Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 22 січня 2019 р.

Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім світом для дітей старшого дошкільного віку

Вихователь Хіньова Тетяна Олександрівна
ЗДО №10
м. Миколаїв
Конспект заняття
з ознайомлення з навколишнім світом
для дітей старшого дошкільного віку

Тема: Безпека на дорозі

 Програмовий зміст:
- продовжувати формувати у дітей уявлення про поняття “небезпека”;  закріплювати знання  про види світлофорів, дати поняття що вони керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях і дорогах; продовжувати знайомити дітей з правилами дорожнього руху,  дорожніми знаками,  зеброю;       - розвивати вміння  використовувати набутті знання в повсякденному житті;  аналізувати, робити висновки, узагальнення;                                       
- виховувати культуру поведінки на вулиці. 
 ОТМ:  удосконалювати вміння роботи з ножицями, формувати вміння вирізати по контуру, по прямій лінії, зрізати куточки, правильно розташовувати елементи аплікації.                                                                                                                                                 
Матеріал:  світлофори, сюжетні малюнки, зебра, малюнки дорожніх знаків, макет міста.                   
Хід заняття:
I Етап спілкування:                                                          Гра “Прогулянка”                                        Стали в коло всі малята,                                       
Ось таксист проїхав швидко,                                    йдемо по вулиці гуляти.     
Посміхнувсь привітно діткам.                                Ми собі гуляємо,                           
Ось де голуб прилетів,                                              Та все примічаємо.             
І на тротуар присів.                                                  Ось стрибають горобці,                         
Гарна вулиця у нас,                                                  Жваві сірі молодці.                                       
Та до дитсадка вже час. 
(Звук гальмування машини)                                    -    Що це за звук?
- Чому стаються аварії?                                         
- Щоб не сталося біди на вулицях, потрібно знати і виконувати правила дорожнього руху.     
- А ви хочете вивчити ці правила? То ж повертаємось в дитячий садок і будемо їх вивчати.
II Етап пізнавальної діяльності:                                                                                                           Бесіда:                                                                        
- З кожним роком на наших вулицях зростає кількість машин. Одні з них перевозять вантажі, інші пасажирів. Учасниками дорожнього руху є водії, пішоходи, пасажири. Для того, щоб на    дорогах було безпечно всі вони повинні дотримуватись правил.                                                       -  Скажіть, кого називають водієм?                                                                                                    -  Кого називають пасажиром?
- Як пасажир може порушувати правила дорожнього руху?                                                        - Пасажир повинен пам’ятати правила поведінки в транспорті: не відволікати водія, не сваритися, не бешкетувати.                                                                                                                   – Кого називають пішоходом?                                                                                                               - І водії, і пішоходи, і пасажири повинні знати і дотримуватися правил дорожнього руху            Види світлофорів.                                                                                                                                    - Відгадайте загадку: хто допомагає порозумітися на дорозі водіям, і пішоходам.                                 Що стоїть на вулиці                                                                                                                                 високе та триоке.                                                                                                                                     Червоно - жовто - зелене                                                                                                                         Моргає в усі боки?                                                                                                                      – Пригадайте вірш про світлофор.     
- Скільки кольорів у  світлофора?
- Що означає кожен колір для пішохода?
Дидактична гра “Підбери колір”
(Вихователь пропонує розглянути ситуації на малюнках та підібрати
для пішоходів відповідний колір світлофора)                                                                                      – Чи можуть водії бачити світлофор, який горить для пішоходів?                                                      - Трьохкольоровий світлофор можуть використовувати і водії і пішоходи.                                       (Демонструє двокольоровий світлофор)                                                                                               - А цей світлофор тільки для пішоходів. Чим він відрізняється?                                                      (Звучить звуковий сигнал світлофора для незрячих)                                                                            - Закрийте очі, чи легко так перейти дорогу?                                                                                      – Що означає цей сигнал? Кому він потрібен?                                                                                    - Для чого потрібні цифри на світлофорі?                                                                                            - Отже, світлофори допомагають керувати порядком на дорозі.  Є світлофори для водіїв, пішоходів, звуковий світлофор для незрячих  та з цифрами. 

 Фізхвилинка                                                                                                                                                  1, 2 – всі присіли, потім вгору підлетіли                                                                                                3,4 – нахилились, із струмочка гарно вмились                                                                                      5,6 – всі веселі, крутимось на каруселі.                                                                                                7,8 – в потяг сіли, ніжками затупотіли                                                                                                  9, 10 – відпочили, до роботи приступили. 

Дорожні знаки
- Якщо не має світлофора, де можна ще переходити дорогу?                                                     - Згадаємо, як правильно переходити дорогу по зебрі?                                                                          - Що за біла смуга перед зеброю?                                                                                             - Навіщо дивитися по сторонам?
- Що ще допомагає водіям і пішоходам на дорозі?                                                                  (Розгляд дорожніх знаків)                                                                                                                        – Згадаємо дорожні знаки.
(Діти показують заборонні, наказові, інформаційні знаки)                                                                                                                                                                                                                                    – Познайомимося, ще з попереджувальними знаками: обережно діти, обережно дорожні роботи.    (Робота з макетом міста. Діти розглядають кожен знак  та знаходять йому відповідне місце на макеті) 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
IV Етап  перетворювальної діяльності                                       
Аплікація(колективна робота): “На вулицях мого міста”    - Жителі нашого міста прислали  листа:                                 Вчора злива                                                                              Всі дорожні знаки змила                                                          На дорозі нелади                                                                      Страшно й глянути туди                                                          Не згадаємо ніяк                                                                      де який потрібен знак.                                                                                                         
а) Інструктаж виконання роботи
(Вихователь ділить дітей на три підгрупи. Дає завдання кожній підгрупі. Пояснює виконання роботи.  1 – виготовляють  світлофори.  2 – дорожні знаки. 3 – зебру)  б) Правила поводження з ножицями.                                    в) Пальчикова гімнастика.                                                      д) Практична робота.
                                                                                                    IV Етап контрольно-оцінювальної діяльності                                               
Розгляд виконаних робіт.
Пригадування віршиків про дорожні знаки.
Підведення підсумків.
- Що допомагає  слідкувати за порядком на дорозі?
- Що нового ви дізнались?

Немає коментарів: