Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 22 січня 2019 р.

Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом та образотворчості в середній групі

Остра Людмила Христофорівна
Вихователь Баловненського 
ЗДО "Ромашка"
Новоодеського району
Миколаївської області
Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом та образотворчості в середній групі
Тема. Влітку на ставку.

Мета. Розширити і закріпити уявлення дітей про природу, підтримувати пізнавальну активність та інтерес до явищ та об’єктів довкілля. Закріплювати вміння використовувати елементи різних технік образотворчості (пластилінографія з використанням мозаїки з покидькового матеріалу, бісеру,  ґудзиків) для створення композиції. Розвивати пам’ять, увагу, уяву, дрібну моторику руки. Виховувати художній смак, допитливість, вміння самостійно доводити справу до кінця. Викликати захоплення, задоволення від роботи.


Матеріал. Галявина і ставок великого розміру з фетру; квіти, комахи, веселка, сонце, пошиті з тканини і мають на звороті липучки; велика картина «На ставку», виконана за допомогою техніки пластилінографії, бісеру, мозаїки з покидькового матеріалу, ґудзиків; заготовки картин на кожну дитину; мішечок з фольги з равликом для сюрпризу; бісер, ґудзики, мозаїка.
Попередня робота. Ознайомлення з будовою комах, розглядання комах та равлика.
Хід заняття.
Діти сидять на галявині біля ставка по колу. Перед ними на переносній дошці велика демонстраційна картина.
Вихователь.
Настало тепле літо. (Звучить музика.) Сонячний день, теплий літній дощик, веселка, яка після нього прикрашає небо. Кущі, дерева, трава милують око свіжими яскравими барвами. Які різнобарвні квіти визирають з густої трави!
У спекотні літні дні так і хочеться бути поблище до води і як же добре цієї пори на ставку.
- Діти, що зображено на картині?
- А хто мешкає біля ставка?
- Погляньте навколо себе. На чому ми сидимо? (галявині) А біля чого? (ставка)
- А схожі наша галявина і ставок на ті, які зображені на картині? (ні, бо немає квітів, комах.)
- Давайте прикрасимо квітами галявину і ставок.
Вихователь пояснює нове слово «очерет» - рослина, яка росте у воді. Звертає увагу на веселку (після чого вона з’являється?), сонечко (без сонечка не буде нічого рости). Очерет, веселку і сонечко також прикріплюють на галявину. Вихователь загадує загадки про комах і діти розміщують відгадану комаху на галявину.
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
- Я медок вам наношу,
- Не чіпайте, бо вкушу! (Бджілка)
- Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний – чорний, а не крук,
Це малий, моторний (жук)
- Навесні барвиста квітка

На галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
 (Метелик)
- Ця комашка – розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку.
 (Мурашка)
Потім просто називають знайомих комах і також їх розміщують.
Діти сідають за столи. У кожного на столі заготовка картини з пластиліну. Велика демонстраційна картина перед дітьми.
- Малята, а чи гарні ваші картини?
- Давайте зробимо їх ще гарнішими, яскравішими, цікавішими.
Дітлахи згадують кого і що вони бачили біля ставка.
Пальчикова гімнастика.
Запашні, красиві квіти
В нашім лузі розцвіли,
Як цим квітам не радіти –
Ось вони які.
- А які  квіти ростуть у воді? (водяні лілії)
Вихователь пропонує дітям викласти бісером лілії. Білим – пелюсточки, жовтим – серединки. Спочатку показує на великій картині, потім дітки виконують роботу на своїх самостійно, вдавлюючи бісер у пластилін.
Вихователь пропонує зліпити бабку. Нагадує прийоми роботи: відщипування, розкочування в долоньках або дощечці, сплющування, згинання. Ліплять товсті ковбаски та довгі ковбаски, згинають навпіл.
Вихователь показує, як викласти хвилі у ставку мозаїкою, виготовленою власноруч. Мозаїку вдавлюють у пластилін.
Фізкультхвилинка «Котики».
Діти прикрашають декоративними ґудзиками квітку та гусеницю.
Сюрпризний момент. Малята відгадують загадку про равлика і знаходять його в блискучому мішечку. Прикріплюють равлика на свою картину. 
Не козлик, а рогатий
Повільний, вайлуватий.
За собою тягне дім
І ховається у нім. (Равлик)
Підсумок.
Діти беруть свої роботи, прикрашають ними галявину і розповідають, що їм сподобалось на занятті. Вихователь пропонує продовжити спостереження за комахами і квітами

Немає коментарів: