чітко вимовляти) гімнастика;
театр міміки і жесту;
робота над виразністю мовлення, виробленням дикції, навичок емоційного забарвлення фрази, над паузою та логічним наголосом;
розширення й активізація словникового запасу та формування лексико-граматичних навичок.
У всіх ситуаціях повинна функціонувати образна термінологічна мова спілкування. Це означає, що назви вправ мають викликати в уяві дітей необхідні асоціації. Водночас кожна вправа, поза, руховий режим мають бути схожими за своєю структурою на предмет, поведінку тварини або природне явище, назву чого вживають під час заняття-спектаклю. Наприклад, замість сухого «згинання-розгинання рук в упорі лежачи» виконують вправу «Насосики», а замість формального «лежачи на спині, швидко згрупуватися вперед, сівши» використовують вправу «Качалочка», «Іванець-киванець», тобто звертаються до знайомих дітям образів.
Кожне заняття з фізичної культури я намагаюся проводити з звуко-музичним супроводом,тому як педагогічна технологія М. Єфименка не визнає традиційних варіантів музичного супроводу, базованого на гучній маршовій музиці з першої хвилини заняття та жорстких ритмічних композиціях при виконанні дітьми вправ для загального розвитку. Своєю емоційною зарядженістю, темпоритмом вона повинна відповідати принципу послідовного формування основних рухів, що є передумовою оптимального звукового навантаження на організм і психіку дитини. Тому музичний супровід має починатися відносно тихою, повільною, прозорою, пластичною, ніжною музикою на початку заняття (гімнастика «пробудження») з поступовим наростанням сили звуку, темпоритму, динамізму і функціональності. Для забезпечення ефективності, оптимальності музичного супроводу необхідна вдумливо дібрана професійна аудіотека. Однак музика повинна не домінувати на занятті, а бути його тлом, далеким планом. Деякі заняття взагалі можна проводити без музики, що в кожному конкретному випадку я вирішую особисто.
Працюючи з дітьмия не забуваю про девіз М. Єфіменка «Через рух і гру — до кращого життя!». Рухово-ігрова діяльність сприяє засвоєнню дітьми знань про навколишній світ, його закони, особливості.
Фізкультурне заняття, крім традиційних, розв’язує ось такі різноманітні супутні завдання:
Формування через рухи просторових, часових і енергетичних уявлень: довгий — короткий (довше — коротше); малий — великий (менше — більше); вузький — широкий (вужчий — ширший); дальній — ближній (далі — ближче); верхній — нижній (вище — нижче); лівий — правий (лівіше — правіше); багато — мало (більше — менше); сильний — слабкий (сильніше — слабше) тощо.
Вивчення у процесі рухової активності фізичних властивостей, фактури матеріалів і предметів: важкий — легкий, гладкий — шершавий, еластичний — крихкий, холодний — гарячий, мокрий — сухий і т. д.
Ознайомлення в процесі фізичного виховання з призначенням різних типів предметів (обладнання) і формування на цій основі елементів предметної логіки (для чого та як застосовується певний предмет).
Уточнення, розширення й активізація дієслівного словника дітей: ловити, кидати, котити, висіти, перехоплювати руками, розгойдуватися, підніматись, опускатися, лазити, нахилятися, зістрибувати (з використанням гімнастичної лави) та ін.
Розвиток через вправи, ігри та естафети математичних уявлень, а також уваги, логіки, пам’яті, спостережливості.
Виховання в дітей таких особистісних якостей, як чесність, сміливість, співчуття, наполегливість, справедливість, скромність, цілеспрямованість.
Формування у процесі рухової діяльності жіночості, м’якості, охайності (у дівчаток), мужності, лідерства, джентльменства (у хлопчиків); уміння дотримуватися правил ґречності у взаєминах із ровесниками, педагогом, старшими; пробудження у дітей почуття прекрасного, гармонії (у діях, мові, музиці, природі тощо).
Корекція емоційного стану дітей: створення мотивації до неї, формування і закріплення позитивних емоцій, вироблення правильних емоційних реакцій на конкретні рухові (ігрові) ситуації.
Технологія М. Єфименка є оригінальною системою фізичного виховання дітей, розвивальний ефект якої поширюється на загальний розумовий і духовний розвиток наших діточок.
Сюжетне заняття-гра з фізкультури
Тема: " Подорож на острів Здоров’я"
( за методикою М. М. Єфименка, старша група ).
Мета: розширити знання дітей про водний вид транспорту, поповнити словник дітей морськими термінами: щогла, вітрила, трюм, палуба. Учити перелазити з похилої дошки в упорі стоячи на колінах, спираючись кистями рук на гімнастичну стінку, лазити по гімнастичній стінці різнойменним способом; продовжувати вчити дітей поєднувати рухи з ритмом і темпом музики, чітко виконувати команди. Формувати навички правильного дихання, орієнтувати дітей на формування здорового способу життя, привчати до систематичних занять фізкультурою і спортом, формувати потребу в здоровому способі життя. Удосконалювати вміння виконувати вправи загальнорозвиваючого характеру під музику аудіозапису, передавати м’яч одне одному в колоні над головою, поєднуючи рухи зі словами, метати в ціль, вправляти в різних видах ходьби та бігу, звичайній ходьбі, у напівприсіді, стрибках з просуванням вперед, ходьбі на звук умовного сигналу без зорового контролю. Підвищувати фізичну компетентність дітей засобами навчання основних рухів та загальнорозвиваючих вправ, уміння застосовувати їх в життєвих ситуаціях. Розвивати музичний і ритмічний слух, м’язи рук плечового поясу, тулуба та ніг, пам’ять, швидкість реакції, спритність, окомір, влуч ність, силу. Виховувати почуття дружби, коле- ктивізму, взаємодопомоги, товариськості, впевненість у собі та бажання прийти на допо допомогу у складних екстремальних ситуаціях); витримку, силу волі, бажання займатися фізкультурою і спортом; дружні стосунки між дітьми; створити гарний н астрій під час рухової активності.
Обладнання: грамзапис творів Поля Маріа " Музична мозаїка. Шедеври"; 2 корзини, 2 м’яча, 10 пляшок із водою, 2 лави, гімнастична драбина, похила дошка, 3 дзвоники, канат, Поради Малятка - здоров’ятка, медалі для нагород, соломинки для вентиляції легенів, чарівна скринька.
Хід заняття:
Під "Марш моряків" 10 дітей заходять до зали і шикуються в шеренгу.
Вихователь. Діти, я знаю, що ви всі любите подорожувати. А на якому виді транспорту ви вже подорожували? ( Відповіді дітей. )
- То яким видом транспорту ви подорожували? ( Наземним. )
-А які ще види транспорту ви знаєте? ( Водний і повітряний. ) - Сьогодні ми з вами вирушаємо в морську подорож на острів Здоров’я.
Далеко-далеко в незвіданім краї,
Існує там острів чудовий, я знаю!
Його омивають казкові води,
На хвилях русалки ведуть хороводи.
Це острів Здоров’я, дитинства це край!
Завжди ти для себе його відкривай.
Подорожуватимемо ми на незвичайному вітряному кораблі " Чайка"
( демонстрація намальованого корабля ).
- Як ви думаєте, у давнину хто плавав на таких кораблях?
- На таких кораблях у давнину плавали Дніпром і ходили в морські походи запорізькі козаки. Цей корабель за формою нагадував великого птаха з двома головами й керували ним веслами вручну. А коли козаки виходили в море, вони натягували вітрила. І якщо вміло керувати вітрилами, то можна пливти проти вітру.
- Діти, а як ви гадаєте, чи кожна людина могла б керувати таким кораблем, тобто гребти веслами, натягувати вітрила, вміло керувати вітрилами?
( Відповіді дітей. )
Так, тільки сильні, сміливі, відважні, безстрашні, дружні та спритні моряки.
Сьогодні наші хлопчики -
Відважні моряки.
Всі люблять фізкультуру
І грають залюбки.
Я буду капітаном, а ви - моряками. Але перед початком подорожі потрібно гарно відпочити і набратися сил.
1. Моряки відпочивають.
На спини лягайте, очі закривайте і відпочивайте! І сняться морякам сни чудові:
ніби пливуть вони по синьому морю.
Вітер на хвилях корабель гойдає, то вправо, то вліво його нахиляє!
А над морем чайки літають, весело пісні співають!
2. Моряки прокидаються
Сонце піднімається, моряки прокидаються,
Очі відкривають, руки підіймають:
Вперед, вгору до сонця потягнулися, в сторони розкрили і вниз опустили.
3. Чайки літають
А над морем чайки літають, співом пташиним новий день стрічають.
На живіт переверніться і над морем пролетіть.
4. Почистимо взуття
На спину повертайтесь, на палубу сідайте!
Праву ногу згинайте, й черевики начищайте.
5. Покажіть черевики
На спину лягайте, почергово ноги підіймайте й опускайте,
І носки відтягайте. Моряки! Вставайте!
Струнко! Кругом! Зайняти місце на кораблі!
6. Кораблі пливуть, веслами гребуть
В руки весла візьміть і до себе гребіть!
Від себе гребіть, уперед пливіть. ( Повторюють 4 рази. )
7. Шторм на морі
Буря наближається, шторм починається, палуба хитається!
Вправо - вліво, вправо - вліво корабель наш нахилило.
8. Викачуємо воду з трюмів
Станьте на палубу, насоси підключайте,
Воду качайте! Всім на корабель!
9. Моряки пливуть
Далі рушаємо, по морю пропливаємо!
Капітан. ( дивиться в бінокль ). Бачу землю! Ура! Попереду земля!
- Моряки! Станьте на палубу! Візьміть біноклі, роздивляйтеся навколо.
