Вихователь Хіньова Тетяна Олександрівна
ЗДО №10
м. Миколаїв
Конспект заняття
з ознайомлення з навколишнім світом
для дітей старшого дошкільного віку
Програмовий зміст:
- продовжувати формувати у дітей уявлення про поняття “небезпека”; закріплювати знання про види світлофорів, дати поняття що вони керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях і дорогах; продовжувати знайомити дітей з правилами дорожнього руху, дорожніми знаками, зеброю; - розвивати вміння використовувати набутті знання в повсякденному житті; аналізувати, робити висновки, узагальнення;
- виховувати культуру поведінки на вулиці.
ОТМ: удосконалювати вміння роботи з ножицями, формувати вміння вирізати по контуру, по прямій лінії, зрізати куточки, правильно розташовувати елементи аплікації.
Матеріал: світлофори, сюжетні малюнки, зебра, малюнки дорожніх знаків, макет міста.
Хід заняття:
I Етап спілкування: Гра “Прогулянка” Стали в коло всі малята,
Ось таксист проїхав швидко, йдемо по вулиці гуляти.
Посміхнувсь привітно діткам. Ми собі гуляємо,
Ось де голуб прилетів, Та все примічаємо.
І на тротуар присів. Ось стрибають горобці,
Гарна вулиця у нас, Жваві сірі молодці.
Та до дитсадка вже час.
(Звук гальмування машини) - Що це за звук?
- Чому стаються аварії?
- Щоб не сталося біди на вулицях, потрібно знати і виконувати правила дорожнього руху.
- А ви хочете вивчити ці правила? То ж повертаємось в дитячий садок і будемо їх вивчати.
II Етап пізнавальної діяльності: Бесіда:
- З кожним роком на наших вулицях зростає кількість машин. Одні з них перевозять вантажі, інші пасажирів. Учасниками дорожнього руху є водії, пішоходи, пасажири. Для того, щоб на дорогах було безпечно всі вони повинні дотримуватись правил. - Скажіть, кого називають водієм? - Кого називають пасажиром?
- Як пасажир може порушувати правила дорожнього руху? - Пасажир повинен пам’ятати правила поведінки в транспорті: не відволікати водія, не сваритися, не бешкетувати. – Кого називають пішоходом? - І водії, і пішоходи, і пасажири повинні знати і дотримуватися правил дорожнього руху Види світлофорів. - Відгадайте загадку: хто допомагає порозумітися на дорозі водіям, і пішоходам. Що стоїть на вулиці високе та триоке. Червоно - жовто - зелене Моргає в усі боки? – Пригадайте вірш про світлофор. - Скільки кольорів у світлофора?
- Що означає кожен колір для пішохода?
Дидактична гра “Підбери колір”
(Вихователь пропонує розглянути ситуації на малюнках та підібрати
для пішоходів відповідний колір світлофора) – Чи можуть водії бачити світлофор, який горить для пішоходів? - Трьохкольоровий світлофор можуть використовувати і водії і пішоходи. (Демонструє двокольоровий світлофор) - А цей світлофор тільки для пішоходів. Чим він відрізняється? (Звучить звуковий сигнал світлофора для незрячих) - Закрийте очі, чи легко так перейти дорогу? – Що означає цей сигнал? Кому він потрібен? - Для чого потрібні цифри на світлофорі? - Отже, світлофори допомагають керувати порядком на дорозі. Є світлофори для водіїв, пішоходів, звуковий світлофор для незрячих та з цифрами.
Фізхвилинка 1, 2 – всі присіли, потім вгору підлетіли 3,4 – нахилились, із струмочка гарно вмились 5,6 – всі веселі, крутимось на каруселі. 7,8 – в потяг сіли, ніжками затупотіли 9, 10 – відпочили, до роботи приступили.
Дорожні знаки
- Якщо не має світлофора, де можна ще переходити дорогу? - Згадаємо, як правильно переходити дорогу по зебрі? - Що за біла смуга перед зеброю? - Навіщо дивитися по сторонам?
- Що ще допомагає водіям і пішоходам на дорозі? (Розгляд дорожніх знаків) – Згадаємо дорожні знаки.
(Діти показують заборонні, наказові, інформаційні знаки) – Познайомимося, ще з попереджувальними знаками: обережно діти, обережно дорожні роботи. (Робота з макетом міста. Діти розглядають кожен знак та знаходять йому відповідне місце на макеті)
IV Етап перетворювальної діяльності
Аплікація(колективна робота): “На вулицях мого міста” - Жителі нашого міста прислали листа: Вчора злива Всі дорожні знаки змила На дорозі нелади Страшно й глянути туди Не згадаємо ніяк де який потрібен знак.
а) Інструктаж виконання роботи
(Вихователь ділить дітей на три підгрупи. Дає завдання кожній підгрупі. Пояснює виконання роботи. 1 – виготовляють світлофори. 2 – дорожні знаки. 3 – зебру) б) Правила поводження з ножицями. в) Пальчикова гімнастика. д) Практична робота.
IV Етап контрольно-оцінювальної діяльності
Розгляд виконаних робіт.
Пригадування віршиків про дорожні знаки.
Підведення підсумків.
- Що допомагає слідкувати за порядком на дорозі?
- Що нового ви дізнались?
Немає коментарів:
Дописати коментар