Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 1 грудня 2021 р.

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку

Використання бізіборда в сенсорному розвитку дітей раннього віку


Святинчук Наталя Миколаївна,
вихователь ЗДО № 52, м. Миколаєва

Розвиток науково-технічного прогресу сприяє інтенсивному розвитку суспільства і вимагає все більш високої освіченості підростаючого покоління, готовності до пізнавальної та практичної діяльності в умовах що змінюються. Відтак ставиться завдання удосконалення освіти дітей на різних етапах їхнього розвитку, зокрема дітей раннього віку. Одним з найважливіших завдань у ранньому віці є сенсорний розвиток малят.
Сенсорний розвиток дитини – це розвиток її чуттів і сприймань. Він становить фундамент її розумового розвитку. Від того наскільки точно малюк навчиться сприймати предмет і керувати засвоєними знаннями, залежить процесс навчання у майбутньому. Сенсорний розвиток дитини являється необхідним для оволодіння практичною діяльністю, розвитку логічного пізнання. Ранній вік є найбільш сприятливим для розвитку органів чуттів, набуття достовірних уявлень малятами про оточуючу діяльність; період залучення дитини до пізнання навколишнього світу. У ці роки початкові знання про життя дитина набуває через органи чутів.

Розвиток органів чуття у дітей до трьох років відбувється дуже інтенсивно. Повноцінність розвитку дітей на цьому дієвому єтапі є   рівень сенсорного розвитку. Низький рівень сенсорного розвитку малят суттєво знижує можливість успішного засвоєння сенсорних  еталонів у дошкільні роки та навчання у школі. Саме тому велика увага приділяється мною сенсорному розвитку дітей. Ми хочемо природного і гармонійного розвитку дитини. Хочемо підготувати дитину до успішного життя, навчити унікати небезпеки і дати впевнений старт. Ми не тільки хочемо, а й робимо багато. Зараз представлено безліч варіантів розвитку дитини. Величезна різноманітність зустрічає нас, коли настає момент вибирати. Доман, Монтессорі, Нікітін, Зайцев і багато, багато інших достойних імен. Потрібно вибирати, скомбінувати, поєднати. Однак, завжди пам’ятаємо – наш власний приклад, модель поведінки, взаємодія в побуті це те, що дитина бачить і вибирає щохвилини. А так як «повторення – мати навчання» йому необхідно самому відтворювати, повторювати, копіювати побачене. Саме так дитина запам’ятовує найкращим чином. Через вчинки, через гру. Для того щоб не обмежувати дитину, дати йому простір для фантазії і почуття самостійності були придумані бізіборди. Мама бізібордів Марія Монтессорі заклала в них основну ідею-допоможи мені зроби самому. Дитина взаємодіє з дорослими  речами безпечно і в ігровий формі. Відповідний вік для гри з бізібордом від 8 місяців до 3 років. Час коли увага перемикається настільки стрімко, час коли увага кожен елемент бізіборда захоплює надовго. На цей вік припадає розвиток самого важливого  суспільного навика-вміння говорити, тому різноманітні матеріали, текстури різні на дотик, гудзики, застібки, всілякі засувки, гачки, кнопки тренують дрібну моторику, дуже до речі. Чудово якщо в бізіборді натискання кнопок і перемикачів має відгук на дії дитини. Адже все має бути по-дорослому, посправжньому. Однак розвиваюча дошка не лише допомагає освоювати малечі побут, найбільша користь в тому, що вона:
• Тренує логічне мислення дитини.
• Розвиває дрібну моторіку.
• Сприяє фізичному розвитку.
• Вчить концентрації і терпінню.
• Знайомить малят з кольором,формами і розміром.
• Допомагає розвивати творчу уяву.
• Розширює кругозір.
• Вчить орієнтуватися у просторі.
• Сприйманню звуків.
• Навчає самостійності.
• Дарує відчуття впевненості.
• Формує бажання вчитися.
Бізіборд – дійсно є ефективною методикою розвитку дитини. У сучасному світі діти оточені гаджетами, але неякий смартфон або планшет не зможе забеспечити розвиток дрібної моторики рук. Бізіборди можуть бути стаціонарні і переносні. Може бути виготовлений на дошці, на кубі, чи на іншій іграшці. Може виготовлятися з різного матеріалу(деревини, пластмаси, тканини чи фетру). Головне підібрати екологічний матеріал і надійно все закріпити. Можна виготовити кілька розвиваючих сюжетів для дитини, нехай вони кріпляться на липучках чи магнітах. Наприклад ферма з домашніми тваринами, зоопарк, транспорт, геометричні фігури... Так ви зможете навчити дитину просто змінюючи персонажів на дошці. Дітям дуже цікаво як працюють дверцята та замки, засувки та кнопки. Надовго захоплять малюка різноманітні шнурівки, рахунки, вимикачі, лабірінти, ліхтаріки, спінери, стукалки, намистинки... Різноманітні шарніри, циферблати захоплять вашого малюка. Бізібордом можна займатися індивідуально чи з групою дітей. Якщо вам дозволяє приміщення, то ви можете це зробити на всю стіну і радості дітей не буде меж.
Пам’ятайте – сучасна іграшка своїми руками пренесе більше задоволення і радості малюкові.
Приклад заняття з бізібордом: " Друзі для зайчика"
Мета: Учити дітей розгадувати загадки,  вправляти в у наслідуванні голосів знайомих тварин. Вмінню дітей закривати і відкривати засувки, гачки. Вмінню орієнтуватися у просторі. Закріпити поняття (зверху-знизу; праворуч-ліворуч) продовжувати вчити дітей розрізняти і називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), визначати їх величину (великий-маленький). 
Розвивати увагу, пам’ять, кмітливість, дрібну моторику пальців рук. Виховувати бажання допомогати.                                                                
Хід заняття: Вихователь знайомить дітей з бізібордом.
В.: Малята, до нас сьогодні завітав гість.
-А хто це? Відгадайте.
Довговухий пострибайчик.
Відгадайте, хто це?
Звісно ж … ( зайчик).
Так, це зайчик (виставляє іграшку зайчика)
Привітайтись з ним (Вітаються).
В.: Так. Молодці.
-Але подивіться, який зайчик сумний. Він говорить, що грав зі своїми друзями в піжмурки.
Друзі сховалися і зайчик неможе їх знайти.
В.: Малята допоможемо зайчикові знайти його друзів? (Так).
В.: Ось погляньте є дверцята, а хто там сховався?
Давайте відгадаємо:
Скаче двором: «І-го-го»
Не боюся я його.
Бо воно спокійно, мило.
Зрук моїх травичку їло. (Лоша)
Так молодці. Відкриваємо дверцята і рушаємо далі.
В.: Зверху, хто сховався знов?
Відгадаємо його?
У дворі не ловить гав.
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пільно двір охороняє.
І нікого не пускає.
В.: Хто це дітки? Звісно(собака)
Молодці малята, відкриваємо дверцята.
Ой, а хто же тут сховався?
І сидить він на даху.
І кричить : «ку-ку-рі-ку» (Півень)
Молодці.
В.: Перешкода на шляху. Допоможемо зайчикові.
Д/г «Склади фігури.»
В.: Дуже гарно. 
А  внизу знову дверцята. Хто ховається у них?
В лісі він без сумки ходить.
Яблука, гриби знаходить.
Спинка – голки намистинки.
Хто це там біля ялинки?
-Так малята це (їжак)
Відкриваємо дверцята.
В.:Ось ми з вами все пройшли.
І звіряток всіх знайшли.

Немає коментарів: