Вихователь ЗДО №7 «Лелеченя»
с. Добре Миколаївської області.
Тематичне заняття з розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку.
Тема: «Іграшки»
Мета: розширювати уявлення дітей про іграшки; вчити визначати характерні ознаки; розвивати інтонаційну виразність мовлення; продовжувати вчити дотримуватися мовленнєвого етикету (ввічливо звертатися за проханням до товариша); вчити виявляти ініціативу в діалогічному мовленні, складати описову розповідь про іграшки; виховувати у дітей дбайливе ставлення до іграшок, бажання ними гратися, інтерес до художніх творів.
Попередня робота: читання віршів, загадок, оповідань про іграшки.
Матеріал: ляльки, іграшки.
Хід заняття.
1 Організаційний момент:
Привітання:
Нумо разом привітаймося
Теплом ручок обміняймося.
Вліво вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
2 Основна частина:
Відгадування загадок:
Круглий гарний і легенький
Високо літає.
Йому діти дуже раді, бо ним кожен грає. (м’яч)
На одній нозі стоїть,
Йде за колом коло.
Доки не зупиниться
Не впаде ніколи (дзиґа)
Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини
Її пестять, одягають,
Спати ввечері вкладають.
І годують її смачно - дуже мамі вона вдячна. (лялька)
Я в барлозі взимку спав
Мед із вуликів збирав
Бант на шию пов’язали
І до іграшок поклали.
Вайлуватий та м’який
Відгадай хто я такий?
(ведмідь)
Назвіть відгадки одним словом
Де можна придбати іграшки? ( в іграшковому магазині)
Дидактична гра: «У магазині іграшок»
Діти влаштовують імпровізований «Іграшковий магазин»: приносять іграшки і викладають їх на полички або килимок. Біля цих іграшок стає «продавець» (спочатку роль продавця виконує вихователь, потім хтось із дітей) Діти «покупці» по черзі підходять до «продавця» і вході ігрових діалогів просять його продати іграшку, детально описуючи її:
Дидактична гра: «Познайом та подружи іграшки»
Діти на прохання вихователя беруть по одній іграшці та об’єднуються в пари.
- Як ви вважаєте, чи хотілося б нашим іграшкам подружитися? Звісно, це було б дуже добре. Але справа в тому, що наші іграшки не знайомі між собою.
- Допоможіть їм, будь ласка, спочатку познайомитися, а потім подружитися.
Діти за допомогою вихователя розігрують невеличкі діалоги в парах.
Наприклад:
Зайчик. Доброго дня, котику!
Котик. Вітаю, зайчику!
Зайчик. Котику, познайомимося?
Котик. Так, мене звати Мурчик, а тебе як?
Зайчик. А мене Пострибайчик.
Котик. Дуже приємно, Пострибайчику
Зайчик. І мені теж, Мурчику.
Тепер ми знайомі. Разом пограймося?
Котик. Залюбки. Пограймося у м’яча.
Під час гри вихователь звертає увагу дітей на правильність та послідовність побудови діалогічних реплік, відповідну мовленнєву інтонацію, виразність, чіткість мовлення.
А зараз пропоную Вам посадити іграшки на коліна, заплющити очі і уявити себе цією іграшкою.
Психогімнастика: «Про що хоче сказати нам іграшка» ( розповіді дітей)
- Як поводитися з іграшками?
- З іграшками добре гратися
- Та не можна забувати,
- Ще не треба їх ламати,
- На частини розбирати,
- Бити, рвати і топтати,
- По кімнаті розкидати.
- Чи були випадки коли ламали іграшки?
- А якщо так склалось, що треба зробити? (полагодити)
- А ділитися іграшками треба?
- Ви іграшки не ламайте,
Гарнесенько їх складайте
То вони завжди, малята,
Захочуть з вами грати.
Фізхвилинка:
Руки вгору, руки вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились повертілись на хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали
Раз присіли, другий встали
Дидактична гра: «Іграшки»
Вихователь пропонує дітям утворити пари. Одна дитина з пари власник іграшки з якою любить гратися. Інша дитина також хоче погратися з цією іграшкою. ІІ завдання – умовити власника іграшки, дати погратися з нею щойно він віддає її дитині, яка просить, гра зупиняється і у дитини запитують, чому вона віддала іграшку.
Повторення чистомовки.
Ра-ра-ра- рада гратись дітвора.
Ру-ру-ру- починай веселу гру.
Ри-ри-ри- хутко іграшки бери.
Дидактична гра «Візьми іграшку»
Діти утворюють коло. Перед кожною дитиною одна іграшка Під музику діти біжать по колу. Коли музика стихає, діти зупиняються, беруть до рук одну іграшку, піднімають її вгору. Дитина , яка зробила це останньою, описує свою іграшку. Якщо опис виявився вдалим, дитина залишається у грі. Якщо описати предмет не вдалося, дитина залишає гру. Гра триває далі.
Підсумок
- Як потрібно з іграшками поводитися? ( Не ламати, склади на місця.)
Немає коментарів:
Дописати коментар