Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 10 червня 2021 р.

Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

 Вільний вибір рухів дітьми на заняттях з фізичної культури

Кудрявцева Наталя Віловна
ЗДО №12 “Кораблик”
м. Миколаїв

Серед важливих завдань дошкільної освіти - забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й вдосконалення особистості дитини й виконує  роль своєрідного регулятора та розвитку дитячого організму. 

Щоб розширити умови для розвитку рухової - та здоров'я ощадної компетентності дитини, я використовую такий вид занять, як вільний вибір рухів дитиною.

вівторок, 8 червня 2021 р.

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Атаманчук Віктор Васильович
Привільненський ЗДО «Дзвіночок»
с. Привільне

Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.

Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”

Фізкультурна розвага   з дошкільнятами із використанням технології     В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри” 

Тищенко Ольга Василівна, інструктор з фізкультури
ДНЗ № 133 м. Миколаїв

Всім відома педагогічна істина: розвиваючий ефект буде вище, якщо матеріал використовувати в системі. Так з’явилась ідея створення технології інтелектуально-творчого розвитку дітей «Казкові лабіринти гри» В. Воскобовича.
Майже всім педагогам відомо ім’я В’ячеслава Воскобовича -  винахідника, інженера-фізика за освітою, який створив більш ніж 50 посібників для розвитку розумових та творчих здібностей дітей.

понеділок, 7 червня 2021 р.

Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

 Застосування музично-рухливих вправ під час ранкової гімнастики в молодшій групі

Гаврилюк Агнеса Іванівна
фізінструктор ДНЗ №53 м. Миколаїв

Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.

Ранкова гімнастика  один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Формування рухової компетентності дошкільників в ігровій діяльності

Коробань Тетяна Петрівна, 
КДН № 15 " Горобинка" м. Вознесенськ

У Базовому компоненті дошкільної освіти передбачається формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини, виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього. 

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Рухлива гра як активна й усвідомлена рухова та емоційна діяльність дошкільників

Дурягiна Iрина Андрiiвна,
інструктор з фiзвиховання
ЗДО №6 “Ягiдка”, ПГТ Баштанка, Миколаївська область

Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів, здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явище природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я.

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Вправи хатха-йоги на заняттях з фізкультури в ЗДО

Ільїна Світлана Михайлівна,
інструктор з фізичної культури
ЗДО №2 м. Очакова

В останні роки велика увага приділяється нетрадиційним оздоровчим системам.  Особливе місце серед них посідає оздоровча система йоги. Йога поєднує всі сфери людського буття: духовне, психічне  і  фізіологічне. В індійській філософії йоги існує думка, що тіло людини є здоровим доти, поки гнучким і здоровим є її хребет.

Мовленнєвий розвиток старших дошкільників з використанням творів В.О. Сухомлинського

Мовленнєвий розвиток  старших дошкільників з використанням творів Василя Сухомлинського

Єрмолаєва Марія Олегівна
вихователь закладу дошкільної освіти
Комунальний заклад Центр розвитку дитини «Гармонія»
м. Южноукраїнськ, Миколаївська область

Однією з найгостріших проблем українського суспільства на сучасному етапі його розвитку є падіння рівня моралі, втрата духовних орієнтацій, нездатність людей до самопізнання, відсутність потреби у самовдосконаленні, саморозвитку. Втрачаються такі цінності, як добро, любов, краса, гідність, вірність своїй країні, знецінюються звичаї і традиції, надбані багатьма поколіннями. Проблема формування людяності, духовних цінностей широко досліджувалася і розроблялася В. Сухомлинським. 

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку патріотизму

Знайомство дітей середнього дошкільного віку з державними символами з метою розвитку  патріотизму

Бірюкова Олена Михайлівна
Сухобалківський ЗДО «Чебурашка»
Мостівської сільської ради

Кожний народ має свою мову, свої традиції і звичаї, що виробилися упродовж багатьох століть. У кожного народу є свої національні святині, символи. Вихователь закладу дошкільної освіти має прищеплювати дітям повагу до державної символіки України. До державних символів належать: герб, прапор, гімн.

Національний прапор України – це символ державності та національної незалежності. Нині синьо-жовтий прапор проголошено Державним прапором незалежної України. Як пояснити дітям символічне значення кольорів прапора?

неділя, 6 червня 2021 р.

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю

Патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку шляхом ознайомлення з історією рідного краю
Дроботун Лариса Василівна, 
вихователь ДНЗ №130
м. Миколаєва
Тема ознайомлення дошкільників з історією рідного краю як основою патріотичного виховання та формування життєвої компетентності дитини завжди була для мене актуальною.
З метою формування у дітей знань про історію рідного краю нами був розроблений перспективний план ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з рідним краєм та його історією (додаток 1). Роботу, яку ми запланували з дітьми та їх батьками.

субота, 5 червня 2021 р.

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Виховання казкою дітей другої молодшої групи у повсякденному житті та під час занять у ЗДО

Прокопенко Любов Миколаївна
вихователь Вознесенського НВК 
“ЗОНЗ I-III ступенів ДНЗ” №3

Існує дуже багато методик, які заключають в собі виховання за допомогою казки. Для себе я обрала методику Лариси Борисівни Фесюкової, яка так і називається -  “Виховання казкою”. Я обрала саме цю тему тому, що вона заключає в собі нетрадиційний підхід до кожного заняття.

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Використання блоків Золтана Дьєнеша з метою розвитку логіко-математичних уявлень молодших дошкільників

Охлопкова Ірина Броніславівна, вихователь 
Олександрівського ЗДО №2 «Калинонька»

Одне з найважливіших завдань виховання маленької дитини - розвиток її розуму, формування розумових умінь і здібностей, які дозволять легко освоїти нове. На вирішення цього завдання мають бути спрямовані зміст і методи підготовки мислення дошкільників до шкільного навчання, зокрема предматематичної підготовки. 

За своїм змістом ця підготовка не повинна вичерпуватися формуванням уявлень про числа і найпростіших геометричних фігурах, навчанням рахунку, складанню і відніманню, вимірах у найпростіших випадках. Не менш важливим, ніж арифметичні операції, для підготовки їх до засвоєння математичних знань є формування логічного мислення. Дітей необхідно вчити не тільки обчислювати і вимірювати, а й міркувати. 

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю

Формування у дошкільників елементарних географічних понять засобами ознайомлення з природою рідного краю 

Козаченко Олена Сергіївна, 
вихователь Малахівського ЗДО «Капітошка» 
Березанський район, Березанська ОТГ  

Формування географічних уявлень - складний і тривалий процес, який починається з моменту народження дитини і триває все життя. Прагнення до нових вражень, цікавість, постійне бажання спостерігати й експериментувати, самостійно шукати нові відомості про світ, традиційно розглядаються як характерні для дошкільника риси поведінки. Особливе значення у вивченні географії дошкільниками має природа рідного краю. Адже, сформувати свідоме, правильне ставлення дітей до природи, її явищ і об'єктів можна тільки на прикладах, які вони спостерігають повсякденно, тобто діти можуть полюбити й навчитися берегти лише те, що безпосередньо їх оточує.

Морально-патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до Малої Батьківщини

Морально - патріотичне виховання старших дошкільників шляхом залучення до традицій Малої Батьківщини

Сухорукова Світлана Олександрівна
ЗДО №10 (ясла-садок) «Пролісок», м.Новий Буг

Патріотичне почуття за своєю природою багатогранне, основою патріотичного виховання в  є моральне, естетичне, трудове, розумове виховання маленького громадянина. У процесі такого різнобічного виховання зароджуються перші паростки духовно-моральних патріотичних почуттів.

Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції - досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї - усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості).

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО

Дихальна гімнастика за Стрельниковою з дітьми старшого дошкільного віку ЗДО 

Барсукова Валентина Миколаївна
Інструктор з фізичного виховання
ЗДО№6 " Світлячок"
м. Южноукраїнськ

    Чомусь, вважається, що людину потрібно вчити, писати, малювати, а вчити дихати не потрібно. Але це в корені не вірно! Більшість людей , на жаль , дихають не правильно, і через це у них виникає ряд хвороб. «Будете піклуватися про своє дихання, проживете довго і щасливо – сказав багато століть назад індійський мудрець. І це не порожні слова. Тисячі людей освоїли методики правильного дихання. І які ж чудові слова подяки вони говорять тим, хто навчив, як видужати без пігулок і дорогого лікування!

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Рухлива гра як засіб фізичного розвитку дитини середнього дошкільного віку

Золотарьова Лариса Геннадіївна 
ЗДО №99 «Ластівка» 

Дошкільний вік є відповідальним етапом дитинства. Проблема зміцнення здоров’я дітей залишається одним із головних завдань сучасного суспільства. Сьогодні фізичне виховання спрямоване, насамперед, на охорону та зміцнення здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухових умінь, навичок і фізичних якостей (швидкість, спритність, витривалість, гнучкість), формування культури здоров’я.

Використання методики М. М. Єфименка «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Використання методики М. М. Єфименка  «Театр фізичного виховання» на заняттях з фізичної культури в ЗДО

Годун Лілія Миколаївна, 
інструктор з фізкультури
ДНЗ № 123 «Синичка», м. Миколаїв

Робота з дітьми вимагає постійного вдосконалення наявних методик і розробок  нових технологій, що сприятимуть підвищенню інтелектуального рівня та покращенню їхнього фізичного розвитку.

Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

 Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі

Фаріонова Інна Юріївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ 148 "Катруся" м. Миколаїв

Тема соціалізації дошкільників особисто для мене стала дуже цікавою, коли я побачила відносини дітей у групах дошкільного закладу. Сучасні діти часто дуже замкнені у собі, бо живуть у світі ігор та планшетів, їм більше нічого не цікаво і часто вразити чимось дошкільника занадто важко. Також мною було помічено, що діти іноді навіть не знають імен однолітків, що грають поруч із ними і ходять разом в одну групу протягом вже достатньої кількості часу. 

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки

Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки  

Кравченко Тетяна Анатоліївна, 
вихователь  КЗ ЦРД  «Гармонія»
м. Южноукраїнська

Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною. 

Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти

 Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти 

 Жуковська Вікторія Володимирівна 
Калинівський ЗДО " Казка " Березанської ОТГ

У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців.