Гурко Ольга Сергіївна
Вихователь Себінського ЗДО
"Калинонька"
Новоодеського району
Миколаївської області
Конспект заняття в старшій групі з математики
Тема:Цікавинки від Фіксиків
Мета: Закріплювати вміння складати задачі на додавання та віднімання за малюнками в межах 10;
-визначати час за годинником;
-порівнювати кількість предметів ;
-розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, спостережливість;
-виховувати кмітливість, бажання вивчати математику, доводити розпочату справу до завершення.
Матеріали: макети годинників, набори цифр та знаків, картинки на складання задач, числові ланцюжки ,казкові герої.
Вихователь. Встаньте дітки ,всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться всі до мене
Привітайтесь: «Добрий день!»
Хай гарно розпочнеться новий день!
Діти, сьогодні зранку біля дверей нашої групи я знайшла рюкзак-помогатор.
Давайте поглянемо, що в ньому є.
(Діти заглядають і бачать в ньому різні конверти)
На кожному із цих конвертів завдання від героїв мультфільмів «Фіксики»
Сімки і Нолика..
Виконавши всі завдання до нас з’являються герої мультфільму.
А для того щоб виконати всі завдання нам потрібно бути якими?
відповіді дітей( розумними, уважними, кмітливими, добрими…)
Відкриваємо перший конверт.
Сімка і Нолик запрошують нас пограти в гру «так чи ні? »Якщо відповідь «так- плескаємо у долоні, якщо «ні»- присідаємо.
1.Навесні,взимку,влітку опадає листя.
2.Трикутник має чотири сторони.
3.Середа і четвер – це вихідні дні.
4.Три жирафи мають три шиї.
5.Улітку падає сніг.
6.Квадрат має чотири кути.
7.Кущик вищий за дерево.
8.Після ночі настає ранок.
9.Молоко рідке?
В наступному конверті дуже цікава загадка.
Спробуйте відгадати.
Справно йде, хоч ніг не має,
Цоки -цок- усім співає.
І секунди і хвилини
Нам, рахує щоднини.(годинник)
-Молодці!
А хто вміє визначати час за годинником? Перевіримо.
У кожного з вас є картка. Розгляньте годинники і за допомогою «чарівної» ниточки з’єднайте годинник з відповідною цифрою.
Діти виконують завдання з коментуванням.
-На першому малюнку годинник показує п’яту годину, тому ведемо
Ниточку до цифри 5.
-На другому малюнку годинник показує дев’яту годину, тому ниточку треба провести до цифри 9.
-Як називається поле, по якому рухаються стрілочки? (циферблат)
-Що показує маленька стрілочка, велика?
Діти, Сімка і Нолик не люблять безладу.
Розгляньте «ланцюжки чисел»
-Що не так?(цифри загубилися)
Тому наступним завданням з конверту треба вставити загублені цифри.
(Діти самостійно виконують завдання вставляють «загублені» цифри).
Діти ми виконали вже багато завдань, тому нам треба трішки відпочити.
Фізкультхвилика
Руки в сторони та вгору-
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо ,
Добре ноги розімнемо,
Раз- присіли, руки прямо.
Встали- знову все так само
Повертаємось вправо,
Все виконуємо гарно,
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
Діти, подивіться, у наступному конверті лежать фотографії. Це Нолик дуже любить фотографувати і дарує нам фотокартки. Візьміть їх і визначте, яких предметів більше, яких менше, а яких порівну. Поставте відповідні знаки.
Діти беруть картки , визначають кількість предметів і ставлять знаки» <»«>»або «=»
(Потім перевіряють один в одного правильність).
Діти у нас залишився останній конверт і в ньому завдання від Сімки.
Вона підготувала для нас різні цікавинки ,загадки та жартівливі задачі.
Погляньмо, що вона нам приготувала.
Показую картинки для складання задач.
-Навіщо на потрібні ці картинки (Щоб складати задачі)
-А ви вмієте складати задачі?
-Назвіть складові задачі (Умова, запитання)
-Що таке умова задачі?(це те, про що розповідається)
-А запитання?(про що запитують в задачі)
(Діти складають задачі на додавання та віднімання за картинками)
Стук у двері .До дітей завітали Сімка і Нолик.
Нолик: Заморився – сил нехватка!
Сімка: Мені треба підзарядка.
Вих:Пропоную підзарядити Нолика і Сімку за допомогою веселої психогімнастикиД.Джекобсоном «Батарейки»
Герої дякують за підзарядку і за виконані завдання.
Підведення підсумків:
-Що вам було цікаво робити?
-Що викликало труднощі?
Немає коментарів:
Дописати коментар