Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 6 грудня 2021 р.

Створення сприятливих умов для сенсорного розвитку дитини раннього віку у групі ЗДО

Створення сприятливих умов для сенсорного розвитку дитини раннього віку у групі ЗДО

Мальченко Лариса Вікторівна,
вихователь  Висунського ЗДО №1
«Дзвіночок»

Сенсорне виховання дітей раннього віку – запорука щасливого майбутнього.  Головна мета дошкільної освіти в     Україні-створення сприятливих умов для особистісного ставлення дитини, забезпечення збалансованого розвитку, узгодженості у житті основних тенденцій до самореалізації, самозбереження, формування життєвої компетентності, розвитку ціннісного ставлення до навколишнього світу. 

Сенсорне виховання дітей раннього віку за технологією Марії Монтессорі

Сенсорне виховання дітей раннього віку за технологією Марії Монтессорі

Ільїна Олена Анатоліївна
ЗДО №3 «Ластівка» 
м. Нова Одеса

На початку ХХ століття набула поширення система дошкільного виховання, що була створена італійським педіатром і педагогом Марією Монтессорі. Вона розробила методи виховання дітей з розумовою відсталістю, а потім запропонувала застосовувати ці методи і у вихованні здорового підростаючого покоління. Чимало дитячих садків Європи вже понад сто років працюють за методикою М. Монтессорі. Ця технологія набула  популярності і в нашій країні.

неділя, 5 грудня 2021 р.

Вплив предметно-ігрового середовища на розвиток зображувальної діяльності в ранньому віці

Вплив  предметно-ігрового середовища на розвиток зображувальної діяльності в ранньому віці
Галицьких Надія Федорівна
м. Нова Одеса  
ЗДО № 5 “Зірочка”

    Працюючи з малятами, завжди пам'ятаєш, що все велике починається з малого. Ця тема мене найбільше зацікавила, так як з самого дитинства я люблю малювати і моє перше знайомство з олівцем відбулося  саме в дитячому садочку. Саме під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне. 

Театралізована діяльність - унікальний засіб мовленнєвого спілкування в ранньому віці

Театральна діяльність - унікальний засіб мовленнєвого  спілкування  в ранньому віці 

Крічко  Наталія Володимирівна
 ДНЗ № 68  «Ромашка»
м. Миколаєва

Занурення в світ театру в дитячому віці створює у свідомості людини визначені ідеали, які згодом несуть тільки позитивну енергетику, бо закладаються не примусово, як це іноді здається. Мистецтво несе людям насолоду, а це далеко не рівнозначно навчанню будь-чому. Виховання мистецтвом – це менш за все голе моралізування, наставляння, піднесення зразків, що варті наслідуванню. Виховний механізм його більш тонкий і не завжди так просто вловимий, однак, дуже “смачний” для сприйняття дитячим духовним світом, бо виховує дітей гра і саме життя, її умови, форми, моральна атмосфера, створені магічним.

Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності у розвитку творчих здібностей дітей раннього дошкільного віку

Використання  нетрадиційних  зображувальних  технік у розвитку творчих здібностей дітей раннього віку

           Ніконова Ірина Георгіївна
ЗДО «Веселка»
с. Галициново

Зображувальна діяльність дає дитині змогу відкрити й пізнати навколишній світ, сформувати уявлення про нього, виразити в малюнках своє розуміння світу і ставлення до нього. Із раннього віку діти намагаються відобразити свої враження про навколишній світ у зображувальній творчості. Для цього їм не потрібні фарби, пензлі, олівці. Вони малюють пальчиками чи долоньками на запотілому вікні, паличкою на піску, водою, розлитою на столі, інколи маминою помадою чи зубною пастою на склі тощо.

Сюжетно-рольова гра з лялькою як засіб соціалізації дітей раннього віку

Сюжетно-рольова гра з лялькою як засіб соціалізації дітей раннього віку

Кирилюк Наталія Василівна,
вихователь Новоінгульського ЗДО
Костянтинівської сільської ради
Миколаївського району 
Миколаївської області

Чому діти так люблять грати? Чим гра так приваблює їх? Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м'ячем, годинами зводити замки й мости, бавитися з лялькою?
Радість гри - це радість творчості. Вже в перших своїх іграх дитина відчуває задоволення від виконання задуманого. Багато ігор доставляють дітям радість від  потреби в русі, в наслідуванні. Малюкам подобається і сам процес спорудження будівлі з будівельного матеріалу або з самого піску, в той же час, помітна радість від результатів докладених зусиль, вияву самостійності, фантазії. Необхідно так організувати гру, щоб вона була радісною у всіх відносинах. 

Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор

Санько Світлана Андріївна
м. Миколаїв ЗДО №47
 
Формування у дітей сенсорних еталонів має велике значення в сенсорному вихованні. Засвоєння сенсорних еталонів – тривалий і складний процес, не обмежений раннім дитинством.
Знання сенсорних еталонів набувається завдяки користуванню предметами з різними властивостями для аналізу та виділення еталонів в різних ситуаціях, тобто використовування їх як «одиниць виміру». А ми починаємо знайомити малюка з сенсорними еталонами вже в ранньому віці.

пʼятниця, 3 грудня 2021 р.

Розвиток творчих здібностей в елементарній театралізованій діяльності

Розвиток творчих здібностей в елементарній театралізованій діяльності

Данилова Людмила Анатоліївна,
вихователь Богданівського ЗДО №1

Театралізована діяльність у дошкільному віці – один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дитини. Важливо з раннього дитинства заохочувати дитину до мистецької діяльності, зокрема театральної. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану  діяльність.

Вплив сенсорно-ігрового середовища на мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Вплив сенсорно-ігрового середовища на мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Трофименко Ганна Іванівна, 
вихователь ЗДО № 64

Я обрала цю тему тому, що вона мені цікава. В ранньому віці дітям подобаються яскраві різнокольорові іграшки, а також  подобається гратися з ними. В дидактичних іграх використовуючи різноманітний дидактичній матеріал я  намагаюсь розвивати мовлення дітей.

Сенсорний розвиток дитини – це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: її форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Він  становить фундамент її розумового розвитку. Чуттєве пізнання має виключне  важливе значення  у дошкільному дитинстві, яке є найбільш сприятливим періодом формування  і вдосконалювання діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про оточуючий світ.

середа, 1 грудня 2021 р.

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку


Святинчук Наталя Миколаївна,
вихователь ЗДО № 52, м. Миколаєва

Розвиток науково-технічного прогресу сприяє інтенсивному розвитку суспільства і вимагає все більш високої освіченості підростаючого покоління, готовності до пізнавальної та практичної діяльності в умовах що змінюються. Відтак ставиться завдання удосконалення освіти дітей на різних етапах їхнього розвитку, зокрема дітей раннього віку. Одним з найважливіших завдань у ранньому віці є сенсорний розвиток малят.

Природа як фактор розвитку дитини раннього віку

Природа як фактор розвитку дитини раннього віку

Кривошеєва Анна Петрівна,
вихователь  КЗДО «Казка»
Арбузинської  селищної ради
 
Природа – велика книга знань! Екологічне виховання та моральне виховання взаємозв’язані - це виховання доброти та милосердя, догляд, турбота за середовищем, дбайливе ставлення до природи.
На сьогоднішній день проблеми з  навколишнім середовищем набули важливого значення. Ось і стоїть питання про екологічне виховання у дітей раннього віку.
Щоб привити дитині чуйне ставленя до природи потрібно дорослим показати це на особистому прикладі. Заохочувати дитину до праці в природі та співпрацю з природою.

Обласний семінар «Формування соціальної компетентності особистості шляхом упровадження програми «Культура добросусідства» / Дошкільна секція

Обласний семінар «Формування соціальної компетентності особистості шляхом упровадження програми «Культура добросусідства» / Дошкільна секція
01 грудня 2021 року

Проблеми виховання громадянина, формування культури міжетнічного й міжконфесійного спілкування актуальні для всіх країн. Проте підходи до вирішення цієї проблеми неоднакові і значною мірою залежать від конкретних історичних і соціально-політичних умов, стану суспільства, його ідеології.

понеділок, 29 листопада 2021 р.

Сенсорні дидактичні ігри у складі освітнього середовища групи раннього віку ЗДО

Сенсорні дидактичні ігри у складі освітнього середовища групи раннього віку ЗДО


Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв,  ДНЗ №23

Чому я обрала цю тему? Тому що сенсорику вважаю однією з головних завдань розвитку дитини. Малюк тільки з’являється на світ, а різноманіття кольорів предметів та явищ відразу оточують його. Краса світу наповнює розумінням того, хто він у цьому світі, для чого. Сенсорне виховання йому допомагає відчути глибину фарб всього життя.

четвер, 10 червня 2021 р.

Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

 Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

Кудрявцева Наталя Віловна
ЗДО №12 “Кораблик”
м. Миколаїв

Серед важливих завдань дошкільної освіти - забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й вдосконалення особистості дитини й виконує  роль своєрідного регулятора та розвитку дитячого організму. 

Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.

вівторок, 8 червня 2021 р.

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Атаманчук Віктор Васильович
Привільненський ЗДО «Дзвіночок»
с. Привільне

Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.

Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”

Фізкультурна розвага   з дошкільнятами із використанням технології     В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри” 

Тищенко Ольга Василівна, інструктор з фізкультури
ДНЗ № 133 м. Миколаїв

Всім відома педагогічна істина: розвиваючий ефект буде вище, якщо матеріал використовувати в системі. Так з’явилась ідея створення технології інтелектуально-творчого розвитку дітей «Казкові лабіринти гри» В. Воскобовича.
Майже всім педагогам відомо ім’я В’ячеслава Воскобовича -  винахідника, інженера-фізика за освітою, який створив більш ніж 50 посібників для розвитку розумових та творчих здібностей дітей.

понеділок, 7 червня 2021 р.

Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

 Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

Гаврилюк Агнеса Іванівна
фізінструктор ДНЗ №53 м. Миколаїв

Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.

Ранкова гімнастика  один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Коробань Тетяна Петрівна, 
КДН № 15 " Горобинка" м. Вознесенськ

У Базовому компоненті дошкільної освіти передбачається формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини, виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього. 

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Дурягiна Iрина Андрiiвна,
інструктор з фiзвиховання
ЗДО №6 “Ягiдка”, ПГТ Баштанка, Миколаївська область

Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів, здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явище природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я.

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Ільїна Світлана Михайлівна,
інструктор з фізичної культури
ЗДО №2 м. Очакова

В останні роки велика увага приділяється нетрадиційним оздоровчим системам.  Особливе місце серед них посідає оздоровча система йоги. Йога поєднує всі сфери людського буття: духовне, психічне  і  фізіологічне. В індійській філософії йоги існує думка, що тіло людини є здоровим доти, поки гнучким і здоровим є її хребет.