Там ростуть кокоси, ківі і банани, водяться слони, жирафи,
Горили і великі-превеликі крокодили. Куди ми припливли?
Діти. До Африки!
Капітан. Так! Це Африка! Давайте уявимо себе жителями цієї країни і відпочинемо на острові " Чунга - Чанга". ( танок " Чунга - Чанга").
Щоб далі у подорож рушати, нам необхідно поповнити запаси харчування на кораблі фруктами, продуктами, напоями.
Капітан. У колону ставай, фрукти називай, м’яч вгорі передавай!
1. Передавання м’яча. Продовж логічний ряд.
Наліво! У шеренгу ставай і напої передавай.
2. Передавання напоїв із називанням.
Капітан:
Молодці, морячки - здоров’ячки, запаси на кораблі поповнили.
Треба далі нам рушати, острів здоров’я відшукати.
А зараз ми, як птиця, крила, всі піднімемо вітрила.
Направо! У колону ставайте і до щогли рушайте.
( під марш ідуть до щогли ).
- На місці стій! Кругом!
Капітан. Вова покаже, як підіймаються вітрила. Щоб підняти вітрила, необхідно проповзти по трапу на колінах, спираючись на кисті рук змінним способом ( права рука, ліва нога й навпаки ). Потім по гімнастичній стінці піднятися вгору на щоглу ( різнойменним способом).
Подзвонити в дзвіночок, розправити вітрила, повертаючись ліворуч, і таким самим способом спуститись вниз, пройти по трапу, відтягуючи носки, руки - в сторони. 1 група дітей ( називаю ) натягуватимуть вітрила. 2 група дітей ( називаю ) проведуть операцію щодо рятування людей у морі. Люди в морі! Вони потребують допомоги. Необхідно накинути круги на кільцекид. Хто більше накине кругів на кільцекид, той більше врятує людей. Хто не докине, той не врятує людину. Будьте уважними! У вас дуже відповідальне завдання. Моряки, займіть свої місця! ( Біля обладнання тричі виконують основні рухи. ) - Завершіть вправи!
Капітан.
Моряки , ви добре попрацювали:
Вітрила натягли, людей врятували.
Морське повітря дуже корисне для здоров’я. Давайте провентилюємо легені, подихаємо морським повітрям. (Роздаю пляшки з водою і трубочки. )
Капітан. Моряки сміливі, сильні, відважні, дужі і до ігор небайдужі! Хто сильніший із хлоп’ят? Пограємо у гру " Перетягни канат". Об’єднуємо дітей у дві команди, пояснюю правила гри. Заохочування.
Капітан. Моряки-здоров’ячки! Ми наближаємося до острова в морі. Можливо, на цьому острові живуть дикуни і нас чатує небезпека, тому ви повинні бути уважними й обережними, а також чітко виконувати всі мої команди. У колону ставай! З піснею кроком руш!
Звичайна ходьба. Пісня " А ну-мо, пісню заспівай, веселий вітер!"
У напівприсіді кроком руш! Голову підійміть. Звичайною ходьбою руш! І на острів поспішайте.
( Звичайна ходьба. ) Руки на пояс став! Стрибками руш!
( Стрибки з просуванням вперед. ) Звичайною ходьбою кроком руш! Очі закривайте, на звук сопілочки рушайте! ( Ходьба із заплющеними очима за умовним сигналом.) Очі відкривайте, мешканця острова стрічайте! Нарешті ми прибули на острів Здоров’я!
Малятко - Здоров’ятко. Добрий день, морячки-здоров’ячки! Ви потрапили на острів Здоров’я, а я - Малятко Здоров’ятко - володар цього острова! Я бачу, що всі ви хоробрі, відважні, сильні, здорові! Якщо виконаєте моє завдання, то одержите цінні поради і медалі.
Хочу з вами я пограти: я почну вірші читати.
Я почну, а ви кінчайте, хором всі відповідайте!
1. Добре здоров’я, рухів культура, дітям усім надає... ( фізкультура ).
2. Кожен день по розпорядку робимо усі... ( зарядку ).
3. Загартовуватись треба всім холодною... ( водою ).
4. Обливатись, обтиратись, у басейні всім... ( купатись ).
5. Від застуди та ангіни нас лікують... ( вітаміни ).
6. Кожен день масаж роби... ( здоровим будеш ти завжди ).
Малятко - Здоров’ятко. Молодці, морячки - здоров’ячки! Прийміть від мене в подарунок оцей чарівний сундучок. А сундучок мій не простий, всередині не пустий: там поради вам, малята, як здоровим, сильним стати. Всі ви добре працювали, перешкоди всі долали. Що було мені робити? Треба вас нагородити! ( Нагорода медалями ).
Вихователь. Діти, що сподобалося вам з нашої подорожі. Нам зараз потрібно відпочити на березі, щоб далі вирушити в нову морську подорож. Звичайною ходьбою по залі кроком руш!
1 коментар:
Цікава технологія, направлена на розвиток і зміцнення всього організму.
Дописати коментар